Test drive: Renault Kadjar 1.2 TCe 130

Test drive: Renault Kadjar 1.2 TCe 130

Το στιλάτο crossover της Renault διαθέτει έναν δυνατό κινητήρα χαμηλού κυβισμού ο οποίος υπόσχεται να συνδυάσει ιδανικά τις επιδόσεις με την οικονομία.

Δεν ξέρουμε πώς θα ανταμείψει η αγορά τη νέα προσπάθεια της Renault στα μεσαία crossover, πάντως σε επίπεδο ικανοτήτων το Kadjar έχει ήδη αποδείξει την αξία του.

Δοκιμάζοντας την πιο προσιτή πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, το Kadjar 1.5 dCi 110, διαπιστώσαμε ότι πάει ακόμα παραπέρα τη φιλοσοφία του Nissan Qashqai. Σήμερα, που έχει φτάσει στα χέρια μας η βενζινοκίνητη εκδοχή 1.2 TCe 130, μένει να διαπιστώσουμε αν ο βασικός κινητήρας βενζίνης επαρκεί για να κινήσει ικανοποιητικά το γαλλικό crossover.

Η απάντηση είναι κατηγορηματικά «ναι». Καταρχάς το Kadjar 1.2 TCe είναι γρηγορότερο από το αντίστοιχο Nissan Qashqai 1.2, στο οποίο ο ίδιος κινητήρας αποδίδει 15 PS λιγότερους. Για το 80-110 km/h με 3η χρειάζεται 5,2’’ αντί για 5,7’’, ενώ το ίδιο διάστημα με 4η ολοκληρώνεται σε 6,4’’ αντί για 7,8’’. Σε υψηλότερη ταχύτητα το προβάδισμα του Kadjar μεγαλώνει, αφού για παράδειγμα στα 110-140 km/h με 5η πετυχαίνει τον ίδιο χρόνο με το Qashqai με 5η: 14,4’’.

Από στάση το Renault οριακά υστερεί, με 11,2’’ αντί για 11,1’’ για το 0-100 km/h, αλλά μόνο επειδή το μη απενεργοποιούμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης δεν του επιτρέπει να ξεκινήσει δυνατά. Από εκεί και πάνω η δύναμή του φανερώνεται, οπότε φτάνει τα 160 km/h σε 32,5’’ αντί για 34,3’’. Σε σχέση με το Kadjar 1.5 dCi 110, δεν υπάρχει καμία σύγκριση. Το βενζινοκίνητο είναι γρηγορότερο σε κάθε μέτρηση, από ένα δευτερόλεπτο έως αρκετά περισσότερα. Μάλιστα τα φρένα του αποδείχθηκαν ακόμα πιο αποτελεσματικά από του ντίζελ, με την ακινητοποίηση από τα 100 km/h να ολοκληρώνεται σε 38,5 m (από 39,6).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Qashqai 1.6 dCi CVT

Η απόκριση του γκαζιού στο βενζινοκίνητο Kadjar είναι καλή, ενώ επιδεινώνεται αρκετά στη λειτουργία Eco προς όφελος της οικονομίας. Όμως τουλάχιστον όταν το πατήσεις τέρμα, πετυχαίνεις επιδόσεις ακριβώς ίδιες με τη νορμάλ λειτουργία, οπότε δεν χρειάζεται να ψάχνεις το σχετικό κουμπί αν εκεί που ταξιδεύεις χαλαρά χρειαστεί να επιταχύνεις για μια προσπέραση. Ο κινητήρας είναι φυσικά πιο ήσυχος από τον ντίζελ, οπότε μόνο στο τέρμα γκάζι γίνεται αισθητός στην καμπίνα. Όμως κάποιες φορές σε χαμηλή ταχύτητα ακούς το σφύριγμα του τούρμπο, στοιχείο που μπορεί να σε ενθουσιάσει ή και να σε ενοχλήσει. Η μέση κατανάλωση των 8,7 lt/100 km είναι λογική για το είδος του, αλλά χρειάζεται προσοχή γιατί εντός πόλης εύκολα μπορεί να πλησιάσει το «10άρι».

Η ανάρτηση λειτουργεί και σε αυτό το Kadjar πολύ καλά, πετυχαίνοντας μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Μόνο οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου θα μεταφέρουν κραδασμό στην καμπίνα, κυρίως σε όσους κάθονται πίσω. Υπό πίεση, η κλίση γίνεται από νωρίς αισθητή αλλά όχι ενοχλητική, και το εμπρός μέρος ακολουθεί πρόθυμα την τροχιά που χαράζεις με το ακριβές τιμόνι. Το σύστημα ελέγχου ευστάθειας επεμβαίνει έγκαιρα, αλλά ευτυχώς όχι τόσο πρόωρα ώστε να σου κόβει τη φόρα.



Στο εσωτερικό του Kadjar, η ψηλή κεντρική κονσόλα που εξέχει πάνω από τα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, σε συνδυασμό με το κεκλιμένο προς τα αριστερά ταμπλό και τη χειρολαβή για τον συνοδηγό, δημιουργούν μια αίσθηση για κάποιους οδηγοκεντρική και για άλλους κλειστοφοβική. Επί της ουσίας δεν υπάρχει θέμα, αφού ακόμα και ένας ψηλός οδηγός θα βρει τη θέση που τον βολεύει, με το κεφάλι του να απέχει αρκετά από την οροφή και τους αγκώνες του να μην εμποδίζονται από τίποτα. Στις επιφάνειες που μετράει χρησιμοποιούνται καλά υλικά και η συναρμογή τους είναι προσεγμένη, ενώ στα εργονομικά ψεγάδια θα σημειώσουμε τον χειρισμό του infotainment και τις κάπως ρηχές ποτηροθήκες.

Και πίσω θα βολευτούν ψηλοί επιβάτες, με το όχι μεγάλο πλάτος να περιορίζει το χώρο για τον πέμπτο. Θήκες για μικροπράγματα υπάρχουν αρκετές σε όλη την καμπίνα, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 472 lt (με κιτ επισκευής) ενώ σε πρακτικότητα το Kadjar συναγωνίζεται πολυμορφικά μοντέλα. Οι πλάτες του πίσω καθίσματος πέφτουν με μια κίνηση από το πορτ-μπαγκάζ, το διπλό πάτωμα προσφέρει λύσεις για κρύψιμο αντικειμένων ή πιο βολικό φόρτωμα, ενώ ακόμα και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού πέφτει προς τα εμπρός, για τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος έως και 2,5 m.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους απεικόνισης των στοιχείων του, αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στο Kadjar Dynamic (€25.730). Μαζί με τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, τους αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, το σύστημα infotainment με έγχρωμη οθόνη αφής 7,0’’ και σύστημα πλοήγησης, τους προβολείς με αυτόματη μεγάλη σκάλα κ.ά. Το κατώφλι της γκάμας βέβαια βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα και συγκεκριμένα στα €20.850 του Authentic. Από την άλλη, όσοι θέλουν περισσότερη ευκολία έχουν την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων της Renault (EDC), το οποίο όμως κοστίζει περίπου €4.700!


Τι λέει το DRIVE
Το alter ego του πετρελαιοκίνητου Kadjar με τον 1.2 TCe διαφοροποιείται με την πιο ήσυχη λειτουργία και τις καλύτερες επιδόσεις του
Τιμή από €20.850 (Authentic)
Τεχνολογία 1.199 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 130 PS/5.500 rpm, 20,9 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-160 km/h 32,5”
0-400 m 18,0” @ 125,8 km/h
0-1.000 m 32,8” @ 159,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h (3η) 4,4”
80-110 km/h (3η) 5,2”
80-110 km/h (4η) 6,4”
110-140 km/h (4η) 8,4”
110-140 km/h (5η) 11,0”
110-140 km/h (6η) 14,4”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 8,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.449x 1.836 x 1.607 mm
Χώρος αποσκευών 472 lt
Βάρος 1.380 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube