node/41730

Επιλέγουμε 7 ολοκληρωμένα B-SUV στα 20.000 ευρώ

Η κατηγορία των μικρών SUV κερδίζει συνεχώς έδαφος και όχι άδικα, αφού καταφέρνει να συνδυάζει την εμφάνιση με την άνεση και την πρακτικότητα. Εμείς συγκεντρώσαμε επτά προτάσεις για τις οποίες εύκολα θα δίναμε τα χρήματά μας, στην κατηγορία των €20.000.

Το να επιλέξει κανείς αυτοκίνητο τη σήμερον ημέρα, μπορεί να είναι κάτι από πολύ εύκολο έως αρκετά δύσκολο. Και αυτό γιατί, αντικειμενικά, όλοι οι κατασκευαστές προσφέρουν ποιοτικά αυτοκίνητα, ασφαλή στη χρήση και επαρκώς εξοπλισμένα. Ακόμα και αν το μοναδικό κριτήριο είναι η εξωτερική εμφάνιση, δύσκολα θα μετανιώσει κανείς για την επιλογή του. Ας μην γελιόμαστε όμως. Κάθε υποψιασμένος καταναλωτής, είτε είναι λάτρης του αυτοκινήτου, είτε το βλέπει απλά σαν ένα μέσο μεταφοράς προς την εργασία του, θα πρέπει να μελετήσει μία σειρά από παραμέτρους πριν καταλήξει, ώστε η επιλογή αυτή να καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του. 

Ενδεικτική, τα τελευταία χρόνια, είναι η αναδυόμενη κατηγορία των μικρών B-SUV. Αυτοκίνητα με compact διαστάσεις και αυξημένη ευελιξία, που όμως προσφέρουν χώρους ικανούς να καλύψουν τις μετακινήσεις μίας νέας οικογένειας. Πέρα από το στιλ, εξασφαλίζουν υπερυψωμένη θέση οδήγησης, καλά οδηγικά χαρακτηριστικά, ενώ ταυτόχρονα εφοδιάζονται με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά άνεσης και ασφάλειας. Ποιο όμως είναι το καλύτερο; Εμείς επιλέγουμε επτά προτάσεις, που κατά τη γνώμη μας ξεχωρίζουν, στην περιοχή των 20.000 ευρώ.

Ford Puma
Ford Puma, από 21.252 ευρώ
Η πρόταση της Ford, αναμφίβολα, αποτελεί ένα από τα πιο fun-to-drive μοντέλα που μπορεί να αποκτήσει κανείς στη συγκεκριμένη κατηγορία. Και εδώ δεν μιλάμε για το κορυφαίο Puma ST, των 200 ίππων, που έχει δεχτεί τις φροντίδες της Ford Performance, αλλά για τις απλές εκδόσεις, που ξεκινούν από τα 1,0 λίτρα και 125 ίππους. Το κόστος κτήσης ξεκινά λίγο πιο ψηλά από άλλους, άμεσους ανταγωνιστές. Υπολογίστε όμως πρόκειται για ένα σύνολο με ήπια υβριδική τεχνολογία και με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, στην έκδοση ST-Line, που περιλαμβάνει μέχρι και ψηφιακό πίνακα οργάνων, 12,3”. 

Πέρα από την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στο SYNC 3, το infotainment της φίρμας, που είναι από τα πιο ολοκληρωμένα και εύχρηστα της αγοράς. Από άποψης χώρων, η πίσω σειρά θέσεων διαθέτει ικανοποιητικό «αέρα» για τα πόδια και τα κεφάλια των επιβατών. Κάτι άλλο που μας αρέσει, επίσης -που αποτελεί πρωτοτυπία του συγκεκριμένου μοντέλου- είναι το επονομαζόμενο Megabox, ένα επιπλέον διαμέρισμα κάτω από το δάπεδο των αποσκευών, χωρητικότητας 80 λίτρων. 

Ford Puma 1.0 EcoBoost MHEV 125 PS
Κινητήρας (κυβισμός, ισχύς, ροπή) 998 cc, 125 PS, 200 Nm
Μέση κατανάλωση (l/ 100km) 5,6
Επιδόσεις (0-100, τελική ταχύτητα) 9,8 sec, 191 km/h
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (mm)  4.186 x 1.805 x 1.536
Infotainment SYNC 3, 8 ιντσών
Συστήματα ασφαλείας ●●●●●
Χρηματοδότηση (επιτόκιο, αποπληρωμή) Από 0%, έως 84 μήνες

Citroen C3 Aircross C-Series

Citroën C3 Aircross, από 16.950 ευρώ
Με προσανατολισμό στην άνεση και καμπίνα που διακρίνεται για την ευρυχωρία της, το B-SUV της Citroën ξεχωρίζει για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του και διατίθεται με κινητήρες βενζίνης 1.2 PureTech Turbo (110 PS / 130 PS) και πετρελαίου 1.5 BlueHDi (100 PS / 120 PS) που συνδυάζονται με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων

Η έκδοση εξοπλισμού C-Series με €18.250 αφορά την πιο value-for-money πρόταση, έχοντας στη φαρέτρα της πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Αυτός περιλαμβάνει οθόνη αφής 7", αυτόματο κλιματισμό, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με σύστημα cornering light και το πλήρες πακέτο συστημάτων υποστήριξης (ABS με EBD, Brake Assist, ESP, λειτουργία αντιολίσθησης, Hill Assist, Speed Limit Information και Intelligent Speed Adaptation). Επιπλέον, ξεχωρίζει αισθητικά από τις πινελιές σε κόκκινη απόχρωση (Deep Red), τις ζάντες αλουμινίου 16" σε σχέδιο Matrix, τα φιμέ κρύσταλλα στα πίσω τζάμια και την Bi-Ton οροφή σε λευκό ή μαύρο χρώμα.

Citroën C3 Aircross C-Cross
Κινητήρας (κυβισμός, ισχύς, ροπή) 1.199 cc, 110 PS, 205 Nm
Μέση κατανάλωση (l/ 100km) 6,2-6,4
Επιδόσεις (0-100, τελική ταχύτητα) 10,2 sec, 185 km/h
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (mm)  4.154 x 1.824 x 1.597
Infotainment Multimedia Citroën Connect, 7 ιντσών
Συστήματα ασφαλείας ●●●●●
Χρηματοδότηση (επιτόκιο, αποπληρωμή) Από 0%, έως 84 μήνες


B-SUV
Hyundai Kona, από 17.890 ευρώ
Δεν πάει πολύς καιρός από την ανανέωση του Kona, με τη Hyundai να φροντίζει να το κάνει πιο ανταγωνιστικό από ποτέ. Σε αντίθεση με άλλες προτάσεις, το κόστος κτήσης της βασικής έκδοσης ξεκινάει από αρκετά χαμηλά, οπότε στην περιοχή των 20.000 ευρώ μπορεί κανείς να στραφεί σε μία σαφώς καλύτερη έκδοση, με κινητήρα ήπια υβριδικής τεχνολογίας και νέο μηχανικό κιβώτιο ηλεκτρονικού συμπλέκτη (iMT). Για να δώσουμε μία γεύση, αναφορικά με τον εξοπλισμό, σε αυτό το εύρος τιμής υπολογίστε, μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμίνιου 17”, συναγερμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και infotainment με οθόνη αφής 8”. Αν τώρα ανέβετε μέχρι τα 20.290 ευρώ, προσθέτετε και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων.

Στο δρόμο, τώρα, το Kona προσφέρει ποιοτική κύλιση, αν και είναι σχετικά σφιχτό, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι επιδόσεις του δεν διεκδικούν δάφνες, επαρκούν όμως για ένα μέσο χρήστη. Εντός, οι χώροι που προσφέρει είναι ικανοποιητικοί, το διαμέρισμα αποσκευών όμως απέχει σε χωρητικότητα από τα κορυφαία της κατηγορίας.

Hyundai Kona 1.0T iMT 48V Hybrid 
Κινητήρας (κυβισμός, ισχύς, ροπή) 998 cc, 120 PS, 172 Nm
Μέση κατανάλωση (l/ 100km) 5,1-5,2
Επιδόσεις (0-100, τελική ταχύτητα) 11,9 sec, 180 km/h
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (mm) 4.205 x 1.808 x 1.565
Infotainment     8 ιντσών
Συστήματα ασφαλείας  ●●●●●
Χρηματοδότηση (επιτόκιο, αποπληρωμή) 7,5%, έως 84 μήνες

B-SUV

Peugeot 2008, από 20.400 ευρώ
Με βάση τα νούμερα των πωλήσεων, το μικρό SUV της Peugeot αποτελεί αυτή τη στιγμή το best seller της ελληνικής αγοράς και όχι άδικα. Το 2008 προσφέρει μία ιδιαίτερα δυναμική εμφάνιση, ικανοποιητικούς χώρους και ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, από τη βασική κιόλας έκδοση. Η αλήθεια, πάντως, είναι πως το συγκεκριμένο ξεδιπλώνει όλα τα ταλέντα του (βλέπε i-Cockpit 3D κ.λπ.) σε ανώτερες εκδόσεις, που ξεφεύγουν αρκετά από τα 20k ευρώ της παρούσας σύγκρισης…

Ας είναι. Εδώ δεν θα αναφερθούμε στο αμιγώς ηλεκτρικό, e-2008, ούτε στα ισχυρότερα αδερφάκια του -βενζίνης και πετρελαίου- αλλά στη βασική έκδοση, με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων και 110 ίππων. Αυτός προσφέρει αρκετή ροπή από χαμηλά και θα ικανοποιήσει όποιον δεν έχει μεγάλες απαιτήσεις για επιδόσεις. Αντίστοιχα είναι και από τους πιο οικονομικούς, σε κατανάλωση. Στην πρώτη κατά σειρά έκδοση εξοπλισμού Active, το πακέτο που προσφέρεται, αν μη τι άλλο, διαθέτει όλα τα βασικά συστήματα ασφάλειας και αρκετά συστήματα άνεσης και ψυχαγωγίας. 

Peugeot 2008 1.2PureTech 100 S&S  
Κινητήρας (κυβισμός, ισχύς, ροπή)  1.199 cc, 100 PS, 205 Nm
Μέση κατανάλωση (l/ 100km) 5,4-5,6
Επιδόσεις (0-100, τελική ταχύτητα) 10,9 sec, 188 km/h
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (mm) 4.300 x 1.815 x 1.530
Infotainment     7 ιντσών
Συστήματα ασφαλείας   ●●●●●
Χρηματοδότηση (επιτόκιο, αποπληρωμή) Από 0%, έως 84 μήνες

B-SUV
Renault Captur, από 19.130 ευρώ
Η πρόταση της Renault στη συγκεκριμένη κατηγορία διεκδικεί εύκολα τον τίτλο του πιο κομψού SUV, εκεί έξω. Παρόλα αυτά, το Captur είναι σε θέση να προσφέρει πολλά περισσότερα, από ένα όμορφο παρουσιαστικό. Και πρώτα και κύρια, τη δυνατότητα να περιορίσει κανείς αισθητά το κόστος κίνησης, χρησιμοποιώντας υγραέριο. Η έκδοση TCe 100hp Expression LPG, όπου τιμάται στα 19.830 ευρώ, είναι η μόνη εργοστασιακή που μπορεί να βρει κανείς στην αγορά, εφοδιασμένη μάλιστα με δύο πλήρους μεγέθους ρεζερβουάρ. Αν πάλι προτιμάει κάτι ισχυρότερο σε βενζίνη, plug-in-hybrid ή πετρέλαιο, η γκάμα περιλαμβάνει τα πάντα.

Κατά τα άλλα το Captur, από τη βασική έκδοση εξοπλισμού, προσφέρει μία πλήρη πλατφόρμα ηλεκτρονικών ασφαλείας, με σύστημα αυτόνομης πέδησης, έλεγχο αλλαγής λωρίδας κ.λπ. Διαθέτει επίσης infotainment 7 ιντσών, που προαιρετικά φτάνει τις 9,3”. Από άποψης χώρων, προσφέρει ένα μεγάλο σαλόνι, χάρη στο μακρύ μεταξόνιο, καθώς και διαμέρισμα αποσκευών 422 λίτρα, από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Renault Captur TCe 100 LPG
Κινητήρας (κυβισμός, ισχύς, ροπή)  999 cc, 10 PS, 170 Nm
Μέση κατανάλωση (l/ 100km) 5,8-6,3
Επιδόσεις (0-100, τελική ταχύτητα)  13,0 sec, 173 km/h
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (mm) 4.227 x 1.797 x 1.576
Infotainment     EASY LINK, 7 ιντσών
Συστήματα ασφαλείας ●●●●●
Χρηματοδότηση (επιτόκιο, αποπληρωμή) Από 3,9%, έως 84 μήνες

B-SUV
Suzuki Vitara, από 18.570 ευρώ
Η πρόταση της Suzuki αποτελεί διαχρονικά ένα από τα best seller της αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία και όχι άδικα. Το Vitara εφοδιάζεται στις μέρες μας με ένα ιδιαίτερα ζωντανό από χαμηλά, ήπια υβριδικό σύνολο. Αυτό, σε συνδυασμό με το ελαφρύ πλαίσιο, μας δίνουν ένα από τα πιο σβέλτα και ευχάριστα οδηγικά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Επίσης, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στις τετρακίνητες εκδόσεις που προσφέρονται, AllGrip, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, για όσους σκοπεύουν να το χρησιμοποιήσουν και σε διαδρομές εκτός δρόμου.

Και εδώ οι προσφερόμενοι χώροι κρίνονται επαρκείς, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών διαθέτει ένα επιπλέον, δεύτερο δάπεδο. Από άποψης εξοπλισμού, ανάλογα με την έκδοση, περιλαμβάνει τα πάντα. Επιλογή μας, πάντως, θα ήταν να αφήσουμε κατά μέρος τη βασική GL και να στραφούμε είτε στη δεύτερη, GL+ που πάλι δεν ξεπερνά τα 20k ευρώ, είτε στην ακόμα καλύτερη, GLX, με κόστος όμως που ξεφεύγει ελαφρά, στα 22.640 ευρώ. 

Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 129HP
Κινητήρας (κυβισμός, ισχύς, ροπή)  1.373 cc, 129 PS, 235 Nm
Μέση κατανάλωση (l/ 100km)  5,7-5,9
Επιδόσεις (0-100, τελική ταχύτητα)  9,5 sec, 190 km/h
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (mm) 4.175 x 1.775 x 1.610
Infotainment 7 ιντσών
Συστήματα ασφαλείας ●●●●●
Χρηματοδότηση (επιτόκιο, αποπληρωμή) Από 7,9%, έως 84 μήνες

 

B-SUV

Volkswagen T-Roc, από 20.600 ευρώ
Το συγκριτικό πλεονέκτημα της Volkswagen στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι ότι κατεβάζει όχι μία αλλά δύο προτάσεις, τα Τ-Roc και T-Cross. Εμείς (και η πλειονότητα των αγοραστών, με βάση τα νούμερα των πωλήσεων) επιλέγουμε να στραφούμε στο μεγαλύτερο εξ αυτών. Στη βασική του έκδοση, το T-Roc εφοδιάζεται με ένα κινητήρα TSI, 110 ίππων, που μπορεί να μην εντυπωσιάζει σε ισχύ, προσφέρει όμως ισορροπημένες επιδόσεις και κατανάλωση.

Γενικά, πρόκειται για ένα άνετο και ευρύχωρο αυτοκίνητο, με μεγάλο διαμέρισμα αποσκευών και πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού. Από τη βασική έκδοση, Discover, προσφέρει συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού. Πιο ψηλά φτάνουμε ακόμα και σε ημιαυτόνομη οδήγηση. Επιστρέφοντας, ωστόσο, στην έκδοση Discover, μας χαλάει κάπως το Infotainment των 6,5 ιντσών, που δείχνει λίγο για τα σημερινά δεδομένα. Γενικά, πάντως, αποτελεί μία πρόταση που θα καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες μίας μέσης οικογένειας.

Volkswagen T-Roc 1.0 TSI 110 PS
Κινητήρας (κυβισμός, ισχύς, ροπή)   999 cc, 110 PS, 200 Nm
Μέση κατανάλωση (l/ 100km) 6,1
Επιδόσεις (0-100, τελική ταχύτητα)   10,8 sec, 185 km/h
Διαστάσεις ΜxΠxΥ (mm)   4.234 x 1.819 x 1.575
Infotainment Composition Color, 6,5 ιντσών
Συστήματα ασφαλείας ●●●●●
Χρηματοδότηση (επιτόκιο, αποπληρωμή) Από 3,5%, έως 60 μήνες