Κάμερες ασφαλείας: Λύση για τροχαία και ανασφάλιστα οχήματα;

Κάμερες ασφαλείας: Λύση για τροχαία και ανασφάλιστα οχήματα;

Μπορούν οι κάμερες ασφαλείας να δώσουν τη λύση σε τροχαία ατυχήματα, ανασφάλιστα οχήματα και λοιπές παραβατικές συμπεριφορές στο δρόμο;

Εάν νομίζετε ότι η παραβατική συμπεριφορά στον δρόμο ή το να κυκλοφορεί κάποιος με ανασφάλιστο αυτοκίνητο είναι μονάχα ελληνικό φαινόμενο, πλανάσθε πλάνην οικτράν! Προφανώς και σε πολλές ακόμα χώρες ανά τον κόσμο τέτοια φαινόμενα είναι συνηθισμένα και τείνουν να γίνουν δυσεπίλυτο πρόβλημα. 

Η μεγαλύτερη ανεξάρτητη αρχή για την οδική ασφάλεια στο Ηνωμένο Βασίλειο προέτρεψε προ ολίγων ημερών τις αρμόδιες αρχές της χώρας να χρησιμοποιήσουν καλύτερα τον εξοπλισμό που διαθέτουν προκειμένου να περιορίσουν τα τροχαία ατυχήματα, τις παραβατικές συμπεριφορές των οδηγών και φυσικά να ελέγξουν όλους όσοι κυκλοφορούν με ανασφάλιστα οχήματα!

ak

Η έρευνα της IAM RoadSmart, αποκάλυψε ότι σχεδόν κάθε 20 λεπτά, ένας Βρετανός πολίτης τραυματίζεται από τροχαίο ατύχημα εξ αιτίας παραβατικής συμπεριφοράς των οδηγών! Η πιο συνηθισμένη περίπτωση για την πρόκληση αυτών των τροχαίων είναι η υπερβολική ταχύτητα στα αστικά κέντρα και ακολουθεί η παραβίαση του φωτεινού σηματοδότη. Το πιο εντυπωσιακό ωστόσο δείγμα σε αυτήν την έρευνα δείχνει ότι τρεις στους δέκα οδηγούς που επιδεικνύουν αυτήν την παραβατική συμπεριφορά έχουν και ανασφάλιστο όχημα! 

Οι πολίτες βέβαια, σύμφωνα με όλα όσα υποστηρίζει η έρευνα της IAM RoadSmart, τάσσονται υπέρ της πάταξης αυτών των φαινομένων στη συντριπτική τους πλειονότητα. Για την ακρίβεια, εννέα στους δέκα υποστήριξαν ότι θα πρέπει οι κάμερες ασφαλείας στους δρόμους να «συλλαμβάνουν» όσους οδηγούς παραβιάζουν των Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Το 82% των ερωτηθέντων υποστήριξε επίσης την  επιβολή ακόμα πιο αυστηρού προστίμου –η βεβαίωση της παράβασης θα γίνεται μέσω των καμερών ασφαλείας- για όλους όσους παραβιάζουν τον ερυθρό σηματοδότη.

Ο Neil Greig, υπεύθυνος της IAM RoadSmart, δήλωσε: «Αυτά τα αποτελέσματα παρουσιάζουν μια πολύ σαφή εικόνα. Οι νόμιμοι αυτοκινητιστές τάσσονται φυσικά υπέρ των νόμων και της χρήσης του υπάρχοντος εξοπλισμού από τις αρμόδιες αρχές ώστε οι δρόμοι μας να είναι όσο πιο ασφαλείς γίνεται για την πλειονότητα των χρηστών. Το μεγαλύτερο βέβαια πρόβλημα προκαλούν όλοι όσοι εμπλέκονται σε τροχαία με ανασφάλιστο όχημα. Πρέπει άμεσα να βρεθεί λύση σε αυτό το πρόβλημα. Εμείς προτείναμε έλεγχο μέσω των καμερών ασφαλείας και επιβολή αυστηρών ποινών στους κατόχους ανασφάλιστων οχημάτων». 

sdh

Στη χώρα μας τώρα, τα ανασφάλιστα οχήματα, σύμφωνα με τις  εκτιμήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών ανήλθαν το 2020 σε περίπου 700.000 και αποτελούν πραγματική απειλή για την κοινωνία. Σύμφωνα με εκπροσώπους του κλάδου, είναι η βασικότερη αιτία εγκατάλειψης του θύματος από τροχαίο, με προφανείς τραγικές συνέπειες.

Το πρόστιμο είναι 500 ευρώ στην περίπτωση που κυκλοφορείτε χωρίς ασφάλεια, αλλά υπάρχει και το διοικητικό κομμάτι καθώς η κυκλοφορία οχήματος χωρίς ασφάλεια επιφέρει τόσο την αφαίρεση πινακίδων για έξι μήνες όσο και της άδειας κυκλοφορίας καθώς και του διπλώματος του οδηγού!

Σε περίπτωση βέβαια κατά την οποία ένα ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε ατύχημα, προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια και επί υποτροπής για τρία χρόνια, με το νόμο να προβλέπει επίσης φυλάκιση από δύο μήνες έως έναν χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000 ευρώ. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση των ανωτέρω περιόδων απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης. 

Στη γλώσσα των αριθμών, στο οδικό μας δίκτυο έχουν εγκατασταθεί περισσότερες από 100 σταθερές ειδικές ηλεκτρονικές συσκευές για τη βεβαίωση παραβάσεων, χωρίς την παρουσία αστυνομικών, τα γνωστά σε όλους μας «σταθερά ραντάρ». Βάσει νόμου, η εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων επιτήρησης με τη λήψη ή καταγραφή ήχου ή εικόνας σε δημόσιους χώρους επιτρέπεται, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14 ν. 3917/2011. 

Τέλος, το υπουργείο Οικονομικών, πέρα από τις διαδικασίες εντοπισμού μέσα από τη διασταύρωση ηλεκτρονικών αρχείων, εξετάζει μια ανάλογη μέθοδο με αυτήν του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου ένας μηχανισμός -προφανώς κάμερες- θα εντοπίζουν σε πραγματικό χρόνο τα ανασφάλιστα οχήματα στέλνοντας το «ραβασάκι» του προστίμου στους ιδιοκτήτες τους.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube