Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS

Τον βενζινοκινητήρα 1.5 eTSI με σύστημα mild-hybrid τον είχαμε δοκιμάσει στο Volkswagen Golf με ισχύ 150 PS. Και τώρα δοκιμάζουμε την detuned εκδοχή του με τους 130 PS και τιμή μόλις €500 χαμηλότερη!

Να ξεκινήσουμε από μια παραδοχή: Αν δεν υπήρχε το Volkswagen Golf έπρεπε να το είχαν εφεύρει ή με άλλα λόγια ευτυχώς που η Volkswagen 49 χρόνια πριν το εμπνεύστηκε.

Από το 1974 όταν και το πρώτο Volkswagen Golf βγήκε από το γραμμή παραγωγής πολλά άλλαξαν, όμως ένα πράγμα παραμένει αναλλοίωτο: Η διαχρονική του αξία, αυτή που το καθιέρωσε ως ένα από τα «σύμβολα» της αυτοκίνησης. Αν ψάχνουμε κάτι ανάλογο ίσως το μόνο αυτοκίνητο που θα μπορούσε διαχρονικά να σταθεί απέναντί του είναι η Toyota Corolla.

Η αίσθηση που αποκομίζεις στο τιμόνι του Volkswagen Golf 1.5 eTSI με τα 130 άλογα δεν είναι δα και τόσο μεγάλη όσο φαίνεται σε πρώτη ανάγνωση

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Γέρνει με μέτρο, δεν τρομάζει με τις αντιδράσεις του, πηγαίνει εκεί που έχεις σημαδέψει με το κράτημα στις στροφές να είναι σχεδόν υποδειγματικό. 

Σε μια εποχή λοιπόν που τα SUV κυριαρχούν, το Volkswagen Golf εξακολουθεί να βλέπει τις μετοχές του στα ύψη. Ωστόσο, υπακούοντας στις επιταγές των καιρών, δηλαδή με σκοπό τη χαμηλότερη κατανάλωση και τη φιλικότερη συμπεριφορά προς το περιβάλλον, ο βενζινοκινητήρας 1.5 eTSI διατίθεται και με 130 PS στις 5.000-6.000 rpm και 200 Nm στις 1.400-4.000 rpm.

Συνδυάζεται δε, αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σχέσεων και η ελληνική αντιπροσωπεία το διαθέτει αποκλειστικά στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Style -όπως εξάλλου και το 150άρι.

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το μοτέρ που λειτουργεί στον κύκλο Miller διαθέτει τεχνολογία ACT -Active Cylinder Management- η οποία απενεργοποιεί αυτόματα δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους υπό χαμηλό φορτίο μειώνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων- και διαθέτει τούρμπο με μεταβλητή γεωμετρία.

Το ήπιο υβριδικό σύστημα του μοτέρ αποτελείται από μία 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου και μια μίζα/εναλλάκτη (μίζα μόνο για το stop/start, καθώς υπάρχει συμβατική μίζα για να βάζεις εμπρός το μοτέρ) και ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρομοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα. 

Μολονότι η Volkswagen λέει πως το υβριδικό σύστημα υποβοηθά το θερμικό μοτέρ στην εκκίνηση, πρακτικά δεν το αντιλαμβάνεσαι. Αυτό που αντιλαμβάνεσαι είναι πως το θερμικό μοτέρ σβήνει τελείως με κάθε ευκαιρία όταν αφήνεις το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα. Με την επανεκκίνηση να γίνεται τελείως βελούδινα, χωρίς κανένα θόρυβο ή κραδασμό.

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Με τη βοήθεια αυτού του συστήματος, είναι αρκετά ρεαλιστικός στόχος να βλέπεις την κατανάλωση χαμηλά, με την Volkswagen να υπόσχεται 5,8 lt/100 km και εμείς να μετράμε 6,6 lt/100 km με προσεκτική αλλά όχι «τσιγκούνικη» οδήγηση.
 
Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,4" με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 213 km/h. Οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση με τους 150 PS είναι 8,5" και 224 km/h. Αν θελήσουμε να αντιπαραβάλουμε αυτές τις επιδόσεις με τον ανταγωνισμό, για παράδειγμα θα αναφέρουμε θα το Peugeot 308 με τον 3κύλινδρο 1.2 PureTech και τους 130 PS. Με το γαλλικό κόμπακτ να σημειώνει 9,7” στο 0-100 km/h και 210 km/h τελική στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο EAT8. 

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το βασικό χαρακτηριστικό του Golf είναι η κορυφαία ποιότητα κύλισης που γίνεται αντιληπτή εξίσου εντυπωσιακά τόσο μέσα στην πόλη όσο και έξω από αυτήν. 

Σε κάθε περίπτωση, αν κοιτάξεις τους αριθμούς (20 PS λιγότεροι) και στη συνέχεια «κλείσεις τα μάτια» και μείνεις μόνον με την αίσθηση που αποκομίζεις στο τιμόνι, η διαφορά από την έκδοση των 150 PS δεν είναι τόσο μεγάλη όσο φαίνεται σε πρώτη ανάγνωση.

Δεν θα αισθανθείς πως σου λείπει δύναμη, δεν θα φοβηθείς όταν επιχειρήσεις ένα γρήγορο προσπέρασμα ούτε το Volkswagen Golf θα σε κρεμάσει με τον κινητήρας τραβά προοδευτικά μέχρι ψηλά. Την ίδια στιγμή, το τιμόνι αποδεικνύεται κοφτερό αλλά και άκρως επικοινωνιακό με τον οδηγό, τα φρένα είναι δυνατά και ακούραστα, η ανάρτηση δεκτική στις όποιες κακοτεχνίες του δρόμου και το κράτημα στις στροφές υποδειγματικά πολιτισμένο.

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ακόμα και με το 40άρι προφίλ των ελαστικών της έκδοσης Style, μπορείς να αδιαφορείς για τις περισσότερες λακκούβες, τη στιγμή που ο κινητήρας ακούγεται στην καμπίνα μόνο όταν πατήσεις τέρμα το δεξί πεντάλ. Το βασικό χαρακτηριστικό του Volkswagen Golf όμως ήταν και παραμένει η κορυφαία κύλιση.

Είναι αυτές οι μικρές λεπτομέρειες που συνθέτουν το παζλ ενός εξαιρετικού συνόλου. Ένα παζλ που αποτελείται από χιλιάδες κομμάτια όπως για παράδειγμα ο τρόπος που κλείνει η πόρτα, η πλήρης σουίτα των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και η high-tech αναβάθμιση της τελευταίας έκδοσης του μοντέλου. 

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
H high-tech αναβάθμιση της τελευταίας έκδοσης του μοντέλου είναι εμφανής παντού. Με όλες τις πληροφορίες να αποτυπώνονται πλέον σε δύο οθόνες, εκ των οποίων η μια βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και έχει διαγώνιο 10” ενώ η άλλη στο κέντρο του ταμπλό.

Πλέον όλες οι πληροφορίες αποτυπώνονται σε δύο οθόνες, εκ των οποίων η μια βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και έχει διαγώνιο 10” ενώ η άλλη στο κέντρο του ταμπλό. Έχει διαγώνιο 8,25” στο στάνταρ infotainment Composition Media και 10” στο προαιρετικό Discover Media που διαθέτει και πλοήγηση. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να χειρίζεσαι τα πάντα με την αφή, ενώ προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα φωνητικών εντολών στις οποίες το αυτοκίνητο αντιδρά έξυπνα. 

Ο οδηγός θα χρειαστεί ελάχιστο χρόνο προσαρμογής και λίγο ψάξιμο στις λειτουργίες και στη συνέχεια θα μπορεί να απολαύσει τα αγαθά της σύγχρονης τεχνολογίας. 

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Τέλος οι αποθηκευτικοί χώροι και οι πρακτικές θήκες υπάρχουν και υπερεπαρκούν, ενώ η θέση οδήγησης είναι άψογη, ειδικά στην έκδοση Style που έχει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού. Άφθονοι είναι και οι χώροι για τους επιβάτες. Δύο κανονικού αναστήματος ενήλικοι θα χωρέσουν άνετα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 380 lt ήταν και παραμένει ανταγωνιστικός για την κατηγορία.

Και μια και μιλάμε για την έκδοση Style πρέπει να πούμε πως αυτή περιλαμβάνει μπόλικα στοιχεία εξοπλισμού όπως ζάντες αλουμινίου «Ventura» 7,5J x 17”, προβολείς LED Plus με δυναμική ρύθμιση δέσμης, Digital Cockpit Pro, σύστημα Travel Assist με Lane Assist, Adaptive Cruise Control (ACC) & Emergency Assist, τριζωνικό κλιματισμό, κάθισμα οδηγού ergo-Active με 14 ηλεκτρικές ρυθμίσεων με λειτουργία μνήμης, μασάζ και ρυθμιζόμενη υποστήριξη των μηρών, κεντρικό κλείδωμα, Keyless Start με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί κ.ά.

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS, Photo DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το Volkswagen Golf στην έκδοση MHEV με τους 130 PS συνδυάζει χαμηλή κατανάλωση, επιδόσεις και εξαιρετικό εξοπλισμό. 

Όλα αυτά βέβαια έχουν ένα τίμημα που φτάνει τις €32.800. Τιμή που πλησιάζει ενδοιαστικά τις €33.300 που κοστίζει η αντίστοιχη έκδοση με τους 150 PS. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αγοράζεις κάτι που όποια στιγμή κι αν θελήσεις να το πουλήσεις θα πάρεις πίσω σημαντικό ποσοστό από το αρχικό κεφάλαιο.

VW Golf 1.5 eTSI MHEV DSG 130 PS
Τι λέει το DRIVETo Volkswagen Golf 1.5 eTSI με τους 130 PS πλασάρεται μεν στην κορυφή της κατηγορίας, αλλά και σε κάνει να διερωτάσαι γιατί να μη δώσεις ένα 500άρικο παραπάνω για το 150άρι;
Τιμή€32.800
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαMHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ACT, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό σύστημα 48V, 130 PS/5.000-6.000 rpm, 200 Nm/1.400-4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση130 PS/5.000-6.000 rpm, 200 Nm/1.400-4.000 rpm
Διαστάσεις4.284 x 1.789 x 1.456 mm
Πορτμπαγκάζ380 lt
Βάρος1.498 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 
0-100 km/h9,4" 
Τελική213 km/h
Κατανάλωση*5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2126 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube