Test drive: MINI Cooper SE Countryman ALL4

Test drive: MINI Cooper SE Countryman ALL4

Το ανανεωμένο MINI Countryman δεν φέρει μόνο σχεδιαστικές αλλαγές, αλλά και βελτιώσεις στα μηχανικά του μέρη.

Τα κόμπακτ crossover αποτελούν μια ευρύχωρη εναλλακτική για όποιον θέλει ένα μικρομεσαίο οικογενειακό, αλλά προτιμά το πιο μοδάτο και ομολογουμένως πρακτικό παρουσιαστικό της κατηγορίας. Η απόφαση του υποψήφιου αγοραστή σε αυτή την περίπτωση κρίνεται και συναισθηματικά, μιας και μπροστά στην θέα ενός crossover ο νους ταξιδεύει και πέρα από τα αστικά κέντρα. Άσχετα από το εάν εκεί τελικά θα γράψει σχεδόν όλα από τα χιλιόμετρα.

Εκτός όμως από τη σχεδίαση που υπόσχεται δράση και μαρτυρά το σύγχρονο lifestyle του ιδιοκτήτη, τα εν λόγω μοντέλα δίνουν παράλληλα μπόλικες επιλογές εξατομίκευσης που αναβαθμίζουν το στιλ, αυξάνοντας όμως και την τιμή.

Ένα από αυτά είναι το ανανεωμένο MINI Countryman. To βρετανικό μοντέλο ήταν για χρόνια μόνο του στη συγκεκριμένη υποκατηγορία των «εκλεκτών» κόμπακτ crossover και ξεχώριζε σαν τη μύγα μες στο γάλα. Με την καλή έννοια...

First Class
Η έκδοση που οδηγούμε είναι ανανεωμένη και από τις πλέον ενδιαφέρουσες στην γκάμα, με plug-in hybrid σύστημα και τετρακίνηση ALL4. Οι σχεδιαστικές αλλαγές του ανανεωμένου MINI Countryman έχουν μικρή έκταση. Αφορούν στα νέα φώτα LED εκ των οποίων τα πίσω αποτυπώνουν τη βρετανική σημαία, στους προφυλακτήρες, στη μάσκα, στον εμπλουτισμό της χρωματικής παλέτας, στις νέες ζάντες αλουμινίου, καθώς και στις λεπτομέρειες με piano black φινίρισμα όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής.

MINI Countryman SE ALL4 2021 drive_gr 2

Τέτοιες λεπτομέρειες υπάρχουν πλέον και στο εσωτερικό. Οι ουσιαστικές αλλαγές πάντως αφορούν στον πίνακα οργάνων που έγινε ψηφιακός και έχει διαγώνιο 5”. Μαζί με την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που έχει διαγώνιο έως 8,8” και νέα κουμπιά αφής, η ψηφιακή εικόνα είναι συνολικά αναβαθμισμένη και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας απόλυτα σύγχρονες. Πέραν αυτών δεν έχει αλλάξει τίποτα, κάτι που με δεδομένο το υψηλό επίπεδο πρακτικότητας και ευρυχωρίας δεν είναι καθόλου κακό.

Ειδικά όταν συνδυάζεται με όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για ένα premium κόμπακτ crossover: Γεροδεμένη αίσθηση, ποιοτικά υλικά και σωστή θέση οδήγησης με άψογη ορατότητα. Μόνο ο χώρος αποσκευών δεν ενθουσιάζει, με χωρητικότητα 405 αντί για 450 lt. Επιπλέον, η τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ κάτω από το πίσω κάθισμα το ανύψωσε ελαφρώς, χωρίς ουσιαστική συνέπεια για το διαθέσιμο ύψος, αλλά κατήργησε την δυνατότητα επιλογής να σύρεται εμπρός/πίσω. Και έτσι όμως, δύο ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση στο πίσω κάθισμα του επαναφορτιζόμενου υβριδικού Countryman.

ΜΙΝΙ με mega δυνατότητες
Το ανανεωμένο Cooper SE Countryman ALL4 διαθέτει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης με κάποιες μικρές αναβαθμίσεις. Αποτελείται από τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TwinPower Turbo που κινεί τους εμπρός τροχούς και έναν ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ανάμεσα στους πίσω τροχούς τους οποίους και κινεί, εξασφαλίζοντας ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση. Ο θερμικός κινητήρας του ανανεωμένου plug-in hybrid Countryman έχει μπόλικες αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν. Η κεφαλή έχει πλέον ενσωματωμένη την πολλαπλή εξαγωγής και το τούρμπο προκειμένου ο έλεγχος της θερμοκρασίας των καυσαερίων να είναι καλύτερος. Παράλληλα η πίεση του κυκλώματος άμεσου ψεκασμού έχει αυξηθεί κατά 75%, στα 350 bar. Η μέγιστη ισχύς έχει μειωθεί ελαφρώς και πλέον είναι 125 PS αντί για 136, αλλά η ροπή παραμένει στα 220 Nm. Συνεργάζεται δε με κλασικό αυτόματο κιβώτιο Steptronic με μετατροπέα ροπής και έξι σχέσεις, το οποίο έχει δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών και σπορ λειτουργία.

MINI Countryman SE ALL4 2021 drive_gr 4

Προκειμένου να ισοσταθμιστεί αυτή η διαφοροποίηση, ο σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει πλέον 95 αντί για 88 PS, με μέγιστη ροπή και πάλι 165 Nm. Οπότε η συνολική απόδοση του συστήματος σχεδόν ταυτίζεται με της προηγούμενης έκδοσης: 220 PS αντί για 224 και 385 Nm. Η συστοιχία της μπαταρίας ιόντων λιθίου έχει πλέον χωρητικότητα 10 kWh (8,8 kWh καθαρή), οπότε φορτίζει σε περίπου 2,5 ώρες εάν συνδεθεί με Wallbox και μπορεί να εξασφαλίσει με μία πλήρη φόρτιση πάνω από 45 km ηλεκτρικής κίνησης.

Η λειτουργία του συστήματος παραμένει υποδειγματική και ουσιαστικά δεν καταλαβαίνεις πότε περνάει από την ηλεκτρική στην υβριδική λειτουργία και το αντίστροφο. Η παροχή ισχύος είναι σε κάθε περίπτωση αμεσότατη και δικαιολογεί απόλυτα το 0-100 km/h σε μόλις 6,8” που ανακοινώνει η MINI. Υπάρχει διαθέσιμη υβριδική λειτουργία, αμιγώς ηλεκτρική με τελική στα 135 km/h, καθώς και μια ακόμα που κρατάει την μπαταρία φορτισμένη ή την φορτίζει για να τη χρησιμοποιείς όταν θέλεις. Με την υβριδική επιλογή και ξεκινώντας με την μπαταρία γεμάτη για έναν κύκλο 100 km, μπορείς να υπολογίζεις κατά μέσο όρο 4,5 lt αμόλυβδης πλέον των σχεδόν 9 kWh που θα καταναλωθούν έτσι κι αλλιώς μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Όσες φορές κινηθήκαμε χωρίς να φορτίσουμε, το trip computer έδειξε κάτι λιγότερο από 7 lt/100 km, ενώ στο ταξίδι θα πρέπει να υπολογίζεις κοντά στα 7,5 lt/100 km.

Στον αστικό ιστό, το φορτισμένο Cooper SE Countryman ALL4 κινείται με την απόκοσμη ησυχία των ηλεκτρικών με έως και 135 km/h, με την αναθεωρημένη ανάρτηση και τη βελτιωμένη ηχομόνωση να χαρίζουν πρωτόγνωρη ποιότητα κύλισης για MINI. Δεν είναι μαγικό χαλί, αλλά διαχειρίζεται ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των δρόμων ακόμα και με τους τροχούς 19” που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Όταν αναζητήσεις περισσότερο γκάζι, το σύστημα θα ενεργοποιήσει άμεσα και ανεπαίσθητα τον θερμικό κινητήρα. Το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας προσθέτει μερικά km ηλεκτρικής αυτονομίας στην πόλη, αλλά δεν επιτρέπει την οδήγηση με ένα πεντάλ. Εκτός αυτής, η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το πιο άμεσο μπροστινό σύστημα της κατηγορίας, αναδεικνύουν το σπορ DNA που χαρακτηρίζει τη φίρμα… Κι ας είναι πολύ βαρύτερο από τα συμβατικά αδέρφια του. Μόνη παραφωνία αποτελεί η σπογγώδης αίσθηση των φρένων στην γρήγορη οδήγηση, όχι όμως και η απόδοση που έχουν τα τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα. Στο ταξίδι, η ποιότητα κύλισης πλήττεται από τον ελαφρύ αεροδυναμικό θόρυβο που προέρχεται από το πολύ «όρθιο» παρμπρίζ και το θόρυβο κύλισης από τα φαρδιά λάστιχα. Αυτό που θα πρέπει να υπάρχει στο πίσω μέρος του μυαλού, είναι το μικρό ρεζερβουάρ των 36 lt (15 lt μικρότερο από των συμβατικών εκδόσεων) ειδικά σε σβέλτο ταξίδι περιορίζει κάπως την αυτονομία που δύσκολα θα ξεπεράσει τα 550 km.

MINI Countryman SE ALL4 2021 drive_gr 6

Για αυτόν που θα θελήσει να βγει εκτός δρόμου σε έναν χωματόδρομο, θα πρέπει να ξέρει ότι η τετρακίνηση του MINI εξασφαλίζει πρόσφυση σε ολισθηρό τερέν, αλλά η σχετικά μικρή απόσταση από το έδαφος θα το περιορίσει σε πιο πατημένα κομμάτια, όπως και η ύπαρξη κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα ανάγκης.

Στο ταμείο
Σαν plug-in hybrid που είναι το MINI Cooper SE Countryman ALL4, συνοδεύεται από μηδενικό φόρο σε καθεστώς εταιρικής κατοχής και χρήσης, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας ενώ εάν το φορτίζεις συχνά το κόστος μετακίνησης είναι ελάχιστο.

Το κόστος κτήσης είναι €40.780 και από πλευράς εξοπλισμού διαθέτει αρκετά χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας. Βέβαια, ως γνήσιο MINI που είναι η τιμή του ανεβαίνει αρκετά παίζοντας με την λίστα των αξεσουάρ.

MINI Countryman SE ALL4 2021 drive_gr 3

Αναντίλεκτα, δεν πρόκειται για ένα προσιτό μοντέλο της κατηγορίας. Και σίγουρα δεν ανήκει σε αυτά που αγοράζεις με γνώμονα την λογική. Γι’ αυτό και το MINI Cooper SE Countryman ALL4 έχει το δικό του κοινό, απευθυνόμενο σε εκείνον που δίνει έμφαση στο σπορ χαρακτήρα και αναζητά το ενδιάμεσο βήμα πριν το μεγάλο άλμα που οδηγεί στην ηλεκτροκίνηση.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας MINI Countryman Cooper SE ALL4


Τι λέει το DRIVE
Παραμένει ένα από τα ξεχωριστά μοντέλα της κατηγορίας, με την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοσή του να είναι ακόμα πιο αποδοτική στον τομέα της χρήσης.
Τιμή Από €40.780
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, VALVETRONIC, Double VANOS, 125 PS/5.000-5.500 rpm, 220 Nm/1.500-3.800 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 95 PS, 165 Nm, μπαταρία 10 kWh (8,8 kWh καθαρή), κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 220 PS, 385Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
6,8”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 39 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.297 x 1.822 x 1.559 mm
Χώρος αποσκευών 405 lt
Βάρος 1.790 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. * Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km, ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube