Για τους λάθος λόγους

Για τους λάθος λόγους

Ένα από τα πολύ σημαντικά επιτεύγματα της τεχνολογίας, είναι πως έχει κάνει τα σούπερκαρς όχι μόνο απίστευτα ικανά αλλά και ασφαλή να τα οδηγεί ο καθένας συνετά.

Τις τελευταiες ημέρες ένα τραγικό συμβάν με ένα σούπερκαρ έχει απασχολήσει σχεδόν αφόρητα την κοινή γνώμη, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά πως ο θάνατος πουλάει πολύ. Σημειώστε πως μέσα σε τρεις ημέρες, η video-δοκιμή της Ferrari 488 Pista που βρίσκεται στο κανάλι μας του YouTube από το Δεκέμβριο του 2019, τριπλασίασε τις προβολές της.

Μοιραία, όλο αυτό έχει πυροδοτήσει άκρατο σχολιασμό από «γνώστες» και «εμπειρογνώμονες» στα απανταχού ηλεκτρονικά βήματα, με θέσεις και απόψεις εκτός τόπου και χρόνου που τις περισσότερες φορές ξεκινούν με τη φράση-ορισμό της αυθαιρεσίας: «Εγώ πιστεύω…».
«Και εσένα τι σε νοιάζει;», θα μου πείτε. Ενδεχομένως να απαντούσα «τίποτα» εάν τα σχόλια αυτά δεν δημιουργούσαν λάθος εντυπώσεις και περνούσαν τελείως λάθος μηνύματα για ένα πραγματικό κόσμημα της μηχανολογίας.

Διότι ναι, αυτό ακριβώς είναι η Ferrari 488 Pista. Η επιτομή της εφαρμοσμένης τεχνολογίας γύρω από το σπορ αυτοκίνητο, με δυνατότητες που δύσκολα μπορεί να ξεκλειδώσει ο οποιοσδήποτε. Όπως όμως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε ο καθένας να μπορεί να την οδηγήσει συνετά (ο καθένας στο δικό του μέτρο) χωρίς να κινδυνεύει. Αρκεί να χρησιμοποιεί τα συστήματα που διαθέτει το αυτοκίνητο, όπως πρέπει.

Να επιλέγει δηλαδή την κατάλληλη ρύθμισή τους ανάλογα με την εμπειρία και τις οδηγικές του δυνατότητες, και ασφαλώς το περιβάλλον έτσι ώστε ο απόλυτος έλεγχος του αυτοκινήτου να μην τίθεται ποτέ υπό αμφισβήτηση. Διότι όντως, είναι πολύ εύκολο να χάσεις τον έλεγχο κάνοντας τον λάθος χειρισμό, τη λάθος στιγμή, στο λάθος σημείο. Όμως μη γελιόμαστε, το ίδιο μπορεί να γίνει με κάθε αυτοκίνητο. Διαφορετικά η κουβέντα για την εκμηδένιση των τροχαίων ατυχημάτων δεν θα περιλάμβανε και την αυτόνομη οδήγηση. Όμως την περιλαμβάνει, διότι το λάθος του οδηγού είναι βασικός παράγοντας της εξίσωσης.

Και συμβαίνει πολύ συχνά, χωρίς βέβαια να οδηγεί πάντα σε ατύχημα. Για την ακρίβεια, σπάνια οδηγεί σε ατύχημα εν συγκρίσει με το πόσο συχνά γίνεται. Και ο ανθρώπινος εγωισμός πιστώνει κάθε αποφυγή ενός συμβάντος στην ικανότητα του οδηγού, ενώ για κάθε ατύχημα φταίει το αυτοκίνητο, ο δρόμος, η βροχή, ο μήνας, η ημέρα, η κακιά η ώρα…

Ας δούμε λοιπόν την πραγματικότητα όπως είναι και όχι όπως νομίζουμε ότι είναι, ούτε όπως θα θέλαμε να είναι. Και η πραγματικότητα λέει πως εκτός από τις περιπτώσεις που υπάρχει αστάθμητος παράγοντας, ο οδηγός έχει την ευθύνη για όλα. Τα υπόλοιπα είναι απλώς δικαιολογίες, λιγότερο ή περισσότερο ανούσιες ή/και επικίνδυνες, οι οποίες θολώνουν το τοπίο της σχέσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου.

Κρατώντας αυτό ως συμπέρασμα, είναι πολύ πιο εύκολο να εκτιμήσεις την ύπαρξη των σούπερκαρ και των hypercar. Των κορυφαίων αυτοκινήτων του πλανήτη δηλαδή, στα οποία αξίζει κάτι πολύ περισσότερο από το να γίνονται γνωστά για τους λάθος λόγους…

Δείτε τη video δοκιμή της Ferrari 488 Pista

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube