Test drive: Nissan Micra IG-T 90

Test drive: Nissan Micra IG-T 90

Το νέο Micra έχει την εμφάνιση, έχει την ποιότητα, έχει και την οδική συμπεριφορά. Αν αυτός ο 3κύλινδρος 900άρης βενζινοκινητήρας είχε λίγη παραπάνω δύναμη...

Δεν χρειάζεται να είσαι ειδήμων για να αντιληφθείς ότι το πιο ισχυρό σημείο του νέου Micra είναι η σχεδίαση. Η διαφορά σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του τόσο δημοφιλούς σουπερμίνι είναι περίπου χαώδης.

Και πρόκειται για μια πολύ ολοκληρωμένη πρόταση, με άποψη και ταυτότητα. Αποκλείεται να το μπερδέψεις με οποιοδήποτε άλλο στην κατηγορία. Γεμάτο ακμές και γωνίες, με επιθετική μάσκα, ανασηκωμένους πίσω ώμους και πλευστή οροφή, σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού και όχι μόνο.

Από αυτή λοιπόν την άποψη, η Nissan τα έχει καταφέρει περίφημα. Και έτσι έχει διανύσει παραπάνω από το μισό του δρόμου. Διότι, όσο κι αν λέμε εμείς οι «ειδικοί», η σχεδίαση, το πόσο ένα αυτοκίνητο αρέσει εμφανισιακά, η ικανότητά του να κεντρίσει το ενδιαφέρον, αλλά και να προσδώσει στον αγοραστή του αυτή την περίφημη «υπερηφάνεια κτήσης», είναι παράμετροι απολύτως κρίσιμοι για την επιτυχία ενός νέου μοντέλου.



Βέβαια, όσο όμορφο, ιδιαίτερο ή ξεχωριστό κι αν είναι ένα αυτοκίνητο χρειάζονται και κάποια... ψιλοπραγματάκια ακόμα. Ένα ικανό πλαίσιο, μια αξιοπρεπής γκάμα κινητήρων και -όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα- σοβαρή τεχνολογία υποστήριξης συνδεσιμότητας και ενεργητικής ασφάλειας. Το νέο Micra πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις. Σε ποιο βαθμό θα το διαπιστώσουμε.

Κατ’ αρχήν είναι χτισμένο πάνω σε μια αναθεωρημένη εκδοχή της ίδιας πλατφόρμας με το προηγούμενο, αλλά οι αλλαγές είναι σαρωτικές. Επιπλέον το νέο Micra διαθέτει στοιχεία εξοπλισμού που εισάγονται για πρώτη φορά στην κατηγορία, όπως το σύστημα ενεργής διατήρησης της λωρίδας, σύστημα παρκαρίσματος με κάμερες περιμετρικής θέασης και ένα εξαιρετικό σε απόδοση, καινοτόμο ηχοσύστημα από τη BOSE, με τέσσερα ηχεία, συν δύο που είναι τοποθετημένα στo προσκέφαλo του καθίσματος του οδηγού.

Η κορυφαία έκδοση Τechna που δοκιμάζουμε το διαθέτει και προσυπογράφουμε για την εξαιρετική του απόδοση. Αλλά κοστίζει κάτι παραπάνω. Το ίδιο και η καμπίνα της συγκεκριμένης έκδοσης. Η οποία ήταν ντυμένη με δερμάτινη επένδυση, είχε διχρωμίες και πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Θα πρέπει για όλα αυτά να βάλεις πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Αλλά το μαλακό πλαστικό στην επάνω μεριά του ταμπλό και τα χρωμέ τελειώματα στους αεραγωγούς και γύρω από το λεβιέ, είναι στάνταρ. Το ίδιο και η βασική σχεδίαση η οποία συνάδει με αυτή του εξωτερικού: Απολύτως σύγχρονη, χωρίς πολλές φανφάρες, λειτουργική και ευχάριστη.

Ο πίνακας οργάνων με την έγχρωμη 5ιντση οθόνη πληροφοριών προέρχεται και αυτός αυτούσιος από το Qashqai. Το ίδιο και η (έξτρα) κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής 7”, στην οποία απεικονίζονται όλες σχεδόν οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, μαζί με το σύστημα πλοήγησης και τις λειτουργίες συνδεσιμότητας.



Γενικά η εικόνα που αποπνέει είναι ποιοτική. Η συναρμογή δείχνει στιβαρή και η εργονομία είναι σχεδόν αψεγάδιαστη. Την εικόνα μπορεί να χαλάσει λίγο η αναντιστοιχία των υλικών στο κάτω μέρος του ταμπλό, τα οποία δείχνουν κάπως φθηνά στην όψη. Έχουν προβλεφθεί αρκετές θέσεις για μικροπράγματα, δύο βαθιές ποτηροθήκες και επίσης αρκετός αποθηκευτικός χώρος στις πόρτες. Δεν έχουν προβλεφθεί πίσω ηλεκτρικά παράθυρα. Ούτε και στην πιο ακριβή έκδοση. Πράγμα που προκαλεί εύλογα ερωτηματικά.

Η θέση οδήγησης από την άλλη είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Κάθεσαι αρκούντως χαμηλά και βρίσκεις αμέσως τη σωστή αναλογία ανάμεσα σε χέρια και πόδια. Πολύ αναπαυτικό και με σωστή στήριξη είναι και το κάθισμα. Αλλά η περιμετρική ορατότητα πάσχει. Και εξαιτίας της εμπρός φαρδιάς κολόνας, αλλά κυρίως προς τα πίσω με τις υπερβολικά φαρδιές πίσω κολόνες.

Όμως το βασικό μειονέκτημα του νέου Micra είναι ο χώρος για τους πίσω επιβάτες. Ενώ οι διαστάσεις του το τοποθετούν στην καρδιά της κατηγορίας, είναι προφανές ότι μειονεκτεί σε σχέση με αρκετά αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Ο χώρος για τα πόδια είναι απλώς επαρκής για ανθρώπους με μεσαίο ανάστημα. Και ο χώρος για το κεφάλι των ίδιων ανθρώπων ίσα που φτάνει. Όσο ανεβαίνει το ύψος, τόσο δυσκολεύουν τα πράγματα. Ωστόσο, για μια οικογένεια με μικρά παιδιά, το πρόβλημα δεν υφίσταται. Μάλιστα ο χώρος αποσκευών, με 300 λίτρα, είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία. Κι ας είναι υπέρ το δέον ψηλό το κατώφλι του.

Η πρώτη δοκιμή του Micra επί ελληνικού εδάφους έγινε με τον 1.5 dCi. Τον βρήκαμε πολιτισμένο και ήσυχο, οικονομικό, αλλά κάπως αργό σε σχέση με αρκετά αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού. Η έκδοση με το μικρό τούρμπο βενζινοκινητήρα των 898 cc που δοκιμάζουμε εδώ, είναι κατά €1.500 φθηνότερη στην έκδοση Techna και αρκετά διαφορετική σε χαρακτήρα. Αλλά με ένα κοινό σημείο. Είναι κι αυτή, όπως διαπιστώσαμε, σχετικά αδύναμη. Και εξηγούμαστε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοικμάζουμε το νέο Nissan Micra 1.5 dCi

Από τα πρώτα μέτρα λαμβάνεις αντιφατικά μηνύματα. Ο 3κύλινδρος είναι σαφώς πιο ήσυχος και ραφιναρισμένος σε λειτουργία από τον ντίζελ, αλλά είναι επίσης εμφανής η αδράνειά του στις χαμηλές στροφές. Μέχρι τις 2.200 rpm, η απόκριση στο γκάζι είναι νωχελική. Και σε αυτό δεν ευθύνεται η διάταξη του χειροκίνητου κιβωτίου με τις πέντε σχέσεις, που είναι αρκετά μελετημένη, αλλά ο ίδιος ο χαρακτήρας του κινητήρα. Ο οποίος δείχνει να ξυπνά ύστερα από τις 2.500 rpm και το κάνει με τον χαρακτηριστικό τρόπο εξόδου από το lag. Απότομα.

Το καλό είναι πως στις μεσαίες στροφές δουλεύει με προθυμία και ακόμα και στον κόφτη ελάχιστα φαίνεται να κουράζεται. Οπότε τελικά έχεις ένα ικανό εύρος στροφών για να εκμεταλλευτείς. Το κακό είναι πως για να το κάνεις θα πρέπει να είσαι συχνά με μια σχέση κάτω, πράγμα που σημαίνει αυξημένη κατανάλωση. Αν το κάνεις αυτό θα βλέπεις μέση κατανάλωση πάνω από 8 lt/100 km. Αν ωστόσο δείξεις περισσότερη αυτοσυγκράτηση και υπομονή, μπορείς να το κρατήσεις εύκολα στην περιοχή των 7 lt/100 km.

Οι μετρήσεις των v-box επιβεβαιώνουν αυτή την αίσθηση νωχελικότητας και διστακτικής απόκρισης χαμηλά . Για το 0-100 km/h, το βενζινοκίνητο Micra θέλει 12,4”, την ίδια στιγμή που το ντίζελ χρειάζεται 0,4” λιγότερα. Όσο για τους αντίστοιχους 3κύλινδρους τούρμπο κινητήρες  του ανταγωνισμού, εκεί το Micra δείχνει ακόμα πιο αδύναμο. Σε σχέση με το 1.000άρι VW Polo  με τους 95 PS για παράδειγμα, το Micra είναι 1,8” πιο αργό στο 0-100 km/h (10,6”), ενώ χάνει και σε όλες τις ρεπρίζ. Σε σχέση πάντως με τον «εσωτερικό» ανταγωνισμό είναι σαφώς πιο γρήγορο από το Clio με τον αντίστοιχο κινητήρα και την ίδια ακριβώς ιπποδύναμη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Renault Clio 0.9 TCe 90


Είναι κρίμα να μην μπορεί ο συγκεκριμένος κινητήρας να δώσει περισσότερα, διότι φαίνεται με την πρώτη ότι ταιριάζει περισσότερο με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το γεγονός ότι είναι ελαφρύς επέτρεψε στους μηχανικούς της Nissan να τοποθετήσουν πιο μαλακά ελατήρια στο εμπρός μέρος, με αποτέλεσμα η άνεση να είναι καλύτερη από του ντίζελ. Ως αποτέλεσμα έχουμε ένα αυτοκίνητο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης (παρά τις 17άρες ζάντες του μοντέλου δοκιμής), άνεση που πλησιάζει στο επίπεδο του κορυφαίου σε αυτό τον τομέα Citroen C3 και αμεσότητα στην πρώτη τιμονιά που θυμίζει έντονα το Fiesta.


Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η στιβαρότητα του πλαισίου που σου δίνει την εμπιστοσύνη να κινηθείς με τη φόρα και τελικά να υπερκεράσεις, ως ένα σημείο, τη σχετική έλλειψη δύναμης. Σε αυτό βοηθούν το σχετικά μικρό βάρος του και το θετικό σε αίσθηση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.



Στις στροφές διαπιστώνεις καλή πρόσφυση, σαφή και άμεση απόκριση της ανάρτησης στις εντολές και πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Όπου χρειαστεί, το ESP παρεμβαίνει με διακριτικό και εύστοχο τρόπο, ενώ πλέον είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα στην κατηγορία στο οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως. Και όλα αυτά χωρίς να θυσιάζεται η απαραίτητη για αυτοκίνητο πόλης άνεση στις χαμηλές ταχύτητες. Μια ελαφριά αναπήδηση του πίσω άξονα υπάρχει όταν περνάς μεγάλου εύρους εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά δεν είναι σοβαρά ενοχλητική.

Το νέο Micra με τον 900άρη βενζινοκινητήρα ξεκινά από τα €14.090. Η τιμή του είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Πιο φθηνό από τα αντίστοιχου κυβισμού Polo €14.700) και Clio (€14.380), πιο ακριβό από τα νέα Suzuki Swift (€13.880) και SEAT Ibiza (€13.700).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 115 PS DSG

Η αλήθεια είναι πως ο βασικός του εξοπλισμός είναι αρκετά φορτωμένος, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων τα συστήματα Active Trace Control, Active Ride Control, αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση ανάγκης, αυτόματα φώτα, stop/start, κλειδί με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, έξι αερόσακους κ.ά. Είναι €1.100 φθηνότερο από το ντίζελ, οπότε κάντε τα μαθηματικά αν σας συμφέρει.

Στην έκδοση Techna η τιμή φτάνει στα €16.990. Ακριβό μεν για σουπερμίνι, αλλά με εξοπλισμό που πραγματικά μπορεί να χαρακτηριστεί πλήρης, ακόμα και για αυτοκίνητο παραπάνω κατηγορίας. Εκτός από τα προαναφερθέντα, υπάρχουν ακόμα αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες βροχής, θερμαινόμενοι και ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέφτες, σύστημα πλοήγησης ενσωματωμένης στην έγχρωμη οθόνη αφής 7”, έγχρωμη κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματοι προβολείς, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και φρενάρισμα για τη διατήρηση του αυτοκινήτου στην πορεία του, αναγνώριση οδικών σημάτων, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και με ανίχνευση πεζών, εξελιγμένο ηχοσύστημα BOSE Personal και 17άρες ζάντες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Και έκδοση NISMO για το νέο Nissan Micra

Άρα η σχέση τιμής/ αξίας έχει αναμφίβολα θετικό πρόσημο. Εδώ μάλιστα η διαφορά τιμής από το 1.5 dci ανεβαίνει στα €1.500 υπέρ του βενζινοκίνητου. Συνολικά λοιπόν πρόκειται για ένα αρκετά ελκυστικό πακέτο, δεδομένης και της ξεχωριστής εμφάνισης. Ο κινητήρας είναι οριακά επαρκής ή, για να το θέσουμε καλύτερα, το πλαίσιό του μοιάζει να αδικείται, αφού μπορεί πολύ περισσότερο. Ωστόσο για όσους δεν δίνουν προτεραιότητα στις επιδόσεις αλλά στο ντιζάιν και τον εξοπλισμό, το νέο Micra είναι μια πολύ καλή πρόταση.
Τι λέει το DRIVE
Το Micra με τον 900άρη βενζινοκινητήρα είναι σαφώς πιο ισορροπημένο και διασκεδαστικό από το αντίστοιχο ντίζελ, αλλά πάσχει από έλλειψη δύναμης. Αν επικεντρωθείς ωστόσο στον πρωτότυπο σχεδιασμό και στον πλούσιο εξοπλισμό, είναι ένα από τα πιο θελκτικά σουπερμίνι
Τιμή Από €14.090 (Energy)
Τεχνολογία 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 90 PS/5.500 rpm, 14,3 kgm/2.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4”
0-400 m 18,2” @ 121,5 km/h
0-1.000 m 33,9” @ 151 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11”
50-80 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (3η) 6,4”
80-110 km/h (4η) 9,0”
110-140 km/h (4η) 12,8”
110-140 km/h (5η) 20,1”
Φρένα 100-0 km/h 39,7 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.090 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube