Test drive: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT 2020

Μερικές ανεπαίσθητες αλλαγές κυρίως στην καμπίνα επαναφέρουν στο προσκήνιο ένα από τα καλύτερα μικρά οικογενειακά της αγοράς.

Όλα τα τελευταία Civic έκαναν αίσθηση. Μεταξύ άλλων και για την ιδιαίτερη αισθητική τους. Η τελευταία γενιά, η δέκατη, ωστόσο περισσότερο από όλα ξεχώρισε για την ουσία της.

Πατώντας σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα γέννησε ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κλάσης, το οποίο χτύπησε κορυφή με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του. Χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει ανάγκη, πρόσφατα η Honda ανακοίνωσε μια σειρά από μικρές αλλαγές που έχουν να κάνουν με νέους προφυλακτήρες και μερικές λεπτομέρειες της καμπίνας.

Φινιρίσματα
Για παράδειγμα με την οθόνη αφής του infotainment, η εργονομία της οποίας είχε κατακριθεί για την απουσία φυσικών πλήκτρων. Τα οποία τώρα υπάρχουν, κάνοντας το συνολικό χειρισμό πιο διαισθητικό και σίγουρα πιο εύχρηστο όταν οδηγείς.

Έτσι πλέον υπάρχει ένα ξεχωριστό κουμπί για το κεντρικό μενού, ένα για την πλοήγηση, ένα για το τηλέφωνο και ένα για το ηχοσύστημα, τα οποία μπορείς να βρεις εύκολα στα τυφλά. Ο έλεγχος από τα κουμπιά στο τιμόνι παραμένει χωρίς αλλαγές, δηλαδή σωστά μελετημένος, με λογική που κατανοείς εύκολα. Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι αυτές που απαιτεί ο σύγχρονος χρήστης, περιλαμβάνοντας τα Android Auto και Apple CarPlay.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT 2020

Από εκεί και πέρα δεν μπορείς να εντοπίσεις πολλές ακόμα διαφορές, απλούστατα διότι δεν υπάρχουν. Οι αναβαθμισμένες επενδύσεις που αναφέρει η Honda ελάχιστα αντιληπτές θα γίνουν, ωστόσο βελτίωση θα καταλάβεις στο φινίρισμα και στην εφαρμογή των επιφανειών στα πιο κρυφά σημεία.

Εκεί που δεν υπάρχει αλλαγή είναι στην πρακτικότητα και στην ευρυχωρία που αμφότερες παραμένουν σε κορυφαίο επίπεδο. Εξαργυρώνουν δηλαδή το μεγάλο μεταξόνιο των 2.697 mm, φιλοξενώντας με άνεση τέσσερις μεγαλόσωμους ενηλίκους. Οι αποθηκευτικοί χώροι είναι παραπάνω από επαρκείς και σωστά σχεδιασμένοι, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν διαθέσιμα 420 lt που φορτώνονται πανεύκολα από το μεγάλο άνοιγμα και η εύκαμπτη εταζέρα-ρολό προσθέτει ευελιξία στο φόρτωμα των αποσκευών.

Αυτά στα οποία δεν θα λέγαμε όχι, είναι αφενός μια ρεζέρβα αντί για κιτ επισκευής ελαστικού, αφετέρου λίγο περισσότερα άγκιστρα για σακούλες. Πέραν αυτού δύσκολα μπορείς να καταλογίσεις μειονέκτημα στην καμπίνα του Civic, η οποία δείχνει συνολική προσοχή στη λεπτομέρεια, από τον τρόπο που είναι τοποθετημένοι οι διακόπτες, μέχρι και τον τρόπο που λειτουργούν.

Ομάδα που κερδίζει
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη, η Honda δεν έχει αλλάξει τίποτα. Ο 1.500άρης VTEC Turbo με το μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα στις βαλβίδες εξακολουθεί να αποδίδει 182 PS, με ζωντάνια από χαμηλά και όρεξη για στροφάρισμα μέχρι τις 6.000 rpm.

Η ισχύς είναι ίδια με της χειροκίνητης έκδοσης, αποδίδεται όμως στις 6.000 rpm αντί για τις 5.500 rpm. Και η μέγιστη ροπή έχει μειωθεί στα 220 Nm μεταξύ 1.700-5.500 rpm αντί για τα 240 Nm μεταξύ 1.900-5.000 rpm. Οι συγκεκριμένες μικροαλλαγές έγιναν για να κουμπώσουν καλύτερα τα χαρακτηριστικά απόδοσης με το κιβώτιο CVT που παραμένει ένα από τα καλύτερα της αγοράς.

Καταφέρνει να διατηρεί τις στροφές του κινητήρα σε λογικά χαμηλό επίπεδο, χωρίς την αίσθηση πατιναρίσματος που συνήθως συνοδεύει τα κιβώτια της συγκεκριμένης φιλοσοφίας. Αντιθέτως, δίνει άμεση πρόσβαση σε επιτάχυνση κάθε φορά που πατάς το γκάζι βαθύτερα, ειδικά στη σπορ λειτουργία. Για τη γρήγορη οδήγηση υπάρχει και η δυνατότητα για χειροκίνητη λειτουργία με επτά εικονικές σχέσεις, κυρίως για να έχεις καλύτερο έλεγχο και να εκμεταλλεύεσαι πιο αποτελεσματικά το φρενάρισμα με τον κινητήρα.

Είναι περιττό να αναφέρουμε πως στην καθημερινότητα η λειτουργία του είναι βελούδινη και εξασφαλίζει απολαυστική ευκολία, χωρίς να κοστίζει ιδιαίτερα σε καύσιμο εν συγκρίσει με το χειροκίνητο 6άρι. Κατά μέσο όρο μετρήσαμε 8,4 lt/100 km αντί για 8,1.

Κάτι με το οποίο εύκολα συμφιλιώνεσαι εάν συνυπολογίσεις και την ησυχία στο ταξίδι που συνεπάγεται το πολύ μακρύ βήμα που μπορεί να αναπτύξει το CVT. Εάν είναι κάτι για το οποίο θα μπορούσες να παραπονεθείς λιγάκι όταν οδηγείς το Civic, είναι ο αισθητός θόρυβος κύλισης, κυρίως όταν το οδόστρωμα είναι τραχύ.

Κανένα παράπονο δεν υπάρχει από τις επιδόσεις, αφού τα 0-100 km/h σε 8,7”, τα 80-110 km/h σε 4,0” και τα 110-140 km/h σε 5,5” είναι τιμές σίγουρα μέσα στο πλαίσιο του σβέλτου. Και σαφέστατα, ακόμα πιο συμβατές με τα ασφαλή προσπεράσματα και με την ανάδειξη του εξαιρετικά ικανού πλαισίου.

Honda Civic 1.5 VTEC Turbo CVT 2020

Με χαμηλό κέντρο βάρους, φαρδύ αποτύπωμα στο δρόμο και ένα εξαιρετικά άμεσο και ακριβές μπροστινό σύστημα -με κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου, πολλές φορές εντυπωσιάζεσαι από τις δυνατότητες του Civic. Μπορείς να κουβαλήσεις πολλή φόρα στη στροφή, χωρίς να αισθάνεσαι το πλαίσιο να ιδρώνει και χωρίς η τροχιά να επηρεάζεται από τις ατέλειες της ασφάλτου. Ακόμα και όταν φρενάρεις με τους τροχούς στριμμένους, τα εμπρός γόνατα και το πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων αναλύουν με λεπτομέρεια τις δυνάμεις που αναπτύσσονται και τις διαχειρίζονται σωστά, συνδυάζοντας πολύ καλά το υψηλό κράτημα με την απόλυτα ικανοποιητική άνεση.

Για όποιον μάλιστα θέλει το κάτι παραπάνω σε σπορ αίσθηση, υπάρχει και η δυνατότητα να επιλέξεις on demand τη σκληρή ρύθμιση στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ η οποία περιορίζει ακόμα περισσότερο την κλίση του αμαξώματος. Ομολογουμένως περιορίζεται και η άνεση σημαντικά, ωστόσο είναι μια παράμετρος που μερικοί θα βρουν ενδιαφέρουσα.

Πληρώνεις πολλά, παίρνεις πολλά
Το Civic 1.5 VTEC Turbo CVT κοστίζει πλέον €31.350 (δείτε όλες τις λεπτομέρειες για την γκάμα του ανανεωμένου Civic εδώ). Με την πρώτη ματιά φαίνεται πως η ανανέωση ανέβασε σημαντικά την τιμή του, υπάρχει ωστόσο η υποσημείωση πως τώρα διατίθεται στο επίπεδο εξοπλισμού Sport Plus αντί για το Sport.

Σε ένα έτσι κι αλλιώς ακριβό μοντέλο αυτό φαίνεται ως επιλογή που έχει λογική, ειδικά με δεδομένο πως δεν λείπει απολύτως τίποτα. Είναι στάνταρ από ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, πακέτο με σπορ αεροδυναμικά βοηθήματα, το Honda Connect με σύστημα πλοήγησης, σουίτα υποβοήθησης οδηγού που ουσιαστικά καλωσορίζει την ημιαυτόνομη οδήγηση, μέχρι και ηλιοροφή.

Εάν η τιμή δεν είναι ανασταλτικός παράγων, όλα τα παραπάνω απλώς υπογραμμίζουν πως η υπόσταση του Civic ως ένα κορυφαίο σε αξία και τιμή μικρό οικογενειακό, δεν άλλαξε καθόλου με την ανανέωση. •

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς η ανανέωση να το αλλάξει ουσιαστικά, το Civic παραμένει ένα ακριβό σε τιμή αλλά και αξία μικρό οικογενειακό, κορυφαίο τόσο με οδηγικά όσο και με οικογενειακά κριτήρια.
Τιμή Από €31.350 (€28.070 χειροκίνητο Sport)
Τεχνολογία 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, 182 PS/6.000 rpm, 220 Nm/1.700-5.500 rpm, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
0-160 km/h 22,2”
0-400 m 16,4” @ 140,6 km/h
0-1.000 m 29,8” @ 177 km/h
60-160 km/h 17,9”
50-80 km/h 3,1”
80-110 km/h 4,0”
110-140 km/h 5,5”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 137 g/km
Διαστάσεις 4.518 x 1.799 x 1.434 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt
Βάρος 1.320 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης