Test drive: Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

Test drive: Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 PS

Eίχατε φανταστεί ποτέ ότι η πιο σκληροτράχηλη έκδοση του Renegade θα κυκλοφορούσε ανάμεσα μας με ένα plug-in hybrid σύστημα κίνησης; Η Jeep όχι μόνο το φαντάστηκε, αλλά το υλοποίησε...

Το λανσάρισμα ενός μοντέλου με τεχνολογία plug-in hybrid, έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί είδηση. Η ανάγκη για μείωση του μέσου όρου εκπομπών ρύπων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και παράλληλα η επιθυμία τους να ηγηθούν της νέας εξηλεκτρισμένης εποχής, οδήγησε το σύνολο των κατασκευαστών σε τέτοιες εκδόσεις.

Μέχρι και η Jeep βάδισε σε αυτά τα μονοπάτια, θέτοντας ως στόχο έως το 2022 όλα της τα μοντέλα να διαθέτουν τουλάχιστον μία υβριδική ή ηλεκτρική version στην γκάμα τους. Την αρχή έκανε το ανανεωμένο Renegade, με την τεχνολογία plug-in hybrid να υπάρχει ακόμα και στην πλέον σκληροτράχηλη έκδοση Trailhawk.

Ένα «Jeep» που μπαίνει στην πρίζα…
Τα Renegade της νέας εποχής θα τα αναγνωρίσετε από τα διακριτικά «4xe» που κοσμούν το αμάξωμα όπως επίσης και από τις δύο «τάπες» που βρίσκονται δεξιά και αριστερά στο πίσω μέρος. Η μια είναι για την βενζίνη και η άλλη για την πρίζα. Στην έκδοση 4xe Trailhawk που δοκιμάζουμε εδώ και η οποία ξεχωρίζει με το μαύρο αυτοκόλλητο στο καπό από την S, τα εν λόγω διακριτικά σημαίνουν συνολική ισχύ 240 PS από τους δύο κινητήρες.

Κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας θερμικός τούρμπο κινητήρας 1,3 lt με 180 PS και συνδυάζεται με αυτόματο σασμάν 6 σχέσεων. Είναι εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένος από αλουμίνιο ανήκει στη νέα οικογένεια κινητήρων Global Small Engine (GSE) της -πρώην πλέον- FCA και ζυγίζει μόλις 106 kg. Όπως όλοι οι τούρμπο κινητήρες GSE εφοδιάζεται με το 3ης γενιάς σύστημα MultiAir που μεταβάλλει το χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής για τη βέλτιστη απόδοση και οικονομία.

Ένα ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στους πίσω τροχούς, με ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle) και απόδοση 60 PS με 250 Nm. Για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας φροντίζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 400V, χωρητικότητας 11,4 kWh. Η φόρτιση της σε οικιακή πρίζα διαρκεί λιγότερο από 5 ώρες, ενώ σε easyWallbox της Jeep λιγότερο από 2 ώρες. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι η μπαταρία έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα, μέσα σε ένα ατσάλινο περίβλημα για έξτρα προστασία και δεν επηρεάζει σημαντικά το όχημα σε χωροταξικό επίπεδο. Μειώνει μόλις 20 lt από το χώρο αποσκευών (330 lt), ενώ η καμπίνα συνεχίζει να προσφέρει επαρκή ευρυχωρία σε τέσσερις ενήλικους επιβάτες.

Jeep

Ο εσωτερικός κόσμος του Renegade δεν είναι όμως μονάχα ευρύχωρος αλλά και τεχνολογικά προηγμένος. Ο πίνακας, περιλαμβάνει τα όργανα και το δείκτη για τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ στο κέντρο του βρίσκεται η αναβαθμισμένη οθόνη TFT που ενημερώνει τον οδηγό για όλες τις πληροφορίες του οχήματος. Ο ψηφιακός χαρακτήρας αναδεικνύεται περαιτέρω από την οθόνη αφής των 8,4’’ που στεγάζεται στο κέντρο του ταμπλό και φέρει το σύστημα πολυμέσων Uconnect, το οποίο μεταξύ άλλων μπορεί να υποστηρίξει Android Auto και Apple CarPlay. Συνολικά, το PHEV Renegade προσφέρει όλα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, με την έκδοση Trailhawk να έχει στάνταρντ και την ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή OPEN AIR (διπλού πάνελ).

Σε επίπεδο υλικών, έχουν αναμιχθεί μαλακά και σκληρά πλαστικά που έχουν καλή συναρμογή και σωστό φινίρισμα. Εργονομικά, η πρόσβαση είναι εύκολη στους περισσότερους διακόπτες, με την ορατότητα να ευνοείται από τις μεγάλες και κατακόρυφες γυάλινες επιφάνειες.

Παντός εδάφους…
Ξεκινώντας από το Jeep Selec-Terrain, ο οδηγός έχει στη διάθεση του 5 προγράμματα (ένα επιπλέον από τις απλές εκδόσεις). Είναι τα Auto, Sport, Snow, Sand/Mud και το Rock, το οποίο εμπλέκει απαραίτητα και την ρύθμιση 4WD Low. Η επιλογή γίνεται από έναν περιστροφικό διακόπτη, ενώ επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα προγραμματισμού και της τετρακίνησης, με τα 4WD Lock και 4WD Low. Στην πρώτη περίπτωση, το σύστημα εμπλέκει μόνιμα την τετρακίνηση με τους δύο κινητήρες σε λειτουργία έως τα 15 km/h, ενώ η δεύτερη ενδείκνυται για ακραίες συνθήκες με πολύ χαμηλές ταχύτητες.

jeep

Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα εξασφαλίζει ανεξάρτητη διαχείριση της ροπής ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, ενώ οι κοντοί πρόβολοι (γωνίες προσέγγισης / διαφυγής / ράμπας στην έκδοση Trailhawk: 28 / 28 / 18 μοίρες αντίστοιχα), οι αρκετά μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης και η ειδική στεγανοποίηση στη μονάδα ελέγχου, τις καλωδιώσεις, την μπαταρία κ.α., εγγυώνται στον οδηγό ότι θα διασχίσει με ευκολία ασφάλεια και υδάτινα περάσματα βάθους έως 40 cm.

Κι εάν για την Jeep ήταν λίγο έως πολύ δεδομένο ότι το Renegade θα ενδείκνυται για σκληρή χρήση, το στοίχημα για την αμερικανική φίρμα, ήταν κατά πόσον η λειτουργία του υβριδικού συνόλου θα ισορροπούσε αρμονικά τόσο στο δρόμο όσο και στο χώμα.

Στην επιλογή Hybrid το σύστημα διαχειρίζεται αυτόματα τη μετάβαση ή την κοινή χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτρικού (εκκινεί ηλεκτρικά αρκεί να είναι φορτισμένη η μπαταρία) με στόχο τη μέγιστη απόδοση και οικονομία. Επιλέγοντας το Electric έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς με έως 130 km/h για 50 km κάνοντας αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ στο πρόγραμμα E-Save υπάρχουν δύο περαιτέρω επιλογές. Η μια διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και η άλλη τη φορτίζει έως και το 80% μέσω του κινητήρα εσωτερικής καύσης και ενός ακόμα ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια.

Στην πράξη, το υβριδικό σύνολο λειτουργεί υποδειγματικά. Με προσεκτική χρήση στο πεντάλ του γκαζιού και σε επίπεδο δρόμο θα φθάσεις τα 50 km ηλεκτρικής αυτονομίας που υπόσχεται η Jeep. Ειδάλλως, το passive active, θα φροντίσει να γεμίσει τη μπαταρία με την αρωγή του θερμικού κινητήρα. Σε ηλεκτρικό mode, το Renegade κινείται αθόρυβα με την άνετη ανάρτηση και την καλή ηχομόνωση της καμπίνας να συμβάλλουν περαιτέρω στην απόλυτη ησυχία. Ειδικά σε αστικό περιβάλλον ο συνδυασμός είναι εξαιρετικός, ενισχύοντας σημαντικά το διττό χαρακτήρα της κατασκευής.

Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Renegade αγριεύει. Η έντονη αίσθηση επιτάχυνσης στις χαμηλές στροφές ελέω ηλεκτροκινητήρα, σε κάνει να χαμογελάς πονηρά. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 7,1’’, τιμή πολύ καλή για το χαρακτήρα του μοντέλου αλλά και το βάρος που φθάνει τα 1.770 kg. Παράλληλα, η Jeep αναφέρει τα 2,2 lt/100 km ως μέση κατανάλωση. Η επίτευξη αυτής της τιμής είναι δύσκολη σε πραγματικές συνθήκες, όμως χωρίς ιδιαίτερο κόπο όμως, μπορεί κανείς να επιτύχει 5,0 lt/100 km, εάν φυσικά έχει ξεκινήσει με την μπαταρία φορτισμένη και έχει εξαντλήσει την ηλεκτρική αυτονομία.

jeep

Στην οδήγηση, το Renegade σίγουρα δε θα σε βάλει στη διαδικασία να δοκιμάσεις τα όρια σου σε ένα σφιχτό κομμάτι του ασφάλτινου οδικού δικτύου, αφού τόσο το ελαφρύ και με μέτρια αίσθηση τιμόνι όσο και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης συν τα Mud+Snow ελαστικά της συγκεκριμένης έκδοσης, σου υπενθυμίζουν ότι δεν είναι αυτός ο ρόλος του. Το Renegade, δημιουργήθηκε για να σε ταξιδεύει με άνεση και ασφάλεια (μόνο μικρής έντασης αεροδυναμικοί θόρυβοι περνούν στην καμπίνα με υψηλές ταχύτητες) και φυσικά να σε μεταφέρει σε χωμάτινα μονοπάτια που ελάχιστα μοντέλα του είδους μπορούν να ακολουθήσουν.

Εν κατακλείδι, το Renegade της νέας εποχής ισορροπεί αρμονικά ανάμεσα στις σύγχρονες τάσεις και τις παραδοσιακές αξίες του μοντέλου. Παραμένει σκληροπυρηνικό αλλά πλέον δίνει μεγάλη βαρύτητα και στο περιβαλλοντικό του αποτύπωμα, οπότε η Jeep φαίνεται πως πέτυχε το στόχο της.

Διαμορφώστε το Jeep Renegade 4xe εδώ


Τι λέει το DRIVE
Η Jeep κατάφερε στην ισχυρότερη έκδοση του plug-in hybrid Renegade να δημιουργήσει ένα όχημα σκληροτράχηλο με μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες και περιβαλλοντική ευαισθησία.
Τιμή Από €45.600
Τεχνολογία, PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, MultiAir 3, τούρμπο, 180 PS/5.750 rpm, 270 Nm/1.850 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 60 PS/4.000 rpm, 250 Nm, μπαταρία 11,4 kWh, Υβριδικό σύστημα 4xe, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
7,1”
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση* 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO246 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.236 x 1.805 x 1.718 mm
Χώρος αποσκευών 330 lt
Βάρος 1.770 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή,*Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube