Test drive: Suzuki SX4 S-Cross 1.0 BoosterJet

Test drive: Suzuki SX4 S-Cross 1.0 BoosterJet

Ο συνδυασμός ενός ψυχωμένου 3κύλινδρου 1.000άρη με τα πρακτικά πλεονεκτήματα και την ευχάριστη οδική συμπεριφορά του SX4 S-Cross, είναι σαφώς μια έξυπνη λύση στις οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες.

Η Suzuki προσπάθησε να δώσει στο SX4 S-Cross πιο επιβλητική όψη με το μικρότερο δυνατό κόστος. Το αποτέλεσμα είναι μάλλον αμφιλεγόμενου γούστου.

Το καπό είναι διαφορετικό, ψηλότερο. Και η γρίλια πιο όρθια, με σχεδίαση που θυμίζει Toyota Land Cruiser ή και κάτι πιο αμερικανικό. Οι προφυλακτήρες είναι πιο ογκώδεις, τα εμπρός και πίσω φώτα είναι τεχνολογίας LED και η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 1,5 πόντο, για πιο «off-road» εμφάνιση και μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου.

Η καμπίνα του S-Cross παραμένει ουσιαστικά όπως την ξέραμε, αν εξαιρέσουμε το καινούργιο ύφασμα στις ταπετσαρίες και το νέο μαλακό πλαστικό στο ταμπλό. Η έκδοση GL Upper που οδηγούμε περιλαμβάνει σύστημα πολυμέσων με οθόνη 6,2” με κάμερα οπισθοπορείας (χωρίς navigation), επτά αερόσακκους, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, air condition και αλουμινένιες ζάντες. Η θέση οδήγησης είναι τώρα πιο ψηλή και μπορείς να τη φέρεις στα μέτρα σου παρότι η κλίση της πλάτης του καθίσματος είναι σκαλωτή. Το κάθισμα παρέχει αξιοπρεπή πλευρική στήριξη, αλλά έχει ένα άβολο εξόγκωμα ανάμεσα στις ωμοπλάτες σου.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Suzuki SX4 S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip

Η εργονομία στην καμπίνα είναι σωστή, όσο για την ποιότητα, αν και κάποια από τα υλικά είναι οικονομικής επιλογής, όλα είναι καλά φινιρισμένα και γερά βιδωμένα. Πρόβλημα χώρου για τα γόνατά του δεν θα έχει ούτε ένας ψηλός επιβάτης καθισμένος πίσω από έναν αντίστοιχα ψηλό οδηγό. Το εσωτερικό ύψος πίσω δεν είναι όμως εξίσου άφθονο. Ούτε και το πλάτος για να χωρέσει άνετα ένας τρίτος επιβάτης. Αν και δεν θα έχει πρόβλημα με τα πόδια του αφού το τούνελ του δαπέδου είναι χαμηλό. Ο χώρος αποσκευών των 430 λίτρων είναι από τους μεγάλους της κατηγορίας, ίδιος με του Nissan Qashqai, και μπορεί να φτάσει τα 1.269 λίτρα αν διπλώσεις τη διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος.



Η έκδοση 1.0 Boosterjet κινείται από έναν αλουμινένιο 3κύλινδρο κινητήρα άμεσου ψεκασμού, με τούρμπο, με 112 ίππους και 17,3 kgm ροπή. Πέρα από φορολογικό ατού, έχει και επαρκή απόδοση για να αντεπεξέλθει στις προσδοκίες ενός μεσαίου crossover. Η απόκριση χαμηλά είναι πολύ καλή, και σε συνδυασμό με την προοδευτική λειτουργία του συμπλέκτη κάνουν πολύ ευχάριστη τη μετακίνηση μέσα στην πόλη. Σιγοντάρει και ο λεβιές ταχυτήτων, με μικρές σαφείς διαδρομές και πολύ θετική αίσθηση στο κούμπωμα. Είναι πολιτισμένος σε λειτουργία, διακριτικός σε ήχο, χωρίς κραδασμούς. Η κατανάλωση, χωρίς ιδιαίτερη προσοχή διατηρείται κάτω από τα 7 lt/100 km. Με το πόδι στο πάτωμα το μικρό SX4 S-Cross κάνει 0-100 km/h σε 10,3” και 0-160 km/h σε 30,5”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ateca 1.0 TSI

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Nissan Qashqai 1.2 DIG-T


Αυτοκίνητα αντίστοιχου μεγέθους και κυβισμού είναι τα SEAT Ateca 1.0 TSI και Nissan Qashqai 1.2 DIG-T. Τα οποία, ακόμη και σε σχέση με την GL Upper έκδοση που δοκιμάζουμε, είναι €3.000 και €2.000 ακριβότερα, αντίστοιχα. Η χωρίς αλουμινένιες ζάντες και σύστημα πολυμέσων με κάμερα οπισθοπορείας έκδοση GL του Suzuki είναι ακόμη €1.200 φθηνότερη. Επιστρέφοντας στο σχόλιο που αφορά στις επιδόσεις, το σημαντικά φθηνότερο SX4 S-Cross είναι 0,2” ταχύτερο από το Ateca στο 0-100 km/h και 0,8” από το Qashqai. Στα 160 km/h η διαφορά έχει φτάσει στα 3” και 4”, αντίστοιχα. Ίδια εικόνα και στις ρεπρίζ, με το Suzuki να αρκείται σε 5” για τα 80-110 km/h με 3η, ενώ το Nissan θέλει 5,7” και το SEAT 5,4”. Στα 110-140 km/h με 4η, οι χρόνοι είναι 9,1”, 9,9” και 9,3”.



Η άνεση είναι ικανοποιητική, αν και σε κάποιες λακκούβες, όπως στα καπάκια των υπονόμων, η αντίδραση του ημιάκαμπτου άξονα πίσω είναι κάπως ξερή, λόγω και της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης συνολικά. Το SX4 S-Cross είναι γενικά από τα πιο σπορτίφ crossover κι αυτό είναι το – μικρό – τίμημα. Στο ταξίδι είναι ξεκούραστο, με μόνο το βούισμα από τα λάστιχα στην τραχιά άσφαλτο να ενοχλεί κάποιες φορές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Toyota C-HR 1.2T 6MT

Στις στροφές η κλίση είναι μικρή και ο έλεγχος του βάρους σωστός. Αλλάζει κατεύθυνση πρόθυμα, χωρίς να ταλαιπωρείται από αδράνεια. Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος, είναι γρήγορο και ακριβές, με καλή για τα μέτρα της κατηγορίας αίσθηση. Γενικά το αυτοκίνητο δεν δυσανασχετεί όταν πιέζεται, αντιθέτως, θα μπορούσες να το πεις και ευχάριστο. Η καλή συμπεριφορά του S-Cross συνοδεύεται και από φρένα αντίστοιχου επιπέδου, που ανταποκρίνονται άμεσα αλλά προοδευτικά, διατηρούν σταθερή την απόδοσή τους και δίνουν πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης.

Τι λέει το DRIVE
Καλοί χώροι, πρακτική και καλά δεμένη καμπίνα, πλούσιος εξοπλισμός, καλές επιδόσεις, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και πολύ καλή τιμή. Έ, τι άλλο να ζητήσεις; Όλα τα παραπάνω αρκούν για να προσπεράσεις την αμφιλεγόμενη αισθητική της μάσκας και κάποια φθηνά πλαστικά εδώ κι εκεί.
Τιμή Από €15.770 (έκδοση δοκιμής GL Upper με επιπλέον αλουμινένιες ζάντες και σύστημα multimedia με οθόνη αφής και κάμερα οπισθοπορείας, €16.980)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, άμεσος ψεκασμός, ισχύς 112 PS/5.500 rpm, 17,3 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 30,5"
0-400 m 17,3” @ 129,1 km/h
0-1.000 m 31,9” @ 162,5 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,6”
50-80 km/h (με 3η) 4,2”
80-110 km/h (με 3η) 5,0”
110-140 km/h (με 4η) 9,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 113 g/km
Διαστάσεις 4.300 x 1.785 x 1.580 mm
Βάρος 1.130 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube