Οδηγούμε το νέο Jeep Compass

Οδηγούμε το νέο Jeep Compass

Το Compass βρήκε και πάλι το δρόμο του για την ευρωπαϊκή αγορά, επιστρέφοντας με νέα γενιά για να εμπλουτίσει την γκάμα της Jeep στη μεσαία κατηγορία των SUV.

Με την κατηγορία των SUV/crossover να κερδίζει πανευρωπαϊκά ολοένα και περισσότερο έδαφος και να αυξάνει συνεχώς το μερίδιό της στην αγορά ακόμα και στην χώρα μας, η Jeep σήκωσε από τον «πάγκο» το Compass. Προικισμένο με δοκιμασμένα μηχανικά μέρη και εμφάνιση που δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο, το κόμπακτ Jeep ξαναμπαίνει στο στίβο της ευρωπαϊκής αγοράς.

Το νέο Compass έρχεται επί της ουσίας να καλύψει το κενό που υπάρχει στην γκάμα της Jeep ανάμεσα στο δημοφιλές Renegade και το μεγαλύτερο Cherokee. Ένα μοντέλο που ολοκληρώνει την απόβασή της στην Γηραιά Ήπειρο, καθώς πλέον διαθέτει ένα τουλάχιστον μοντέλο σε κάθε υποκατηγορία των SUV και crossover.

Το νέο Compass θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στα τέλη Ιουλίου, με τιμή που θα ξεκινά από τις περίπου €28.000. Η γκάμα κινητήρων, αποτελούμενη από δύο ντίζελ και ένα βενζινοκινητήρα, θα δημιουργεί επτά διαφορετικούς συνδυασμούς ιπποδύναμης και μετάδοσης και σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού: Sport, Longitude, Limited και Trailhawk. Η τελευταία έχει σαφώς πιο off-road προσανατολισμό και το χαρακτηριστικό της αυτό επεκτείνεται και σε άλλα τμήματα του αυτοκινήτου εκτός από τον εξοπλισμό.

Σε σύγκριση με το Renegade
Πέρα από τις διαστάσεις στις οποίες θα αναφερθούμε παρακάτω, η ουσιαστικότερη διαφορά ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα είναι η σχεδιαστική φιλοσοφία, η οποία αποτυπώνει και τα δυο διαφορετικά «στρατόπεδα» που υπηρετεί η Jeep: Αυτό της σκληροτράχηλης και αυτό της premium φίρμας. Αμφότερα μοιράζονται κάποια κοινά χαρακτηριστικά στοιχεία που τα κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμα ως Jeep, όπως για παράδειγμα η μάσκα με τις επτά κάθετες γρίλιες και η τραπεζοειδής σχεδίαση στους θόλους των τροχών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Jeep Renegade 1.6 Mjtd 120 PS DDCT

Από εκεί και πέρα όμως, το Compass δεν ακολουθεί τις ευθείες γραμμές και το τετραγωνισμένο σχήμα του Renegade. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, έχει υιοθετήσει τις πιο δυναμικές γραμμές του μεγαλύτερου Grand Cherokee: Πιο φουσκωμένα φτερά, επικλινές παρμπρίζ, σχήμα των εμπρός και πίσω φαναριών και πιο classy μάσκα, με χρώμιο και ενθέσεις μαύρου γυαλιστερού χρώματος. Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το νέο Compass είναι μια μικρογραφία της ναυαρχίδας της εταιρείας και αυτό δείχνει παράλληλα και τον πιο premium προσανατολισμό του συγκριτικά με το Renegade.

Το νέο Compass βασίζεται σε μια επιμηκυμένη έκδοση του πατώματος του Renegade και είναι περίπου 14,5 πόντους μακρύτερο, φθάνοντας τα 4,394 m. Το μεταξόνιο είναι με τη σειρά του οκτώ πόντους μεγαλύτερο, στα 2.636 mm. Όλο το έξτρα μήκος έχει προστεθεί από τη μεσαία κολόνα και πίσω, έτσι ώστε να αποκτήσει πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ κέρδισε 88 λίτρα συγκριτικά με το Renegade και η συνολική του χωρητικότητα φθάνει τα 438 λίτρα. Ενώ στις πίσω θέσεις, δύο ενήλικοι θα βολευτούν άνετα, έχοντας αρκετό χώρο για τα γόνατά τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Jeep Renegade Longitude 2.0 Mjtd 6MT 4WD

Η σχεδίαση της καμπίνας φέρει τη σφραγίδα της Jeep και δεν διαφέρει σημαντικά από την αντίστοιχη του Renegade. Είναι όμως πιο προσεγμένη και καλά εξοπλισμένη, δείγμα του πιο premium χαρακτήρα του Compass. Το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό υλικό στα περισσότερα μέρη του, ενώ ο πίνακας οργάνων ενσωματώνει μία έγχρωμη οθόνη 3,5” στις βασικές εκδόσεις εξοπλισμού και μια 7άρα στην πλούσια Limited και την «off-road» Trailhawk. Ακόμα, το Compass εξοπλίζεται με την τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων UConnect, το οποίο ελέγχεται από μια οθόνη αφής 8,4”. Ένα σύστημα με ισχυρότερους επεξεργαστές, φιλικότερο UI για το χρήστη και καλύτερη ευκρίνεια, ενώ είναι και πλήρως συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto.

Βενζίνη ή ντίζελ, 2WD ή 4WD
Η γκάμα των κινητήρων, με τους οποίους θα διατεθεί το Compass στην Ευρώπη προέρχεται από το Renegade και περιλαμβάνει τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα τούρμπο MultiAir 2 σε έκδοση με 140 και 170 PS και δυο ντίζελ μοτέρ: Τον 1.6 MultiJet II με 120 PS και τη δίλιτρη εκδοχή του σε έκδοση με 140 ή 170 PS. Οι δύο βασικές εκδόσεις συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και είναι αποκλειστικά δικίνητες. Η επιλογή της τετρακίνησης και του αυτόματου κιβωτίου εννέα σχέσεων υπάρχει μόνο στις υπόλοιπες εκδόσεις και μάλιστα στάνταρ στις ισχυρότερες των 170 PS.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Jeep Grand Cherokee Trackhawk, ντεμπούτο στη Νέα Υόρκη

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Jeep Grand Cherokee Trackhawk, ντεμπούτο στη Νέα ΥόρκηΓια τις «off-road» αναζητήσεις του νέου Compass φροντίζουν τα συστήματα μόνιμης τετρακίνησης «Jeep Active Drive» και «Jeep Active Drive Low» (με 20:1 crawl ratio) στην έκδοση Trailhawk τα οποία επίσης γνωρίσαμε στο Renegade. Η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς μοιράζεται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη. Η ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος είναι εξαιρετική και να μπορεί να στείλει ανά πάσα στιγμή το 100% της διαθέσιμης ροπής στον τροχό που χρειάζεται. Διαθέτει ακόμα ένα σύστημα απεμπλοκής του πίσω άξονα για να προσφέρει μέγιστη οικονομία καυσίμου σε νορμάλ συνθήκες κίνησης. Επιπλέον διαθέτει το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain που προσφέρει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα: Τα Auto, Snow, Sand, Mad, συν το Rock για κίνηση σε βραχώδεις περιοχές στο Trailhawk.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Cherokee

Στη σύντομη επαφή μας με το μοντέλο στα περίχωρα της Λισαβόνας, είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από την κορυφαία σε ισχύ ντίζελ έκδοση και μάλιστα στην πιο «άγρια» έκδοση Trailhawk. Η τελευταία έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (21,6 έναντι των 19,8 cm των υπόλοιπων εκδόσεων), εξοπλίζεται με λάστιχα μικτής χρήσης και τροχούς 17”. Επιπλέον διαθέτει ειδικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και στην ποδιά, ενώ έχει επίσης και διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες που του δίνουν μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (30 και 33,6 μοίρες αντίστοιχα).

Παρά τον πιο «χωμάτινο» χαρακτήρα της, το Compass Trailhawk μας εξέπληξε ευχάριστα. Από τη μια η πολύ καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει στο θόρυβο του μοτέρ να περνά στην καμπίνα και από την άλλη η εξαιρετική ποιότητα κύλισης κάνει την κίνηση στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο μια ευχάριστη εμπειρία. Η ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ελέγχει άριστα το ψηλό αμάξωμα, περιορίζει την κλίση στις στροφές, δίχως να ταλαιπωρεί τους επιβάτες, ακόμα και όταν ο οδηγός αποφασίσει να εγκαταλείψει την άσφαλτο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Jeep Grand Cherokee Trackhawk: Σε ποια δέκα πίνει το αίμα στο 0-100 km/h;

Σε βατούς χωματόδρομους καταπίνει κάθε εμπόδιο χωρίς να τον αντιληφθούν οι επιβαίνοντες και κινείται με άνεση λιμουζίνας. Ενώ ακόμα και όταν το έδαφος σκληρύνει, η λειτουργία της παραμένει υποδειγματική. Για την ικανότητά του εκτός ασφάλτου, δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά για το νέο Compass. Μόνο ότι χαράζει το δρόμο για κάθε μοντέλο της κατηγορίας.

Το τιμόνι δεν διαπρέπει στην άσφαλτο, όντας λίγο ασαφές γύρω από την ευθεία και όχι ιδιαίτερα πλούσιο σε πληροφορία. Αλλά σε αποζημιώνει εκτός δρόμου όπου δεν αφήνει τους κραδασμούς να φθάσουν στα χέρια σου. Ο κινητήρας από την άλλη είναι πλούσιος σε ροπή και οι 170 ίπποι του δεν δυσκολεύονται να κινήσουν ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό τα 1.615 κιλά του Compass.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Compass συνδυάζει την κομψή εμφάνιση, με χώρους και καλή ποιότητα. Είναι ικανό και άνετο στο δρόμο και πραγματικό Jeep όταν αφήσει την άσφαλτο πίσω του.
Τιμή Από €28.000 Τεχνολογία 1.956 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας 170 PS/3.750 rpm, 38,7 kgm/1.750, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
 9,5”
Τελική ταχύτητα 196 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 148 g/km
Διαστάσεις 4.394 x 1.819 x 1.644 mm
Χώρος αποσκευών 438 lt
Βάρος 1.615 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube