Οδηγούμε τα κορυφαία MINI στο JCW Workout 2017

Οδηγούμε τα κορυφαία MINI στο JCW Workout 2017

Μέσα από δοκιμασίες σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, πήραμε μια γεύση από τις ικανότητες των μοντέλων John Cooper Works της ΜΙΝΙ.

Δεν νοιώθουν όλα τα αυτοκίνητα το ίδιο άνετα όταν τα αναγκάζεις να κινηθούν γρήγορα στο περιβάλλον μιας πίστας με σφιχτή χάραξη. Τα μοντέλα της γκάμας John Cooper Works της ΜΙΝΙ πάντως, σίγουρα το αντέχουν.

Πιστή στο καθιερωμένο πλέον, ετήσιο ραντεβού της με τους δημοσιογράφους, τους πελάτες της και το ευρύτερο κοινό, η ΜΙΝΙ διοργάνωσε και φέτος μια εκδήλωση γνωριμίας με την γκάμα μοντέλων JCW, στο διάστημα 16-18 Ιουνίου. Ο τόπος διεξαγωγής ήταν το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, και συγκεκριμένα οι εγκαταστάσεις του Driving Academy. Εκεί βρέθηκαν όλα τα αυτοκίνητα της ΜΙΝΙ που διατίθενται σε έκδοση John Cooper Works. Δηλαδή, εκτός από το χάτσμπακ, το «παρών» έδωσε τόσο το JCW Cabrio όσο και τα καινούργια JCW Countryman και JCW Clubman.

Όλα τα μοντέλα ΜΙΝΙ JCW χρησιμοποιούν μία έκδοση του δίλιτρου τετρακύλινδρου κινητήρα των Cooper S, εξελιγμένη έτσι ώστε να αποδίδει μέγιστη ισχύ 231 PS (από 192). Στην περίπτωση των προσθιοκίνητων MINI JCW Hatchback και Cabrio η ροπή φτάνει τα 32,6 kgm στην περιοχή στροφών 1.250-4.000 rpm, ενώ στα JCW Countryman και Clubman, τα οποία είναι τετρακίνητα, η μέγιστη τιμή είναι 35,7 kgm, και είναι διαθέσιμη στο φάσμα 1.450-4.500 rpm. Εκτός από το στάνταρ χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, τα JCW διατίθενται και με αυτόματο Steptronic, έξι σχέσεων στα «μικρά» και οκτώ στα Clubman και Countryman. Κάθε έκδοση JCW, εκτός από την αρκετά διαφορετική εμφάνιση, με τους πιο επιθετικούς προφυλακτήρες και την ειδικά σχεδιασμένη μάσκα, χαρακτηρίζεται ακόμα από τις 4πίστονες δαγκάνες στα εμπρός φρένα, αλλά και τα σπορ καθίσματα JCW με ενσωματωμένο προσκέφαλο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MINI John Cooper Works

Στην πράξη, στο Ελληνικό, οι άνθρωποι της ΜΙΝΙ είχαν σχεδιάσει δύο σετ από δοκιμασίες. Οι οποίες εκτελούνταν με σχετικά χαμηλή ταχύτητα, για να μην κινδυνέψει κανένας, αλλά ήταν αρκετά τεχνικές, έτσι ώστε να μπορούν να βγάλουν στην επιφάνεια τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα JCW. Πιο συγκεκριμένα, η μία δοκιμασία περιελάμβανε σλάλομ και στροφή σε στεγνό δρόμο με περίπου 50 km/h. Ακούγονται λίγα, όμως η χάραξη της διαδρομής ήταν αρκετά σφιχτή, έτσι ώστε η διαδικασία όχι μόνο να έχει νόημα, αλλά να είναι και ικανή να αναδείξει τις διαφορές μεταξύ των Driving Modes των ΜΙΝΙ. Στη ρύθμιση Sport, το όσο-πρέπει-βαρύτερο τιμόνι και η καλύτερη απόκριση του γκαζιού, έκαναν πιο άμεσο το MINI JCW Countryman που επέλεξε να οδηγήσει ο γράφων, ως το πιο καινούργιο της οικογένειας, δείχνοντας ότι ένα καλοστημένο crossover μπορεί να είναι ευχάριστο ακόμα και σε μια τέτοια διαδρομή.



Στη συνέχεια, η δεύτερη δοκιμασία, είχε ως βασικό σκοπό να καταδείξει πόσο ασφαλές είναι ένα οριακό φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα με ένα JCW, αλλά και πόσο αντέχει αυτό το σύστημα πέδησης. Η δοκιμασία επαναλαμβανόταν συνεχώς μέσα στην ημέρα, χωρίς να πέσει η απόδοση των φρένων κάποιου αυτοκινήτου, και χωρίς να βγει κάποια ένδειξη βλάβης ή υπερθέρμανσης. Μετά το φρενάρισμα, αυτή η διαδικασία είχε ακόμα μια ενέργεια, αχρείαστη για τους περισσότερους οδηγούς, πλην όμως ιδιαίτερα ευχάριστη: το J-turn. Πρόκειται για τη μανούβρα κατά την οποία το αυτοκίνητο κινείται με όπισθεν και με μια τιμονιά περιστρέφεται κατά 180 μοίρες, συνεχίζοντας στην ίδια ευθεία, αλλά με κανονική φορά πλέον.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: ΜΙΝΙ Cooper Countryman

Οι οδηγίες του εκπαιδευτή της ΜΙΝΙ ήταν σαφείς: Πιάνεις το τιμόνι από το επάνω μέρος, το στρίβεις μισή στροφή αριστερά, και τη στιγμή που περιστρέφεται το αυτοκίνητο το αφήνεις ελεύθερο. Ακούγεται απλό, και πράγματι είναι, όταν αναγκάσεις το μυαλό σου να αγνοήσει τον έξω κόσμο που κινείται ανάποδα και περιστρέφεται τρελά, και να επικεντρωθεί στον στόχο. Με το αυτόματο κιβώτιο των αυτοκινήτων της παρουσίασης θέμα κακοποίησης της μετάδοσης δεν τίθεται, οπότε ακριβώς πριν ολοκληρωθεί η περιστροφή βάζεις D, συνεχίζεις ευθεία , και έχεις την ψευδαίσθηση ότι είσαι ο πρωταγωνιστής σε ταινία δράσης. Ή μάλλον, ο κασκαντέρ που τον αντικαθιστά.



Στον υποστηρικτικό χώρο της εκδήλωσης, η ΜΙΝΙ είχε στήσει περίπτερα ενημέρωσης του κοινού για τα μοντέλα John Cooper Works, για τα λάστιχα της Pirelli με τα οποία εξοπλίζονται από το εργοστάσιο και για τα εκδρομικά αξεσουάρ της ΜΙΝΙ (αντίσκηνο οροφής κ.ά.), αλλά και έναν εξομοιωτή οδήγησης και μια πίστα για test-drive μικρών τετράτροχων από παιδιά. Εν ολίγοις, ήταν μια ευχάριστη ευκαιρία για μια γνωριμία κάθε ενδιαφερόμενου με την σύγχρονη γκάμα των μοντέλων JCW, εκτός του περιορισμένου χώρου μιας έκθεσης, και μακάρι να μπορούσε να γίνεται συχνότερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MINI One D Clubman

Επί τη ευκαιρία, να υπενθυμίσουμε ότι όλα τα μοντέλα John Cooper Works διατίθενται κανονικά στην ελληνική αγορά, σε τιμές που... σχεδόν συμφέρουν, αν συγκριθούν με το κόστος των αντίστοιχων συμβατικών εκδόσεων Cooper S με μερικά πακέτα έξτρα εξοπλισμού.

MINI Cooper S JCW Hatchback από €32.802
MINI Cooper S JCW Cabrio από €38.111
MINI Cooper S JCW Clubman ALL4 από €44.632
MINI Cooper S JCW Countryman ALL4 από €47.900

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube