Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Η Volvo συντονίζεται στον παλμό της εποχής και μέσω του XC60 μας δίνει μια μικρή γεύση από το πλήρως εξηλεκτρισμένο μέλλον της.

Με τα φώτα στραμμένα στο μικρότερο και πιο φρέσκο XC40 και τη σκιά του μεγαλύτερου XC90 να σκεπάζει την καλλίγραμμη σιλουέτα του, το XC60 έχει κάθε δικαίωμα να νιώθει το παραμελημένο SUV στην γκάμα της φίρμας από το Göteborg. 

Όπως κάθε μοντέλο της Volvo τα τελευταία χρόνια όμως, το XC60 είναι ένα στιλάτο, ποιοτικό και πολύ ασφαλές αυτοκίνητο που αξίζει περισσότερο της προσοχής μας. Και για να μας την επιστήσει, η Volvo επέλεξε το μεσαίο SUV της να είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα που θα μας δείξουν πως αντιλαμβάνονται οι Σουηδοί τη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή της αυτοκίνησης που έρχεται και φυσικά πως θα κινηθούν σε αυτή.

Δέσμευση για το μέλλον
Η Volvo συγκαταλέγεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν δηλώσει με κάθε επισημότητα την ένθερμη υποστήριξή τους στον ηλεκτρισμό και έχει δεσμευτεί ότι στο άμεσο μέλλον κάθε μοντέλο στην γκάμα της θα περιλαμβάνει τουλάχιστον μια εξηλεκτρισμένη έκδοση. Όλα τα SUV της βασίζονται σε πλατφόρμα που μπορούν να υποστηρίξουν είτε πλήρη ηλεκτροκίνηση, όπως στην περίπτωση του αμιγώς ηλεκτρικού XC40 που θα λανσαριστεί εντός του έτους, είτε να εξυβριδισθούν όπως συμβαίνει ήδη στην περίπτωση του XC60 T8 PHEV.

Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Ωστόσο, πέρα από τις υφιστάμενες εκδόσεις plug-in, οι οποίες θα αυξηθούν στον μέλλον, η Volvo σκοπεύει να διευρύνει την γκάμα τον μοντέλων της 
με ηλεκτρική υποβοήθηση και με πιο «ήπια» υβριδικά συστήματα κίνησης. Η αρχή γίνεται με τη νέα γενιά δίλιτρων κινητήρων πετρελαίου που φέρουν το ακρωνύμιο B και είναι ήδη διαθέσιμοι στο XC60 σε δύο εκδόσεις: Την Β4 με ισχύ 197 ίππων και την ισχυρότερη B5 των 235 ίππων που δοκιμάζουμε εδώ.
 
Το ακρωνύμιο Β δηλώνει ότι ο σύγχρονος πετρελαιοκινητήρας της γενιάς Drive E συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, μια μίζα/γεννήτρια και μια πρόσθετη μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ.

Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να ανακτά την κινητική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα και να την αποθηκεύει στην μπαταρία, έτσι ώστε να την χρησιμοποιήσει αργότερα: Είτε για να υποβοηθήσει την κίνηση του XC60 ή την λειτουργία των φώτων και του ηχοσυστήματος, προσφέροντάς του, σύμφωνα με την Volvo, έως και 15% χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

Στην πράξη, η συμβολή του ήπιου υβριδικού συστήματος είναι εμφανής κυρίως κατά την εκκίνηση από στάση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις με μικρές ταχύτητες. Η έξτρα ισχύς και ροπή (έως 16 PS και 40 Nm, σύμφωνα με τη σουηδική φίρμα) του ήπιου υβριδικού συστήματος υποβοηθά τον πετρελαιοκινήτηρα να στο έργο του, καταναλώνοντας έτσι λιγότερο καύσιμο από την απερχόμενη έκδοση D5. Κατανάλωση που κυμαίνεται πλέον περίπου στα 9,1 lt/100km σε καθημερινή χρήση, ενώ σε αντίθεση με το D5 που αντικατέστησε, στο ταξίδι πλέον μπορείς εύκολα να δεις και ένα χαμηλό 8άρι στον υπολογιστή ταξιδιού.

Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Πέρα από την κατανάλωση, ουσιαστική διαφορά στις επιδόσεις δεν υπάρχει. Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς δεν χρειαζόταν κιόλας. Ο δίλιτρος ντίζελ με τα δύο τούρμπο σε σειρά είχε από πριν αρκετή ισχύ (235 PS) και ροπή (480 Nm) για να κινήσει με περίσσια ευκολία τα 1.930 kg του XC60. Το αυτοκίνητο στην «υβριδοποιημένη» έκδοσή του εξακολουθεί να συνδυάζει τον ντίζελ Drive E με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση µε πολύδισκο συµπλέκτη Haldex.

Με 0-100 km/h σε 7,8”, 0-1.000 m σε 28,5” και 80-110 km/h σε 3,8”, το XC60 B5 εξακολουθεί να συγκαταλέγεται στα πιο γρήγορα SUV της κατηγορίας του. Το κέρδος είναι ότι πλέον η παροχή της ισχύος έρχεται πιο γραμμικά και οι αλλαγές στο πολύ καλό σε επίπεδο κλιμάκωσης αυτόματο κιβώτιο, γίνονται πιο ομαλά. Και αυτό είναι κάτι που εκτιμάς ιδιαίτερα κινούμενος στην πόλη με τα συνεχή σταμάτα ξεκίνα και τους ελιγμούς στα στενά.

Αφήνοντας στην άκρη το ανανεωμένο σύστημα κίνησης, το XC60 παραμένει σε μεγάλο βαθμό όπως το γνωρίσαμε στη δεύτερη γενιά του. Μοναδικό μεμπτό χαρακτηριστικό του είναι το «κροτάλισμα» του ντίζελ που περνά στην καμπίνα περισσότερο απ’ όσο επιθυμείς σε ένα αυτοκίνητο με πολυτελή προσανατολισμό.

Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Στις χαμηλές ταχύτητες, η ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια εµπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω δεν καταφέρνει να φιλτράρει πλήρως όλες τις ανωμαλίες των δρόμων. Όμως όσο αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης, ο συνδυασμός άνεσης και σταθερότητας που δημιουργείται δικαιολογούν απόλυτα την ταμπέλα «premium» που έχει τοποθετηθεί δίπλα στο σουηδικό SUV.

Στον ανοικτό δρόμο είναι εξαιρετικά άνετο με χαμηλό επίπεδο θορύβου και χωρίς να σου γεμίζει το μάτι, πολύ ικανό μόλις ο δρόμος αρχίσει να «διπλώνει». Το ελαφρύ και φτωχό σε πληροφορία τιμόνι δεν σε εμπνέει να ανεβάσεις ρυθμό, είναι όμως άμεσο. Και αν αποφασίσεις να κινηθείς ταχύτερα, θα δεις ότι ο Haldex πέµπτης γενιάς δίνει πολλή πρόσφυση και περιορίζει την όποια διάθεση για υποστροφή, καθώς και ότι η μεγάλη μάζα και o όγκος του XC60 υπακούουν στις εντολές κατεύθυνσης χωρίς να δυσανασχετεί το αυτοκίνητο. Τα φρένα με τη σειρά τους στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και πέρα από δυνατά (38,7 m για τα 100-0 km/h) είναι ανθεκτικά στη σκληρή χρήση.

5άστερο
Τα παραπάνω, οδηγός και συνεπιβάτες θα τα απολαύσουν σε μια ευρύχωρη καμπίνα. Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι καθαρές και λιτές γραμμές του σκανδιναβικού ντιζάιν, στην πολυτελή τους διάσταση, συνοδεία μιας high-tech νότας η οποία εκφράζεται κυρίως από την μεγάλη οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό. Η τελευταία είναι το κέντρο ελέγχου του infotainment και του κλιματισμού, αλλά και το μέσο για τη ρύθμιση των λοιπών συστημάτων που ενσωματώνει το XC60 στον πλούσιο εξοπλισμό του.

Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Τα υλικά είναι προσεγμένα με αψεγάδιαστη συναρμογή, οι χώροι για μικροπράγματα μπόλικοι και πρακτικοί, ενώ και η εργονομία με τη σειρά της δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Το πορτμπαγκάζ των 483 lt από την άλλη, σαφώς δεν εντυπωσιάζει αναλογικά με τις εξωτερικές διαστάσεις του XC60, αλλά θα καλύψει τις ανάγκες των επιβατών που θα βρεθούν στην καμπίνα του για ένα ταξίδι.

Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Είναι προφανές πως με την προσθήκη της τεχνολογίας mild hybrid, η Volvo κατάφερε να κάνει ακόμα καλύτερο ένα αυτοκίνητο που μας είχε εντυπωσιάσει σε όλους τους τομείς, από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε πίσω από τιμόνι του. Στην έκδοση B5, το XC60 είναι ικανότερο και πιο άνετο στο δρόμο, με τις νέες τεχνολογίες να το έχουν κάνει παράλληλα φιλικότερο προς το περιβάλλον αλλά και στην τσέπη. Και όλα αυτά με την τιμή που ξεκινά από τις €58.712, να παραμένει ένα από τα πολλά πλεονεκτήματά του XC60 απέναντι στον ανταγωνισμό. 

Φτιάξε στον διαμορφωτή της Volvo Cars το δικό σου XC60

Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Τι λέει το DRIVE
Με την προσθήκη της τεχνολογίας mild hybrid, η Volvo κατάφερε να κάνει την ισχυρότερη έκδοση ντίζελ του XC60 φιλικότερη, τόσο προς το περιβάλλον όσο και στην τσέπη. 
Τιμή Από €58.712
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο σε σειρά, mild hybrid, 235 PS/4.000 rpm, 480 Nm/1.750-2.250 rpm, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8”
0-160 km/h 19,3”
0-400 m 15,6” @ 145,6 km/h
0-1.000 m 28,5” @ 183,9 km/h
60-160 (με αλλαγές) 15,7”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 3,8”
110-140 km/h 5,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159-187 g/km
Διαστάσεις 4.668 x 1.902 x 1.658 mm
Χώρος αποσκευών 483 lt
Βάρος 1.930 kg 
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης