Test drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS

Test drive: Ford Fiesta 1.5 TDCi 120 PS

Δοκιμάζουμε το ολοκαίνουργιο σουπερμίνι της Ford στην πιο δυνατή πετρελαιοκίνητη έκδοσή του.

Το Fiesta της απερχόμενης, 6ης γενιάς ήταν μέχρι πολύ πρόσφατα το απόλυτο μπεστ-σέλερ της ευρωπαϊκής αγοράς, οπότε η Ford φάνηκε προσεκτική στην αντικατάστασή του.

Ο στόχος της ήταν να εκσυγχρονίσει την εξωτερική εμφάνιση, να αλλάξει εντελώς το εσωτερικό, να αναβαθμίσει τη γενική ποιότητα, να μειώσει το θόρυβο στην καμπίνα και να βελτιώσει περαιτέρω την οδική συμπεριφορά και την άνεση. Παράλληλα ήθελε να προσφέρει και την τελευταία τεχνολογία στα συστήματα βοήθειας του οδηγού.

Με δυο λόγια, καθώς η οικονομική κρίση ωθεί τους αγοραστές σε μικρότερα αυτοκίνητα, η Ford ήθελε να δώσει στο σουπερμίνι της τα χαρακτηριστικά και την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου.  

Εξελικτική πορεία
Η εξωτερική σχεδίαση αποτελεί εξέλιξη εκείνης του απερχόμενου μοντέλου. Οι γραμμές είναι πιο ευθείες και οι επιφάνειες απλοποιημένες. Το προφίλ του αμαξώματος είναι πιο ήρεμο και λιγότερο σφηνοειδές, πράγμα που μαζί με την αύξηση του συνολικού μήκους κατά 7,1 cm και του πλάτους κατά 1,3 cm, κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει μεγαλύτερο και πιο premium. Τα νέα εμπρός φώτα αγκαλιάζουν το αμάξωμα και τα πίσω είναι πλέον οριζόντια, τονίζοντας το αυξημένο πλάτος.

H αεροδυναμική έχει βελτιωθεί, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd να έχει μειωθεί από 0,33 σε 0,286, ενώ η στρεπτική αντοχή του πλαισίου έχει αυξηθεί κατά 15%.

Το εμπρός μετατρόχιο έχει φαρδύνει κατά 30 mm, το πίσω κατά 10 mm και το μεταξόνιο έχει μακρύνει οριακά κατά 4 mm. Οι αναρτήσεις έχουν αναθεωρηθεί στα σημεία για καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών, το σύστημα διεύθυνσης έχει μειωμένες τριβές, ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα torque vectoring φρενάρει ελαφρά τους εσωτερικούς τροχούς στις στροφές για περισσότερη ευελιξία και σταθερότητα.

Οι κινητήρες του νέου Fiesta είναι γνωστοί, όμως στην περίπτωσή μας ο 1.5 ντίζελ των 120 PS τοποθετείται για πρώτη φορά στο σουπερμίνι της Ford. To χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο έχει μειωμένες τριβές και βελτιωμένο σύστημα επιλογής.

Τέλος, ένα σύστημα από δύο κάμερες, τρία ραντάρ και 12 αισθητήρες υπερήχων, παρακολουθεί τι γίνεται 360 μοίρες γύρω από το αυτοκίνητο και ως 130 m μπροστά του, υποστηρίζοντας ένα σύνολο από 15 ηλεκτρονικά συστήματα βοήθειας του οδηγού. Ανάμεσά τους, το αναβαθμισμένο Pre-Collision Assist με αναγνώριση πεζών ακόμα και τη νύχτα, που προειδοποιεί για πιθανή σύγκρουση και στη συνέχεια φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο.

Πολύ αναβαθμισμένο εσωτερικό, αλλά όχι σε χώρους
Η εικόνα του εσωτερικού δεν έχει καμία σχέση με την παλιά. Η σχεδίαση είναι πιο συμβατική, αλλά και πιο εργονομική, και η ποιότητα των υλικών πολύ καλύτερη. Στην έκδοση Titanium ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών του πολύ καλού συστήματος infotainment SYNC 3, που είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, και δέχεται φωνητικές εντολές. Ο χειρισμός του είναι εύκολος και διαισθητικός, και χάρη σ’ αυτό τα κουμπιά στο ταμπλό έχουν μειωθεί σχεδόν στο μισό. ΟΙ διακόπτες και τα χειριστήρια που απομένουν, λειτουργούν με μια ποιοτική αίσθηση premium αυτοκινήτου.

Η θέση οδήγησης έχει ευρύ φάσμα ρυθμίσεων ώστε να έρχεται στα μέτρα του κάθε οδηγού, αλλά η ορατότητα λοξά πίσω είναι περιορισμένη.

Τα καθίσματα είναι φαρδύτερα από του προηγούμενου μοντέλου, το εσωτερικό πλάτος ελαφρά αυξημένο και γενικά δεν θα έχουν πρόβλημα χώρου ακόμα και πολύ ψηλοί οδηγοί. Πίσω όμως, ο χώρος για τα γόνατα, παρότι έχει αυξηθεί οριακά, παραμένει περιορισμένος. Ούτε ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι μεγάλος, οπότε δεν μπορεί να καθίσει με άνεση ένας ψηλός επιβάτης πίσω από έναν ψηλό οδηγό.

Οι θέσεις για μικροπράγματα μέσα στην καμπίνα έχουν αυξηθεί σε αριθμό και χωρητικότητα. Ελαφρά αυξημένος, από τα 276 στα 303 λίτρα, είναι και ο χώρος αποσκευών, που όμως παραμένει μέτριος σε σύγκριση με τα 355 λίτρα του νέου SEAT Ibiza, για παράδειγμα. Η πίσω πόρτα είναι τώρα φαρδύτερη, η πλάτη του πίσω καθίσματος είναι διαιρούμενη (60/40) και αναδιπλούμενη, αλλά ο χώρος φόρτωσης που προκύπτει έχει ένα έντονο σκαλοπάτι στη μέση.

   

Μακράν το πιο γρήγορο της κατηγορίας
Οι 120 PS είναι η κορυφαία ιπποδύναμη στα ντίζελ σουπερμίνι, οπότε αναμενόμενα κορυφαίες είναι και οι επιδόσεις

Το Fiesta χρειάζεται 10,1” για τα 0-100 km/h και 31,7” για το χιλιόμετρο από στάση. Από τον ανταγωνισμό, μόνο το Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 και το VW Polo 1.4 TDI 105 PS μπορούν κάπως να το παρακολουθούν, με 10,6”/32,6” και 10,5”/32,3” αντίστοιχα. Τα άλλα ντίζελ σουπερμίνι με τους 90-95 PS μένουν πολύ πίσω.

Στις ρεπρίζ εν κινήσει, το πλεονέκτημα του Ford είναι ακόμα μεγαλύτερο. Για το εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h με 3η/4η ταχύτητα χρειάζεται 4,8”/5,7”, έναντι 5,6”/6,8” του Citroen C3, 5,4”/6,5” του VW Polo και 6,3”/8,0” του Nissan Micra 1.5 dCi 90 PS.

Ο λεβιές του κιβωτίου είναι ιδιαίτερα μαλακός και ακριβής στο κούμπωμα, οπότε μπορείς εύκολα να κρατάς τις στροφές πάνω από τις 1.500-1.600 και να μη σου λείπει σχεδόν ποτέ δύναμη. Και το σημαντικό είναι ότι ο 1.5 TDCi λειτουργεί τόσο ομαλά και είναι τόσο καλά ηχομονωμένος, που θα μπορούσες ακόμη και να τον μπερδέψεις με βενζινοκινητήρα.

Οι κορυφαίες επιδόσεις του Fiesta πάντως έχουν ένα αντίτιμο, αφού η μέση κατανάλωση στα χέρια μας έφτασε τα 6,2 lt/100km, έναντι 5,9 του Citroen C3 των 100 PS και 5,4 του Nissan Micra των 90 PS. Θα θυμίσουμε όμως ότι το παλιότερο Fiesta ντίζελ των 95 PS δεν κατανάλωνε πολύ λιγότερο: 5,8 lt/100km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS

Η καλή παράδοση ενισχύεται
Το Fiesta ήταν ήδη το καλύτερο σουπερμίνι σε οδική συμπεριφορά, οπότε αυτό που σου κάνει αμέσως εντύπωση στο νέο μοντέλο είναι η άνεση και ο ραφιναρισμένος χαρακτήρας του. Ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα είναι ασυνήθιστα χαμηλός για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας – ειδικά στην έκδοση Titanium με το ηχομονωτικό παρμπρίζ.

Η ανάρτηση στρογγυλεύει με εντυπωσιακό τρόπο της ανωμαλίες του δρόμου, μην αφήνοντας θορύβους και κραδασμούς να ενοχλήσουν τους επιβάτες. Γενικά, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός μεγαλύτερου και ακριβότερου αυτοκινήτου.

Αυτό δεν σημαίνει πως το Fiesta έχει χάσει την ευελιξία και την αμεσότητά του στην οδήγηση. Διατηρεί αυτά τα χαρακτηριστικά σε μεγάλο βαθμό, απλά δείχνει πιο ώριμο – τουλάχιστον στην έκδοση Titanium. Αν θέλει κανείς ατόφια σπορ συμπεριφορά, θα πρέπει να στραφεί στην έκδοση ST-Line που αναμένεται τον Οκτώβριο.

Πάντως το Fiesta εξακολουθεί να έχει ένα τιμόνι με αίσθηση και προοδευτική απόκριση, κι ένα πλαίσιο που αντιστέκεται σθεναρά στην υποστροφή. Στις υψηλές ταχύτητες η σταθερότητα είναι υποδειγματική, καθώς το αυτοκίνητο δεν επηρεάζεται από τις ανωμαλίες του δρόμου ή τον πλευρικό άνεμο, διατηρώντας ατάραχο την πορεία του στις ευθείες και τις καμπές.

Τα φρένα είναι δυνατά, με καλή αίσθηση στο πεντάλ, προοδευτική απόκριση και ικανοποιητική αντοχή. Όμως εδώ δεν έδωσαν εξίσου μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης με του βενζινοκίνητου 1.0 EcoBoost 100 PS, παρότι εκείνο έχει ταμπούρα πίσω αντί για δίσκους. Μάλλον η αιτία θα πρέπει να αναζητηθεί στον καύσωνα που επικρατούσε κατά τις μετρήσεις μας.

Πληρώνεις, αλλά και παίρνεις
Οι τιμές για το νέο Fiesta ντίζελ των 85 PS ξεκινούν από τα €14.669, όμως το δυνατό των 120 PS διατίθεται μόνο με τον εξοπλισμό Titanium και Vignale, ξεκινώντας από τα €17.169.

Η τιμή αυτή φαίνεται εκ πρώτης όψεως τσιμπημένη, και όντως είναι υψηλότερη από του ανάλογα εξοπλισμένου Citroen C3 1.6 BlueHDi 100 Shine (€16.760) και περίπου αντίστοιχη με αυτήν του VW Polo 1.4 TDI 105PS Exclusive (€17.090). Όμως είναι σημαντικά χαμηλότερη από εκείνη του απευθείας ανταγωνιστικού σε ιπποδύναμη Peugeot 208 BlueHDi 120 Allure (€19.300).

Από άποψη εξοπλισμού, το Fiesta Titanium τα έχει ουσιαστικά όλα. Πέρα από τα στοιχεία ασφάλειας που είναι στάνταρ σε όλα τα Fiesta, όπως το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας και το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, έχει επίσης ενεργό cruise control ACC, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος ανάγκης (CMS), σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, στατικά φώτα στροφής, αυτόματη ρύθμιση σκάλας προβολέων και αυτόματους καθαριστήρες.

Από άποψη άνεσης, έχει στάνταρ ηχομονωτικό παρμπρίζ, αυτόματο κλιματισμό, εκκίνηση με κουμπί, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, οθόνη πληροφοριών TFT 4,2”, infotainment SYNC 3 με οθόνη αφής 8”, κάρτα SD και 7 ηχεία.

Ως προς το κόστος χρήσης, η κατανάλωση του κινητήρα ντίζελ το διατηρεί χαμηλά. Τα πάγια των 1.500 κυβικών δεν είναι πολύ υψηλά, τα τέλη κυκλοφορίας για τα 89 g CO2/km είναι μηδενικά και οι απαιτήσεις τακτικής συντήρησης μικρές, με σέρβις κάθε 30.000 km ή κάθε δύο χρόνια.

Τέλος, η Ford  Motor Ελλάς παρέχει για τα μηχανικά μέρη 8ετή εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, που είναι η κορυφαία της ελληνικής αγοράς.

Τι λέει το DRIVE
Αν εξαιρέσουμε τον σχετικά περιορισμένο χώρο για τους πίσω επιβάτες, το νέο Fiesta είναι ένα ιδιαίτερα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο χωρίς ουσιαστικά μειονεκτήματα. Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, είναι βελτιωμένο παντού και δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου και πιο premium αυτοκινήτου χωρίς να έχει θυσιάσει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του. Στην κορυφαία ντίζελ έκδοση των 120 ίππων έχει λίγο τσιμπημένη τιμή, αλλά προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις χωρίς μεγάλο τίμημα στην οικονομία.
Τιμή Από €17.169 
Τεχνολογία 4κύλινδρος, 1.499 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, 120 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm @ 1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
 10,1”
0-400 m 17,2” @ 130,3 km/h
0-1.000 m 31,7” @ 163,5 km/h
50-110 km/h με αλλαγές 8,6”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (4η) 7,7”
110-140 km/h (5η) 9,0”
Φρένα 100-0 km/h 40,4 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 89 g/km
Διαστάσεις 4.040 x 1.735 x 1.476 mm
Μεταξόνιο 2.493 mm
Χώρος αποσκευών 303 lt
Βάρος 1.180 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube