Test drive: Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC

Test drive: Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC

Στα καλλιστεία της κατηγορίας των SUV o ανταγωνισμός διαλύθηκε με την έλευση της νέας GLA. Τη δοκιμάζουμε με τον πιο δυνατό ντίζελ της γκάμας.

Η σχεδιαστική γραμμή της νέας Mercedes-Benz GLA είναι από τις πιο πετυχημένες των τελευταίων ετών. Έχει τέλειες αναλογίες και το δείχνει από όποια γωνία και αν την παρατηρήσεις.

Είναι ταυτόχρονα ισορροπημένη και επιβλητική, χωρίς να είναι ογκώδης και χωρίς να χρησιμοποιεί προκλητικά χρώματα ή body kit. Το αποδεικνύει και η κορυφαία αεροδυναμική απόδοσή της με το συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,29.

Ο μεγάλος ντίζελ
Είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τον πιο δυνατό ντίζελ, δηλαδή την ισχυρότερη έκδοση του 4κύλινδρου κινητήρα, χωρητικότητας 2.143 cc. Με μέγιστη ισχύ 170 ίππους και μέγιστη ροπή 35,7 kgm εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις στο μικρό SUV της Mercedes Benz. Φτάνει σε 8,6” μέχρι τα 100 km/h και έχει εξαιρετικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Βέβαια, σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων, την GLA βοηθά το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Στα κατεβάσματα δεν είναι όσο γρήγορο θα θέλαμε, αλλά έχει ευρεία κλιμάκωση και σωστά προγραμματισμένες αλλαγές που βοηθούν και στον περιορισμό της κατανάλωσης. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση τιμή ήταν 7,4 lt/100 km, όμως με οικονομική οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει μέχρι και 1,0 λίτρο/100 km χαμηλότερα.

Η τετρακίνηση 4MATIC συνδυάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η αρχή λειτουργίας είναι παρόμοια με αυτή της τετρακίνητης A-Class, καθώς μοιράζονται κοινό πλαίσιο και πολλά μηχανικά μέρη, με διαφορετικό όμως πρόγραμμα ελέγχου.

Από τους μηχανικούς έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή βάρος στον περιορισμό του βάρους και των τριβών. Ο έλεγχος του ποσοστού της ροπής που φτάνει στους πίσω τροχούς γίνεται από ένα ηλεκτροϋδραυλικό πολύδισκο συμπλέκτη, στο πίσω διαφορικό. Το μοτίβο λειτουργίας σύμφωνα με τη Mercedes-Benz είναι «εμπλοκή όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, για το ελάχιστο δυνατό χρονικό διάστημα».

Ο πιο άνετος συγγενής
Σε στεγνό οδόστρωμα, στην ουσία δεν καταλαβαίνεις αν λειτουργεί ή όχι. Σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, με πολλή βροχή ή εκτός δρόμου, οι εμπρός τροχοί δεν προλαβαίνουν καν να σπινάρουν και η δύναμη ήδη πηγαίνει στο πίσω διαφορικό. Με το πλήκτρο off road, αριστερά στην κονσόλα, ο οδηγός μπορεί να κάνει πιο προοδευτική την απόκριση του γκαζιού και να μεταθέσει τα σημεία αλλαγής ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου σε πιο υψηλές στροφές, έτσι ώστε να έχει ακόμα καλύτερο έλεγχο της GLA.

Η λειτουργία της ανάρτησης εντός δρόμου είναι αρκετά ισορροπημένη, χωρίς πολλά χτυπήματα και με σχετικά καλή άνεση, δεδομένου ότι το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας, είχε ζάντες 18”. Στα σαμαράκια περνά πιο άνετα απ’ ό,τι στις λακκούβες, αλλά σαφώς είναι πιο άνετη από τα υπόλοιπα συγγενή μοντέλα, την Α-Class και τη CLA-Class.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι κάνει κάποια υποχώρηση στην αμεσότητα της οδικής συμπεριφοράς. Χαίρεσαι να την οδηγείς στις καθημερινές διαδρομές και είναι μια ευχάριστη έκπληξη αν οδηγήσεις γρήγορα σε ορεινή διαδρομή. Μόνο μειονέκτημα βρίσκουμε το τεχνητό βάρος του τιμονιού, καθώς από εκεί και πέρα η GLA έχει πολύ καλό ζύγισμα και πολλή πρόσφυση και εξαιρετικά φρένα. Εκτός δρόμου, η απόσταση από το έδαφος είναι μεν αυξημένη στα 18 cm, όμως και πάλι δεν είναι αρκετή για να οδηγήσεις ξέγνοιαστα. Χρειάζεται προσοχή, ειδικά στο χαμηλό εμπρός πρόβολο.

Και από μέσα… εμφάνιση επίσης
Άλλο ένα δυνατό της σημείο είναι το εσωτερικό. Πρωταγωνιστούν η νέα σχεδίαση του ταμπλό, με τις ανάγλυφες καμπύλες γύρω από τους αεραγωγούς, τα πολύ καλά υλικά και ο απόλυτα σύγχρονος εξοπλισμός. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι ελαφρώς βελτιωμένοι σε σχέση με την A-Class, με μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος.

Ο υποψήφιος αγοραστής μιας GLA έχει να διαλέξει μέσα από μια ατελείωτη λίστα συνδυασμών εξατομίκευσης. Φυσικά δεν λείπουν όλα τα νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα που αυξάνουν κατακόρυφα την ενεργητική ασφάλεια της GLA, όπως η ενημέρωση του οδηγού για την τυφλή γωνία, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η αυτόματη ακινητοποίηση σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης.

Όλα τα παραπάνω φυσικά έχουν το κόστος τους, με τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση της GLA 200 να ξεκινά από τα €29.400. Η τετρακίνητη GLA220 CDI που δοκιμάσαμε, ξεκινά αντίστοιχα από τα €44.150, δηλαδή αρκετά ακριβότερα από τον άμεσο ανταγωνισμό της.

Τι λέει το DRIVE
Η μοναδική της σχεδίαση είναι το κλειδί που θα ανοίξει τις περισσότερες καρδιές. Οι off road ικανότητες δεν αγγίζουν την κορυφή, αλλά αντιθέτως η οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο είναι άριστη.
Τιμή €44.150
Τεχνολογία 2.143 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 170 PS/3.400-4.000 rpm, 35,7 kgm/1.400-3.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 6,0”
0-100 km/h 8,6”
0-120 km/h 12,2”
0-140 km/h 16,4”
0-160 km/h 22,8”
0-400 m 16,3” @139,7 km/h
0-1.000 m 29,8” @177,0 km/h
50-80 km/h με kickdown 2,9”
80-110 km/h με kickdown  4,2”
110-140 km/h με kickdown 6,3”
100-0 km/h 35,9 m
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 129 g/km
Διαστάσεις 4.417 x 1.804 x 1.49 mm
Βάρος 1.600 kg
*Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube