Test drive: Volvo XC60 T8 Twin Engine

Η κορυφαία, υβριδική έκδοση του μεσαίου SUV της Volvo είναι μια ουσιαστικά διαφορετική πρόταση στην κατηγορία.

Με εξαίρεση τις ακραίες εκδόσεις πολλαπλάσιας τιμής μερικών ανταγωνιστών, το XC60 Τ8 είναι αυτή τη στιγμή το ισχυρότερο μεσαίο SUV. Και ταυτόχρονα ένα από τα πιο οικολογικά, καθότι υβριδικό.

Στη γλώσσα των αριθμών είναι εντυπωσιακό όσο και βαρύ. Οι μπαταρίες ανεβάζουν τη ζυγαριά στα 2.120 kg και τροφοδοτούν ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 87 PS που κινεί τους πίσω τροχούς. Τους εμπρός αναλαμβάνει ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας που με κομπρέσορα και τούρμπο αποδίδει 320 PS. Το άθροισμά τους είναι 407 PS και 61,2 kgm, εκ των οποίων τα 24,5 διαθέσιμα στο ξεκίνημα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volvo XC60 D5 AWD

Ανάλογα με τις συνθήκες οι δύο κινητήρες λειτουργούν είτε ταυτόχρονα είτε ξεχωριστά και το σύστημα έχει τις ρυθμίσεις Hybrid, Pure, Power, Off Road, AWD και Individual. Το κιβώτιο είναι 8άρι αυτόματο και αλλάζει σβέλτα μα δεν έχει κανονική χειροκίνητη λειτουργία. Από το λεβιέ μόνο κατεβάζεις.

Παρά το βάρος του, το XC60 T8 πετυχαίνει 0-100 km/h σε 5,2” και 30-50/50-80/80-110/110-140 km/h σε μόλις 1/1,7/2,5 και 3,3” αντίστοιχα. Μόνο μετά τα 160 km/h νοιώθεις την ηλεκτρική υποβοήθηση να εξασθενεί, χωρίς πάντως η επιτάχυνση να χάνει την εντυπωσιακή της υπόσταση.



Εκτός από τις επιδόσεις, οι δύο κινητήρες δίνουν ενεργή τετρακίνηση για ουδέτερο κράτημα και αρκετή πρόσφυση ώστε να μπορείς να κινηθείς εύκολα και γρήγορα παντού και πάντα. Ωστόσο ο χαρακτήρας δεν είναι όσο σπορ ίσως περιμένεις από ένα τόσο ισχυρό μοντέλο.

Χωρίς αυτό να είναι αρνητικό για ένα SUV, προκύπτει από την μέτρια πληροφόρηση που παρέχει το ελαφρύ τιμόνι, την αδράνεια στις αλλαγές πορείας και την αισθητή κλίση στις στροφές.

Σπάνια πάντως θα ασχοληθείς με αυτά. Το συγκεκριμένο XC60 σε παρασύρει στη δική του λογική που εκφράζουν η πολύ άνετη ανάρτηση, η κορυφαία κύλιση και η απόλυτη ησυχία στα περίπου 25 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Θα την έχεις μετά από τρεις με τέσσερις ώρες φόρτισης σε οικιακή πρίζα και είναι τόσο απολαυστική που σχεδόν δυσανασχετείς κάθε φορά που ο θερμικός κινητήρας παίρνει μπροστά. Είναι κάπως τραχύς, μα ευτυχώς δε διαπερνά την ηχομόνωση.

Με τη μπαταρία φορτισμένη καις γύρω στα 5 lt βενζίνης/100 km για να ακολουθείς κανονικότατο ρυθμό κίνησης, μια τιμή απίστευτη για ένα τόσο γρήγορο και βαρύ αυτοκίνητο. Μόλις η ηλεκτρική ενέργεια τελειώσει ο θερμικός κινητήρας δουλεύει πολύ συχνά οπότε η κατανάλωση σχεδόν διπλασιάζεται. Κατά μέσο όρο στα χέρια μας έφτασε τα 10,8 lt/100 km, τα οποία και πάλι είναι χαμηλότερα από του ανταγωνισμού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Volvo XC90 T6 AWD

Αυτό που δε θα σου αρέσει είναι το πεντάλ των φρένων. Λόγω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας δεν ανταποκρίνεται αναλογικά στην πίεση που ασκείς, οπότε σπάνια θα βρεις την θεμιτή δοσολογία. Οι τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι είναι πάντως απίστευτα ισχυροί και ακούραστοι, πετυχαίνοντας 100-0 km/h σε μόλις 36,3 m.

Στην καμπίνα, η ομορφιά του XC60 είναι αδιαπραγμάτευτη. Η άψογη υλοποίηση αυτού που ονομάζουμε «σκανδιναβικό ντιζάιν» δίνει για ένα πραγματικό σαλόνι. Όλα είναι μελετημένα για να είσαι άνετος και ο χειρισμός με την κατακόρυφη οθόνη αφής (Sensus) θα μαγέψει τους λάτρεις των γκάτζετ. Οι της παλιότερης σχολής πάντως μάλλον θα χρειαστούν φροντιστήριο.



Ο χώρος είναι πολύ άνετος για τέσσερις και μόνο το ογκώδες τούνελ πατώματος θα ενοχλήσει έναν πέμπτο. Από την άλλη το πορτμπαγκάζ των 468 lt είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και με πανεύκολη φόρτωση, μα όχι τεράστιο για ένα αυτοκίνητο με τέτοιες διαστάσεις. Το μήκος του αγγίζει τα 4,69 m, το πλάτος τα 1,9 και το ύψος τα 1,66.

Περιλαμβάνοντας πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και μερικά από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας που υπάρχουν στην αγορά, το XC60 T8 ξεκινάει από τα €62.780, οπότε είναι περίπου 10% ακριβότερο από ένα D5 ή ένα T6.

Από το πρώτο όμως είναι σημαντικά πιο γρήγορο και από το δεύτερο σαφώς πιο οικονομικό στην καθημερινότητα, οπότε σε κάθε περίπτωση έχει να δώσει κάτι περισσότερο.

Τι λέει το DRIVE
Κάνοντας σημαντική οικονομία καυσίμου στην καθημερινότητα το XC60 T8 ενεργοποιεί την οικολογική πτυχή του οδηγικού σου εαυτού, ώστε να απολαμβάνεις ακόμα περισσότερο την κύλιση, την τεχνολογία και την καμπίνα του.
Τιμή από €62.780
Τεχνολογία θερμικός κινητήρας 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο και κομπρέσορας, ηλεκτρικός κινητήρας, συνδυαστική ισχύς 407 PS, συνδυαστική ροπή 61,2 kgm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ενεργή τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,2”
0-160 km/h 12,3”
0-400 m 13,5” @ 165,9 km/h
0-1.000 m 25,2” @ 200 km/h
60-160 (με αλλαγές) 9,7”
50-80 km/h 1,7”
80-110 km/h 2,5”
110-140 km/h 3,3”
Φρένα 100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 10,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 49 g/km
Διαστάσεις 4.688 x 1.902 x 1.658 mm
Χώρος αποσκευών 468 lt
Βάρος 2.120 kg
Μετρήσεις Drive, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία