Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo MY2020

Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo MY2020

Η Honda φαίνεται πως ανανέωσε το Civic, όχι με σκοπό να το αλλάξει, αλλά απλώς για να φροντίσει να μην ξεχάσουμε πόσο ικανό και ευχάριστο ήταν ήδη.

Το σημερινό Civic παρουσιάστηκε το 2017 και βρήκε κατευθείαν τη θέση που του αρμόζει, μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας του. Εύλογα αναρωτηθήκαμε λοιπόν, τι ακριβώς θα έβρισκε να αλλάξει η Honda τόσο σύντομα σε αυτό το τόσο ολοκληρωμένο πακέτο. Η απάντηση είναι ότι άλλαξε ελάχιστα πράγματα, ενισχύοντας τον εξοπλισμό, αναβαθμίζοντας την καμπίνα και προσθέτοντας μερικές πολύ διακριτικές πινελιές στο αμάξωμα.

Αυτές είναι δύο μικρά πτερύγια στο χρώμα του αμαξώματος πάνω από τους προβολείς ομίχλης εμπρός, κι άλλα δύο στις αντίστοιχες θέσεις του πίσω προφυλακτήρα. Προσθέτουν μια σπορ αύρα και αποτελούν τα μοναδικά εξωτερικά στοιχεία που φανερώνουν την ανανέωση. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι ακόμα πιο δυσδιάκριτες. Θα πρέπει να έχεις μόλις βγει από το προηγούμενο Civic για να αντιληφθείς το διαφορετικό φινίρισμα σε κάποια πλαστικά πάνελ και την πιο προσεγμένη συναρμογή στα χαμηλότερα σημεία της καμπίνας.

Πιο ουσιαστική βελτίωση είναι η τοποθέτηση φυσικών πλήκτρων δίπλα στην 7ιντση οθόνη του infotainment. Κάτι που σύμφωνα με τη Honda προέκυψε ύστερα από αίτημα των πελατών της. Και πράγματι, τα ξεχωριστά μπουτόν για πλοήγηση, ήχο και τηλέφωνο, και το συμβατικό περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου, διευκολύνουν τη χρήση του συστήματος, ειδικά εν κινήσει. Το Honda Connect υποστηρίζει συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, όμως ο χειρισμός του εξακολουθεί να απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής. Κι όπως συμβαίνει και με το 7ιντσο ψηφιακό καντράν του Civic μετά το λανσάρισμα του νέου VW Golf, αυτές οι οθόνες δείχνουν προηγούμενης γενιάς.

Από τον εξοπλισμό πάντως δεν λείπει τίποτα. Το Civic 1.5 Turbo διατίθεται αποκλειστικά στην πλούσια έκδοση εξοπλισμού Sport Plus Navi. Εκτός από τα εμπρός φώτα LED, που είναι πλέον στάνταρ σε ολόκληρη την γκάμα, σε σχέση με το πιο προσιτό 1.0 Turbo Elegance Navi (€22.190) αυτό το Civic διαθέτει επιπλέον: Σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, 11 ηχεία, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και γυάλινη ηλιοροφή! Ακόμη, στο στάνταρ πακέτο βοηθημάτων ενεργητικής ασφάλειας (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, adaptive cruise control κ.ά.) προσθέτει την επιτήρηση τυφλού σημείου με Cross Traffic Monitor.

Με μεταξόνιο πιο μακρύ κατά έξι πόντους από του νέου Golf (2.697 mm), και κατά... 23 πόντους μεγαλύτερο μήκος (4.518 mm), στην ευρυχωρία δεν θα μπορούσε να μην παίρνει καλό βαθμό. Μόνο ένας αρκετά ψηλός επιβάτης, πίσω ίσως γκρινιάξει για το ύψος της οροφής. Ο οδηγός κάθεται τέλεια και έχει αρκετές θήκες για μικροπράγματα και θέσεις για φόρτιση συσκευών. Ο χώρος αποσκευών των 420 lt (έξι από αυτά αφορούν το χώρο κάτω από το πάτωμα) είναι σχετικά ρηχός αλλά απόλυτα ικανοποιητικός σε μέγεθος, με μια πρακτική εταζέρα-ρολό που μαζεύεται στο πλάι.

Ο αλουμινένιος 4κύλινδρος 1.5 VTEC Turbo, εκτός από μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, διαθέτει άμεσο ψεκασμό, σφυρήλατο στρόφαλο, βαλβίδες ψυχώμενες με νάτριο κ.ά. Και παραμένει εξαιρετικός, όπως τον θυμόμαστε. Με καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές, πολύ ραφιναρισμένη λειτουργία χωρίς κραδασμούς και θόρυβο, και με αρκετή όρεξη να στείλει το στροφόμετρο πάνω από τις 6.000 rpm. Διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο CVT, εδώ όμως έχουμε το χειροκίνητο 6άρι.

Honda Civic 1.5 Turbo MY2020

Με 182 PS, το 1.500άρι Civic είναι σήμερα το δυνατότερο μοντέλο σε αυτή την κλάση των ισχυρών –αλλά όχι καυτών– χάτσμπακ, χωρίς αντίπαλο, αφού το Ford Focus δεν διατίθεται πια με τον ίδιας ισχύος 1.5 EcoBoost. Η ροπή των 240 Nm δεν εντυπωσιάζει αντίστοιχα, αποδίδεται όμως στο ευρύ φάσμα 1.900-5.000 rpm. Και χάρη στο σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο, με 3η που φτάνει στον κόφτη (6.600 rpm) λίγο πριν τα 140 km/h, οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα κορυφαίες. Τα 80-110 km/h σε 3,3" με 3η και 110-140 σε 4,9" με 4η δεν τα φτάνει το VW Golf 1.5 eTSI των 150 PS, που με το DSG χρειάζεται 3,9" και 6,0", αντίστοιχα. Ούτε και το 0-100 km/h σε 7,8" (Golf: 8,5").

Εντός πόλης, το μέγεθος και ο κύκλος στροφής του Civic το κάνουν λιγότερο ευέλικτο από τον ανταγωνισμό, παρότι η κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου βοηθά αρκετά. Με τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ στη μαλακή ρύθμιση είναι πραγματικά άνετο, χωρίς να πλέει όταν η ταχύτητα αυξηθεί. Η σπορ ρύθμισή τους μεταφέρει αρκετά πιστά το ανάγλυφο του δρόμου στην καμπίνα, οπότε μπορεί να κουράσει, αλλά σχεδόν εκμηδενίζει την κλίση και προσθέτει αμεσότητα. Ανεξαρτήτως ρύθμισης, το Civic επιδεικνύει μια καθησυχαστική απάθεια ακόμη κι όταν πιέζεται, με το πίσω μέρος –με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων– να παραμένει ακλόνητο, όσα «λάθη» κι αν κάνει ο οδηγός. Το ιδιαίτερα άμεσο μεσαίο πεντάλ που συνδυάζεται με αποτελεσματικότητα (100-0 km/h σε 36,6 m!), ολοκληρώνει τη θετική γεύση που σου αφήνει το Civic στο δρόμο.

Στο τέλος της ημέρας, η κατανάλωση των 8,0 lt/100 km είναι απόλυτα λογική και μπορεί να πέσει αρκετά αν καταφέρεις να συγκρατηθείς και να μην εκμεταλλεύεσαι τη χορταστική δύναμη του κινητήρα. Αλλά γιατί να το κάνεις αυτό; Αν έχεις ως πρώτη προτεραιότητα την οικονομία ίσως είναι καλύτερα να προτιμήσεις το 1.000άρι Civic, γλιτώνοντας και περίπου €6.000 κατά την αγορά του. Το 1.5 απευθύνεται σε εκείνον που θέλει ό,τι γρηγορότερο και πλουσιότερο, και μπορεί να το πληρώσει. Μπορεί να μη διαθέτει το προηγμένο ψηφιακό περιβάλλον οδήγησης του αντίστοιχου Golf 1.5 TSI, αλλά σε κάθε άλλο τομέα μπορεί να σταθεί απέναντί του από αξιοπρεπώς, μέχρι... με τον αέρα του νικητή.

Την τρέχουσα περίοδο ισχύει το προωθητικό πρόγραμμα Honda Dream Offers, χάρη στο οποίο η τιμή του Civic 1.5 Turbo σε έκδοση Sport Navi σε συγκεκριμένα χρώματα είναι €25.850, με δώρο τα τέλη κυκλοφορίας.


Τι λέει το DRIVE
Ένας εξαιρετικός συνδυασμός κορυφαίων επιδόσεων, περιορισμένης κατανάλωσης, άριστης οδικής συμπεριφοράς, ευρυχωρίας/πρακτικότητας και πλούσιου εξοπλισμού, αρκεί να μη σε τρομάζει η τιμή του.
Τιμή €28.070
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, VTEC, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 182 PS/5.500 rpm, 240 Nm/1.900-5.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
7,8”
0-160 km/h 17,3”
0-400 m 15,5” @ 150,9 km/h
0-1.000 m 27,8” @ 193,3 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 13,6”
50-80 km/h (3η) 3,2”
80-110 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (4η) 4,5”
110-140 km/h (4η) 4,9”
110-140 km/h (5η) 6,6”
110-140 km/h (6η) 8,4”
Φρένα 100-0 km/h 36,6 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 128 g/km (WLTP: 139 g/km)
Διαστάσεις 4.518 x 1.799 x 1.434 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt
Βάρος 1.290 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube