Test drive: Jeep Renegade Longitude 2.0 Mjtd 6MT 4WD

Test drive: Jeep Renegade Longitude 2.0 Mjtd 6MT 4WD

Αν δεν υπήρχε ο σοβαρός αποτρεπτικός παράγοντας της φορολόγησης και του τεκμηρίου, το δίλιτρο ντίζελ Renegade με τους 140 PS και τη μόνιμη τετρακίνηση θα ήταν μακράν η πιο ενδεδειγμένη λύση της γκάμας. Και εξηγούμε γιατί.

Το Renegade έκανε αίσθηση από την πρώτη στιγμή της παρουσίας του στην αγορά, πριν από 2 χρόνια.

Ένα μικρό Jeep, ήταν το κατάλληλο μοντέλο, ακριβώς τη στιγμή που η κατηγορία των μικρών crossover είχε αρχίσει να μεγαλώνει με εκθετικό ρυθμό. Προφανώς αν δεν υπήρχε η συνεργασία με τη FIAT, πιθανόν να μην γινόμασταν μάρτυρες αυτής της γέννησης, αλλά υπήρξε. Ο Όμιλος FCA λοιπόν εξασφάλισε τις 
απαιτούμενες πρώτες ύλες και περιόρισε το τεράστιο κόστος μιας εξέλιξης από το μηδέν. Το Renegade έχει κοινή πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το FIAT 500X, αλλά δεν είναι το ίδιο αυτοκίνητο. Κάθε άλλο.

Η εμφάνιση κατ’ αρχήν. Το στιλιζαρισμένο 500Χ δείχνει μίλια μακριά από το σαφώς πιο «ωμό» Renegade, η σχεδίαση του οποίου γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμη ως «Jeep»: ευθείες γραμμές, πιο τετραγωνισμένο σχήμα, η χαρακτηριστική μάσκα, τα φωτιστικά σώματα, όλα παραπέμπουν στις αμερικάνικες καταβολές του. Κι έτσι έπρεπε βέβαια. Το Renegade ωστόσο είναι εξαιρετικά «ευρωπαϊκό» από πλευράς διαστάσεων. Το μήκος του είναι κάτω από τα 4,3 μέτρα και το στέλνει κατευθείαν στην κατηγορία των μικρομεσαίων crossover. Είναι βέβαια πιο φαρδύ και αναπόφευκτα πιο ψηλό – και λόγω των 20 cm απόστασης από το έδαφος και λόγω σχεδίασης. Αλλά εξακολουθεί να θεωρείται πρακτικά ένα αυτοκίνητο πόλης. Και για να λέμε την αλήθεια αντεπεξέρχεται θαυμάσια σε αυτό το ρόλο. Έχει εποπτική θέση οδήγησης, αδιαφορεί πλήρως για λακκούβες και σαμαράκια, το τιμόνι του «κόβει», έχει ένα χαρακτηριστικά τετράγωνο σχήμα που σου επιτρέπει να υπολογίζεις άνετα τις διαστάσεις του, γενικά αισθάνεται πολύ άνετα μέσα στον αστικό ιστό.



Αλλά δεν θα το πάρεις γι αυτό. Ειδικά τη συγκεκριμένη έκδοση με τον δίλιτρο τουρμποντίζελ κινητήρα των 140 PS και την μόνιμη τετρακίνηση. Διαφορετικά θα διάλεγες την φθηνότερη προσθιοκίνητη με τον 1.6 ντίζελ των 120 PS, ή την βενζινοκίνητη, με τον 1.4 τούρμπο MultiAir των 140 PS. Διότι ετούτο το Renegade είναι τετρακίνητο. Και έχει σοβαρή απόσταση από το έδαφος και εξίσου σοβαρές γωνίες πρόσβασης και αναχώρησης (21 και 32,1 μοίρες αντίστοιχα). Που σημαίνει ότι μπορεί να κάνει ό,τι πρέπει να κάνει ένα Jeep που σέβεται τον εαυτό του. Εκτός δρόμου παιχνίδι. Η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς στέλνεται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη. Δεν θα μπορούσε να γίνει κι αλλιώς. Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κεντρικό διαφορικό θα ήταν ασύμφορο σε κόστος και μεγάλο σε διαστάσεις για την κατηγορία του Renegade. Η ηλεκτρονική διαχείριση ωστόσο του συστήματος είναι εξαιρετική και πρωτοφανής για την κατηγορία.


Στην κεντρική βάση της κονσόλας υπάρχει περιστροφικός διακόπτης από τον οποίο επιλέγεις τον φάκελο λειτουργίας της τετρακίνησης, ανάλογα με τις συνθήκες. Στη βασική θέση Auto, το μεγαλύτερο ποσοστό της δύναμης πάει στους εμπρός τροχούς, ενώ πάνω από κάποια ταχύτητα υπάρχει και δυνατότητα απεμπλοκής του άξονα προς το πίσω διαφορικό, για μείωση των απωλειών. Στο Snow, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο προοδευτική, ενώ το ποσοστό μετάδοσης ξεκινά από την αναλογία 60/40. Φυσικά προσαρμόζεται αναλόγως της ολίσθησης. Το traction control μένει ενεργοποιημένο. Στο επόμενο πρόγραμμα, το Sand, η μετάδοση ροπής μπορεί να φτάσει έως το 100% εμπρός ή πίσω, ενώ το traction control είναι μερικώς απενεργοποιημένο. Παρόμοια είναι και η λειτουργία στο Mud, με διαφορές στον έλεγχο της πρόσφυσης και την απόκριση του γκαζιού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Jeep Renegade 2.0L Trailhawk

Με λίγα λόγια έχεις στα χέρια σου ένα «όπλο» που σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις πολύ σοβαρό off roading. Σε αυτό συμβάλλει και η ανάρτηση. Ή μάλλον το πολύ στιβαρό πλαίσιο, το οποίο βοηθά τα εμπρός γόνατα και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω να λειτουργούν σωστά. Κι εκεί που λίγο πριν, στην άσφαλτο, νόμιζες ότι η ανάρτηση ίσως να είναι λίγο πιο σφιχτή απ' όσο θα ήθελες, ξαφνικά στο χώμα διαπιστώνεις ότι περνάει με πολύ καλό έλεγχο πάνω από οποιαδήποτε ανωμαλία. Η τετρακίνηση δουλεύει υποδειγματικά. Ακόμα και σε δύσκολες καταστάσεις νιώθεις ότι στέλνει τη ροπή στον κατάλληλο τροχό.



Αλλά και στην άσφαλτο αυτό είναι το πρώτο Jeep που μπορείς να πεις πως στρίβει με απολύτως σύγχρονο τρόπο. Έχει εξαιρετικά σίγουρο πάτημα, γέρνει όσο χρειάζεται για να σου υποδείξει το όριο και ανταποκρίνεται στις εντολές του οδηγού άμεσα και με πειθήνια. Το τιμόνι του δεν είναι τόσο ακριβές όσο του Nissan Juke και ενδεχομένως να έχει λίγο χειρότερη ποιότητα κύλισης από ένα Opel Mokka X, αλλά κάνει τη δουλειά χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα επεμβαίνουν όποτε και όσο πρέπει, διατηρώντας έναν εποπτικό ρόλο που δεν αλλοιώνει την αίσθηση που σου δίνει το αυτοκίνητο. Και είναι και ιδιαιτέρως σβέλτο. Ο εκ της FIAT ορμώμενος δίλιτρος ντίζελ είναι λίγο παραπάνω φωνακλάς μεν αλλά αποδίδει. Δεν μιλάω τόσο για τους 140 PS, όσο για τα 35,7 kgm ροπής από τις 1.500 rpm, που δίνουν στο μικρό SUV όσο αέρα χρειάζεται για να πηγαίνεις...αέρα. Τα 10,3” για το 0-100 km/h λένε μόνο τη μισή ιστορία. Η άλλη μισή παίζεται στις ρεπρίζ, όπου, αν εξαιρέσεις τις πολύ χαμηλές στροφές με μεγάλη σχέση, στις υπόλοιπες πετυχαίνει τιμές κορυφαίες για την κατηγορία. Σε αυτό συμβάλλει και το σχετικά κοντό 6άρι κιβώτιο, το οποίο το βρήκα και πολύ θετικό σε αίσθηση. Στην αρχή νιώθεις το λεβιέ λίγο χαλαρό, αλλά σύντομα διαπιστώνεις ότι κουμπώνει σωστά και γρήγορα. Καλά σε απόδοση είναι και τα φρένα, με μοναδική υποσημείωση ότι θα ήθελα λίγο μικρότερη αρχική διαδρομή.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Στη Βραζιλία η παγκόσμια πρώτη του ολοκαίνουργιου Jeep Compass

Θετικά είναι και τα σχόλια για την καμπίνα. Η σχεδίαση, αν και σε κάποια σημεία, όπως οι περιστροφικοί διακόπτες του κλιματισμού και το σύστημα infotainment, φανερώνουν την εκλεκτική συγγένεια με το 500X, συνολικά καταφέρνει να διαφοροποιείται. Θα έλεγα μάλιστα πως από πλευράς συναρμογής είναι καλύτερη. Οι χώροι επίσης είναι επαρκείς για τέσσερις ενήλικες. Εντάξει, το πορτμπαγκάζ των 351 lt  δεν βρίσκεται στην κορυφή βάσει χωρητικότητας, αλλά τελικά χωρά αρκετά πράγματα, ενώ φορτώνεται πανεύκολα με το πολύ χαμηλό κατώφλι του. Πέρα από τον ικανοποιητικό χώρο, η καμπίνα του Renegade είναι προσεκτικά σχεδιασμένη και λειτουργική. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, με απλή εργονομία. Κάποιους μπορεί να ξενίσει η θέση των κουμπιών ρύθμισης του ηχοσυστήματος πίσω από το τιμόνι, αλλά αυτή είναι μια κληρονομιά- παραξενιά της Jeep και γι αυτό τη συγχωρούμε. Καλό βαθμό κερδίζει η πρακτικότητα, όπως αυτή μετουσιώνεται από τις πολλές θήκες για μικροπράγματα και μπουκάλια-ποτήρια, σε όλα τα σημεία που πρέπει.



Με δυο λόγια η συγκεκριμένη δίλιτρη, τετρακίνητη έκδοση θα ήταν σίγουρα η πρώτη επιλογή μου, αν δηλαδή επέλεγα να αγοράσω Jeep Renegade. Σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες είναι η πιο ισορροπημένη. Είναι αυτός ο δίλιτρος σε αυτή τη Χώρα που χαλάει τη συνταγή. Κάτι για το οποίο βέβαια δεν φταίει το αυτοκίνητο. Αυτό και καλό εξοπλισμό έχει και σχετικά χαμηλή κατανάλωση (στα χαμηλά 7άρια κινηθήκαμε καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής) και πλούσιο εξοπλισμό στην έκδοση Longitude που οδηγήσαμε. Δεν είναι σίγουρα το σπορ crossover, ούτε καν το πιο άνετο, αλλά έχει ένα βαρύ όνομα και πέρα από αυτό είναι ίσως το μόνο στην κατηγορία με το οποίο μπορείς να κάνεις σοβαρά πράγματα εκτός δρόμου, χωρίς να το φοβάσαι και χωρίς να σε «πουλήσει». Τα €27.700 που κοστίζει είναι αρκετά, αλλά παραμένουν μια ανταγωνιστική τιμή, αν συνυπολογίσει κανείς όλα όσα προαναφέραμε.


Τι λέει το DRIVE
Το Jeep Renegade με τον δίλιτρο ντίζελ κινητήρα, την τετρακίνηση και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι η χρυσή τομή της γκάμας του. Όχι τόσο ακραίο (και ακριβό) όσο το Trailhawk, όχι τόσο light, όσο τα προσθιοκίνητα, όχι τόσο ενεργοβόρο, όσο οι βενζινοκίνητες τούρμπο εκδόσεις. Είναι όμως δίλιτρο σε μιά παράλογη φορολογικά χώρα...

Τεχνολογία 1.956 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, έμεσος ψεκασμός και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας 140 PS/3.750 rpm, 35,7,4 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
0-160 km/h 32,9”
0-400 m 17,3” @ 128,8 km/h
0-1.000 m 32,1” @ 158,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,1”
50-80 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 5,1”
110-140 km/h (4η) 8,9”
110-140 km/h (5η) 8,8”
110-140 km/h (6η) 10,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134 g/km
Διαστάσεις 4.255 x 1.805 x 1.684 mm
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube