node/38268

Κέντρο Ερευνας Ηλεκτροκίνησης στα Τρίκαλα

Μνημόνιο συνεργασίας με κινεζικό όμιλο εταιρειών. 

Την πεποίθηση ότι βρίσκονται σε κάποια άλλη χώρα επιβεβαιώνουν τα Τρίκαλα για ακόμη μία φορά, καθώς «έχουν μπει στην πρίζα» για τα καλά, τη στιγμή που η υπόλοιπη Ελλάδα ακόμα μελετά τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η αυτοματοποιημένη ηλεκτροκίνηση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητας του Δήμου Τρικκαίων, ο οποίος υπέγραψε σύμβαση για την απόκτηση δύο πλήρως αυτοματοποιημένων ηλεκτρικών λεωφορείων.

Η σύμβαση συνεργασίας για την κυκλοφορία δύο πλήρως αυτοματοποιημένων ηλεκτρικών οχημάτων (λεωφορείων) υπεγράφη μεταξύ της e-trikala AE και της εταιρείας AMANI SWISS, εκπροσωπούμενη από τον πρόεδρό της  Θεόδωρο Καρυπίδη, στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος AVINT. Τα λεωφορεία θα μεταφέρουν επιβάτες από τον σταθμό του υπεραστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων (οδός Οθωνος) προς τις εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ στο Ριζαριό και αντιστρόφως.

Ο Δήμος Τρικκαίων, επεκτείνοντας τις δράσεις του στις νέες τεχνολογίες και έξυπνες πόλεις, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με κινεζικό όμιλο εταιρειών. Στο πλαίσιο αυτό, η προσπάθεια επικεντρώνεται στη συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Weichai Group.

Η συνεργασία των δύο πλευρών αποσκοπεί στην ίδρυση στα Τρίκαλα ενός Κέντρου Ερευνας (Research &Development) για την Ηλεκτροκίνηση και την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Αυτοκίνηση, όπως αποκάλυψε ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαστεργίου.

Το πρόγραμμα  AVINT, μέρος του οποίου είναι τα δύο νέα λεωφορεία, συμπληρώνει τη λειτουργία του CityMobil 2, που το 2015 έφερε και δοκίμασε για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο τα ηλεκτρικά οχήματα χωρίς οδηγό στο κέντρο της πόλης.

Εκείνη την περίοδο, παράλληλα με το λεωφορείο χωρίς οδηγό, χρησιμοποιήθηκαν και δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σημειώνεται ότι τα Τρίκαλα αποτέλεσαν παγκόσμια πρωτοτυπία σε σχέση με τις υπόλοιπες τέσσερις πόλεις που συμμετείχαν στο πρόγραμμα CityMobil 2. Η καινοτομία στην περίπτωση των Τρικάλων ήταν ότι αποτελούσε τη μοναδική μεταξύ των πέντε ευρωπαϊκών πόλεων που συμμετείχε στο πρόγραμμα, η οποία τόλμησε να δρομολογήσει οχήματα άνευ οδηγού εντός αστικού ιστού. Και αυτό γιατί οι άλλες τέσσερις πόλεις –Μιλάνο (Ιταλία), Λεόν (Ισπανία), Λα Ροσέλ (Γαλλία) και Βαντάα (Φινλανδία)– δρομολογούσαν τα οχήματα χωρίς οδηγό σε σημεία εκτός αστικού ιστού.

Συγκεκριμένα, στην Ιταλία κινήθηκαν τα εν λόγω λεωφορεία σε παραλιακό πεζόδρομο, ενώ στο Λα Ροσέλ της Γαλλίας κυκλοφόρησαν σε μεγάλη προκυμαία της περιοχής.

Το πρόγραμμα AVINT συμπληρώνει τις υφιστάμενες δράσεις και υποδομές της e-trikala και του Δήμου Τρικκαίων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπως:

• Το πρόγραμμα ELVITEN, που από τις αρχές του 2019 διαθέτει ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα στο κοινό αλλά και σε επαγγελματίες της πόλης (συνολικά έχουν καταγραφεί πάνω από 5.296 ταξίδια με τέτοια οχήματα, καλύπτοντας συνολική απόσταση πάνω από 15.622 χλμ.).

• Τους δύο σταθμούς δωρεάν φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν εγκατασταθεί από το 2018 στο κέντρο της πόλης (Δημοτικό Parking Κανούτα) και στον Μύλο Ματσόπουλου.

• Το πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο του Δήμου Τρικκαίων (δωρεά της εταιρείας Γκοργκόλης Α.Ε.), που χρησιμοποιείται από τη Διεύθυνση Καθαριότητας για την επίβλεψη των εργασιών στην πόλη.

[Πηγή:Καθημερινή]

node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]

node/39398

Ειδική έκδοση DRIVE Top Cars 2020, την Κυριακή 5/7 με την REAL News

Ένα τεύχος ειδικού σκοπού, προσαρμοσμένο σε εκείνους που ενδιαφέρονται να αγοράσουν αυτοκίνητο σήμερα, έρχεται την Κυριακή.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Ειδική έκδοση DRIVE Top Cars 2020, την Κυριακή 5/7 με την REAL News

Μετά από τους ισχυρούς κλυδωνισμούς που ουσιαστικά ισοπέδωσαν παγκοσμίως την αγορά αυτοκινήτου τους προηγούμενους μήνες, τα πρώτα μηνύματα της αγοράς μοιάζουν συγκρατημένα αισιόδοξα.

Το αγοραστικό κοινό δεν έχει χάσει το ενδιαφέρον του και οι διελεύσεις στις εκθέσεις υπόσχονται μια καλύτερη συνέχεια. Με την ευχή-παραδοχή ασφαλώς πως η υγειονομική πραγματικότητα θα επιτρέψει κάτι τέτοιο. Σκεπτόμενοι σε αυτόν ακριβώς τον άξονα, δημιουργήσαμε την έξτρα έκδοση του DRIVE Top Cars 2020 που σκοπό έχει να ξεδιαλύνει το τοπίο για εκείνον που θέλει άμεσα να αγοράσει αυτοκίνητο.

Γι’ αυτό αρχικά χωρίσαμε την αγορά σε κατηγορίες με βάση την τιμή, το μέγεθος, την τεχνολογία και τον χαρακτήρα των αυτοκίνητων. Στη συνέχεια εντοπίσαμε τις καλύτερες επιλογές σε κάθε μία και ολοκληρώσαμε την ενημέρωσή σας με τη δοκιμή της πιο ενδεικτικής ή/και ενδιαφέρουσας έκδοσης του κάθε μοντέλου. Λόγω επικαιρότητας, αφιερώσαμε μπόλικες σελίδες στα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά ή plug-in hybrid, αν θέλετε, τα οποία στο άμεσο μέλλον θα συνοδεύονται από επιπλέον κίνητρα και ελαφρύνσεις για τα οποία θα διαβάσετε στο σχετικό ρεπορτάζ.

Μέσα στις 70 δοκιμές της έκδοσης θα πάρετε μια πλήρη εικόνα για τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που σας ενδιαφέρει. Κι εάν αναζητάτε κάποια άλλη έκδοσή του, το πιθανότερο είναι να βρίσκεται ένα-δύο κλικ μακριά, στον ιστό του drive.gr.

Καλή ανάγνωση!