Test drive: Renault Captur 1.3 TCe 130

Δοκιμάζουμε το μικρό crossover της Renault στην έκδοση με τον 1.300άρη κινητήρα βενζίνης των 130 PS, που μάλλον θα είναι και η πιο ενδιαφέρουσα εμπορικά.

Για το νέο Renault Captur, η έκδοση με τον 1.300άρη TCe κινητήρα βενζίνης και 130 PS, έχει κάθε λόγο να είναι η πιο εμπορική στην γκάμα. Αφενός γιατί είναι πιο ταιριαστός κινητήρας στο συγκεκριμένο αμάξωμα σε σχέση με τον βασικό 1.000άρη, αφετέρου γιατί είναι απαλλαγμένος από το «άγχος» της στοχοποίησης που -άδικα- συνοδεύει πλέον τους ντίζελ.

Έκπληξη
Όπως και στην ισχυρότερη έκδοση των 155 PS, ο 1.3 TCe έχει καλή απόκριση στο γκάζι και χρησιμοποιεί τεχνολογίες όπως το πλάσμα ατσαλιού στους κυλίνδρους αντί για συμβατικά χιτώνια, καθώς και κυλινδροκεφαλή σε σχήμα «Δ» για κόμπακτ διαστάσεις. Οι 130 PS και 240 Nm είναι νούμερα που υπόσχονται πολύ καλές επιδόσεις, όμως αυτά που είδαμε στις μετρήσεις μας ξεπέρασαν τόσο τις προσδοκίες μας όσο και τις μετρήσεις της Renault. Για τα 0-100 km/h χρειάστηκαν μόλις 9,3”, τα 80-110 km/h με 3η ολοκληρώθηκαν σε 4,2”, ενώ τα 110-140 km/h με 4η σε 6,5”.

Renault Captur 1.3 TCe 130

Αντικειμενικά μιλάμε για ένα από τα πιο γρήγορα μοντέλα της κατηγορίας σε αυτή την κατηγορία ισχύος και αυτήν ακριβώς την αίσθηση λαμβάνεις και στην καθημερινή οδήγηση. Κυρίως επειδή οι έξι σχέσεις του χειροκίνητου κιβωτίου δεν είναι εξωπραγματικά μακριές, οπότε έχεις σπιρτόζικο τράβηγμα από τις 1.800 rpm. Μέχρι εκεί η βελόνα του στροφομέτρου φτάνει μάλλον νωχελικά, ωστόσο η γραμμικότητα από εκεί και πάνω μαζί με τη ραφιναρισμένη λειτουργία είναι τα χαρακτηριστικά που τελικά θα θυμάσαι. Η κατανάλωση καυσίμου δεν είναι υψηλή. Μετρήσαμε 7,5 lt/100 km σε όλη τη δοκιμή, όμως είναι εφικτά και πολύ χαμηλότερα νούμερα εάν είσαι προσεκτικός και οδηγείς σωστά. Άνετα δηλαδή θα δεις ακόμα ακόμα και κοντά στα 6,5 lt/100 km.

Το σύστημα πέδησης έχει άμεση ανταπόκριση στο πάτημα του πεντάλ, ενώ παρότι στους πίσω τροχούς υπάρχουν ταμπούρα δεν είδαμε κανένα ανησυχητικό σημάδι κόπωσης ακόμα και μετά από αλλεπάλληλα φρεναρίσματα πανικού από τα 120 km/h. Ωστόσο, η επίδοση που σημειώθηκε ήταν απλώς ικανοποιητική με 39,6 m για τα 100-0 km/h.

Αν και απέχει 17,4 cm από το έδαφος, δύσκολα θα καταλάβεις στην οδήγηση ότι το Captur είναι ένα ψηλό αυτοκίνητο. Και αυτό είναι καλό. Επίσης η ανάρτηση έχει πολύ ποιοτική λειτουργία και μόνο στα πολύ βαθιά εγκάρσια κοψίματα της ασφάλτου θα καταλάβεις πως πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονα. Η ρύθμιση δεν είναι σε καμία περίπτωση μαλακή, γι’ αυτό και η κλίση στις στροφές είναι ελάχιστη και η απόκριση στις εντολές του οδηγού ευχάριστα άμεση και ακριβής. Μπορείς να στρίβεις πολύ γρήγορα, με μεγάλο απόθεμα πρόσφυσης, απόλυτα σταθερό πίσω μέρος και ισχυρό αίσθημα αυτοπεποίθησης.

Ακόμα καλύτερο είναι στο ταξίδι που καλύπτει τις αποστάσεις με κορυφαία ποιότητα κύλισης, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Εάν μπορείς να ζητήσεις κάτι, είναι λίγο μικρότερο κύκλο στροφής και ακριβέστερο συμπλέκτη, δύο στοιχεία που θα ταίριαζαν ακόμα καλύτερα σε ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να οδηγείται στην πόλη, με ελαφρύ τιμόνι και εύχρηστο λεβιέ.

Μικρό οικογενειακό
Θα μπορούσες να πεις ότι τα σύγχρονα μικρά οικογενειακά είναι τα μικρά SUV/crossover. Αν και βασίζονται στην πλατφόρμα που χρησιμοποιούν τα σουπερμίνι μοντέλα της εκάστοτε εταιρείας, το μεγαλύτερο μεταξόνιο τους επιτρέπει να έχουν σημαντικά μεγαλύτερο χώρο στο πίσω κάθισμα. Στην περίπτωση του Captur, αυτό που κάνει αμέσως εντύπωση είναι το ψηλό πάτωμα, λογικά επειδή σχεδιάστηκε συμβατό με πακέτο μπαταριών για την plug-in υβριδική έκδοση.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως κάθεσαι ψηλά, οπότε το διαθέσιμο ύψος στο πίσω κάθισμα παραμένει επαρκές χωρίς να εντυπωσιάζει. Ο χώρος για τα γόνατα όμως είναι πολύ μεγάλος ενώ εκείνος για τις αποσκευές ανάλογα με τη θέση του καθίσματος έχει χωρητικότητα από 422 έως 536 lt. Οπότε ως παράπονα μένουν μόνο το ψηλό κατώφλι φόρτωσης και το μονοκόμματο έδρανο του πίσω καθίσματος, που εν μέρει ακυρώνει την έξτρα πρακτικότητα που δίνει ο σιδηρόδρομος. Είναι επίσης σημαντικό να αναφέρουμε πως ο εξοπλισμός περιλαμβάνει ρεζέρβα ανάγκης και όχι κιτ επισκευής ελαστικού καθώς και ότι οι θήκες για μικροπράγματα είναι άφθονες και σωστά σχεδιασμένες.

Renault Captur 1.3 TCe 130

Πολύ θετικές κριτικές αποσπά και η σχεδίαση της καμπίνας συνολικά, με ποιοτικά υλικά και πολύ αποτελεσματική ηχομόνωση. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ξαπλωτή μα αναπαυτική, με σωστή βασική εργονομία και ορατότητα. Η κατακόρυφα τοποθετημένη οθόνη αφής είναι πολύ ευκρινής και με καλή απόκριση στην αφή. Και οι φυσικοί διακόπτες έχουν ποιοτική αίσθηση ενώ η συναρμολόγηση, χωρίς να είναι κορυφαία, υποστηρίζεται από προσεγμένο φινίρισμα.

Οπότε σίγουρα απολαμβάνεις την παραμονή σου στην καμπίνα του Captur, το οποίο με το συγκεκριμένο κινητήρα έχει βασική τιμή τις €20.800. Αφορά στο επίπεδο εξοπλισμού Expression, ωστόσο ομολογουμένως το πιο ενδιαφέρον πακέτο είναι το Dynamic που στις €22.330 έχει στάνταρ μέχρι προβολείς LED, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, το συρόμενο πίσω κάθισμα και αυτόματο κλιματισμό.

Τι λέει το DRIVE
Ο συνδυασμός χώρων, πρακτικότητας, ποιότητας και εξαιρετικών επιδόσεων χωρίς υψηλή κατανάλωση, καθιστά το συγκεκριμένο Captur μια κορυφαία πρόταση στα μικρά SUV/crossover των σχεδόν 130 PS.
Τιμή Από €20.800
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.333 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.000 rpm, 240 Nm/1.600 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
0-160 km/h 24,3”
0-400 m 16,9” @ 137,9 km/h
0-1.000 m 30,6” @ 173,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,9”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (4η) 5,5”
110-140 km/h (4η) 6,5”
110-140 km/h (5η) 8,6”
110-140 km/h (6η) 11,8”
Φρένα 100-0 km/h 39,6 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128-132 g/km (WLTP: 142 g/km)
Διαστάσεις 4.227 x 1.797 x 1.576 mm
Χώρος αποσκευών 422-536 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης