Δοκιμάζουμε: Mercedes-Benz GLK350

Δοκιμάζουμε: Mercedes-Benz GLK350

Μπορεί το τετραγωνισμένο σχήμα της να μην αρέσει σε πολλούς, όσοι όμως την οδηγήσουν θα παραδεχτούν ότι με την GLK η Mercedes μπορεί να τετραγωνίζει τον κύκλο

Λέτε στη Mercedes να έχουν τόσο καλή αίσθηση του χιούμορ ώστε ν’ απαντήσουν στους... κύκλους της Audi και της BMW με ένα αυτοκίνητο που λατρεύει τις ίσιες γραμμές; Καλά, μπορεί να τα παραλέω, δεν έχω όμως κανέναν ενδοιασμό να πω, μετά από μερικές μέρες συμβίωσης με την GLK 350, ότι η μάχη ανάμεσα σε αυτήν, την BMW X3 (αυτό το ξέρω σίγουρα) και το Audi Q5 (αυτό το υποθέτω με ισχυρές πιθανότητες) θα είναι αμφίρροπη και πολύ ενδιαφέρουσα.

Επιστροφή στο μέλλον
Έσπαγα το κεφάλι μου τι μου θυμίζει η GLK και δεν έβλεπα το προφανές: μα φυσικά την G-Class! Κατ’ επέκταση και την GL, αλλά η αρχετυπική G-Class είναι προφανώς το πρότυπο. Έκανα επίσης μια μέρα ν’ αποφασίσω αν μ’ αρέσει. Τελικά κατέληξα πως ναι. Όμορφη δεν τη λες, ξεχωριστή όμως είναι σίγουρα. Οι ευθείες γραμμές, οι μεγάλες καθαρές επιφάνειες και το καπό που κόβεται κάθετα δημιουργούν ένα σύνολο επιβλητικό και το κυριότερο με σωστές αναλογίες. Μου αρέσει που η GLK υπογραμμίζει περισσότερο την off road καταγωγή της, δεν προσπαθεί να μιμηθεί την τάση τα SUV να μοιάζουν με coupe. Οι διαστάσεις επίσης είναι υποφερτές. Συγκρίνοντας τα αρχεία μάλιστα, διαπιστώνω ότι η GLK είναι πιο μικρή από την BMW X3, τόσο σε μήκος και πλάτος (4.528 x 1.840 mm έναντι 4.565 x 1.853 mm), όσο και στο μεταξόνιο (2.755 mm η GLK, 2.795 mm η Χ3).
Θα ορκιζόμουν όμως ότι η GLK είναι πιο ευρύχωρη. Αυτό οφείλεται αφενός στο μεγαλύτερο ύψος και την καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων, αφετέρου στην εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα που σου δίνουν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Τέσσερις επιβάτες θα καθίσουν πολύ καλά, ένα πέμπτος δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα, ενώ οι αποσκευές τους θα πρέπει να είναι σοφά υπολογισμένες καθώς τα 450 λίτρα ακούγονται λίγα. Πάντως είχα καιρό να δω τόσο καλά προσβάσιμο χώρο αποσκευών και τόσο κανονικό σχήμα.
Το ταμπλό ακολουθεί κατά πόδας την εξωτερική σχεδίαση. Πουθενά δεν βλέπεις καμπύλη. Αντιθέτως παντού βλέπεις πολύ καλά υλικά και εξαιρετική συναρμογή. Η οθόνη των 7,5 ιντσών με το Command APS, σύστημα ανάλογο του iDrive της αιώνιας αντιπάλου, είναι λειτουργική και το σύστημα αρκετά απλοποιημένο. Την εμμονή πάντως με τον πολυδιακόπτη αριστερά απ’ το τιμόνι δεν μπορώ να την καταλάβω... Όσο για τον εξοπλισμό, ακολουθεί τη γνωστή φιλοσοφία Mercedes, όσο περισσότερα πληρώνεις, τόσο πιο πολλά και πιο εκλεπτυσμένα στοιχεία παίρνεις, ακόμα όμως και ο βασικός κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Βάζω στοίχημα ότι κανείς δεν θα μείνει σ’ αυτόν...

Στα χνάρια της ML
Ας το πάρω ανάποδα: αν η GLK δεν είχε αυτό το ασαφές και πεισματικά αρνούμενο να σε πληροφορήσει πού είναι οι τροχοί, σύστημα διεύθυνσης, θα έλεγα ότι είναι ισάξια με την X3. Στην άσφαλτο. Γιατί στο χώμα είναι σαφώς καλύτερη, παρά την πιο σκληρή ανάρτηση του σπορ πακέτου που έχει το αυτοκίνητο δοκιμής, παρά το γεγονός ότι είναι χαμηλωμένη κατά 20 mm και βέβαια παρά τους τροχούς των 19’’.
Ας πάρω τα πράγματα από την αρχή. Εν αρχή λοιπόν ην ο κινητήρας. Ο γνωστός και μη εξαιρετέος V6 των 3,5 λίτρων με τον μεταβλητό χρονισμό και την απόδοση των 272 ίππων. Γνωστός για την καλή απόκρισή του, την ομαλή και γραμμική απόδοσή του και την ομοιογενή συμπεριφορά ακόμα και στις χαμηλές στροφές. Αυτός ο κινητήρας συνεργάζεται με το επίσης γνωστό αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-Tronic. Όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί μας είχε ενθουσιάσει, τώρα δείχνει ότι ο ανταγωνισμός το πιέζει πολύ, πάντως παραμένει εξαιρετικός ο τρόπος αλλαγής των σχέσεων και η ταχύτητα βρίσκεται ακόμα σε καλά επίπεδα. Ο συνδυασμός τώρα αυτών των δύο, συν το γεγονός ότι το βάρος έχει κρατηθεί σε ανεκτά επίπεδα, κάνουν την GLK να πετυχαίνει ρυθμούς επιτάχυνσης που φτάνουν τα 7,6” για τα 100 km/h από στάση, τα 15,5” για τα πρώτα 400 μέτρα, ενώ και οι ρεπρίζ με kickdown είναι πολύ καλές (2,6” για το 50-80 km/h και 5,4” για το 110-140). Τα αντίστοιχα νούμερα της X3 3.0 Si είναι 7,6”, 15,5”, 2,6” και 5,6”. Μιλάμε δηλαδή για το απόλυτο ντέρμπι!
Εκείνο που πραγματικά εξέπληξε όσους από το DRIVE την οδηγήσαμε, ήταν πρώτον η κορυφαία ποιότητα κύλισης και δεύτερον η ακαμψία του αμαξώματος. Τη στιγμή μάλιστα που διαπιστώσαμε ότι στο βωμό της άνεσης δεν είχε καθόλου θυσιαστεί η σπορτίφ συμπεριφορά, βγάλαμε το καπέλο στους μηχανικούς από τη Στουτγάρδη. Η GLK είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να στρίβει σε επαρχιακό δρόμο χωρίς να παίρνει υπερβολικές κλίσεις και να σε εμπνέει να την πιέσεις, την ίδια στιγμή που η ανάρτησή της καταπίνει τις ανωμαλίες όπως ο φακίρης τα σπαθιά: το κάνει να φαίνεται δεδομένο ενώ καθόλου δεν είναι. Η τετρακίνηση 4Matic δουλεύει γρήγορα και αποτελεσματικά και το ESP παρότι δεν απενεργοποιείται, αφήνει το αυτοκίνητο να «αναπνέει». Είπαμε. Το μόνο που χαλάει την εικόνα είναι το τιμόνι. Το οποίο όμως δεν σε χαλάει στο χώμα, κι εκεί το όλο πακέτο γίνεται πραγματικά εντυπωσιακό. Καλός ή κακός χωματόδρομος, η GLK θα περάσει με άνεση. Περιμένω να οδηγήσω και την έκδοση off road...

Το σημείο G

Τελικά η Mercedes το έχει βρει το κουμπί κατασκευής πολύ καλών SUV. Η GLK μάλιστα είναι κατά τη γνώμη μου το πιο ισορροπημένο της γκάμας. Με «αντρική» εμφάνιση, λογικές διαστάσεις, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και –το κυριότερο– πολύ καλή οδική συμπεριφορά, σε βαθμό που να συγκρίνεται ευθέως με την X3 και συγχρόνως να υπερέχει άνετα στις εκτός δρόμου διαδρομές. Την τιμή της 350 χαμηλή δεν τη λες, αλλά πάλι δεν ξεφεύγει από τον άμεσο ανταγωνισμό των μεσαίων premium. Πρέπει δε να τονίσω ότι η συγκεκριμένη είναι και η κορυφαία της γκάμας. Όπως και να ’χει, μας άρεσε και περιμένουμε την πιο «προσιτή» GLK 280 για ακόμα πιο διεξοδικές αναλύσεις...


Tech Info
Η GLK χρησιμοποιεί το εξελιγμένο σύστημα Agility Control με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Μια κεντρική υπολογιστική μονάδα λαμβάνει δεδομένα για την ταχύτητα του οχήματος, τα διαμήκη και πλευρικά φορτία, τη γωνία στροφής του τιμονιού και τη θέση της πεταλούδας γκαζιού, και προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά απόσβεσης εξασφαλίζοντας τη μέγιστη άνεση στην εκτός δρόμου οδήγηση ή στη χαλαρή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ όταν οι συνθήκες το απαιτούν, φροντίζει για την αμεσότητα των αντιδράσεων και τις μειωμένες κλίσεις.
Το σύστημα τετρακίνησης 4Matic της Mercedes εγγυάται τις εκτός δρόμου δυνατότητες της GLK. Υπό κανονικές συνθήκες η κατανομή της ροπής είναι 45/55 εμπρός πίσω. Σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της ευστάθειας ESP και ASR, αλλά και το 4ETS που φροντίζει να φρενάρει επιλεκτικά όποιον τροχό γλιστρά ώστε να μεταφέρει τη ροπή του σε αυτούς με την καλύτερη πρόσφυση. Ωστόσο, σε εξαιρετικά ολισθηρά εδάφη οι αισθητήρες του συστήματος δίνουν εντολή να φορτιστεί με δύναμη 50 Nm ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης στο κεντρικό διαφορικό, ισοκατανέμοντας τη ροπή εμπρός πίσω.


Tech specs

Τεχνολογία: Μπλοκ και κεφαλή από αλουμίνιο, 6κύλινδρος σε V, 3.498 lt, 24V, 2x2 ΕΕΚ, συνεχώς μεταβαλλόμενος χρονισμός βαλβίδων
Ισχύς:     372 PS @ 6.000 rpm
Ροπή:     35,7 kgm @ 2.400 - 5.000 rpm
Μετάδοση: - Κιβώτιο    Στους 4 τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic 7 σχέσεων, 43,1 στις 1.000 rpm με 6η
Κατανάλωση (lt/100 km)    
Min:    15,9
Max:    17,7
Mέση    16,8
Ρεζερβουάρ:    74 lt

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube