Test drive: Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid 160 PS

Όχι, μην μπερδεύεστε. Το γαλλικό B-SUV δεν μεγάλωσε ούτε και άλλαξε αμάξωμα. Ουσιαστικά όμως ανέβηκε επίπεδο, χάρη στη μοναδική για την κατηγορία έκδοση Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid.

Τo πόσο σημαντικό είναι το Captur για τη Renault δεν χρειάζεται να το πούμε εμείς. Το δείχνουν τα στοιχεία των πωλήσεων στην Ευρώπη, αλλά και η εύνοια που απολαμβάνει από την ίδια την εταιρεία. Όχι πως για το Clio δεν ισχύει το ίδιο. Ειδικά τώρα που επέστρεψαν οι ντίζελ εκδόσεις στην γκάμα. Αλλά όπως και να το κάνουμε, μια έκδοση που μπαίνει στην πρίζα, όπως αυτή του Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid, δίνει άλλη υπόσταση σε ένα μοντέλο τη σήμερον ημέρα.

Το Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid μαζί με το Jeep Renegade και το MINI Countryman είναι τα μοναδικά B-SUV που προσφέρουν επαναφορτιζόμενη υβριδική εκδοχή.

Το γαλλικό B-SUV λοιπόν απέκτησε μια τέτοια έκδοση με την ονομασία Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid. Και μαζί με το Jeep Renegade αλλά και το MINI Cooper SE Countryman ALL4 είναι τα μοναδικά μικρά SUV που προσφέρουν αυτή την επιλογή. 

Το τίμημα υπάρχει φυσικά για την πιο high tech έκδοση της γκάμας, αφού όπως συμβαίνει σε όλα τα plug-in hybrid, η τιμή του είναι υψηλή. Πιο συγκεκριμένα ξεκινά από τις €37.660 στην πλούσια έκδοση Dynamic, κάτι που σημαίνει πως είναι κατά €9.920 ακριβότερο από την ήπια υβριδική των 140 PS.

Test drive: Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid, Photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Όπως και όλη η οικογένεια του Captur, έτσι και η έκδοση E-TECH Plug-in Hybrid προσφέρει εξαιρετικό επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης από την καλορρυθμισμένη ανάρτηση.


Σχεδιαστικά, το Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid δεν διαφέρει ούτε στο ελάχιστο από τις υπόλοιπες εκδόσεις, προβάλλοντας και σε αυτή σικάτο, ξεχωριστό χαρακτήρα. Οι καμπύλες επιφάνειες δένουν αρμονικά με τις δυναμικές γραμμές, δημιουργώντας ένα κομψό και αναγνωρίσιμο σχήμα. Μόνον η επιπλέον υποδοχή φόρτισης στην πλευρά του συνοδηγού μαρτυρά τη διαφορετικότητα, μαζί βέβαια και με το διακριτικό σήμα «E-TECH Plug-In Hybrid».

Αντίστοιχη εικόνα συναντούμε και στο εσωτερικό, με τη σχεδίαση να είναι ευχάριστη και σύγχρονη. O διάκοσμος συνάδει με τον αέρα high-tech και εκφράζεται μέσω της ψηφιακής οθόνης 10,2” του πίνακα οργάνων, της 7άρας αφής -προαιρετικά 9,3”. Αλλά και του λεβιέ ταχυτήτων της συγκεκριμένης έκδοσης που αποτελεί και το μοναδικό σημείο διαφοροποίησής της από τις υπόλοιπες.

Μαζί βέβαια με τις επιπλέον ενδείξεις και λειτουργίες για το υβριδικό σύστημα κίνησης που εμφανίζονται στο μενού του infotainment: Προσφέρουν την επιλογή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση (έως και με 135 km/h), καθώς για φόρτιση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, με τη χρήση του βενζινοκινητήρα. 

Test drive: Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid, Photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Ο ευχάριστος και ποιοτικός διάκοσμος αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα και αυτού του Captur. Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment Εasy Link έχει εμπλουτίσει το μενού της με λειτουργίες και επιλογές που αφορούν στο υβριδικό σύστημα κίνησης.


Η ποιότητα παραμένει στο πολύ καλό επίπεδο των υπολοίπων Captur με απόλυτα θετική εικόνα, τόσο όσον αφορά τη συναρμολόγηση όσο και το φινίρισμα. Για άλλη μια φορά, η θέση οδήγησης κερδίζει τις εντυπώσεις με την ορατότητα και την άνεση που προσφέρει. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν ίδιοι και ικανοποιητικοί για τέσσερα ή και πέντε ενήλικα άτομα. Χωρίς αλλαγή παραμένει και η πρακτικότητα που ορίζει το συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 16 εκατοστά. Το Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid ωστόσο, έχει αναμενόμενα σημαντικά μειωμένο χώρο αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 265 lt και φτάνει τα 379 lt ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος. Είναι δηλαδή μικρότερος κατά 157 lt σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις.

Η τεχνολογία E-TECH της Renault έχει πολλές υβριδικές εφαρμογές, η μοναδική plug-in hybrid ωστόσο είναι αυτή του Captur. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει ως βασική πηγή ισχύος τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 lt με ψεκασμό πολλαπλών σημείων και 92 PS, ο οποίος υπάρχει και στην αυτοφορτιζόμενη έκδοση του συστήματος με τους ίδιους δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ισχυρότερος εξ αυτών με 66 PS και 205 Nm συμβάλλει στην κίνηση του οχήματος, ενώ ο δεύτερος των 34 ίππων έχει τον ρόλο γεννήτριας. Η μπαταρία του συστήματος έχει συνολική χωρητικότητα 9,8 kWh (7,8 kWh καθαρή) και είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα. Για τη φόρτισή της χρειάζεται περίπου πέντε ώρες από απλή οικιακή πρίζα ή τρεις ώρες από wallbox ή 16άρα οικιακή πρίζα με δυνατότητα να δεχθεί έως 3,7 kWh ισχύος.

Test drive: Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid, Photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Ο λογότυπος «E-TECH Plug-In Hybrid» υποδηλώνουν το πακέτο high-tech που κρύβεται κάτω από το γνώριμο και κομψό περιτύλιγμα του Captur.


Το Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid κερδίζει τις εντυπώσεις με την ομοιογένεια και τον πολιτισμένο χαρακτήρα του, ενώ παρά το μεγάλο βάρος που φτάνει στα 1.564 kg επιτυγχάνει καλές τιμές επιδόσεων. Το 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο multi-mode ελέγχεται ηλεκτρονικά και προσομοιώνει έως και 15 διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας. Ενσωματώνει δε την επιλογή για μεγιστοποίηση της ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα «Βrake». Όπως είπαμε και παραπάνω, οι άλλες επιλογές που ελέγχονται από το σύστημα infotainment είναι η «Pure» όπου το Captur κινείται ηλεκτρικά, αλλά και οι «MySense» και «Sport». Σε αυτές υπάρχει επιπλέον η επιλογή «E-Save» για διατήρηση του ποσοστού της μπαταρίας και φόρτισης από τον βενζινοκινητήρα.

Η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 50 km καθώς και η μέση κατανάλωση που δεν ξεπέρασε τα 3,2 lt/100 km με φορτισμένη πλήρως την μπαταρία, εξαργυρώνουν προφανώς με τον καλύτερο τρόπο την τεχνολογία plug-in hybrid. Και στην υβριδική λειτουργία, όταν δηλαδή η μπαταρία έχει αδειάσει, η τιμή ελάχιστα πάνω από τα 6 lt/100 km είναι μια ευχάριστη πραγματικότητα.

Το βασικότερο χαρακτηριστικό της οδήγησης του Captur παραμένει σε μεγάλο βαθμό και στην έκδοση Plug-in Hybrid: Υψηλή άνεση και ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι από την άλλη, έχει μέτρια αίσθηση και το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου γίνεται αντιληπτό κατά τις βίαιες αλλαγές πορείας και της τοποθέτησής του στις στροφές. Ωστόσο δεν επηρεάζει σημαντικά την απόσβεση και την αποτελεσματικότητα της ανάρτησης, η οποία επωφελείται από σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Έτσι, παραμένει ιδιαίτερα άνετο και ευχάριστο τόσο εντός πόλης όσο και σε ένα μακρινό ταξίδι. Τα φρένα που αποτελούνται από δίσκους σε όλους τους τροχούς έχουν καλή απόδοση, αλλά και μέτρια αίσθηση στο πεντάλ. Κάτι που συνηθίζεται όμως και δεν αρκεί για να αλλοιώσει την εξαιρετική εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο.

Test drive: Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid, Photo credits DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis

Eν ολίγοις, η γαλλική εταιρεία κάνει τη διαφορά με το επαναφορτιζόμενο Renault Captur E-TECH Plug-In Hybrid, προσφέροντας μια μοναδική επιλογή στην κατηγορία η οποία ανεβάζει συνολικά το ίματζ της Billancourt. Και αυτό διότι αποτελεί μια πολύ καλή υλοποίηση της τεχνολογίας PHEV σε όλους τους τομείς, η οποία μάλιστα ταιριάζει ιδιαίτερα στον χαρακτήρα του Captur.


Τι λέει το DRIVE
Το Captur αποκτά μια ιδιαίτερα high-tech έκδοση που το καθιστά ουσιαστικά το μόνο PHEV στην κατηγορία. Η τιμή αποτελεί τον μοναδικό ανασταλτικό παράγοντα, αφού κατά τα άλλα αυτή η τεχνολογία ταιριάζει απόλυτα στον πολύπλευρο χαρακτήρα του.
Τιμή Από €37.660 
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, ατμοσφαιρικός, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 92 PS/5.600 rpm, 144 Nm/3.200, ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός 66 PS/ 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ γεννήτρια 34 PS, μπαταρία 9,8 kWh (7,8 kWh ωφέλιμη), 4τάχυτο αυτόματο κιβώτιο multi-mode 
Συνδυαστική απόδοση 160 PS 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
10,1”
Τελική ταχύτητα 173 km/h
Μέση κατανάλωση 3,2 lt/100 km*
Hλεκτρική αυτονομία 50 km*
Εκπομπές CO2 32-37 g/km
Διαστάσεις 4.227 x 1.797 x 1.576 mm 
Χώρος αποσκευών 265-379 lt
Βάρος 1.564 kg

ΦΟΡΤΙΣΗ AC 0-100%
Wallbox ή οικιακή πρίζα 16Α με ισχύ έως 3,7 kW
  Τρεις ώρες
Οικιακή πρίζα 10Α με ισχύ 2,3 kW  5 ώρες

Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μετρήσεις DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης