Test drive: SEAT Ibiza ΜΥ2015 1.0 TSI Style

Test drive: SEAT Ibiza ΜΥ2015 1.0 TSI Style

Το Ibiza με το 1.000άρι μοτέρ TSI των 110 ίππων είναι ευχάριστο οδηγικά, πρακτικό και καλοφτιαγμένο

Το Ibiza είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις ενός σουπερμίνι που βρίσκεται στην αγορά οχτώ σχεδόν χρόνια με το ίδιο ουσιαστικά σχήμα. Οι ελάχιστες σχεδιαστικές παρεμβάσεις, κυρίως στη μάσκα και στα εμπρός φώτα με LED ημέρας, στο πρότυπο του Leon, είναι ορατές μόνο στον παρατηρητικό.

Ούτε στην καμπίνα έχει διαφοροποιηθεί η βασική σχεδίαση. Τα νέα όργανα, γραμματοσειρά και φωτισμός, ακολουθούν αυτά του Leon, αναβαθμίζοντας τη γενική εικόνα με την πρώτη ματιά μόλις πάρεις θέση πίσω από το τιμόνι. Προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλει και η μεγάλη κεντρική οθόνη αφής του νέου συστήματος πολυμέσων, πέραν της πρακτικής χρησιμότητάς της και της ευκολίας χειρισμού που προσφέρει.  Η ποιότητα είναι επίσης βελτιωμένη. Τα σκληρά πάνελ στις πόρτες παραμένουν. Εκεί υπάρχουν μικρά ψεγάδια στο φινίρισμα. Όμως το μεγάλο κομμάτι πλαστικού που αποτελεί τον κύριο όγκο του ταμπλό είναι μαλακό.

Το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή τέλεια. Γενικά το ταμπλό είναι στιβαρό. Το ίδιο και το αμάξωμα που πείθει για την ακαμψία και την κατασκευαστική αρτιότητά του. Στο σαλόνι, υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροπράγματα, τρεις ποτηροθήκες, μεγάλο ντουλαπάκι συνοδηγού (με μέτρια συναρμογή στο κλείσιμο) και ειδικά σχεδιασμένες θέσεις στις εμπρός πόρτες, μέσα στις «τσέπες». Οι οποίες μοιάζουν στενές, αλλά χωρούν και συγκρατούν σε ειδική θέση μπουκάλι 1,5 λίτρου. Ο εξοπλισμός της έκδοσης Style που δοκιμάζουμε είναι πλούσιος. Περιλαμβάνει έξι αερόσακκους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής), χειροκίνητα κλιματισμό CLIMATIC, τέσσερα αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέφτες, ESP, ABS και Hill Hold Control, cruise control, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5”, θύρα USB και κάρτα SD, αλλά και διαφορικό XDS που πάει πακέτο με κινητήρες 100+ ίππων.

   

Η θέση οδήγησης, άνετη και χαμηλή, με το τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση να έρχεται ακριβώς εκεί που το θέλεις. Οι χώροι για τους πίσω είναι οριακοί, τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι επιβατών αναστήματος 1,80 m. Ο χώρος αποσκευών των 292 λίτρων είναι στο ίδιο επίπεδο με τον ανταγωνισμό -Yaris, Fiesta, Corsa, Polo.

Ο 3κύλινδρος 1.000άρης των 110 ίππων διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κεφαλή για καλύτερη διαχείριση των καυσαερίων και μικρότερο βάρος. Το intercooler είναι ενσωματωμένο στην εισαγωγή, έτσι ώστε να περιοριστούν οι απώλειες κατά τη διαδρομή που ακολουθεί ο αέρας μέχρι να φτάσει στο θάλαμο καύσης. Ο ήχος, κάπως τραχύς, προδίδει τον αριθμό των κυλίνδρων. Τραβά όμως χωρίς κομπιάσματα από τις 1.000 rpm και αποκρίνεται ικανοποιητικά στο γκάζι. Το 6άρι σασμάν είναι σοφά κλιμακωμένο, κολακεύοντας τη ροπή των 20,4 kgm. Ο λεβιές είναι ακριβής και θετικός στο κούμπωμα, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη δύναμη. Η δύναμη είναι επαρκής για ασφαλή προσπεράσματα. Ενίοτε, και για ζωηρή οδήγηση, διάθεση στην οποία το πλαίσιο ανταποκρίνεται πλήρως.

   

Οι μετρήσεις έδειξαν επιδόσεις πολύ κοντά στα νούμερα που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Είναι το γρηγορότερο της κατηγορίας με διαφορά που μπορεί να ξεπερνά ακόμη και τα τρία δευτερόλεπτα. Ανάλογες είναι οι διαφορές σε σχέση και με την έκδοση που αντικαθιστά, αυτή με τον 1.2 TSI των 105 ίππων. Χάνει μόνο από το Fiesta στη δυνατή έκδοση των 125 ίππων. Παρόμοια εικόνα και στις ρεπρίζ, με το Ibiza να κυριαρχεί τόσο στις μετρήσεις με και η όσο και στα μεγάλα ανοίγματα, από τα 50 km/h στα 110 και από τα 60 στα 160 km/h με αλλαγές. Στο ταξίδι κρατά εύκολα μια αξιοπρεπή μέση ταχύτητα. Η 6η ταχύτητα βοηθά σε αυτό. Και στην κατανάλωση. Στην εθνική δεν χρειάζεται να σέρνεσαι για να κινείσαι με χαμηλά 5άρια, μιλώντας σε lt/100 km. Στην πόλη, επιταχύνοντας προοδευτικά και αλλάζοντας μεταξύ 1.500 και 2.000 rpm, το κρατάς περίπου στα 6,3 lt/100 km, τιμή που αποδεικνύεται τελικά η μέση της δοκιμής.

Ο θόρυβος κύλισης που φτάνει στην καμπίνα είναι χαμηλός. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά όχι ξερή. Έχει επαρκή διαδρομή και σωστά ρυθμισμένη απόσβεση, έτσι ώστε να απορροφά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου χωρίς θόρυβο. Η οδήγηση στην πόλη είναι ευχάριστη. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και κόβει πολύ.

Αλλάζοντας ακόμη και κάτω από τις δύο χιλιάδες στροφές κινείσαι με μια ευχάριστη σβελτάδα που αφήνει υποσχέσεις για τον ανοιχτό δρόμο.

Εκτός του αστικού ιστού, το Ibiza είναι ασφαλές και ευχάριστο. Το τιμόνι είναι γρήγορο και η πληροφόρηση που μεταφέρει επαρκής. Η κλίση είναι μάλλον μικρή. Και το πέρασμα από κυματοειδείς ανωμαλίες χωρίς ταλαντώσεις σε δεύτερο βαθμό, το ανάλαφρο πάτημα και η προθυμία στις απαιτητικές αλλαγές κατεύθυνσης φανερώνουν τη σπορτίβ διάθεση του πλαισίου.

 

Το καλά ρυθμισμένο ESP επιτρέπει να εξερευνήσεις προοδευτικά το υψηλό όριο. Θα επέμβει μόνο όταν χρειάζεται και με τρόπο, χωρίς να τρομάζει. Μέχρις αυτό το σημείο θα ευχαριστηθείς το ακριβές μπροστινό σύστημα και τη ζωηρή ουρά. Στις γρήγορες καμπές, θα νιώσεις να ανοίγει λίγο την τροχιά της χωρίς να αγχώνει, για να φέρει το πλαίσιο σε ισορροπία, εξουδετερώνοντας την υποστροφή. Στις μέτριες και αργές στροφές, το XDS που χρησιμοποιεί τα φρένα για προσομοιώσει τη λειτουργία ελεγχόμενου διαφορικού, θα περάσει εύκολα και αποτελεσματικά την ισχύ στο δρόμο.

Εν κατακλείδι, το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο, σε συνδυασμό με την οδική συμπεριφορά και την σαφή αναβάθμιση της καμπίνας, κάνουν το Ibiza 1.0 TSI στην έκδοση Style μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία, δεδομένης μάλιστα της πολύ καλής τιμής.

Τι λέει το DRIVE
Ο πετυχημένος συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου συνδυάζεται με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, και αναβαθμισμένη σε εξοπλισμό, τεχνολογία, συνδεσιμότητα και ποιότητα καμπίνα. Η προσεγμένη τιμή ολοκληρώνει το πακέτο και το καθιστά κορυφαία επιλογή.
Τιμή από € 12.6240 (με όφελος απόσυρσης και προσφορά)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, 110 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
0-400 m 16,9” @ 134,2 km/h
0-1.000 m 31,1” @ 166,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,3”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 5,8”
110-140 km/h (4η) 8,0”
110-140 km/h (5η) 9,2”
Φρένα 100-0 km/h 39,3 m
Τελική ταχύτητα 197 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.061 x 1.693 x 1.445 mm
Μετρήσεις DRIVE

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube