Test drive: Peugeot 2008 1.2 PureTech 130

Δοκιμάζουμε το εντελώς καινούργιο μικρό SUV της Peugeot, στην έκδοση με τον μεσαίο σε ισχύ βενζινοκινητήρα και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού.

“SUV”. Έτσι χαρακτηρίζει η Peugeot το νέο 2008 για να το διαφοροποιήσει από το παλιό. Κι έχει λόγο που το κάνει. Διότι το παλιότερο μοντέλο έμοιαζε περισσότερο με υπερυψωμένο στέισον, και ίσως γι’ αυτό υστέρησε τόσο σε πωλήσεις σε σχέση με το ευρωπαϊκό μπεστ-σέλερ της κατηγορίας, το Renault Captur.

To νέο 2008, λοιπόν, αγρίεψε σε εμφάνιση, έγινε πιο “macho”. Κάτι ανάλογο είχε κάνει η Peugeot και με το 3008, από το οποίο το νέο 2008 δανείζεται κάμποσα εμφανισιακά στοιχεία, όπως το όρθιο, απειλητικό εμπρός μέρος, το ψηλό, επίπεδο καπό, τη χαμηλή γραμμή της σκεπής, τα στενά πλαϊνά παράθυρα και τις «νυχιές» στη φωτεινή υπογραφή των πίσω φώτων. Οι πλευρές του αμαξώματος είναι όμως ακόμα πιο σμιλεμένες, με γραμμικά μοτίβα σε στιλ Audi Q2 ώστε να σπάει οπτικά το ύψος.

Το συνολικό αποτέλεσμα είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό σε εμφάνιση μικρό SUV. Μόνο που το νέο 2008 δεν είναι στην πραγματικότητα ούτε SUV ούτε και μικρό. SUV δεν είναι διότι η νέα πλατφόρμα CMP, πάνω στην οποία είναι βασισμένο, υποστηρίζει μεν ηλεκτροκίνητη έκδοση, αλλά όχι και τετρακίνητη. Όλα τα 2008 έχουν την κίνηση μπροστά – αλλά αυτό βέβαια ισχύει και για τον ανταγωνισμό. Όσο για τις εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου, έχουν σχεδόν ξεφύγει από το πλαίσιο της κατηγορίας, καθώς το νέο μοντέλο είναι 14 cm μακρύτερο και 3 cm φαρδύτερο από το παλιό. Το μήκος του, των 4.300 mm, είναι μεγαλύτερο από ενός VW Golf και το μεταξόνιο των 2.605 mm είναι μέγεθος της επόμενης κατηγορίας.

Peugeot 2008 1.2 PT 130 side panning

Η αύξηση των 6 cm στο μεταξόνιο έχει πάντως μεταμορφώσει τους εσωτερικούς χώρους. Ένας ψηλός επιβάτης μπορεί πλέον να καθίσει άνετα πίσω από έναν ψηλό οδηγό και τα μόνα μας μικρά παράπονα αφορούν στο κάπως κοντό έδρανο του πίσω καθίσματος και στη λίγο κλειστοφοβική αίσθηση λόγω των στενών παραθύρων.

Μέσα στην καμπίνα υπάρχουν πολλές πρακτικές θέσεις για μικροπράγματα, όπως για παράδειγμα το διπλό ράφι μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων, που έχει σχεδιαστεί ειδικά για smartphone. Αλλά και για τις μεγάλες αποσκευές υπάρχει άφθονος χώρος, αφού το πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει από τα 350 στα 405 lt (ή 434 lt αν δεν υπάρχει η ρεζέρβα ανάγκης που είναι στάνταρ στην ελληνική αγορά). Μεγάλη η χωρητικότητα, αλλά στη βασική έκδοση Active της δοκιμής μας δεν υπάρχει δάπεδο δύο θέσεων για ευκολότερη φόρτωση, ενώ καμία έκδοση του 2008 δεν έχει συρόμενο πίσω κάθισμα για αυξομείωση του χώρου επιβατών/αποσκευών, όπως π.χ. στο Renault Captur.

Premium αέρας
Μια από τις ειδοποιούς διαφορές του 2008 –και γενικά των σύγχρονων Peugeot– είναι η θέση οδήγησης i-Cockpit, με το μικρό, «τετραγωνισμένο» τιμονάκι τοποθετημένο χαμηλά ώστε να βλέπεις τον πίνακα οργάνων από πάνω του. 

Peugeot 2008 1.2 PT 130 ταμπλό

Παλιότερα είχε κατακριθεί από αρκετούς, αλλά εδώ θα πρέπει να βολευτούν σχεδόν όλοι χωρίς πρόβλημα. Έχεις την καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός χωρίς να κρύβονται πλέον τα όργανα και γενικά η αίσθηση είναι σπορ, παρότι κάθεσαι πιο ψηλά απ’ ό,τι σε ένα συνηθισμένο σουπερμίνι. Το εύρος των ρυθμίσεων σε βοηθάει να ταιριάξεις τη θέση στο σώμα σου και το κάθισμα σε στηρίζει σωστά ακόμη και στις στροφές (αν και θα προτιμούσαμε το εξόγκωμα στο ύψος της μέσης να ήταν λιγότερο τονισμένο).

Οι ακριβότερες εκδόσεις του 2008, Allure και GT Line, έχουν τον εντυπωσιακό, «τρισδιάστατο» ψηφιακό πίνακα οργάνων που ξέρουμε από το νέο 208. Το Active της δοκιμής όμως έχει αναλογικά όργανα, που πάντως δεν φαίνονται φτωχά και λειτουργούν καλά. Έχει επίσης μικρότερη οθόνη πολυμέσων, των 7 αντί των 10 ιντσών, που αφήνει μεγάλα περιθώρια μέσα στο πλαίσιό της. Δεν έχουμε παράπονα από τη λειτουργία της, καθώς ενσωματώνει και τριπλή συνδεσιμότητα με smartphone (Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink), αλλά θα προτιμούσαμε η θερμοκρασία του κλιματισμού να μη ρυθμιζόταν μόνο από την οθόνη, ενώ και η σειρά πλήκτρων από κάτω της δεν είναι πολύ εύχρηστη όταν οδηγείς.

Πέρα από τις κάποιες εργονομικές ατέλειες πάντως, το εσωτερικό του 2008 δεν παύει να είναι το πιο εντυπωσιακό της κατηγορίας και να αναδίδει έναν ποιοτικό, premium αέρα, ακόμη και σ’ αυτήν τη βασική έκδοση του μοντέλου.

Ορεξάτο, αλλά όχι διψασμένο
Από μηχανική άποψη, το νέο 2008 διατίθεται με ηλεκτροκινητήρα 136 PS, με δύο κινητήρες ντίζελ 1.5 BlueHDi των 100 και των 130 PS, και με τρεις κινητήρες βενζίνης 1.2 PureTech τούρμπο, των 100, 130 και 155 PS. Το «δικό μας» αυτοκίνητο είχε τον μεσαίο βενζινοκινητήρα σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (προσφέρεται και αυτόματο 8 σχέσεων).

Ο 3κύλινδρος 1.2 PureTech είναι κι εδώ όπως τον ξέρουμε: ψυχωμένος, με ένα πολύ ευρύ φάσμα απόδοσης. Τραβάει θετικά από τις 1.500 rpm κι έχει αρκετή ροπή ώστε να αντιμετωπίζει με άνεση τις μακριές σχέσεις, ακόμη και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Αν πατήσεις δυνατά το γκάζι, ανακαλύπτεις ότι έχει δύναμη που διαρκεί και δεν πέφτει αισθητά ούτε στις 6.000 rpm. Ως αποτέλεσμα, το 2008 προσπερνάει με μεγάλη ασφάλεια. Τα 8,9” στο 0-100 km/h και η τελική των 198 km/h δείχνουν ένα γρήγορο αυτοκίνητο.

Peugeot 2008 1.2 PT 130 κινητήρας

Αν πατάς γκάζι, ανεβάζεις τις στροφές κι εκμεταλλεύεσαι τις επιδόσεις, το μούγκρισμα του 3κύλινδρου γίνεται αισθητό. Όπως αισθητοί είναι και οι κραδασμοί του αν επιταχύνεις από πολύ χαμηλά. Όμως αυτά τα χαρακτηριστικά πιο πολύ προσδίδουν χαρακτήρα στο μοτέρ παρά ενοχλούν. Το νιώθεις σαν ζωντανό οργανισμό. Το σημαντικό είναι ότι στο ταξίδι ο PureTech δεν ακούγεται και ξεχνάς την ύπαρξή του. Γενικά, οι στροφές που προτιμά είναι οι μεσαίες και δεν δυσκολεύεσαι να τον κρατάς εκεί αφού το 6άρι κιβώτιο εμφανίζεται εδώ βελτιωμένο, με σαφέστερες διαδρομές και πιο θετικό κούμπωμα.

Στη βασική έκδοση Active του 2008 δεν υπάρχει η επιλογή ανάμεσα σε διαφορετικά οδηγικά προγράμματα, που έχουν οι πλουσιότερες εκδόσεις. Το πρόγραμμα είναι ένα, μια μέση λύση ανάμεσα στη σπορ απόκριση στο γκάζι και την οικονομία. Η κατανάλωση βενζίνης παρουσιάζει σημαντικές διακυμάνσεις ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, αλλά η μέση τιμή των 7,6 lt/100km που μετρήσαμε είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική δεδομένων των επιδόσεων και του γεγονότος ότι το 2008 της δοκιμής μας ήταν εντελώς καινούργιο και άστρωτο, με μόλις 7 km στο οδόμετρο όταν το παραλάβαμε.

Γαλλικό DNA
Αυτό που σου κάνει εντύπωση μόλις οδηγήσεις το νέο 2008 είναι το ελαφρύ και γρήγορο τιμόνι του που διευκολύνει τους ελιγμούς στην πόλη. Η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, αλλά με διαδρομές και απορροφητικότητα καθώς στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας τη βοηθούσαν και τα ψηλοπρόφιλα λάστιχα 215/65 R16. Οι Γάλλοι έχουν πετύχει έναν άριστο συμβιβασμό της άνεσης με τον έλεγχο του αμαξώματος.

Το 2008, βέβαια, είναι ψηλό οπότε νιώθεις κλίσεις και βυθίσεις του αμαξώματος στις στροφές και τα φρεναρίσματα περισσότερο απ’ όσο σε ένα σουπερμίνι όπως το 208 για παράδειγμα. Όμως ποτέ δεν νιώθεις το αμάξωμα να πλέει ή να αντιδρά άτσαλα. Ως μικρό SUV, το 2008 είναι από τα καλύτερα αν όχι το καλύτερο σε ανάρτηση.

Peugeot 2008 1.2 PT 130 στροφή εμπρός

Ανταποκρίνεται καλά και στη γρήγορη οδήγηση – πάντα με τα μέτρα της κατηγορίας. Όσο αυξάνεται η ταχύτητα στις στροφές και αναπτύσσεται πρόσφυση, ο τιμόνι αποκτά βάρος με έναν αρκετά φυσικό τρόπο. Τα εμπρός μέρος δεν ανταποκρίνεται τόσο άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης όσο θα περίμενες κρίνοντας από το γρήγορο τιμονάκι, αλλά οι αντιδράσεις του πλαισίου δεν παύουν να είναι ζωηρές όσο και προοδευτικές. Η υποστροφή αργεί να εμφανιστεί και η συμπεριφορά είναι φιλική και προβλέψιμη μέχρι το όριο όπου επεμβαίνουν ως δίχτυ ασφαλείας τα σωστά ρυθμισμένα ηλεκτρονικά.

Το 2008 είναι σταθερό και στις υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Ταξιδεύει ξεκούραστα, με κάποιο αεροδυναμικό θόρυβο, αλλά χωρίς να ενοχλούν ο κινητήρας, η ανάρτηση και τα λάστιχα καθώς κυλούν. Τέλος τα φρένα, αφού έστρωσαν στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, λειτουργούσαν καλά: αν και δεν είχαν τόσο άμεση απόκριση στο πεντάλ, ενέπνεαν εμπιστοσύνη.

Η τιμή του λέοντος
 Οι τιμές του νέου 2008 ξεκινούν από τα €20.500 για το 1.2 PureTech των 100 PS. Το μοντέλο των 130 PS, στη βασική έκδοση Active της δοκιμής μας, κοστίζει €21.900. Τιμές αρκετά υψηλές αν αναλογιστούμε ότι πολλά μικρά χιλιάρια crossover/SUV του ανταγωνισμού είναι σημαντικά φθηνότερα: Hyundai Kona 1.0T (από €16.890), Nissan Juke 1.0P-T (από €17.900), SEAT Arona 1.0 TSI (από €16.855), Skoda Kamiq 1.0 TSI (από €18.600). Με €22.430 μπορεί να πάρει κανείς Audi Q2, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι η Peugeot είναι η premium μάρκα του Groupe PSA, ενώ υπάρχουν και μικρά crossover/SUV που είναι εξίσου ακριβά ή και ακριβότερα από το 2008, όπως το Mazda CX-3 1.5 G115 (€21.516) και το Honda HR-V (από €25.900).

Το βασικό 2008 Active είναι καλά εξοπλισμένο, με ένα πακέτο ασφάλειας που περιλαμβάνει ειδοποίηση πιθανής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης και αναγνώριση πεζών, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, ανίχνευση έλλειψης προσοχής του οδηγού και ειδοποίηση για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας. Στάνταρ είναι επίσης η αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας, το cruise control με περιοριστή ταχύτητας και οι αισθητήρες φώτων και βροχής, όπως επίσης ο αυτόματος κλιματισμός, οι ζάντες αλουμινίου (16”) κι ένα πλήρες ηλεκτρικό πακέτο.

Για να έχει όμως κανείς τον διαμορφώσιμο ψηφιακό 3D πίνακα οργάνων, το εξελιγμένο σύστημα multimedia 10” με τον πλοηγό, και τον πλουσιότερο εσωτερικό κι εξωτερικό διάκοσμο, θα πρέπει να πληρώσει €25.500 για την έκδοση Allure, όπου θα πάρει επιπλέον το αναβαθμισμένο πακέτο “Safety Plus” με πιο εξελιγμένο σύστημα Active Safety Brake, την κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος και εμπρός, τα τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, ζάντες 17” και άλλα.

Τέλος, η κορυφαία έκδοση GT Line έχει ακόμη πλουσιότερο, σπορ διάκοσμο, σύστημα ελέγχου τυφλής γωνίας, ενεργό cruise control με λειτουργία Stop & Go και Lane Positioning Assist, φώτα full LED, προβολείς ομίχλης LED με λειτουργία στροφής, σπορ καθίσματα τύπου μπάκετ, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και άλλα, όμως η τιμή φτάνει τα €27.900.

Peugeot 2008 1.2 PT 130 πίσω όψη

Τι λέει το DRIVE
Η πιο αντιπροσωπευτική έκδοση του μοντέλου θα πρέπει να είναι η Allure, αλλά ακόμη και στη βασική Active της δοκιμής μας, το νέο 2008 είναι ένα μικρό SUV ξεχωριστό σε εμφάνιση, με κορυφαίο συνδυασμό οδικής συμπεριφοράς/άνεσης, το οποίο τα κάνει όλα τουλάχιστον εξίσου καλά με τον ανταγωνισμό του και εν πολλοίς δικαιολογεί την υψηλότερη τιμή του.
Τιμή από €21.900
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 
130 PS/5.500 rpm, 230 Νm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 198 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6* lt/100 km
Εκπομπές CO2 103** g/km
Διαστάσεις 4.300 x 1.770 x 1.530 mm
Χώρος αποσκευών 405*** lt
Βάρος 1.192 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE. **Κατά NEDC. ***Με ρεζέρβα ανάγκης.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης