Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 EAT6

Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 EAT6

Ο μικρός 1.2 τούρμπο του ομίλου τοποθετείται στο 208 και δίνει φτερά στη βενζινοκίνητη γκάμα του, ενώ συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Στην πρόσφατη ανανέωση του Peugeot 208, οι μικρές αισθητικές επεμβάσεις μέσα-έξω και τα νέα διαθέσιμα χρώματα ήταν απλώς η γαρνιτούρα. Το κυρίως πιάτο ήταν οι νέοι κινητήρες.

Τόσο ο νέος ντίζελ BlueHDi με 75, 100 ή 120 PS, όσο και η προσθήκη μιας εκδοχής του 3κύλινδρου 1.2 με τούρμπο που εμπλούτισε τη βενζινοκίνητη γκάμα του και το έβαλε στην παρέα των νέων μικρών τούρμπο. Η έκδοση ονομάζεται 1.2 PureTech 110, με το νούμερο να φανερώνει τη μέγιστη ισχύ. Η δε μέγιστη ροπή, που φτάνει τα 20,9 kgm και εμφανίζεται στις 1.500 rpm, είναι η μεγαλύτερη που συναντάμε σήμερα σε κινητήρες με χωρητικότητα έως 1.300 cc.

Όμως στην πράξη, στο αυτοκίνητο της δοκιμής, η απόδοση στις πολύ χαμηλές στροφές είναι σχεδόν αδιάφορη. Κι αυτό επειδή φορά το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6, το οποίο είναι πάντα πρόθυμο να κατεβάσει ταχύτητα και να στείλει το στροφόμετρο ψηλότερα, ακόμα και με σχετικά μικρό πάτημα του γκαζιού. Με δεδομένο ότι δεν πρόκειται για μικρό GTi πάντως, η δύναμη σε όλο το φάσμα είναι υπεραρκετή. Τόσο για την κίνηση στην πόλη όσο και για την εθνική με τέσσερα άτομα και αποσκευές.

Με το γκάζι στο πάτωμα, τα νούμερα που καταγράφει το VBox είναι ανταγωνιστικά, αλλά όχι κορυφαία. Από στάση, το 208 ξεκινά με ιδανικό σπινάρισμα, αλλά οι σχετικά αργές αλλαγές στη συνέχεια δεν επιτρέπουν κάτι καλύτερο από 10,6” για το 0-100 km/h και 17,4” για το 400άρι. Ενώ για τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις 80-110 και 110-140 km/h (με kickdown) χρειάζεται 5,6” και 9,1”, αντίστοιχα. Με λίγα λόγια, το χειροκίνητο SΕΑΤ Ibiza 1.0 TSI της ίδιας ισχύος, για παράδειγμα, είναι παντού πιο γρήγορο, με 9,3”, 16,9”, 4,7’’ και 7,3”, αντίστοιχα (με 3η στις ρεπρίζ).

Ήδη από τις μεσαίες στροφές ο κινητήρας ακούγεται έντονα, όμως η χαρακτηριστική 3κύλινδρη χροιά του είναι ευχάριστη. Το κιβώτιο μπορεί να μη διακρίνεται για την ταχύτητά του, ξεχωρίζει όμως για την ομαλότητα των αλλαγών, ενώ λόγω του μετατροπέα ροπής είναι πολύ πιο εύκολο να παρκάρεις με αυτό σε δρόμο με έντονη κλίση, σε σχέση με ένα διπλού συμπλέκτη. Στα ψεγάδια θα σημειώναμε τον κραδασμό που προκαλείται με την επανεκκίνηση του κινητήρα σε κάθε φανάρι. Γενικώς το κιβώτιο ταιριάζει γάντι στο μοτέρ και προσθέτει πόντους στην ευκολία, όμως υπάρχει πάντα και η επιλογή ενός χειροκίνητου πέντε σχέσεων που γλιτώνει και €1.600 από την τιμή.

Από την πρώτη βόλτα φαίνεται ότι η ανάρτηση δουλεύει καλύτερα απ’ ό,τι στο ατμοσφαιρικό 208 PureTech 82. Έχει τον ίδιο προσανατολισμό στην άνεση, που φανερώνεται από την έντονη βύθιση της ανάρτησης στα φρένα και το ανασήκωμα στην επιτάχυνση, αλλά σε αυτό η εκτέλεση είναι καλύτερη ακόμα και στην πόλη. Στους περισσότερους δρόμους, η ανάρτηση αποσβένει τα πάντα ιδανικά και μόνο τα πιο έντονα μπαλώματα της ασφάλτου θα φτάσουν να ενοχλήσουν τους επιβάτες.



Στους δρόμους της περιφέρειας, η αίσθηση αμεσότητας που προκύπτει από το μικρό τιμόνι και το άμεσο μπροστινό ταιριάζει ακόμα περισσότερο με τη ζωηράδα αυτού του κινητήρα. Στη γρήγορη οδήγηση, το τιμόνι αν και πολύ ακριβές δεν σε πληροφορεί όσο θα έπρεπε. Μπορείς να στρίψεις γρήγορα και με μικρότερη κλίση απ’ ό,τι ίσως περιμένεις, αρκεί να μην προσεγγίσεις το όριο της πρόσφυσης. Κι αυτό διότι το ESP επεμβαίνει αρκετά πριν προλάβουν να γλιστρήσουν οι τροχοί, συχνά και μόνο λόγω των ταλαντώσεων του αμαξώματος, υπενθυμίζοντας ότι δεν πρόκειται για μικρό GTi.

Σε πιο χαλαρό ρυθμό, οδηγός και συνοδηγός θα απολαύσουν τη χρήση του συστήματος πολυμέσων SMEG με οθόνη 7”, το οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του PureTech 110. Η έκδοση εξοπλισμού ονομάζεται Allure και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, δέρμα Nappa στο τιμόνι και στα σπορ -αλλά ιδιαίτερα άνετα- καθίσματα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έχει επιπλέον πανοραμική σταθερή ηλιοροφή, η οποία φωτίζει ευχάριστα την καμπίνα τις γκρίζες μέρες του χειμώνα, έχει κανονικό σκιάδιο για το καλοκαίρι και περιορίζει ελάχιστα το χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών. Ο δε χώρος για τα πόδια τους είναι επαρκής όταν ο οδηγός έχει ύψος έως 1,85 m. Τα 7,3 lt/100 km που καταγράψαμε ως μέση κατανάλωση δεν είναι από τις χαμηλότερες τιμές τις κατηγορίας, αλλά μπορεί να πέσει αρκετά με πιο προσεκτική οδήγηση.

Αναμφίβολα οι εντυπώσεις από το δυνατότερο βενζινοκίνητο 208 είναι θετικές, όμως όλα κρίνονται τελικά την ώρα του λογαριασμού. Και εκεί νιώθει κάπως άβολα, αφού ως αυτόματο κοστίζει €18.790, με απόσυρση. Τη στιγμή που ένα VW Polo 1.0 TSI με ίδια ισχύ 110 ίππων και αυτόματο κιβώτιο DSG, είναι πάνω από €2.000 φτηνότερο στην πιο πλούσια εκδοχή του. Οπότε, όσο ευχάριστο κι αν είναι, το PureTech 110 δεν αναμένεται να γίνει best seller. Τουλάχιστον όμως η Peugeot προσφέρει ένα ελκυστικό πρόγραμμα απόκτησης το οποίο περιλαμβάνει άτοκη αποπληρωμή σε τέσσερα χρόνια με δόσεις €208/μήνα, καθώς και εγγύηση, δωρεάν service και οδική βοήθεια για την ίδια διάρκεια.

Τι λέει το DRIVE
Σβέλτο, ευχάριστα στημένο και καλά εξοπλισμένο, με το αυτόματο κιβώτιο να προσθέτει ευχρηστία. Σημαντικότερο μειονέκτημα είναι η υψηλή τιμή του.
Τιμή από € 18.790 (αυτόματο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, τούρμπο, 110 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-400 m 17,4” @ 127,1 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 160,0 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,2”
80-110 km/h (kickdown) 5,6”
110-140 km/h (kickdown) 9,1”
Φρένα 100-0 km/h 38,9 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 3.973 x 1.739 x 1.460 mm
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube