Test drive: Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet

Η Suzuki προχώρησε σε ανανέωση του Vitara, με τις προβλεπόμενες αλλαγές να πετυχαίνουν διάνα.

Το Suzuki Vitara είναι το μοντέλο κατατεθέν της ιαπωνικής εταιρείας και σύμφωνα με την ίδια, είναι το πιο προηγμένο αυτοκίνητο που διαθέτει, παίζοντας παράλληλα και το ρόλο της βιτρίνας της.

Το 2018 σηματοδοτεί τα 30ά γενέθλιά του και η Suzuki προχώρησε σε ένα ουσιαστικό φρεσκάρισμα της υπάρχουσας, τέταρτης γενιάς. Η πρώτη γενιά του παρουσιάστηκε το 1988, μοντέλο που θεωρείται ο ιδρυτής της κατηγορίας των «οχημάτων ελεύθερου χρόνου», ξεχωρίζοντας για την κομψή σχεδίαση, την κορυφαία ευελιξία και τις μεγάλες εκτός ασφάλτου δυνατότητες. Η σημερινή όμως γενιά έχει αλλάξει χαρακτήρα. Δικαιολογημένα, μιας και τα γούστα του αγοραστικού κοινού έχουν διαφοροποιηθεί από τότε. Αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που προσφέρει ικανοποιητικές εκτός δρόμου δυνατότητες στην τετρακίνητη έκδοση ALLGRIP.

Η τελευταία γενιά του Suzuki Vitara παρουσιάστηκε το 2015 και ο αέρας ανανέωσης που φύσηξε εφέτος, έφερε νέα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και αναθεωρημένη γκάμα κινητήρων. Το εμπρός μέρος απέκτησε νέα μάσκα και διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, ενώ πίσω συναντάμε νέα φώτα τεχνολογίας LED και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Εμπλουτισμένη είναι και η χρωματική παλέτα του ανανεωμένου Vitara, με δύο νέα χρώματα: Solar Yellow Pearl Metallic και Ice Grayish Blue Metallic.

Suzuki Vitara 1

Οι αλλαγές στην καμπίνα του ανανεωμένου Vitara εντοπίζονται στο νέο πίνακα οργάνων, με έγχρωμη οθόνη 4,2” για τον υπολογιστή ταξιδιού και τις ενδείξεις των ηλεκτρικών βοηθημάτων. Νέες είναι και οι επενδύσεις στα πάνελ των θυρών και στα καθίσματα, ενώ το ταμπλό καλύπτεται στο πάνω μέρος του με μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας.

Οι εσωτερικοί χώροι είναι άνετοι για τέσσερις ενηλίκους. Το πορτμπαγκάζ των 375 λίτρων κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και έχει ορθογώνιο σχήμα που βοηθά την πλήρη εκμετάλλευσή του. Η απλή σχεδίαση του εσωτερικού έχει παραμείνει αναλλοίωτη, αλλά η βελτίωση των υλικών είναι αισθητή, συμπληρώνοντας ιδανικά το προσεγμένο μοντάρισμα. Επιπλέον, η σχεδίαση ευνοεί την εργονομία, με τα λίγα κουμπιά να βρίσκονται εκεί που τα περιμένεις.

Πέρα από την αισθητική ανανέωση, το εμβληματικό μοντέλο της Suzuki απέκτησε τον 3κύλινδρο 1.0 BoosterJet, αντικαθιστώντας έτσι τη βασική έκδοση με τον 1.6 VVT των 120 ίππων. Πιο αναλυτικά, η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Vitara αποτελείται μόνο από μοτέρ βενζίνης της οικογένειας BoosterJet -άμεσος ψεκασμός και τούρμπο. Ο βασικός 3κύλινδρος 1.0 αποδίδει 112 ίππους και ακολουθεί ο 4κύλινδρος 1.4 των 140 ίππων, ενώ και οι δύο μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο ή/και σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP.

Suzuki Vitara 2

Τον 1.4 BoosterJet τον γνωρίζουμε και από την προ-ανανέωσης έκδοση. Ο μικρότερος 3κύλινδρος κινητήρας εφοδιάζει ήδη τα Baleno, SX4 S-Cross και Swift, και η τοποθέτησή του στο Vitara δημιουργεί ένα ενδιαφέρον σύνολο. Ο συγκεκριμένος κινητήρας με κωδικό K10C-DITC (Direct Injection turbocharged) διαθέτει τουρμπίνα της IHI και να ανεβάζει πίεση ένα bar, αποδίδοντας 112 ίππους στις 5.500 rpm και 17,3 kgm ροπή από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με λεβιέ που διαθέτει λογικές διαδρομές και εύκολο κούμπωμα. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο ελαφρύ Vitara των 1.110 kg είναι ανταγωνιστικές και για να πιάσει τα 100 km/h από στάση απαιτεί 10,7”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 180 km/h. Σε σχέση με το απελθόν 1.6 VVT με το ίδιο ακριβώς βάρος, το ανανεωμένο με τον 1.0 BoosterJet προσφέρει πανομοιότυπες επιδόσεις από στάση, αλλά πολύ ανώτερες εν κινήσει. Για παράδειγμα, για να ολοκληρωθούν οι μετρήσεις 80 – 110 km/h με 4η και 110 – 140 km/h με 5η, χρειάζονται 6,9” και 12,7” αντίστοιχα, την στιγμή που το 1.6 VVT χρειαζόταν για τις ίδιες μετρήσεις 9,2” και 17,4”. Βελτιωμένα παρουσιάζονται και τα φρένα, μιας και για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h χρειάζεται μόλις 37,3 m. Στο τομέα της κατανάλωσης, το ανανεωμένο Vitara με τον 1.0 BoosterJet απαιτεί κάτι λιγότερο σε καύσιμο από την έκδοση που αντικαθιστά, δηλαδή 7,4 lt/100 km (από 7,7).

Στο δρόμο, το Vitara 1.0 κινείται με ασφάλεια και το μοτέρ θα τραβήξει από πολύ χαμηλά και μέχρι τον κόφτη χωρίς να διστάζει ή να εμφανίζει κραδασμούς. Η ποιότητας κύλισης μοιάζει βελτιωμένη και η ανάρτηση σε γενικές γραμμές είναι μαλακή, ευνοώντας την άνεση χωρίς να παρουσιάζει πλεύση στον αυτοκινητόδρομο. Σε δρόμους της περιφέρειας, η κλίση είναι λογική και σε καμία περίπτωση δεν θα επηρεάσει την πορεία που έχεις χαράξει. Το τιμόνι έχει καλό βάρος και περνά και κάμποση πληροφορία στον οδηγό, ενώ η στενή θέση οδήγησης προσφέρει επαρκή πλευρική στήριξη και καλή περιμετρική ορατότητα.

Suzuki Vitara 4

Τα επίπεδα εξοπλισμού που συνδυάζονται με τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση είναι δύο, GL και GL+, με την εξαιρετικά συνιστώμενη GL+ του αυτοκινήτου δοκιμής που κοστίζει €16.990 να διαθέτει πληθώρα χαρακτηριστικών άνεσης και ασφάλειας, όπως επτά αερόσακους μαζί με αυτόν για γόνατα του οδηγού, ESP, Hill Hold, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, cruise control, σύστημα stop/start, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 7” και κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τι λέει το DRIVE
Τελικά, η ανανέωση ενδυνάμωσε και έκανε ακόμα πιο επίκαιρο το ήδη ανταγωνιστικό Vitara, χωρίς να ανεβάσει την τιμή του. Κερασάκι στην τούρτα, τα επτά χρόνια εγγύησης (ή 140.000 km).
Τιμή Από €15.990
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 112 PS/5.500 rpm, 17,3 kgm/2.000 – 3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
0-160 km/h 31,7”
0-400 m 17,5” @ 127,3 km/h
0-1.000 m 32,3” @ 160,8 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 27,0”
50-80 km/h (3η) 4,3”
80-110 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (4η) 6,9”
110-140 km/h (4η) 9,7”
110-140 km/h (5η) 12,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 121 g/km
Διαστάσεις 4.175 x 1.775 x 1.610mm
Χώρος αποσκευών 375 lt
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE