Test drive: BMW 420i Gran Coupé

Ακόµα και από τη βασική βενζινοκίνητη έκδοσή της, η BMW 4 Series Gran Coupé φαντάζει ως το πιο ολοκληρωµένο µεσαίο 4θυρο κουπέ της αγοράς. Και βέβαια δεν περιµένεις παρά να έχει και την ανάλογη τιµή...

Tα πάθη, τα λάθη και οι αδυναµίες πληρώνονται -συνηθώς ακριβά- σε αυτή τη ζωή. Είναι νόµος. Κάτι αντίστοιχο συµβαίνει όµως και µε τα υλικά αγαθά. Είθισται, κάθε τι «ωραίο» να κοστίζει. Μεταξύ αυτών και η BMW 420i Gran Coupé.

Υπάρχει βέβαια εξήγηση γι αυτό. Την είχε δώσει στην προεκλογική του εκστρατεία το 1992 στις ΗΠΑ ο Bill Clinton: «Είναι η οικονοµία, ηλίθιε!». Ή ο «καπιταλισµός», θα προσθέταµε εµείς -ο Νίκος Μπογιόπουλος, ακριβέστερα. Το έχουµε καταλάβει όλοι πολύ καλά αυτό.

Test drive: BMW 420i Gran Coupé, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στην περίπτωση της νέας 4άρας Gran Coupé της BMW, αποδεικνύεται εµπράκτως ότι το «ωραίο» κοστίζει. Και δεν αναφερόµαστε φυσικά µόνο στα της εµφάνισης. Οι Βαυαροί, στη δεύτερη γενιά του µοντέλου έδωσαν ρέστα σε όλους τους τοµείς δηµιουργώντας το καλύτερο της κλάσης του.

Και κουπέ και οικογενειακό και πρακτικό
Η νέα BMW 4 Series Gran Coupé βασίζεται στην πλατφόρµα CLAR της BMW. Σε σχέση µε την προκάτοχη, είναι µεγαλύτερη σε µήκος κατά 14,3 cm, ενώ το πλάτος και το ύψος έχουν αυξηθεί κατά 2,7 και 5,3 cm αντίστοιχα.

Μεγαλύτερα είναι και τα µετατρόχια, το εµπρός (1.595 mm) κατά 5 cm και το πίσω (1.623 mm) κατά 2,9 cm. Επίσης, το µεταξόνιο (2.856 mm) αυξήθηκε κατά 4,6 cm, όντας µάλιστα 5 mm µεγαλύτερο από εκείνο της σεντάν 3άρας.

Η αύξηση των διαστάσεων λειτούργησε ευεργετικά σε ποικίλους τοµείς. Αισθητικά το αµάξωµα έγινε πιο κοµψό χωρίς να χάσει όµως σε δυναµισµό, ενώ και η µεγάλη µάσκα των Βαυαρών δείχνει να της ταιριάζει πολύ καλά. Ή έστω όσο περνά ο καιρός να γίνεται πιο αποδεκτή στα µάτια όλων.

Test drive: BMW 420i Gran Coupé, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στην καµπίνα τώρα της BMW 420i Gran Coupé, οι έξτρα πόντοι του µεταξονίου συνέβαλαν έτσι ώστε να βελτιωθεί περαιτέρω ο αέρας για τα γόνατα των πίσω επιβατών, µε τον τελείως επίπεδο χώρο φόρτωσης των 470 lt να καλύπτει άνετα τις µεταφορικές ανάγκες.

Ταυτόχρονα δόθηκε η δέουσα προσοχή και στην πρακτικότητα, µε τη διαιρούµενη πλάτη του πίσω καθίσµατος (όπου υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης τριών παιδικών καθισµάτων) να διπλώνει σε τρία τµήµατα µε αναλογία 40:20:40, διευκολύνοντας τη φόρτωση µεγάλων αντικειµένων.

Προφανώς, η πέµπτη πόρτα του µοντέλου ανοίγει ολόκληρη σε στιλ χάτσµπακ, ολοκληρώνοντας µε τον πλέον αρµονικό τρόπο την πρακτικότητα του 4θυρου κουπέ µοντέλου.

Στο ταµπλό τα υλικά φέρουν την υπογραφή της BMW µε ό,τι καλό αυτό συνεπάγεται σε ποιότητα, φινίρισµα και συναρµογή. Τα προαιρετικά καθίσµατα του αυτοκινήτου της δοκιµής, πέρα από τον περίτεχνο σχεδιασµό έχουν πλήρη ηλεκτρική ρύθµιση, ενώ επιτρέπουν ρύθµιση στην οσφυϊκή και την πλευρική στήριξη, έτσι ώστε να υποστηρίζουν υποδειγµατικά κάθε σωµατότυπο.

Η κεντρική κονσόλα είναι τοποθετηµένη ψηλά, ενσωµατώνει τα κουµπιά για τη µονάδα Driving Experience Control, το ηλεκτρικό χειρόφρενο, τον κοµψό λεβιέ ταχυτήτων και φυσικά τον πιεζοπεριστροφικό διακόπτη για τον έλεγχο του συστήµατος πολυµέσων.

Σε ό,τι αφορά τη συνδεσιµότητα, η νέα BMW 420i Gran Coupé εφοδιάζεται µε το εξελιγµένο λειτουργικό σύστηµα BMW Operating System 7. Διατίθεται µε έγχρωµη οθόνη 5,1” για τον πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη 8,8” (προαιρετικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής οθόνης στον πίνακα οργάνων 12,3” και κεντρικής µε διαγώνιο 10,25”).

Από εκεί και πέρα τα τεχνολογικά γκάτζετ είναι πολυάριθµα. Οι Βαυαροί δηλώνουν πως διαθέτει περίπου 40 τέτοια συστήµατα αρκετά από τη βάση και ακόµα περισσότερα στον έξτρα εξοπλισµό. Κρατήστε πάντως ότι όλα τα απαραίτητα στοιχεία, όπως το σύστηµα πλοήγησης που βασίζεται σε cloud ή η ενσωµάτωση smartphone µε λογισµικό Apple Car Play ή Android Auto, δεν απαιτούν να βάλεις το χέρι στην τσέπη καθώς υπάρχουν σε όλες τις εκδόσεις του µοντέλου. Επίσης, σηµειώστε πως µε δεδοµένο το πόσες πολλές δυνατότητες έχει, το σύστηµα είναι και αξιοσηµείωτα εύκολο στον χειρισµό.

O οδηγοκεντρικός χαρακτήρας και, γιατί όχι, τα «fun-to-drive» χαρακτηριστικά, είναι από τα βασικά στοιχεία της προσωπικότητας της βασικής βενζινοκίνητης BMW 420i Gran Coupé.

Το δίλιτρο υπερτροφοδοτούµενο µηχανικό σύνολο µε τους 184 PS και τα 300 Nm στέκεται στο ύψος των περιστάσεων όπως επίσης και των αναγκών της εποχής από πλευράς οικονοµίας. Δεν θα το κρύψουµε ότι θα θέλαµε περισσότερη «εκρηκτικότητα». Από την άλλη όµως, όταν αναλογίζεσαι ότι κουµαντάρει περισσότερα από 1.600 kg τότε αναθεωρείς και εκµεταλλεύεσαι στο έπακρο όλα όσα σου προσφέρει.

Έχει για παράδειγµα δύναµη από χαµηλά και γραµµική λειτουργία σε όλο το εύρος των στροφών, µε το αυτόµατο 8αρι (Steptronic) σασµάν της ZF να αποδεικνύεται ο καλύτερός του σύµµαχος. Τόσο διότι στο γρήγορο τέµπο οδήγησης καταφέρνει να εκµεταλλευτεί και την τελευταία ικµάδα δύναµης όσο και διότι µέσα στην πόλη ενισχύει την ευκολία στην οδήγηση, προσφέροντας πάντα την απαιτούµενη χείρα βοηθείας ώστε η κατανάλωση να είναι συγκρατηµένη.

Οι Γερμανοί φρόντισαν η BMW 420i Gran Coupé -και όλες βέβαια οι 4άρες Gran Coupé- να έχει ιδανική κατανοµή βάρους ανάµεσα στο εµπρός και το πίσω µέρος, ενώ διατήρησε το κέντρο βάρους όσο χαµηλότερα γίνεται. Σε συνδυασµό δε µε το στιβαρό πλαίσιο, την καλορρυθµισµένη ανάρτηση (γόνατα MacPherson µε δύο συνδέσµους βάσης εµπρός και πέντε συνδέσµων πίσω) και το κοφτερό τιµόνι, δηµιούργησε ένα σύγχρονο 4θυρο κουπέ που στην προκειµένη έκδοση είναι περισσότερο Gran Turismo παρά σπορ, αλλά πάντα εντυπωσιακά ικανό.

Test drive: BMW 420i Gran Coupé, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Με την BMW 420i Gran Coupé θα σηµαδέψεις και θα περάσεις αέρα από συνεχόµενες ανοιχτές στροφές, ενώ θα την απολαύσεις πραγµατικά σε ένα ταξίδι. Ακόµα όµως και σε πιο σπορ µονοπάτια, αν συµβιβαστείς µε την ιδέα ότι οδηγείς τη «µικρή» µε τους 184 ίππους και όχι κάποια πιο ισχυρή όπως την Μ440i, θα περάσεις καλά. Αναµφίβολα. Διότι η ακρίβεια στον χειρισµό βρίσκεται εκεί όπως και η αµεσότητα απέναντι στις εντολές του οδηγού.

Λαµβάνοντας λοιπόν ως δεδοµένο ότι η BMW κατάφερε η νέα 4 Series Gran Coupé να κλέψει τις εντυπώσεις, τίθεται ένα µεγάλο ερώτηµα: Αξίζει να επιλέξεις τη βασική BMW 420i Gran Coupé µε τους 184 PS στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των €59.800 (σηµειώστε πως το πακέτο «M» µε τα πολλά έξτρα όπως αυτή της δοκιµής µας τιµάται στις €64.772) ή είναι πιο έξυπνο να στραφείς στη φθηνότερη, πιο οικονοµική στη χρήση και ήπια υβριδική 420d, των € 57.050; Η απάντηση βέβαια εξαρτάται από τις ανάγκες του καθενός.


Τι λέει το DRIVE
Η BMW δημιούργησε το καλύτερο 4θυρο κουπέ της αγοράς. Η τσουχτερή τιμή βέβαια της βασικής βενζινοκίνητης BMW 420i Gran Coupé σε βάζει σκέψεις μήπως είναι πιο έξυπνη επιλογή (διότι πιο οικονομική στη χρήση είναι σίγουρα), η απόκτηση της αντίστοιχης πετρελαιοκίνητης εκδοχής. Με δεδομένο πάντα, ότι αποτελεί επιλογή σου η αγορά της 4 Series Gran Coupé της BMW...   
Τιμή Από €59.800
Τεχνολογία, κινητήρας βενζίνης 1.998 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scrollτούρμπο, 184 PS/5.000-6.500 rpm, 300 Nm/1.350-4.000 rpm, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 151 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.783 x 1.852 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 470 lt
Βάρος 1.695 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης