Συγκρίνουμε: VW Golf 1.5 TSI 130 PS vs Opel Astra 1.2 Turbo

Το Opel Astra απέκτησε μικρότερο, αλλά ισχυρότερο κινητήρα 1.2 Turbο. Το VW Golf, για την 8η γενιά του, κράτησε τον 1.5 TSI ίδιο και άλλαξε όλα τα άλλα. Και σήμερα έρχονται αντιμέτωπα.

Δύσκολα θα μπορούσε να υπολογίσει κάποιος πόσες φορές στην ιστορία τους έχουν βρεθεί αντιμέτωπα αυτά τα δύο μοντέλα. Από τις αρχές τις δεκαετίας του ’90, όταν το Opel Astra πρωτοεμφανίστηκε ως αντικαταστάτης του Kadett, η συνύπαρξή του με το VW Golf είναι μια συνεχής μάχη. Μάχη στις εκθέσεις, με έπαθλο την προτίμηση των αγοραστών. Και στον δικό μας τομέα, μάχη για την επικράτηση σε συγκριτικές δοκιμές, με την ευκαιρία κάθε ανανέωσης του ενός ή του άλλου. Σήμερα, βρισκόμαστε μπροστά σε ακόμη έναν μεταξύ τους αγώνα. Και τα δύο αυτοκίνητα ανανεώθηκαν μέσα στο 2019, με τις αλλαγές να έχουν αρκετά διαφορετικό στόχο και εύρος.

Στην περίπτωση του Golf, έχουμε να κάνουμε με την εντελώς νέα, όγδοη γενιά του. Φυσικά, μένει πιστό στην παράδοση που το θέλει σε επίπεδο εμφάνισης να αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου. Κοιτάζοντας το προφίλ, είναι πολύ πιθανό να μην καταλάβεις ότι πρόκειται για το καινούργιο Golf. Η μεγαλύτερη διαφορά εντοπίζεται στο εμπρός μέρος, με την πιο λεπτή μάσκα και μια ενιαία γραμμή που διαπερνά τα φανάρια και φτάνει έως τα φτερά. Πίσω, τα φώτα μοιάζουν με εκείνα του T-Roc και καταλήγουν στους ώμους των φτερών, που τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Το νέο Golf βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, όπως και το προηγούμενο, με ελάχιστα αυξημένο μήκος στα 4.284 mm (από 4.258) και μεταξόνιο στα 2.636 mm (από 2.620). Η προσοχή στη λεπτομέρεια έχει δημιουργήσει ένα σχήμα με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,275 (από 0,30).

Από την άλλη, το φρεσκάρισμα του Astra ελάχιστα το επηρέασε σε εμφάνιση, με κάποιες διακριτικές αλλαγές στη μάσκα και στον εμπρός προφυλακτήρα. Έγιναν όμως αρκετές πιο δυσδιάκριτες επεμβάσεις, όπως οι ενεργές γρίλιες, η ποδιά κάτω από το μοτέρ και άλλα επίπεδα τμήματα στο πάτωμα που κάνουν δουλειά στην αεροδυναμική σήραγγα. Έτσι, επιτεύχθηκε αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,26 (από 0,29). Οι διαστάσεις δεν έχουν αλλάξει καθόλου, αλλά παραμένουν μεγαλύτερες από του Golf, με μήκος 4.370 και μεταξόνιο 2.662 mm. Η Opel προτίμησε να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές μόνο κάτω από το καπό, αφού όλοι οι κινητήρες της γκάμας που γνωρίζαμε έδωσαν τη θέση τους σε νέους. Είτε εξελιγμένους από το μηδέν είτε δανεικούς από τον Όμιλο PSA, στον οποίο ανήκει πλέον η Opel. Αλλά πριν ανοίξουμε το καπό, ας ανοίξουμε τις πόρτες.

Αλλαγή περιβάλλοντος
Εδώ, η Volkswagen προτίμησε να καινοτομήσει, υιοθετώντας ένα πλήρως ψηφιακό περιβάλλον. Πάνω από τη φάσα που διατρέχει όλο το πλάτος του λιτού ταμπλό υπάρχουν δύο οθόνες: Μία 8,25" για το infotainment και μία 10" στη θέση των οργάνων. Κι ενώ συνήθως μια τέτοια διάταξη χρεώνεται έξτρα ή αποτελεί προνόμιο των πιο πλούσιων εκδόσεων, στο Golf είναι στάνταρ από τη βασική. Δεν υπάρχουν συμβατικά πλήκτρα, εκτός από αυτό για τα αλάρμ και εκείνο για την εκκίνηση του κινητήρα. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας, της έντασης του ήχου, η μετάβαση σε κάποιο μενού του συστήματος, αλλά ακόμα και η ρύθμιση των φώτων, γίνονται με χειριστήρια αφής. Και κάθε τι άλλο το ελέγχεις από τα πλήκτρα του τιμονιού. Χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να συνηθίσεις, όμως στη συνέχεια κάθε άλλο αυτοκίνητο σου φαίνεται παλιομοδίτικο.

VW Golf interior

Μοιραία, το Astra είναι ένα από αυτά. Και στη δική του περίπτωση, βέβαια, η ανανέωση έφερε ένα ψηφιακό καντράν 8", το οποίο όμως πάει πακέτο με το Multimedia Navi Pro 8" (€900) και δεν υπάρχει στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Έτσι, εδώ έχουμε το ταμπλό που ήδη γνωρίζαμε, με ευανάγνωστα όργανα, μια 7ιντση οθόνη αφής για το infotainment IntelliLink και καλή εργονομία, παρότι οι ενδείξεις του κλιματισμού είναι μικρές και ίσως αρχικά δυσκολευτείς να τις εντοπίσεις εν κινήσει. Είναι σαφές όμως ότι αρκετοί προτιμούν αυτή την πιο συμβατική εκτέλεση –ειδικά αν είναι μεγαλύτερης ηλικίας.

Τα υλικά είναι και στα δύο αντάξια της τιμής τους, με το Golf να έχει να επιδείξει πιο ποιοτικό υλικό για το επάνω μέρος του ταμπλό και καλύτερη συναρμογή. Όμως δεν υπερισχύει στα πλαστικά που έχει χαμηλότερα ή στα σκληρά υλικά που χρησιμοποιούνται στις πίσω πόρτες. Από την άλλη, παρέχει στον οδηγό του μια πλατιά θήκη με στάνταρ ασύρματη φόρτιση εμπρός από τον λεβιέ και δύο ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα. Στο Astra, η αντίστοιχη θήκη στη βάση του ταμπλό είναι πολύ μικρή, ενώ η έξτρα θέση ασύρματης φόρτισης, αν υπήρχε θα καταργούσε μία από τις ποτηροθήκες του. Ο οδηγός νιώθει άνετα σε κάθε περίπτωση, με αρκετό χώρο για τους αγκώνες και τα πόδια, και τη δυνατότητα να πετύχει μια θέση οδήγησης που αγγίζει το τέλειο.

Opel Astra

Για τους πίσω, η κατάσταση είναι πολύ καλή και στα δύο. Το Golf προσφέρει λίγο περισσότερο χώρο από το προηγούμενο σε κάθε διάσταση, όμως το Astra διατηρεί το προβάδισμα που ήδη είχε. Κυρίως χάρη στον περισσότερο χώρο για τα γόνατα και στο χαμηλότερο τούνελ στο πάτωμα που διευκολύνει στη μεταφορά πέμπτου επιβάτη. Ισοπαλία έχουμε και στον χώρο αποσκευών, με παραπλήσιες διαστάσεις, πρακτικούς γάντζους στήριξης και κανονικό σχήμα σε κάθε περίπτωση. Όμως, μόνο η VW προσφέρει διπλό πάτωμα που εξαλείφει το κατώφλι του πορτμπαγκάζ και δημιουργεί επίπεδο χώρο φόρτωσης με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Κινητήριες δυνάμεις
Στο Golf, το οποίο έχουμε δοκιμάσει ήδη ως 1.5 eTSI 150 PS, η βασική και πιο οικονομική εκδοχή του 4κύλινδρου 1.5 TSI με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, απενεργοποίηση κυλίνδρων και λειτουργία σε κύκλο Miller, αποδίδει 130 PS και 200 Nm. Η τιμή της ροπής είναι χαμηλή για τον κυβισμό, αλλά αποδίδεται στο ευρύ φάσμα των 1.400-4.000 rpm. Έτσι, παρότι η ώθηση δεν είναι ιδιαίτερα χορταστική για τον κυβισμό του, αφού δεν βοηθά και το αραιά κλιμακωμένο κιβώτιο, στην πράξη μπορείς να είσαι σίγουρος ότι θα έχεις την ίδια δύναμη διαθέσιμη όποτε κι αν πατήσεις το γκάζι.

Το Astra, το οποίο έχουμε ήδη δοκιμάσει ως 1.5 Diesel με χειροκίνητο και με αυτόματο 9άρι κιβώτιο, υπερισχύει στα νούμερα. Με 225 Nm δείχνει και στην πράξη πιο ορεξάτο στις μεσαίες στροφές, όμως το σκαλοπάτι απόδοσης στις 2.000 rpm σε αναγκάζει να κατεβάζεις σχέση συχνότερα. Ο κινητήρας του είναι κατά βάση ο 3κύλινδρος 1.200άρης που γνωρίζουμε από τα αυτοκίνητα του Ομίλου PSA. Η ελληνική Opel επέλεξε να φέρει στη δική μας αγορά για τη βασική έκδοση του Astra την πιο αδύναμη εκδοχή των 110 ίππων, αλλά και αυτή εδώ που αποδίδει 145 ίππους, ως μια πιο ανταγωνιστική πρόταση -προσπερνώντας την 130άρα που προσφέρεται σε άλλες αγορές. Με την πλάστιγγα να δείχνει 20 λιγότερα κιλά απ’ ό,τι για το Golf (1.240 έναντι 1.260), μένει να δούμε αν θα επικρατήσει στις μετρήσεις ή αν η ακόμα πιο αραιή κλιμάκωση του δικού του 6τάχυτου κιβωτίου θα αποδειχθεί καθοριστική για το αποτέλεσμα.

Opel Astra vs VW Golf

Τελικά, τα νούμερα που προκύπτουν στις περισσότερες και πιο σημαντικές μετρήσεις είναι πολύ κοντινά. Στα 80-110 km/h με 3η χρειάζονται και τα δύο 4,7", ενώ στα 110-140 5,9" (Golf) και 6,0" (Astra). Με 4η στα ίδια διαστήματα το Opel σημειώνει 5,9"/7,2" και το VW 6,1"/7,1". Ουσιαστικά, διαφοροποίηση υπάρχει μόνο στις πολύ χαμηλές στροφές, υπέρ του Golf (30-50 km/h με 3η σε 3,7" έναντι 4,3"). Και στις μετρήσεις με υψηλές στροφές και αλλαγές σχέσεων, εκεί όπου θα περίμενε κάποιος η υψηλότερη ισχύς του Astra να του έδινε το προβάδισμα, αυτό δεν συμβαίνει. Στα 60-160 km/h πετυχαίνουν ακριβώς τον ίδιο χρόνο: 19,1". Από στάση, το Golf ξεκινά σπινάροντας ιδανικά, ενώ το Astra φαίνεται να πνίγεται λίγο παραπάνω, οπότε αποκτά νωρίς νωρίς ένα προβάδισμα 3-4 δεκάτων το οποίο στο 0-100 km/h μεταφράζεται σε 9,3" έναντι 9,7". Το διατηρεί όμως και στα 400 m (16,6" έναντι 17,0"), αλλά και στα 1.000 m (30,2" έναντι 30,5"), παρότι εκεί το Astra έχει οριακά υψηλότερη ταχύτητα εξόδου.

Διαφορά χαρακτήρα
Η τυπική ζωή με κάποιο από αυτά τα αυτοκίνητα περιλαμβάνει βέβαια πολύ περισσότερες μετακινήσεις με αργό ρυθμό στην πόλη, παρά με τέρμα το γκάζι. Σε αυτό το περιβάλλον, το πιο γρήγορο τιμόνι και οι λίγο μικρότερες διαστάσεις κάνουν το VW πιο ευέλικτο. Η μόνη μη αναμενόμενη παρατήρηση είναι ότι η παραδοσιακά κορυφαία ποιότητα κύλισης του Golf τώρα φαίνεται να έχει κάνει ένα μικρό βήμα προς τα πίσω, με περισσότερο θόρυβο να φτάνει στην καμπίνα σε τραχύ οδόστρωμα. Παραμένοντας όμως ένα κλικ πιο άνετο από το Astra, το οποίο είναι βελτιωμένο σε σχέση με το παρελθόν. Και στα δύο, ο ημιάκαμπτος άξονας θα αντιδράσει ξερά σε απότομη ανωμαλία της ασφάλτου, όμως σε υψηλότερη ταχύτητα το Golf διατηρεί χαμηλότερο επίπεδο θορύβου.

VW Golf

Στους δρόμους της περιφέρειας εμφανίζονται περισσότερες διαφορές μεταξύ τους. Το Golf έχει πιο ακριβές τιμόνι από ποτέ, χωρίς όμως να φτάνει εκείνο ενός Focus, και πίσω μέρος στημένο για να ακολουθεί πάντα την επιλεγμένη τροχιά, χωρίς μετατοπίσεις που ίσως να άγχωναν τον οδηγό ή τους επιβάτες. Η αίσθηση απόλυτης ασφάλειας είναι πάντα παρούσα και η αποτελεσματικότητα του XDS όταν περνάς στο γκάζι δεδομένη, όμως το οδηγικό ενδιαφέρον είναι περιορισμένο. Πρέπει να σημειωθεί ότι το Golf της δοκιμής φορά τα έξτρα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DCC με 15 επιλογές απόσβεσης. Το εύρος λειτουργίας μάλιστα είναι τόσο μεγάλο που μπορούν να κάνουν την ανάρτηση από πλαδαρή με τάση πλεύσης, μέχρι ακλόνητη, φτιαγμένη για σπορ μοντέλο. Για να προσομοιώσουμε τα συμβατικά, επιλέξαμε να τα λειτουργούμε κυρίως στο Comfort και λίγο πάνω από αυτό.

Στο Astra, το τιμόνι είναι ελαφρύτερο και δε βαραίνει γραμμικά όσο αυξάνεται η φόρτιση του εμπρός μέρους, οπότε χρειάζεται να το εμπιστευθείς περισσότερο. Αν το κάνεις, θα διαπιστώσεις ότι το πλαίσιο έχει λίγο μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας από του Golf και μια τάση να τοποθετηθεί στην είσοδο της στροφής. Δεν σε τρομάζει, αφού άλλωστε το ESP δεν απενεργοποιείται, απλώς συμμετέχεις περισσότερο στον καθορισμό της τροχιάς. Στην έξοδο πάντως, είναι πιο εύκολο κάποιος τροχός του Astra να σπινάρει και να χάσεις πολύτιμη φόρα. Το κιβώτιο είναι ικανοποιητικό και στα δύο, με αυτό του Astra να είναι πιο χαλαρό απ’ όσο θα ήθελες για πιεσμένη χρήση και εκείνο του Golf να έχει πιο λαστιχένια αίσθηση στο κούμπωμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Astra 1.5 Diesel ΜΤ6 & ΑΤ9

Στα φρένα και τα δύο αυτοκίνητα εμπνέουν εμπιστοσύνη, με σταθερό πίσω μέρος και αποτελεσματική επιβράδυνση σε κάθε περίπτωση. Όμως το Astra τα καταφέρνει καλύτερα στα νούμερα, καταφέρνοντας να ακινητοποιηθεί σε 37,3 m από τα 100 km/h, τη στιγμή που το Golf σημειώνει τη μέτρια επίδοση των 39,8 m. Αντίθετα, στο πρατήριο είναι και πάλι η σειρά του VW να χαρεί. Στη δοκιμή μας ζήτησε 0,5 lt/100 km λιγότερο από το Opel και είναι πιο εύκολο για τον οδηγό του να δει κάτω από 7 lt/100 km, αν αποφεύγει τα αστικά μποτιλιαρίσματα.

Opel Astra

Πλουσιοπάροχα
Η Volkswagen έχει επιλέξει μια πλούσια εξοπλισμένη βασική έκδοση με την ονομασία Life, η οποία είναι και η μοναδική διαθέσιμη στο 1.5 TSI των 130 PS (€21.700). Διαθέτει ένα καλό πακέτο συστημάτων ασφαλείας, με αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ενεργό cruise control, κλήση έκτακτης ανάγκης και Car2X για επικοινωνία με άλλα οχήματα και ειδοποίηση σε περίπτωση κινδύνου.

Στο εσωτερικό, το ψηφιακό περιβάλλον Innovision Cockpit (με ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay) συνδυάζεται με αυτόματο κλιματισμό, θήκη ασύρματης φόρτισης, τέσσερις (!) θύρες USB-C, κρυφό φωτισμό δέκα χρωμάτων κ.ά. Στάνταρ είναι ακόμη τα φώτα LED, οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, οι ζάντες ελαφρού κράματος 16" και η συνδρομή ενός έτους στις υπηρεσίες We Connect Plus. Το Golf της δοκιμής έχει και το πακέτο λανσαρίσματος 1st Edition, το οποίο όμως δεν διατίθεται πια. Οπότε χρειάζεται να προσθέσεις ξεχωριστά, αν θέλεις, το σύστημα πλοήγησης Discover Media (€570), το σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ (€131) κ.ά.

VW Golf

Η Opel προσφέρει ένα χαμηλότερο κατώφλι για την γκάμα της, στις €19.400 της έκδοσης Edition, όμως σε αυτή τη δοκιμή συμμετέχει η GS Line (€21.300). Η οποία σε σχέση με το Golf προσφέρει επιπλέον κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πλοήγησης και αισθητήρες βροχής, ενώ από την άλλη δεν διαθέτει κλιματισμό, adaptive cruise control, ασύρματη φόρτιση, μπουτόν εκκίνησης κ.ά. Αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελεί τη σπορ επιλογή της γκάμας του Astra, ειδικά με τη διχρωμία και τις μαύρες 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής (€550), ενώ στα ίδια χρήματα περίπου υπάρχει και η πιο πολυτελής Elegance (€21.500) –με αυτόματο κλιματισμό και ηλεκτρικό χειρόφρενο. Και στα δύο αυτοκίνητα πάντως, η προσθήκη έξτρα εξοπλισμού που ξεπερνά τα €500 περίπου προ φόρων (μαζί με την πιθανή χρέωση για το μεταλλικό χρώμα), τα στέλνει στην επόμενη κλίμακα τελών ταξινόμησης και αλλάζει δυσανάλογα την τιμή τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG

Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να εντοπίσεις το καλύτερο πακέτο, ως έχει. Και αυτό κατά γενική ομολογία είναι το Golf, με σημαντικότερο ατού την επόμενης γενιάς καμπίνα του, με πολύ καλό βαθμό σε ό,τι έχει να κάνει με τον τρόπο που πατάει και πηγαίνει, με πλούσιο εξοπλισμό και χαμηλή κατανάλωση. Το Astra είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε επιδόσεις και χώρους, και χωρίς να υστερεί σημαντικά σε κανέναν τομέα, προσφέρει ένα πιο συμβατικό περιβάλλον οδήγησης που αναμφίβολα αρκετοί θα εκτιμήσουν.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Golf και εδώ το δικό σας Astra.


Opel Astra 1.2 Turbo
Opel Astra

Τιμή Από €19.400 (έκδοση δοκιμής GS Line, από €21.300 )
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 145 PS @ 5.500 rpm, 225 Nm @ 2.000-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
0-160 km/h 23,6”
0-400 m 17,0” @ 138,0 km/h
0-1.000 m 30,5” @ 176,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,0”
50-80 km/h (3η) 4,2”
80-110 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 5,9”
110-140 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (5η) 9,0”
110-140 km/h (6η) 11,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km (WLTP: 119 g/km)
Διαστάσεις 4.370 x 1.871 x 1.485 mm
Μεταξόνιο 2.662 mm
Κρεμαγιέρα/κύκλος στροφής 3,0 στροφές/11,05 m
Λάστιχα Continental EcoContact 6, 225/45 R17
Χώρος αποσκευών 370 lt
Βάρος 1.240 kg
Εγγύηση 2+3 χρόνια (ή 75.000 km)
Μετρήσεις Drive


Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 PS
Golf

Τιμή Από €21.700
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, απενεργοποίηση κυλίνδρων, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Απόδοση 130 PS @ 5.000-6.000 rpm, 200 Nm @ 1.400-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
9,3”
0-160 km/h 23,4”
0-400 m 16,6” @ 138,2 km/h
0-1.000 m 30,2” @ 176,2 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,5”
50-80 km/h (3η) 4,5”
80-110 km/h (3η) 4,7”
80-110 km/h (4η) 6,1”
110-140 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (5η) 9,1”
110-140 km/h (6η) 12,5”
Φρένα 100-0 km/h 39,8 m
Τελική ταχύτητα 214 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km (WLTP: 122 g/km)
Διαστάσεις 4.284 x 1.789 x 1.456 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Κρεμαγιέρα/κύκλος στροφής 2,7 στροφές/10,9 m
Λάστιχα Goodyear EfficientGrip Performance, 205/55 R16
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.260 kg
Εγγύηση 2 χρόνια
Μετρήσεις Drive

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης