Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLA45 AMG

Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLA45 AMG

Με δίλιτρο κινητήρα 360 ίππων και πολλές βελτιώσεις στην ανάρτηση, το νέο γερμανικό crossover γίνεται πολύ γρήγορο και απολαυστικό.

Αυτό το «καυτό» 4x4 ανήκει καθαρά στην κατηγορία των crossover. Κάνει το Audi Q3 RS να δείχνει σαν πολυκατοικία με σπόιλερ, καθώς έχει μια σιλουέτα που θυμίζει περισσότερο μεγάλο χάτσμπακ παρά ψηλωμένο στέισον-βάγκον. Όμως, ενώ η γραμμή της κάνει την GLA να ξεχωρίζει, η τοποθέτησή της στην αγορά δημιουργεί κάποια ερωτηματικά σχετικά με το τι έχει να προσφέρει ως αυτοκίνητο.

Η θέση οδήγησης δεν είναι τόσο ψηλή ώστε να σε βολεύει ιδιαίτερα στο μπες-βγες, ούτε προσφέρει τέτοια ορατότητα που να σε κάνει να νιώθεις άρχοντας του δρόμου. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγαλύτερο από ενός τυπικού μικρομεσαίου χάτσμπακ και το ίδιο ισχύει για το χώρο στο πίσω κάθισμα. Και στις δύο περιπτώσεις ο χώρος είναι σαφώς μεγαλύτερος από της A-Class ή της CLA, όμως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άφθονος με απόλυτα κριτήρια.

Η GLA είναι ένα crossover που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε «δεύτερης γενιάς». Έχει ένα επίχρισμα πολυχρηστικότητας SUV ίσα-ίσα για να της δίνει μια πιο πιπεράτη γεύση χωρίς όμως να την κάνει πολύ καυτερή. Κάτι σαν τζατζίκι με λιγάκι σκόρδο δηλαδή.

Αυτός ακριβώς ο χαρακτήρας είναι που βόλεψε την AMG, καθώς έκανε την GLA εύλογη υποψήφια για βελτίωση των επιδόσεων: σχετικά ελαφριά και χαμηλή, με ελάχιστο «λίπος» και χωρίς υποχωρήσεις για χάρη κάποιων –άχρηστων– ικανοτήτων εκτός δρόμου.

Έχοντας τον ίδιο δίλιτρο κινητήρα των 360 PS και 45,9 kgm και το ίδιο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που φορούν οι A45 και CLA45 AMG, η GLA45 κάνει το 0-100 km/h σε 4,8” και περιορίζεται ηλεκτρονικά σε μια τελική ταχύτητα 250 km/h. Επίσης κάθεται στο δρόμο 15 mm χαμηλότερα από τις νορμάλ GLA (αλλά 40 mm ψηλότερα από την Α45) και έχει βελτιωμένη ανάρτηση, με πιο σφιχτά ελατήρια/αμορτισέρ, παχύτερες αντιστρεπτικές, αλλά και σκληρότερους συνδέσμους και σινεμπλόκ.

Πώς είναι στο δρόμο;
Ο συνδυασμός κρατήματος και άνεσης είναι σωστός, με την ανάρτηση αρκετά ενδοτική στις καθημερινές μετακινήσεις, όπως πολλοί θα περίμεναν από ένα ψευδο-SUV. Η GLA45 περνά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου αθόρυβα και άνετα, και μόνο οι πιο απότομες δημιουργούν κραδασμούς και κοπανήματα που περνάνε μέσα στην καμπίνα για να διαταράξουν τη γαλήνη της. Η στάνταρ εξάτμιση είναι επίσης αρκετά ήσυχη ώστε να μην ενοχλεί στο ταξίδι. 

Το γεγονός ότι το αυτοκίνητο δεν είναι τόσο ωμό και σκληροπυρηνικό σε χαρακτήρα μπορείς να το διορθώσεις επιλέγοντας την έξτρα ανάρτηση AMG Performance, που είναι πιο σφιχτή χωρίς όμως να σου φεύγουν τα σφραγίσματα. Η εγκάρσια πρόσφυση μοιράζεται λίγο πιο ισορροπημένα στους δύο άξονες, το τιμόνι γίνεται ακόμα πιο άμεσο κι επικοινωνιακό, και η συμπεριφορά πιο ρυθμίσιμη, με την ουρά να παίρνει έναν λίγο πιο ενεργό ρόλο όταν πιέζεις το αυτοκίνητο σε δρόμο με στροφές. 

Όμως η ακρίβεια, η σταθερότητα και η ελκτική πρόσφυση είναι τα πιο πειστικά χαρακτηριστικά της GLA45, που την κάνουν ευχάριστα σφιχτή, γρήγορη και διασκεδαστική στα στροφιλίκια. Θα ήταν ακόμα πιο απολαυστική αν το ζύγισμά της με το γκάζι ήταν λίγο πιο ομαλό και ο πίσω άξονας λίγο πιο παιχνιδιάρης. Όμως αυτό ισχύει για τη συντριπτική πλειονότητα των αντίστοιχων γερμανικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων. 

Σίγουρα της GLA45 δεν της λείπει ο έντονος χαρακτήρας και γίνεται ακόμα πιο διασκεδαστική αν επιλέξεις την έξτρα σπορ εξάτμιση, που μουγκρίζει, σφυρίζει και σκάει χωρίς συστολή. Αν όμως δεν πατάς πολύ γκάζι, το αυτοκίνητο μπορεί να είναι και σχετικά οικονομικό, με μέση κατανάλωση (κατασκευαστή) 7,5 lt/100km που οι περισσότεροι θα τη βρουν ανεκτή.

Παραμένει όμως μια τελευταία επιφύλαξη: ότι στην Ευρώπη η GLA45 κοστίζει όσο η νέα Porsche Macan S, πράγμα που την καθιστά μια όχι πολύ λογική αγορά – εκτός κι αν θεωρήσουν πολλοί ότι η «μικρή Cayenne» δεν είναι και τόσο μικρή. Στην Ελλάδα όμως, ο μικρότερος κυβισμός της Mercedes θα της δώσει ένα σημαντικό φορολογικό πλεονέκτημα.

Τι λέει το DRIVE
Ένα ιδιαίτερα γρήγορο και πολύ απολαυστικό στην οδήγηση αυτοκίνητο, με μια λεπτή επίφαση της πολυχρηστικότητας ενός SUV. Ακριβή στην Ευρώπη, αλλά ο δίλιτρος κινητήρας της τής δίνει φορολογικό πλεονέκτημα στην Ελλάδα. 
Τιμή από € 55.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.991 cc, i4, 16v με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin-scroll, 360 PS/6.000 rpm, 45,9 kgm/2.250-5.000 rpm, αυτόματο/σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,8”
Τελική ταχύτητα 250* km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 175 gr/km
Διαστάσεις 4.414 x 1.804 x 1.479 mm
Βάρος δ.α.
Στοιχεία κατασκευαστή(*Ηλεκτρονικά περιορισμένη)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube