Test drive: Suzuki Vitara 1.6 VVT

Η βασική έκδοση βενζίνης του Suzuki Vitara επιβεβαιώνει ότι οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια.

Η τέταρτη γενιά του Vitara ξεκίνησε την εμπορική καριέρα της το 2015 και όπως είναι ευκόλως κατανοητό, την παράσταση στην γκάμα κινητήρων έκλεψε από την αρχή η πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 DDiS των 120 ίππων. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η έκδοση με τον 1.4 BoosterJet των 140 ίππων που έκανε την εμφάνισή της λίγο αργότερα από το λανσάρισμα του μοντέλου και του χαρίζει μια ταιριαστή δυναμική.

Από την αρχή όμως της καριέρας του υπήρχε μία βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.6 VVT των 120 ίππων, που, όπως αντιλαμβάνεστε, έζησε στην σκιά την πετρελαιοκίνητης. Η στιγμή της αλήθειας όμως έφτασε, και η βασική βενζινοκίνητη έκδοση του δημοφιλούς Vitara έπεσε στα χέρια μας.

Ο 4κύλινδρος 1.6 VVT έχει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 rpm και 15,9 kgm ροπής στις 4.400 rpm. Διαθέτει ποιοτική λειτουργία, είναι ελαστικός και αποδίδει γραμμικά τη δύναμή του. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με εύχρηστο λεβιέ και οι επιδόσεις που χαρίζει στο ελαφρύ Vitara (1.100 kg) είναι καλές. Σαφώς, δεν μπορεί να συγκριθεί με την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 140 ίππων, αλλά αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη. Για να πιάσει το βασικό βενζινοκίνητο Vitara τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 10,5” και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 180 km/h. Παρόμοιο καλό πρόσωπο παρουσιάζει και στις ρεπρίζ, αλλά το σύστημα φρένων δεν εντυπωσιάζει. Για να ακινητοποιηθεί από τα 100 km/h απαιτεί 40,5 m, ενώ το μεσαίο πεντάλ δεν ξεχωρίζει για την αίσθησή του.

Suzuki Vitara 1.6 VVT 2018 1

Στο δρόμο, το Vitara 1.6 VVT κινείται με ασφάλεια και το μοτέρ θα τραβήξει από πολύ χαμηλά χωρίς να διστάζει ή να εμφανίζει κραδασμούς. Η ανάρτηση σε γενικές γραμμές είναι μαλακή και ευνοεί την άνεση χωρίς να παρουσιάζει πλεύσεις στον αυτοκινητόδρομο. Σε δρόμους της περιφέρειας, η κλίση είναι λογική και σε καμία περίπτωση δεν θα επηρεάσει την πορεία που έχεις χαράξει. Το τιμόνι έχει καλό βάρος και περνά και κάμποση πληροφορία στον οδηγό, ενώ η θέση οδήγησης προσφέρει επαρκή πλευρική στήριξη και καλή περιμετρική ορατότητα.

Η καμπίνα έχει άνετους χώρους για τέσσερις ενηλίκους. Ο χώρος αποσκευών των 375 λίτρων κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και έχει ορθογώνιο σχήμα που βοηθά την πλήρη εκμετάλλευσή του. Η σχεδίαση του εσωτερικού δεν εξάπτει τα πάθη, ούτε και η υφή των πλαστικών που το απαρτίζουν. Αλλά όλα τα τμήματά της είναι καλά μονταρισμένα και δείχνουν ότι θα αντέξουν στο χρόνο. Η απλή σχεδίαση ευνοεί την εργονομία, με τα λίγα κουμπιά να βρίσκονται σε ακτίνα δράσης και εκεί που τα περιμένεις.

Η βασική έκδοση βενζίνης προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, GL, GL+ και GLX Special Edition, με την βασική έκδοση να κοστίζει €16.190. Η ενδιάμεση έκδοση GL+ του αυτοκινήτου δοκιμής κοστίζει €17.650 και χαρακτηρίζεται από την πληρότητα του εξοπλισμού της.

Suzuki Vitara 1.6 VVT 2

Συμπερασματικά, η συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα και εξοπλισμού είναι εξαιρετικά συνιστώμενη, δηλώνοντας βροντερό «παρών» στην γκάμα. Και αυτό διότι η λογική τιμή, ο πλούσιος εξοπλισμός, το καλό πρόσωπο στο δρόμο και η 7ετής εγγύηση (4+3) δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο πακέτο.

Τι λέει το DRIVE
Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση του Vitara δεν είναι λύση ανάγκης και στην συγκεκριμένη έκδοση εξοπλισμού δημιουργεί ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον crossover που δεν ξεφεύγει σε τιμή.
Τιμή Από €16.190
Τεχνολογία 1.586 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 120 PS/6.000 rpm, 15,9 kgm/4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 31,4”
0-400 m 17,4” @ 130,3 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 161 km/h
60-160 (με αλλαγές) 26,7”
50-80 km/h (3η) 5,5”
80-110 km/h (3η) 5,9”
80-110 km/h (4η) 9,2”
110-140 km/h (4η) 10,8”
110-140 km/h (5η) 17,4”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 123 g/km
Διαστάσεις 4.175 x 1.775 x 1.610mm
Χώρος αποσκευών 375 lt
Βάρος 1.110 kg
Μετρήσεις DRIVE