Test drive: Opel Astra 1.2 Turbo 130 PS

Το νέο Opel Αstra με το 1.200αρι μοτέρ και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, μας υπενθυμίζει τα προσόντα ενός ολοκληρωμένου μικρομεσαίου χάτσμπακ, κλείνοντας το μάτι στον υπερυψωμένο αντίλογο.

Μπορεί στην αγορά να «βρέχει» SUV αλλά η μάχη στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ καλά κρατεί. Από την αναμέτρηση αυτή φυσικά δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Opel, έχοντας στην γκάμα της ένα όνομα όπως το Astra, που η ιστορία του πάει πίσω στο 1991. Ο Γερμανός κατασκευαστής ευρισκόμενος πλέον κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου Stellantis παρουσίασε το 2021 την έκτη γενιά του Opel Astra, θέλοντας να κάνει ένα νέο ξεκίνημα για το μοντέλο με στόχο ένα νεανικότερο κοινό.

Α new Βlitz
Εμφανισιακά το νέο Opel Astra καταφέρνει να τραβάει τα βλέμματα και να κερδίζει εύσημα για τη σχεδίασή του, η οποία υιοθετεί τη φιλοσοφία Opel Vizor. Σαφώς και στις θετικές κριτικές του αυτοκινήτου που βρέθηκε στα χέρια μας συνετέλεσε η όμορφη αντίθεση που δημιουργεί ο συνδυασμός του κόκκινου χρώματος με τη μαύρη οροφή της έκδοσης εξοπλισμού GS Line. Αυτό όμως δεν αλλοιώνει το συμπέρασμα.

Opel Astra

Στο εσωτερικό με τη μίνιμαλ εικόνα βολεύεσαι εύκολα, απολαμβάνοντας μια ιδιαίτερα καλή θέση οδήγησης τη στιγμή που τα εργονομικά καθίσματα AGR αγκαλιάζουν ευχάριστα το σώμα του οδηγού και του συνοδηγού. Όσο για πίσω, δύο ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν άνετα έχοντας ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι και απλώς επαρκή για τα γόνατα. Tο ταμπλό υιοθετεί τη σχεδίαση Pure Panel με δύο οθόνες διαγωνίου 10” εκάστη. Μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία για το infotainment, με επιπλέον θετικό σημείο ότι έχουν διατηρηθεί μερικά πολύτιμα φυσικά κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες.

Η χρήση μαλακών πλαστικών είναι εκτεταμένη, με την ποιότητα της συναρμολόγησης να δημιουργεί την πεποίθηση ότι θα αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου. Όσο για τον χώρο αποσκευών των 422 lt, αξίζει να του πλέξουμε το εγκώμιο αφού είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Κατά βάση χάνει μόνο από εκείνον του Škoda Scala με 467 lt.

Το Opel Astra με το χειροκίνητο κιβώτιο μπορεί να σου προσφέρει απλόχερα old-school στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης.

Το νέο Astra βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 -την ίδια που χρησιμοποιεί και το Peugeot 308. Στην έκδοση που δοκιμάζουμε κινείται με τον γνωστό από πολλά μοντέλα του Ομίλου Stellantis, 3κύλινδρο 1.2 τούρμπο απόδοσης 130 PS στις 5.500 rpm και 230 Νm στις 1.750 rpm. Το σύνολο δεν διαθέτει κάποια μορφή εξηλεκτρισμού και στην προκειμένη περίπτωση συνδυάζεται με χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, με τη βοήθεια του οποίου το εργοστάσιο υπόσχεται 0-100 km/h σε 9,7” και τελική ταχύτητα 210 km/h.

Sweet spot
Το χειροκίνητο Astra καταφέρνει να δημιουργήσει θετική εντύπωση πολύ γρήγορα. Τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και σε αυτοκινητόδρομο, η λειτουργία του μοτέρ είναι ραφιναρισμένη, στέλνοντας στην καμπίνα ένα ευχάριστο 3κύλινδρο γουργουρητό μόνο όταν οι στροφές ανέβουν πολύ.

Αν και το set-up της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτό, καταφέρνει και απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες της ελληνικής ασφάλτου χωρίς ξερές αντιδράσεις. Ο συμπλέκτης έχει σωστό βάρος και δεν να κουράζει το αριστερό πόδι, την στιγμή που το ελαστικό μοτέρ ελαχιστοποιεί τις φορές που θα καταφύγεις στον λεβιέ για κατέβασμα.

Opel Astra

O τελευταίος αποτελεί αναμφίβολα ευχάριστη έκπληξη, όντας τοποθετημένος στη σωστή θέση, με μικρές διαδρομές και σαφές κούμπωμα. Μοναδικό εργονομικό φάουλ αποτελούν οι ποτηροθήκες στην κεντρική κονσόλα: Είναι τοποθετημένες έτσι ώστε ο πρωινός καφές να μπαίνει ανάμεσα στο χέρι σου και στον λεβιέ. Το ίδιο συμβαίνει τόσο με τον απογευματινό καφέ όσο και με τα μπουκαλάκια...

Οδηγώντας με πιο σβέλτο ρυθμό το χειροκίνητο κιβώτιο αποκτά νόημα, βάζοντάς σε στο παιχνίδι και δίνοντάς σου τη δυνατότητα να ευχαριστηθείς το πολύ αξιόλογο πάτημα στον δρόμο. Πάτημα που κανένα C-SUV δεν μπορεί να ανταγωνιστεί.

Ας το πάρουμε όμως από την αρχή. Το τιμόνι είναι ακριβές και έχει ικανοποιητική αίσθηση, o 1.200άρης έχει τσαγανό από χαμηλά, το πλαίσιο είναι στιβαρό και η κλίση περιορισμένη, με το Astra να αντιδρά προοδευτικά υπό πίεση χωρίς να σε ξαφνιάζει. Δεν είναι τόσο παιχνιδιάρικο όσο ένα Ford Focus για παράδειγμα. Όμως το γερμανικό χάτσμπακ με το χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρει απλόχερα old-school στιγμές οδηγικής ευχαρίστησης -με την καλή έννοια. Όλα αυτά με την μέση κατανάλωση να κινείται συνήθως κοντά στα 7,5 lt/100 km.

Opel Astra

Έχοντας κάνει μπόλικα χιλιόμετρα μαζί του, η επίγευση που αφήνει το χειροκίνητο 130άρι βενζινοκίνητο Astra είναι αυτή ενός καλοστημένου αυτοκινήτου με κινητήρα και μετάδοση που σμίγουν απόλυτα μεταξύ τους, σε ένα ποιοτικό πακέτο με ικανοποιητικούς χώρους και υψηλή τεχνολογία.

Ίσως οι περισσότεροι προτιμήσουν την ευκολία που προσφέρει το 8άρι αυτόματο. Όμως ο συμβατικός λεβιές αφενός σημαίνει περισσότερη ευχαρίστηση για όποιον απολαμβάνει την οδήγηση, αφετέρου τη δυνατότητα απόκτησής του με €6.600 χαμηλότερη βασική τιμή. Μεγάλη διαφορά ακόμα και με το δεδομένο ότι η βασική έκδοση με το αυτόματο 8άρι ξεκινάει με ένα επίπεδο εξοπλισμού πάνω.

Όσον αφορά την τιμή του, το χειροκίνητο Opel Astra 1.2 Turbo 130 PS ξεκινά από τις €25.900 ως Εdition, ενώ με επιπλέον €4.000 υπάρχει το πλουσιότερο επίπεδο Elegance (που είναι και το βασικό με αυτόματο κιβώτιο) που περιλαμβάνει στοιχεία όπως εργονομικό κάθισμα οδηγού AGR, ζάντες 17”, κάμερα οπισθοπορείας και διζωνικό κλιματισμό.


Τι λέει το DRIVE 
Το Opel Astra 1.2 Turbo σμίγει με ένα άκρως ευχάριστο χειροκίνητο σασμάν και μας υπενθυμίζει τα χαρίσματα ενός ολοκληρωμένου χάτσμπακ. Ως εκ τούτου αποτελεί μια άκρως δελεαστική πρόταση στην απαιτητική κατηγορία των κόμπακτ χάτσμπακ.
Τιμή Από €25.900
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 123-125 g/km
Διαστάσεις 4.374 x 1.860 x 1.441 mm
Χώρος αποσκευών 422 lt
Βάρος 1.341 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης