Test drive: Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 PS

Ο 1.5 Blue dCi των 115 ίππων ταιριάζει απόλυτα στον εξωστρεφή χαρακτήρα του νέου Renault Captur.

Το Renault Captur έχει αναδειχθεί σε μεγάλη επιτυχία για τους Γάλλους, μιας και από το 2013 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά παραμένει το best-seller στην κατηγορία των B-SUV στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ με εμπορική παρουσία σε περισσότερες από 90 χώρες κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 1,5 εκατ. αυτοκίνητα.

Η δεύτερη γενιά του κυκλοφορεί εδώ και μερικούς μήνες και αποτελεί μια φυσική εξέλιξη του χαρακτήρα της πρώτης, αλλά εμπλουτισμένη σε όλους τους τομείς. Η νέα σχεδίαση έχει εξασφαλίσει το απαραίτητο οικογενειακό look και του έχει χαρίσει ένα ιδιαίτερα εκλεπτυσμένο παρουσιαστικό, παρά το γεγονός ότι έχει μεγαλώσει σε όλες του τις διαστάσεις. Παράλληλα, από τους διαθέσιμους συνδυασμούς χρωμάτων αμαξώματος και οροφής, και των διαθέσιμων αισθητικών πακέτων, προκύπτουν 90 επιλογές που μπορούν να του προσδώσουν μοναδικότητα που δεν βρίσκεται εύκολα στην κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Captur 1.3 TCe 130

Αντίστοιχα αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό που όμως δεν απώλεσε την πρακτικότητα για χάρη της σχεδίασης. Το νέο εσωτερικό παραπέμπει σε αυτό του νέου Clio, με υλικά πολύ καλής ποιότητας, είτε πρόκειται για μαλακά είτε για σκληρά πλαστικά. Οι νέες ταπετσαρίες ξεχωρίζουν σε ποιότητα, ενώ οι φάσες από δερματίνη στα πάνελ των θυρών του χαρίζουν μια προσεγμένη εικόνα. Ακόμα, η κατακόρυφα τοποθετημένη οθόνη του συστήματος πολυμέσων ταιριάζει σωστά με την υπόλοιπη σχεδίαση και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της την κατατάσσουν στις καλύτερες του είδους. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση έως και τέσσερις ενηλίκους. Σε περίπτωση που χρειαστεί να κάτσουν τρεις πίσω, ο μεσαίος δεν θα δυσκολευτεί να βρει χώρο για τα πέλματά του χάρη στο μικρό κεντρικό τούνελ. Αλλά όπως συμβαίνει με όλα τα μοντέλα της κατηγορίας, θα αναζητήσει λίγο μεγαλύτερο πλάτος στο ύψος των ώμων.

Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 4

Ένα ακόμα δυνατό σημείο του Captur είναι η πρακτικότητα, με μεγάλες θήκες στις πόρτες, χώρο για την ασύρματη φόρτιση του smartphone, ποτηροθήκες για τους εμπρός, ένα τεράστιο συρτάρι εμπρός από τον συνοδηγό και ένα μέτριο σε χωρητικότητα κεντρικό εμπρός υποβραχιόνιο. Επιπλέον, το συρόμενο πίσω κάθισμα επιτρέπει τη δημιουργία του χώρου που χρειάζεσαι, για τα πόδια ή τις αποσκευές, με το πορτμπαγκάζ να κυμαίνεται από τα 406 έως τα 520 lt (με κιτ επισκευής). Ο τελευταίος έχει ορθογώνιο σχήμα, γάντζους για χειραποσκευές και διπλό πάτωμα που εξασφαλίζει επίπεδο χώρο φόρτωσης σε περίπτωση αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος.

Ο ντίζελ που σου πάει
Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου Captur βρίσκεται η ισχυρότερη εκδοχή του 1.5 Blue dCi με τους 115 ίππους (υπάρχει και με 95) και τα 260 Nm. Κύρια χαρακτηριστικά του είναι η γραμμική απόδοση και η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία για κινητήρα του είδους. Συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (έχει δυνατότητα και για αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC), με ακριβή λεβιέ με μικρές διαδρομές και θετικό κούμπωμα ακόμα και σε επιθετική χρήση. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h διαρκεί 11,9” και η τελική ταχύτητα ακουμπά τα 187 km/h. Στα χαρτιά, οι επιδόσεις του πετρελαιοκίνητου Captur των 1.303 kg κυμαίνονται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Αλλά έχεις την αίσθηση, λόγω της σωστής κλιμάκωσης και του ραφιναρισμένου μοτέρ, ότι είναι πιο σβέλτο. Τα φρένα, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, έχουν καλή αίσθηση και αντέχουν στη σκληρή χρήση ακόμα και με φορτίο.

Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 PS 2

Στον δρόμο, η συμπεριφορά του Captur είναι δυναμική. Η ανάρτηση έχει σφιχτή αλλά πολύ ευχάριστη αίσθηση στην πόλη, ακόμα και με ζάντες 17”, και όσο αυξάνεται η ταχύτητα τόσο καλύτερα λειτουργεί. Παράλληλα, το τιμόνι που είναι ελαφρύ στην πόλη για ευκολία χρήσης, βαραίνει για να μη δημιουργεί ανασφάλεια. Δεν εντυπωσιάζει σε πληροφόρηση, καθοδηγεί όμως ένα ακριβές εμπρός μέρος. Η κλίση που παίρνει το Captur είναι πολύ λογική και σε συνδυασμό με τη μασίφ αίσθηση του πλαισίου σου εμπνέει εμπιστοσύνη έτσι ώστε να κινηθείς γρήγορα. Μόνο η κάπως πρόωρη επέμβαση του ESP σου υπενθυμίζει ότι η οριακή οδήγηση δεν περιλαμβάνεται στο κυρίως μενού του. Στον αυτοκινητόδρομο, το νέο Renault Captur προσφέρει, χάρη στην ενισχυμένη και σωστά τοποθετημένη ηχομόνωση, ποιότητα κύλισης ακριβότερου αυτοκινήτου, ταξιδεύοντας πραγματικά αρχοντικά. Σε αυτό το πεδίο θα δείτε και αρκετά χαμηλή μέση κατανάλωση που πέφτει ακόμα και κάτω από 6 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC [video]

Η κορυφαία πετρελαιοκίνητη έκδοση μπορεί να συνδυαστεί και με τα τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού -Authentic, Expression, Dynamic και Initiale Paris-, με το αυτοκίνητο δοκιμής να αφορά το Dynamic. Η τιμή της έκδοσης είναι €25.560 με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να αξιολογείται ως «πλούσιος», παρά τη φορολογική επιβάρυνση που το φέρνει σχεδόν €4.000 περισσότερα από την Expression (€21.750).

Renault Captur 1.5 Blue dCi 115 8

Συμπερασματικά, η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 115 ίππων δείχνει ιδιαίτερα ταιριαστή στον χαρακτήρα του νέου Captur και σε περίπτωση που «γράφετε» περί τα 20.000 km ανά έτος, αποτελεί μονόδρομο.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ τα πάντα για το Renault Captur - εκδόσεις, τιμές, εξοπλισμός

Τι λέει το DRIVE
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 115 ίππων είναι εξαιρετικά συνιστώμενη για το νέο Renault Captur και ταιριάζει στον εκδρομικό χαρακτήρα του.
Τιμή Από €20.620
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 115 PS/3.750 rpm, 260 Nm/2.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9”
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 114 g/km (WLTP: 125 g/km)
Διαστάσεις 4.227 x 1.797 x 1.576 mm
Χώρος αποσκευών 406 - 520 lt
Βάρος 1.303 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα