Test drive: BMW 320d mHEV

Test drive: BMW 320d mHEV

Ο κινητήρας ντίζελ της BMW 320d αποκτά ως σύντροφο στη μάχη της οικονομίας την τεχνολογία mild hybrid.

Μπορεί τo 4θυρο αμάξωμα να έχει υποχωρήσει δραστικά στις προτιμήσεις των αγοραστών έναντι των SUV και crossover, όμως για τις premium φίρμες οι μπερλίνες στην κόμπακτ μεσαία και στις μεγαλύτερες κατηγορίες αποτελούν σταθερή αξία. Η BMW 320d που δοκιμάζουμε βασίζεται στην έβδομη γενιά της 3 Series, ενός μοντέλου που έχει συμπληρώσει 44 χρόνια ζωής και έχει σημειώσει πάνω από 15 εκατ. πωλήσεις.

Βασισμένη πάνω στη σύγχρονη πλατφόρμα CLAR, αποτελεί συνδυασμό χάλυβα υψηλής και υπέρ-υψηλής αντοχής. Η χρήση αλουμινίου στο καπό και στα εμπρός φτερά μείωσε το βάρος κατά 15 kg, ενώ αντίστοιχη χρήση στην εμπρός ανάρτηση και στο υποπλαίσιο έδρασης του κινητήρα εξοικονόμησε άλλα 7,5. Συνολικά η BMW αναφέρει πως η νέα 3άρα είναι κατά 55 kg ελαφρύτερη της προηγουμένης, με την ακαμψία να έχει αυξηθεί κατά 25%. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι χαμηλότερο κέντρο βάρους με την κατανομή των κιλών ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα να αγγίζει το ιδανικό 50:50. 

ΒMW 320d
Τα φαρδύτερα μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους, η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη M Sport ανάρτηση, και οι τροχοί των 18” χτίζουν ένα σπορ σύνολο που εμπνέει αυτοπεποίθηση στον δρόμο. 

Σε σχέση με την έκτη γενιά, τούτη εδώ που ακούει στο κωδικό όνομα G20, έχει και μεγαλύτερες διαστάσεις, παραπέμποντας σε 5άρα παλαιότερης γενιάς. Το μήκος έχει αυξηθεί κατά 7,6 cm, το πλάτος κατά 1,6 cm, ενώ το ύψος έχει μειωθεί κατά 1 mm. To μεταξόνιο επίσης μεγάλωσε (+ 4,1 cm), όπως και τα μετατρόχια κατά 4,3 πόντους εμπρός και 2,1 πίσω. Όλα αυτά έχουν άμεσο αντίκτυπο στους χώρους που πλέον είναι ιδιαίτερα μεγάλοι. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν μια πρωτόγνωρη άνεση για 3άρα, την ώρα που και ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 480 lt. Επιπλέον, τα μεγαλύτερα μετατρόχια και μεταξόνιο μεγεθύνοντας το αποτύπωμα του αυτοκινήτου στον δρόμο, προίκισαν την 3άρα με ακόμη πιο δυναμική συμπεριφορά, υπερθεματίζοντας στο σπορτίφ DNA της φίρμας.
 

bmw
Στρίβεις με τη φόρα που έρχεσαι δίχως να το πολυσκεφτείς, αφού ανάρτηση, πλαίσιο και ηλεκτρονικά είναι εκεί να σε κρατήσουν στην επιθυμητή πορεία.


Στο ίδιο σπορ μήκος κύματος βρίσκεται και η εξωτερική σχεδίαση, μυώδης αλλά και εκλεπτυσμένη, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,23. Τιμή εξαιρετική που επιτυγχάνεται και με τη συμβολή του ενεργού ελέγχου της γρίλιας των αεραγωγών. Η νέα 3 Series διαθέτει προβολείς και πίσω φώτα LED σε όλες τις εκδόσεις, ενώ προαιρετικά εξοπλίζεται με το σύστημα Adaptive LED BMW Laserlight στο οποίο η μεγάλη σκάλα μπορεί να φωτίζει έως και 530 m εμπρός από το όχημα.

Στο εσωτερικό, κυριαρχεί η γνωστή ποιοτική εικόνα στην οποία μας έχει συνηθίσει το Μόναχο, σε συνδυασμό με ό,τι πιο σύγχρονο υπήρχε στα ράφια του κατασκευαστή.

320d
Η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό της έκδοσης της δοκιμής μας, δικαιολογούν πλήρως τον χαρακτηρισμό «premium». 


Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας δεν έχει χαθεί, αλλά στην προκειμένη περίπτωση έχει πλέον περάσει στη σύγχρονη εποχή. Αυτό σημαίνει πως έχουμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” και οθόνη του συστήματος iDrive 10,25” που από κοινού ορίζουν το πεδίο πληροφόρησης του οδηγού. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η ευκολία χρήσης του συστήματος iDrive, η οποία πλέον περιλαμβάνει και φωνητικές εντολές, αλλά και εντολές μέσω της κίνησης του χεριού. 

inte
Η BMW έχει περάσει στην ψηφιακή εποχή με τρόπο εντυπωσιακό. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3” και η οθόνη του συστήματος iDrive 10,25” ορίζουν πλέον το πεδίο πληροφόρησης του οδηγού.


Στον τομέα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων του οδηγού και εδώ η BMW δεν τσιγκουνεύτηκε -άλλωστε το πληρώνεις. Έτσι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει: Από τις περιμετρικές κάμερες έως το Active Cruise Control και από το Lane Departure Warning και Lane Change Warning, έως το Driving Assistant Professional και το Parking Assistant, είναι όλα εδώ μαζί με πολλά άλλα ηλεκτρονικά συστήματα. Εξοπλισμός που επιβαρύνει όμως αισθητά την τιμή της βασικής έκδοσης κάθε φορά που τσεκάρεις το αντίστοιχο κουτάκι στη λίστα εξοπλισμού. 

Με τη θέση οδήγησης να πλησιάζει το ιδανικό, το μόνο που απομένει είναι πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης του μοτέρ. Για την περίπτωση είναι ο γνωστός και από άλλα μοντέλα της φίρμας δίλιτρος ντίζελ των 190 PS και 400 Nm. Διαθέτει δύο τουρμπίνες, η μικρότερη εκ των οποίων είναι και μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ το καύσιμο μπαίνει στον κύλινδρο με πίεση που φτάνει τα 2.500 bar. Ο κωδικός mHEV μαρτυρά την ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα (πρόκειται ουσιαστικά για μίζα-εναλλάκτη), ισχύος 11 PS που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 48V.

Η τελευταία φορτίζει όταν το αυτοκίνητο ρολάρει ή όταν φρενάρει και το σύστημα τροφοδοτεί τις περιφερειακές ανάγκες σε ρεύμα. Ο ηλεκτροκινητήρας δίνει μια έξτρα ώθηση κατά την εκκίνηση, δεν λειτουργεί αυτόνομα, ενώ παράλληλα τροφοδοτεί περιφερειακά συστήματα για να εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση. Με την μπαταρία φορτισμένη, ο θερμικός κινητήρας περνά σε φάση «ύπνωσης» όσο ο οδηγός δεν πατά το γκάζι, μειώνοντας έτσι την τελική κατανάλωση.
Στην πράξη, ο δίλιτρος ντίζελ σε συνδυασμό με το 8άρι Steptronic αποδεικνύεται ιδιαίτερα πλούσιος σε δύναμη από χαμηλά, με τα 100 km/h να έρχονται από στάση σε 6,8” και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 240 km/h. Το εργοστάσιο υπόσχεται μέση κατανάλωση των 4,6 lt/100 km, τιμή ανέφικτη στην πράξη. Eμείς μετρήσαμε στη διάρκεια της δοκιμής μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km, που στον αυτοκινητόδρομο έπεσε κάτω από τα 7 lt.

back
Η 3άρα της έβδομης γενιάς είναι μια αληθινά premium μπερλίνα, ώριμη όσο ποτέ, ολοκληρωμένη και εναρμονισμένη πλήρως στις απαιτήσεις της νέας ψηφιακής εποχής.


Επί της ουσίας, ο συνδυασμός πετρελαιοκινητήρα με το σύστημα mHEV είναι αυτός που επελέγη για την «απενεχοποίηση» του ντίζελ. Αν διανύεις μεγάλες αποστάσεις, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, αποδεικνύεται ιδιαίτερα οικονομικός. Kαι πάντως σαφώς οικονομικότερος από την επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση 330e. Μειονέκτημα αποτελεί πάντως το μικρό ρεζερβουάρ των 40 lt, με το μεγαλύτερο των 59 lt να χρεώνεται έξτρα.

Στην προκειμένη περίπτωση αυτό που κερδίζει είναι η αίσθηση που απολαμβάνεις πίσω από το τιμόνι, ακόμη και αν δεν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport και αρκεστείς στο Comfort. Στιβαρή αίσθηση από το πλαίσιο, αμεσότητα και ακρίβεια από το εμπρός σύστημα και τιμόνι με άρτια πληροφορία. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα φαρδύτερα μετατρόχια, το χαμηλό κέντρο βάρους, την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση M Sport, και τους τροχούς των 18” χτίζουν ένα σπορ σύνολο σε μια  μπερλίνα που εμπνέει αυτοπεποίθηση.

Ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική, η αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως οδηγείς ένα ακλόνητο σύνολο. Στις καμπές στρίβεις με τη φόρα που έρχεσαι, καθώς η διάταξη με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά σε κρατά στην προκαθορισμένη τροχιά. Αν βέβαια απενεργοποιήσεις τα τελευταία μπορείς να δεις την ουρά να διαγράφει αντισυμβατικές τροχιές που εξελίσσονται σε διασκέδαση για τον γνώστη αφού το σύστημα διεύθυνσης και η δύναμη από το δεξί πεντάλ σε βοηθά να κρατήσεις σε πλήρη έλεγχο το σύνολο.
Σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που ξεπερνά κατά πολύ τα δεδομένα της κόμπακτ-μεσαίας κατηγορίας. Η οδική συμπεριφορά ικανοποιεί ακόμη και τον πλέον απαιτητικό οδηγό, την ώρα που, παρά την πληθώρα των ηλεκτρονικών, παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αξίες της φίρμας. 

Με λίγα λόγια, αυτή η 3άρα είναι μια αληθινά premium μπερλίνα, ώριμη όσο ποτέ, ολοκληρωμένη και εναρμονισμένη πλήρως στις απαιτήσεις της νέας ψηφιακής εποχής. Διατίθεται σε εκδόσεις Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport, που μπορούν να εξοπλιστούν και με πληθώρα έξτρα στοιχείων. Όρεξη να έχεις και… βαθιά τσέπη. 


Τι λέει το DRIVE
Μια ολοκληρωμένη και απολαυστική premium μπερλίνα. Η ιδανική 3άρα για να γράφεις ασταμάτητα χιλιόμετρα. 
Τιμή Από €44.850 
Τεχνολογία ΜHEV, κινητήρας ντίζελ 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο (ένα VGT), ηλεκτρικό μοτέρ 11 PS, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 190 PS/4.000 rpm, 400 Nm/1.750-2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8”
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2121 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.709 x 1.827 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Βάρος 1.540 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube