Main menu

Ντίνος Παπαγιαννόπουλος
Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017 - 1:45μμ

Test drive: ΜΙΝΙ Cooper Countryman

Το νέο MINI Countryman, στη βασική προσθιοκίνητη έκδοση με τον 1.5 κινητήρα τούρμπο έχει βάλει πολύ νερό στο κρασί της οδικής συμπεριφοράς για να γίνει ένα «κανονικό» οικογενειακό.
Το προηγούμενο Countryman ναι μεν έστριβε, όπως κανένα υπερυψωμένο crossover δεν μπορούσε να στρίψει, αλλά ήταν υπερβολικά σκληρό, δεν έκοβε, είχε βαρύ τιμόνι και οι χώροι ήταν απλώς επαρκείς.
 
Αυτά ήταν τα βασικά μειονεκτήματα ενός αυτοκινήτου που πέτυχε κυρίως λόγω εμφάνισης και ονόματος. Κι αν μπορείς να το κάνεις μία, δεν μπορείς να το συνεχίσεις και στη δεύτερη γενιά. Αλλά αυτό το ήξεραν καλύτερα από εμάς οι άνθρωποι της MINI.

Να λοιπόν που το νέο Countryman αναδεικνύεται ως το μακρύτερο... ΜΙΝΙ που έγινε ποτέ. Βασίζεται στην πλατφόρμα UKL2, την ίδια που χρησιμοποιεί το Clubman και η BMW X1. Σε σχέση με τα οποία βρίσκεται από πλευράς διαστάσεων, κάπου στη μέση. Το συνολικό μήκος έχει μεγαλώσει κατά 20 cm και το πλάτος κατά τρία, ενώ το μεταξόνιο έχει κερδίσει 7,5 cm. Το ύψος παραμένει το ίδιο, αν και σε μία πρώτη ματιά δείχνει πιο χαμηλό από το προηγούμενο. Αυτό συμβαίνει διότι η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί από τα 13,5 στα 16,5 cm, αλλά η γραμμή της οροφής έχει αισθητά χαμηλώσει.



Σχεδιαστικά ωστόσο οι αναλογίες παραμένουν ίδιες και κυρίως η εταιρική ταυτότητα, πράγμα που είναι και θεμελιώδες ζητούμενο για όλα τα μοντέλα της MINI και την ίδια στιγμή αποτελεί μια σχεδιαστική τροχοπέδη. Δείχνει ωστόσο πιο ήπιο από το προηγούμενο. Και εν πάση περιπτώσει αυτό είναι το ζητούμενο για όσους αναζητούν τη διαφοροποίηση από μία σχεδόν ομογενοποιημένη οπτικά κατηγορία.

Πλέον μπορούμε να μιλάμε για ένα πραγματικά ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο, με χώρους καλύτερους από τα περισσότερα αντίστοιχα της κατηγορίας. Πίσω μπορούν να καθίσουν με ευκολία ακόμα και τρεις υψηλόσωμοι επιβάτες, με μοναδική ένσταση το ωφέλιμο ύψος που έτρωγε η γυάλινη οροφή στην έκδοση που δοκιμάζουμε. Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται σε αναλογία 40:20:40 και προαιρετικά μπορείς να τοποθετήσεις και συρόμενα, μέχρι 13 πόντους. Η πλάτη μάλιστα έχει και μεταβαλλόμενη κλίση. Το πορτμπαγκάζ έχει κερδίσει 100 lt κι έχει φτάσει στα 450, έχοντας δύο επίπεδα και εύκολη πρόσβαση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε το νέο MINI Cooper S Countryman


Η χαρακτηριστική σχεδίαση του ταμπλό, με το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο κέντρο που φιλοξενεί την οθόνη πολυμέσων, έχει παραμείνει. Η οθόνη ωστόσο έχει βελτιωμένα γραφικά και είναι πλέον αφής. Από εκεί ελέγχονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και έχει πολλά επίπεδα πληροφόρησης. Δεν είναι και τόσο απλή στη λειτουργία, αλλά η λογική της γίνεται γρήγορα αντιληπτή.

Εμπρός από το τιμόνι εξακολουθεί να υπάρχει το χαρακτηριστικό πολυόργανο που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων. Γενικά η εργονομία δεν είναι απλή, διότι ακολουθεί μια συγκεκριμένη σχεδιαστική φιλοσοφία. Δεν είναι όμως και χαοτική. Η ποιότητα από την άλλη είναι σημαντικά αναβαθμισμένη. Το αντιλαμβάνεσαι από την υφή των πλαστικών και κυρίως από το εξαιρετικό φινίρισμα. Υπάρχουν επίσης πολλές πρακτικές θήκες για ποτήρια και μικροπράγματα, οπότε κανένα παράπονο σε αυτό τον τομέα.



Τα καθίσματα ωστόσο είναι κάπως στενά, ειδικά για πιο εύσωμους ανθρώπους. Κρίμα, διότι η θέση οδήγησης καθαυτή είναι μάλλον η καλύτερη στην κατηγορία. Χαμηλή, «φορετή», με σωστή αναλογία ανάμεσα σε χέρια και πόδια και -λόγω και της πιο ορθογώνιας σχεδίασης του αυτοκινήτου- με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα.

Αυτή τη στιγμή η βασική (και πιο προσιτή οικονομικά) έκδοση του νέου Countryman είναι αυτή που δοκιμάζουμε εδώ, με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο των 1.500 cc, ο οποίος αποδίδει 136 ίππους και 22,4 kgm ροπής. Το πιο σημαντικό είναι ότι η μέγιστη τιμή της ροπής είναι διαθέσιμη συνεχώς από τις 1.400 rpm και μέχρι και τις 4.300 rpm. Κάτι που αντιλαμβάνεσαι από την αρχή.

Το Cooper Countryman, παρά το γεγονός ότι ζυγίζει πάνω από 1,5 τόνο, δείχνει πρόθυμο στο γκάζι. Ο κινητήρας είναι ελαστικός και δεν υπάρχει περίπτωση να καταλάβεις την αρχιτεκτονική του, αν δεν το ξέρεις. Η απουσία κραδασμών είναι πλήρης. Αντίθετα έχει μια ευχάριστη χροιά που γίνεται ακόμα πιο βαθιά και εύηχη όσο οι στροφές ανεβαίνουν. Δείχνει να κουράζεται μόνο πάνω από τις 5.500 rpm.



Μέσα στην πόλη τραβά ικανοποιητικά από πολύ χαμηλά, κάτι που είναι ευπρόσδεκτο για την κίνηση από στενό σε στενό. Συνδυάζεται από ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο με άφησε με ανάμικτα συναισθήματα. Το κούμπωμα των σχέσεων θέλει παραπάνω δύναμη, χαρακτηριστικό στοιχείο όλων των MINI. Η ακρίβειά του όμως είναι δεδομένη, οπότε συνηθίζεις. Η κλιμάκωσή του ωστόσο είναι υπερβολικά μακριά. Σε βαθμό που να πνίγει τον κινητήρα και να στομώνει συνολικά την αίσθηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Έρχεται το νέο υβριδικό MINI Countryman S E


Στις μετρήσεις αυτό φαίνεται ξεκάθαρα: Το Countryman φτάνει στα 100 km/h από στάση σε 10”. Ο χρόνος καθαυτός δεν είναι κακός, δεδομένου ότι φορά και 19άρες ζάντες. Ο αντίστοιχος χρόνος του Peugeot 3008 με τον επίσης 3κυλινδρο 1.200άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο των 130 PS, είναι 10,1”, παρά το γεγονός ότι το Peugeot ζυγίζει 110 κιλά λιγότερα. Δείχνει αν μη τι άλλο την δύναμη και τη γραμμικότητα του 1.5. Αν πάμε όμως στις ρεπρίζ τα πράγματα αντιστρέφονται. Με για τα 80-110 km/h, το MINI θέλει 5,6” ενώ το 3008 4,6”. Με για την ίδια μέτρηση το Countryman χρειάζεται 7,2” και το 3008 6,1”. Και η διαφορά μεγαλώνει περαιτέρω με και . Πιο συγκεκριμένα με για τα 110-140 km/h το ΜΙΝΙ θέλει 11,6” με το 3008 να κάνει χρόνο 9,9”.

Πρακτικά όλο αυτό σε κάνει να καταφεύγεις συχνότερα σε κατέβασμα, αν θέλεις να κινηθείς πιο γρήγορα. Ή να είσαι κολλημμένος στο πρόγραμμα «Sport», ένα από τα τρία συνολικά, με τα άλλα δύο να είναι το «Μid» και το «Green». Τα φρένα είναι από τα πιο δυνατά της κατηγορίας, αφού χρειάζονται μόλις 37 μέτρα για ακινητοποίηση από τα 100 km/h. Η αίσθηση του πεντάλ όμως θα θέλαμε να είναι πιο γραμμική. Επίσης η λειτουργία «συγχρονισμού» των στροφών στο κατέβασμα επιφέρει το ενοχλητικό φαινόμενο να κατεβάζεις σχέση και το αυτοκίνητο αντί να «φρενάρει», να δίνει μια στιγμιαία επιπλέον ώθηση που σε ξαφνιάζει. Πρέπει να απενεργοποιήσεις το ESP για να μπορέσεις να φρενάρεις σωστά με τον κινητήρα.

Η διαφορά στην ποιότητα της λειτουργίας της ανάρτησης είναι θεαματική, υπέρ του νέου. Η αρχιτεκτονική με γόνατα μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει μεγαλύτερη διαδρομή, μακράν πιο μελετημένη απόσβεση, δεν τερματίζει, δεν κοπανάει και έχει πολύ καλύτερη απορρόφηση των κακοτεχνιών του δρόμου.

Δεν έγινε ξαφνικά μαγικό χαλί. Οι ρυθμίσεις εξακολουθούν να είναι σφιχτές και ο σπορ προσανατολισμός ξεκάθαρος. Αλλά πλέον το νέο Countryman είναι ένα «κανονικό» οικογενειακό αυτοκίνητο. Mε σεβαστή απόσταση από το έδαφος, το οποίο παρόλα αυτά δεν γέρνει πολύ, είναι ακριβές στο πάτημά του και με γρήγορη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Είναι ξεκάθαρο πως δεν έχει εκείνο το νεύρο του προηγούμενου, έχει γίνει πιο αδρανές, ενώ και το τιμόνι είναι πιο ράθυμο. Αλλά σε σχέση με τον υπάρχοντα ανταγωνισμό παραμένει από τα πιο σπορ μοντέλα.



Στρίβει με σιγουριά και –αν και πλέον νιώθεις το παραπάνω βάρος – μπορεί να τοποθετηθεί με ακρίβεια. Και πλέον μπορεί να κάνει ένα ξεκούραστο ταξίδι. Η άνεση κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο και μόνο τα λάστιχα run flat αλλοώνουν ελαφρώς την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, φέρνοντας στην καμπίνα επιπλέον θόρυβοΗ μέση κατανάλωση στάθηκε στα 9,0 lt/100 km, μια τιμή σχετικά υψηλή για την κατηγορία, αλλά αποδεκτή για το βάρος του αυτοκινήτου. Και με τη δυνατότητα να πέσει περαιτέρω, όντας λίγο πιο προσεκτικός.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Dacar Special: Δοκιμάζουμε το αγωνιστικό MINI Countryman ALL4 Racing


Το νέο MINI Countryman στη βασική έκδοση Cooper είναι ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Η διαφορετικότητά του πλέον δεν είναι μονοσήμαντη. Συνδυάζεται και με ένα χρηστικό και ευρύχωρο πακέτο. Ωστόσο, αυτή η διαφορετικότητα εξακολουθεί να τιμολογείται πιο ακριβά. Το νέο «βασικό» Cooper Countryman ξεκινά από τις €26.970 με αρκετά καλό εξοπλισμό, αλλά και με την κλασική φιλοσοφία της MINI να προσφέρει έναν ατελείωτο κατάλογο παραμετροποίησης και επιπλέον εξοπλισμού. Η τιμή έτσι μπορεί να φτάσει πολύ πάνω από τα 30 χιλιάρικα. Αλλά τουλάχιστον θα έχει και ένα σαφώς πιο σοβαρό αντίκρισμα.
 
Τι λέει το DRIVE
Το νέο Countryman μπορεί πλέον άφοβα να συγκαταλέγεται στη χορεία των ευρύχωρων και χρηστικών SUV. Σε αυτό το βωμό θυσίασε ένα μέρος από τη σπιρτάδα του, αλλά εμείς το προτιμούμε έτσι. Ο 1.500άρης τούρμπο βενζίνης θα μπορούσε να αποδώσει ακόμα καλύτερα με ένα λιγότερο «μακρύ» κιβώτιο.
Τιμή Από €26.970
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο και σύστημα VALVETRONIC, 136 PS/4.400-6.000 rpm, 22,4 kgm/1.400-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0”
0-160 km/h 28,9”
0-400 m 17,4” @ 130,8 km/h
0-1.000 m 31,7” @ 165,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
30-50 km/h (3η) 3,5”
50-80 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (5η) 11,6”
Φρένα 100-0 km/h 37 m
Τελική ταχύτητα 202 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0lt/100 km
Εκπομπές CO2 126 g/km
Διαστάσεις 4.299 x 1.822 x 1.557 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Βάρος 1.520 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

 

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία