Test drive: MΙΝΙ Cooper S Clubman

Test drive: MΙΝΙ Cooper S Clubman

Ο ξεχωριστός χαρακτήρας των MINI μεταφέρεται για πρώτη φορά και στη μικρομεσαία κατηγορία με το νέο Clubman

Στην προηγούμενη γενιά του, το Clubman ήταν μια πιο πρακτική αλλά και πιο εκκεντρική, επιμηκυμένη έκδοση του συμβατικού MINI. Στη δεύτερη εκδοχή του, το μοντέλο μεγάλωσε τόσο σε κάθε διάσταση που μεταπήδησε στην επόμενη κατηγορία, ισοφαρίζοντας σε μήκος το VW Golf, με 4,25 m.

Μάλιστα το μεταξόνιό του (2,67 m), το πλάτος (1,8 m) και τα μετατρόχιά του (1,56 m) είναι ακριβώς ίδια με τα αντίστοιχα της BMW 2 Series Active Tourer, με την οποία άλλωστε το Clubman μοιράζεται την πλατφόρμα UKL2. Κάτι που αφήνει υποσχέσεις για πολύ ευρύχωρη καμπίνα.

Θα ΜΙΝΙ πολύς χώρος
Πράγματι, κανένα MINI μέχρι σήμερα δεν ήταν τόσο ευρύχωρο. Οδηγός και συνοδηγός έχουν τόσο κενό ανάμεσά τους που αφήνει χώρο και για μια φαρδύτερη κεντρική κονσόλα. Επιβάτης με ύψος 1,90 m μπορεί να καθίσει πίσω από οδηγό ίδιου ύψους, χωρίς να βρίσκουν τα γόνατά του ούτε και το κεφάλι, αφού η οροφή βρίσκεται αρκετά ψηλά. Μόνο αν φιλοξενηθεί και τρίτος στο πίσω κάθισμα, το κεφάλι των άλλων δύο πλησιάζει πολύ κοντά στη χειρολαβή της οροφής. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 360 lt και διπλό πάτωμα, το οποίο δημιουργεί ένα σχεδόν επίπεδο χώρο με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Το κεντρικό κυκλικό όργανο του ταμπλό, το καντράν και τα περισσότερα πλήκτρα ελέγχου έχουν μεταφερθεί αυτούσια από τα μικρότερα MINI. Το ίδιο το ταμπλό όμως είναι αρκετά διαφορετικό. Δείχνει λιγότερο ογκώδες και φαρδύ, μια γραμμή το διατρέχει σχεδόν από τη μια άκρη ως την άλλη και οι στρογγυλοί αεραγωγοί που εξέχουν στα μικρότερα MINI εδώ έχουν αντικατασταθεί από άλλους, με πιο συμβατική σχεδίαση. Καμία έκπτωση δεν έχει γίνει βέβαια στα υλικά και όλοι οι διακόπτες λειτουργούν με τη στιβαρότητα που περιμένεις. Ένα εργονομικό ψεγάδι, κοινό με τα άλλα MINI, είναι το πολύ μικρό πλήκτρο επιλογής κατεύθυνσης του αέρα στο σύστημα κλιματισμού.

Ο κινητήρας του MΙΝΙ Cooper S έχει μεταφερθεί αυτούσιος και στο αντίστοιχο Clubman. Πρόκειται για έναν 4κύλινδρο δίλιτρο τούρμπο με 192 PS και 28,6 kgm, τα οποία φτάνουν με overboost τα 30,6 kgm. Η κίνηση φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, ενώ ως έξτρα διατίθεται αυτόματο 8άρι με paddles (€2.575). Το μοτέρ έχει άμεση απόκριση, τουλάχιστον στο πρόγραμμα Sport, και υψίσυχνο ήχο που θυμίζει ατμοσφαιρικό σε ψηλές στροφές. Το Clubman ζυγίζει σύμφωνα με τη ζυγαριά μας 110 kg παραπάνω από το απλό Cooper S, οπότε μοιραία οι επιδόσεις είναι υποδεέστερες. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,2” αντί για 6,5”, το 400άρι σε 15,2” (από 14,7”) και το χιλιόμετρο από στάση σε 27,4” (από 26,8”). Και στη ρεπρίζ 80-110 km/h με 3η μένει αντίστοιχα πίσω, με 3,2” αντί για 2,9”.

Σε σχέση με σπορ εκδόσεις της δικής του κατηγορίας, με αντίστοιχες διαστάσεις και βάρος, το Clubman είναι παντού πιο γρήγορο από το 1.600άρι Peugeot 308 GT ΤΗΡ 205, ενώ το Kia pro_cee’d GT αντιστέκεται περισσότερο και περνά μπροστά σε κάποιες μετρήσεις, χάρη στις κοντές σχέσεις του. Σε σχέση με τον δίλιτρο ανταγωνισμό όμως, το Clubman υστερεί, αφού π.χ. το VW Golf GTI είναι πιο γρήγορο, τόσο το απλό όσο –φυσικά- και το GTI Performance, που είναι και το μόνο που διατίθεται σήμερα.

Από την πρώτη βόλτα με το Clubman καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα μοντέλο της MINI. Το πλαίσιο ακολουθεί πιστά το ανάγλυφο του δρόμου και η ανάρτηση έχει μικρές διαδρομές. Οπότε τερματίζει εύκολα και μέσα στην πόλη σίγουρα θα κουράσει όποιον θέτει την άνεση ως προτεραιότητα. Αυτός όμως δεν είναι ο τυπικός αγοραστής MINI και ειδικά μιας έκδοσης Cooper S. Οι πιστοί της φίρμας θα βρουν και εδώ το πολύ γρήγορο και ακριβές τιμόνι, το οποίο κατευθύνει ένα εντυπωσιακά άμεσο μπροστινό.

Το Clubman δεν γέρνει αισθητά περισσότερο από τα μικρά, όμως οι αντιδράσεις του είναι λίγο πιο ήπιες, λόγω του αυξημένου βάρους και του μεγαλύτερου ίχνους του στον δρόμο. Σίγουρα πάντως κι αυτό κλείνει την τροχιά του στο άφημα του γκαζιού, και είναι πιο προκλητικό οδηγικά από την πλειονότητα των μικρομεσαίων, premium και μη. Υστερεί μόνο σε ελκτική πρόσφυση στην έξοδο κλειστών στροφών, αφού η δύναμη αποδεικνύεται μπόλικη για τους τροχούς του σε ελληνικό οδόστρωμα. Αλλά και όταν βρίσκει πρόσφυση, φτάνουν σχετικά έντονες παρασιτικές δυνάμεις στο τιμόνι (torque steer).

Στο ταμείο
Η κατανάλωση του δίλιτρου TwinPower Turbo επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο οδήγησης. Μια ρεαλιστική τιμή, εφόσον εκμεταλλεύεσαι πού και πού τις επιδόσεις, είναι ελάχιστα πάνω από τα 10 lt/100 km. Αν όμως κινείσαι αρκετά εκτός πόλης, οδηγείς προσεκτικά και χρησιμοποιείς το πρόγραμμα Green mode, μπορείς να δεις πολύ χαμηλότερο νούμερο. Στο ταξίδι, αντί για την κατανάλωση, είναι πιο πιθανό να σε ενοχλήσει ο θόρυβος, τόσο αεροδυναμικός όσο και αυτός από την κύλιση.

Τελικά, αν αντιμετωπίσεις το Clubman Cooper S ως το επόμενο, πολύ πιο ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκίνητο ενός κατόχου παλαιότερου MINI, το κρίνεις ανεπιφύλακτα θετικά. Αν μη τι άλλο, χάρη στον πιο ολοκληρωμένο χαρακτήρα και την πάντα ιδιαίτερη αλλά πιο συμβατική εμφάνιση, θα βρει πολλούς φίλους. Αν όμως από ολόκληρο το όνομά του εστιάσεις μόνο στο «S», δηλαδή έχεις απολύτως σπορ κριτήρια, τότε σε αυτή την κατηγορία υπάρχουν άλλα δίλιτρα, όπως το Seat Leon Cupra και το VW Golf GTI Performance, με σαφώς περισσότερες δυνατότητες.


Τι λέει το DRIVE
Ευρύχωρο και πρακτικό, διατηρεί το χαρακτήρα των MINI σε μεγαλύτερη συσκευασία. Ως Cooper S έχει και πολύ καλές επιδόσεις, χωρίς όμως να μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τις πραγματικά σπορ προτάσεις της κατηγορίας.
Τιμή από €27.100 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, Valvetronic, τούρμπο, 192 PS/5.000-6.000 rpm, 28,6 kgm/1.250-4.600 rpm (30,6 kgm με overboost), χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
0-160 km/h 16,4”
0-400 m 15,2” @ 154,2 km/h
0-1.000 m 27,4” @ 194,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 5,3”
50-80 km/h (3η) 3,0”
80-110 km/h (3η) 3,2”
80-110 km/h (4η) 4,3”
110-140 km/h (4η) 4,6”
110-140 km/h (5η) 6,2”
110-140 km/h (6η) 7,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,4 m
Τελική ταχύτητα 228 km/h
Μέση κατανάλωση 10,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 144 g/km
Διαστάσεις 4.253 x 1.800 x 1.441 mm
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube