node/38268

Κέντρο Ερευνας Ηλεκτροκίνησης στα Τρίκαλα

Μνημόνιο συνεργασίας με κινεζικό όμιλο εταιρειών. 

Την πεποίθηση ότι βρίσκονται σε κάποια άλλη χώρα επιβεβαιώνουν τα Τρίκαλα για ακόμη μία φορά, καθώς «έχουν μπει στην πρίζα» για τα καλά, τη στιγμή που η υπόλοιπη Ελλάδα ακόμα μελετά τη χωροθέτηση των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η αυτοματοποιημένη ηλεκτροκίνηση αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της καθημερινότητας του Δήμου Τρικκαίων, ο οποίος υπέγραψε σύμβαση για την απόκτηση δύο πλήρως αυτοματοποιημένων ηλεκτρικών λεωφορείων.

Η σύμβαση συνεργασίας για την κυκλοφορία δύο πλήρως αυτοματοποιημένων ηλεκτρικών οχημάτων (λεωφορείων) υπεγράφη μεταξύ της e-trikala AE και της εταιρείας AMANI SWISS, εκπροσωπούμενη από τον πρόεδρό της  Θεόδωρο Καρυπίδη, στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος AVINT. Τα λεωφορεία θα μεταφέρουν επιβάτες από τον σταθμό του υπεραστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων (οδός Οθωνος) προς τις εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ στο Ριζαριό και αντιστρόφως.

Ο Δήμος Τρικκαίων, επεκτείνοντας τις δράσεις του στις νέες τεχνολογίες και έξυπνες πόλεις, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με κινεζικό όμιλο εταιρειών. Στο πλαίσιο αυτό, η προσπάθεια επικεντρώνεται στη συνεργασία με τον κινεζικό όμιλο Weichai Group.

Η συνεργασία των δύο πλευρών αποσκοπεί στην ίδρυση στα Τρίκαλα ενός Κέντρου Ερευνας (Research &Development) για την Ηλεκτροκίνηση και την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Αυτοκίνηση, όπως αποκάλυψε ο δήμαρχος Δημήτρης Παπαστεργίου.

Το πρόγραμμα  AVINT, μέρος του οποίου είναι τα δύο νέα λεωφορεία, συμπληρώνει τη λειτουργία του CityMobil 2, που το 2015 έφερε και δοκίμασε για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο τα ηλεκτρικά οχήματα χωρίς οδηγό στο κέντρο της πόλης.

Εκείνη την περίοδο, παράλληλα με το λεωφορείο χωρίς οδηγό, χρησιμοποιήθηκαν και δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σημειώνεται ότι τα Τρίκαλα αποτέλεσαν παγκόσμια πρωτοτυπία σε σχέση με τις υπόλοιπες τέσσερις πόλεις που συμμετείχαν στο πρόγραμμα CityMobil 2. Η καινοτομία στην περίπτωση των Τρικάλων ήταν ότι αποτελούσε τη μοναδική μεταξύ των πέντε ευρωπαϊκών πόλεων που συμμετείχε στο πρόγραμμα, η οποία τόλμησε να δρομολογήσει οχήματα άνευ οδηγού εντός αστικού ιστού. Και αυτό γιατί οι άλλες τέσσερις πόλεις –Μιλάνο (Ιταλία), Λεόν (Ισπανία), Λα Ροσέλ (Γαλλία) και Βαντάα (Φινλανδία)– δρομολογούσαν τα οχήματα χωρίς οδηγό σε σημεία εκτός αστικού ιστού.

Συγκεκριμένα, στην Ιταλία κινήθηκαν τα εν λόγω λεωφορεία σε παραλιακό πεζόδρομο, ενώ στο Λα Ροσέλ της Γαλλίας κυκλοφόρησαν σε μεγάλη προκυμαία της περιοχής.

Το πρόγραμμα AVINT συμπληρώνει τις υφιστάμενες δράσεις και υποδομές της e-trikala και του Δήμου Τρικκαίων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, όπως:

• Το πρόγραμμα ELVITEN, που από τις αρχές του 2019 διαθέτει ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα στο κοινό αλλά και σε επαγγελματίες της πόλης (συνολικά έχουν καταγραφεί πάνω από 5.296 ταξίδια με τέτοια οχήματα, καλύπτοντας συνολική απόσταση πάνω από 15.622 χλμ.).

• Τους δύο σταθμούς δωρεάν φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που έχουν εγκατασταθεί από το 2018 στο κέντρο της πόλης (Δημοτικό Parking Κανούτα) και στον Μύλο Ματσόπουλου.

• Το πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο του Δήμου Τρικκαίων (δωρεά της εταιρείας Γκοργκόλης Α.Ε.), που χρησιμοποιείται από τη Διεύθυνση Καθαριότητας για την επίβλεψη των εργασιών στην πόλη.

[Πηγή:Καθημερινή]

node/39969

VW: Δωρεάν φόρτιση για τρία χρόνια στις ΗΠΑ σε όσους αγοράσουν το ID.4

Αύριο η επίσημη αποκάλυψη του πρώτου ηλεκτρικού SUV της VW. 

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

VW: Δωρεάν φόρτιση για τρία χρόνια στις ΗΠΑ σε όσους αγοράσουν το ID.4

Με την επίσημη αποκάλυψη του ηλεκτρικού SUV της VW, του ID.4 να είναι προγραμματισμένη για αύριο, η VW στις ΗΠΑ ξεκίνησε ήδη τις προωθητικές ενέργειες για να μεπι όσο πιο δυναμικά γίνεται στην αγορά. 
Έτσι ανακοίνωσε ότι όσοι αγοράσουν το ID.4 θα μπορούν να έχουν για τρία χρόνια δωρεάν φόρτιση στο δίκτυο ταχυφορτιστών της Electrify America.

Η ιδέα δεν γεννήθηκε από «λευκό χαρτί», καθώς κάτι αντίστοιχο είχε κάνει πριν από χρόνια και η Tesla. 
Το δίκτυο της Electrify America μετρά περίπου 2.000 ταχυφορτιστές, εγκατεστημένους σε 470 επιλεγμένα σημεία ανά τη χώρα, έτσι ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. 
Στο πλαίσιο μάλιστα της επέκτασης του δικτύου, υπολογίζεται πως ως τον Δεκέμβριο του 2021 ο αριθμός των ταχυφορτιστών παρέχουν τη δυνατότητα φόρτισης έως και 350 kW), θα έχει ανέβει στους 3.000 και πλέον θα καλύπτονται 800 διαφορετικά σημεία.

Η ενέργεια αυτή της VW έρχεται και ως μέρος μιας συμφωνίας της εταιρείας με τις ΗΠΑ για να αντισταθμιστούν οι συνέπειες του dieselgate στην αμερικανική αγορά. Η  Electrify America έχει κάνει συμφωνίες και με άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να φορτίζουν τα ηελκτρικά τους μοντέλα. 

node/39968

Volkswagen ID.4: Αύριο η επίσημη πρεμιέρα

Το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen με το όνομα ID.4 βρίσκεται προ των πυλών.

Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Volkswagen ID.4: Αύριο η επίσημη πρεμιέρα

H πρεμιέρα του Volkswagen ID.4 είναι προγραμματισμένη για αύριο, Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου, και η γερμανική φίρμα μας προετοιμάζει με δύο ακόμα teaser που μας δείχνουν τα εμπρός και πίσω φώτα του ηλεκτρικού SUV. Να θυμίσουμε πως η Volkswagen έχει ήδη δημοσιεύσει εικόνα από το εσωτερικό του ID.4 ενώ έχουμε δει και ολόκληρο το αμάξωμα χωρίς καμουφλάζ σε παλιότερη διαρροή εικόνων από την Κίνα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διαρροή: Νέο ηλεκτρικό VW ID.4

Τα εμπρός φώτα θυμίζουν σε σχεδιασμό το συγγενικό ID.3 και ενώνονται με μια λωρίδα LED που διατρέχει τη γρίλια. Ενσωματώνουν την τεχνολογία IQ Light ενώ προαιρετικά διατίθενται και τα IQ LED Matrix με 11 ξεχωριστά στοιχεία LED. 

Πίσω, τα φώτα έχουν τρισδιάστατα γραφικά LED τα οποία ανάβουν και σβήνουν σε σχηματισμούς κατά την εκκίνηση του οχήματος, ενώ και αυτά ενώνονται μεταξύ τους με λωρίδα LED.

VW ID4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Παρότι ανήκει στην κατηγορία των SUV, το αεροδυναμικό αμάξωμα του ID.4 του χαρίζει συντελεστή οπισθέλκουσας 0.28 cd συμβάλλοντας στην ηλεκτρική αυτονομία που θα ξεπερνά τα 500 km (WLTP) ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Η πλατφόρμα MEB είναι κοινή με το ID.3 όμως οι διαστάσεις είναι αυξημένες προσφέροντας καλύτερους χώρους για τους επιβάτες.

Η παραγωγή του ID.4 έχει ξεκινήσει ήδη στο εργοστάσιο Zwickau στη Γερμανία, ύστερα από επένδυση 1,2 δισ. ευρώ για να φιλοξενήσει την παραγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του Wolfsburg. 

Περισσότερα για το Volkswagen ID.4 θα γνωρίζουμε αύριο μετά από την επίσημη πρεμιέρα του μοντέλου που όπως προστάζουν τα σημεία των καιρών θα γίνει διαδικτυακά.