Δοκιμάζουμε τη νέα Porsche 911 GT3

Δοκιμάζουμε τη νέα Porsche 911 GT3

Η Porsche εισάκουσε την επιθυμία των παραδοσιακών φίλων της και διαθέτει ξανά την GT3 με χειροκίνητο κιβώτιο. Την οδηγούμε για να δούμε αν προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση.

Οι παραδοσιακοί πελάτες της ξεσηκώθηκαν τo 2013 όταν η Porsche λανσάρισε τη νέα 911 GT3 αποκλειστικά με το αυτόματο σειριακό κιβώτιο PDK διπλού συμπλέκτη.

Μετά από τέσσερα χρόνια και αναρίθμητες συζητήσεις, η Porsche εκτόνωσε την κατάσταση προσφέροντας στους αγοραστές της ανανεωμένης 911 GT3 MY2017 την επιλογή ανάμεσα σε δύο κιβώτια: μια αναβαθμισμένη έκδοση του PDK επτά σχέσεων κι ένα νέο χειροκίνητο 6άρι, που είχε πρωτοπαρουσιαστεί πέρσι στην περιορισμένης παραγωγής 911 R. Αυτό το δεύτερο είναι που δοκιμάζουμε εδώ.

Αυτό το αυτοκίνητο ελπίζει ότι θα κάνει τους επικριτές να σωπάσουν. Όχι μόνο έχει το περιζήτητο χειροκίνητο 6άρι, αλλά κι ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό στη θέση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου που πάει πακέτο με το PDK. Η νέα GT3 έχει έναν ειδικό γι’ αυτήν, πλαστικό προφυλακτήρα, που ζυγίζει λιγότερο από πριν και περιλαμβάνει ένα πιο τονισμένο splitter για πιο αποδοτικό διαχωρισμό της ροής του αέρα. Διαφορετικής σχεδίασης είναι και οι αεραγωγοί για τα ψυγεία και τα φρένα.



Ο πίσω προφυλακτήρας είναι και αυτός ξεχωριστός σε εμφάνιση, με πρόσθετους κατακόρυφους αεραγωγούς στα άκρα, για εξαερισμό του χώρου του κινητήρα. Το κάλυμμα του κινητήρα έχει δύο ξανασχεδιασμένους αεραγωγούς δυναμικής ροής και οπές εξαερισμού. Η χαρακτηριστική πίσω πτέρυγα είναι τοποθετημένη 20 mm ψηλότερα και 10 mm πιο πίσω, ώστε να παρέχει αρνητική άντωση πιο αποδοτικά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 7’ 12” 7 για την Porsche 911 GT3 2018 στο Nürburgring [videos]

Το πάτωμα προέρχεται από την 911 R και διαφέρει από εκείνο της προηγούμενης GT3 στον πίσω διαχύτη και στις λεγόμενες «γεννήτριες στροβίλων», οι οποίες συμβάλλουν στη μεγάλη, κατά 20%, αύξηση της κάθετης δύναμης στον πίσω άξονα. Η συνολική κάθετη δύναμη είναι τώρα 155 kg μεγαλύτερη στην τελική ταχύτητα 320 km/h του αυτοκινήτου.

Με 25 mm μικρότερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τις πιο «καθημερινές» 911, και με τους στάνταρ 20άρηδες τροχούς που φορούν λάστιχα Michelin Pilot Sport Cup 2 σε διαστάσεις 245/35 μπροστά και 305/30 πίσω, η νέα GT3 δείχνει καθισμένη σταθερά στο δρόμο. Το αυξημένο κάμπερ των τροχών σε κάνει να νομίζεις ότι βρίσκεσαι στα pits του Le Mans.

Η θέση οδήγησης είναι τέλεια και σου παρέχει μια θαυμάσια θέα των κομψών μπροστινών φτερών και του δρόμου μπροστά σου.
Το τιμόνι με επένδυση Alcantara είναι παρόμοιο με της 918 Spyder. Χωρίς κανένα κουμπί, έχει τη σωστή διάμετρο και είναι κλασικά στρογγυλό. Για λόγους μείωσης του βάρους δεν υπάρχουν πίσω καθίσματα.



Πώς είναι στην οδήγηση;
Η ατμοσφαιρική 4λιτρη έκδοση του κλασικού 6κυλινδρου boxer είναι γνωστή με τον κωδικό 9R1.5 και συγγενεύει στενά με τον κινητήρα της 911 R. Έχει ορισμένες νέες βελτιώσεις, όπως το επίχρισμα χαμηλής τριβής με ψεκασμό τόξου πλάσματος στο εσωτερικό των κυλίνδρων, ο ενισχυμένος στροφαλοθάλαμος, ο ξανασχεδιασμένος μηχανισμός κίνησης των βαλβίδων και το αναθεωρημένο σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, που μειώνει την κυκλοφορία λαδιού κατά περισσότερο από 40%.

Με τα σφυρήλατα έμβολα, τις μπιέλες τιτανίου, το σύστημα VarioCam ελέγχου των βαλβίδων και το σύστημα άμεσου ψεκασμού 200 bar από τον αγωνιστικό κινητήρα που κέρδισε τις 24 Ώρες της Daytona, ο boxer της νέας GT3 αποδίδει 24 ίππους και 2,1 kgm παραπάνω από τον 3.8 του προηγούμενου μοντέλου. Η ιπποδύναμη έχει φτάσει τους 500 PS/8.250 rpm και η ροπή τα 46,9 kgm/6.000 rpm.

Στηριγμένος σε δυναμικές βάσεις που σκληραίνουν όσο ανεβαίνουν οι στροφές, ο νέος κινητήρας στροφάρει μέχρι το εκπληκτικό όριο των 9.000 rpm όπου επεμβαίνει ο κόφτης. Η Porsche λέει ότι εκτοξεύει την 911 GT3 από στάση μέχρι τα 100 km/h σε 3,9” με το χειροκίνητο κιβώτιο (0,5” πιο γρήγορα με το PDK) για να φτάσει τα 200 km/h σε 11,4”.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Porsche 911 GT2 RS, ντεμπούτο στο Goodwood Festival of Speed [video]

Βάζοντας μπροστά τον boxer, δέχεσαι ένα ηχητικό χαστούκι από τις εξατμίσεις που συνοδεύεται από τον γνωστό μεταλλικό θόρυβο του κινητήρα. Νιώθεις τα πιστόνια να δονούν το σώμα σου στο ρελαντί, ενισχύοντας την αίσθηση ότι η 911 GT3 είναι περισσότερο ένα αγωνιστικό για το δρόμο παρά ένα μοντέλο δρόμου εξελιγμένο για την πίστα.

Η ανάρτηση είναι πιο ελεγχόμενη από του παλιότερου μοντέλου. Σε μια προσπάθεια της Porsche να κάνει την GT3 πιο ευχάριστη στα ταξίδια, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ –με τις θέσεις Comfort και Sport– έχουν τροποποιηθεί ώστε να προσφέρουν ευρύτερο φάσμα λειτουργίας.



Όμως η GT3 υποφέρει από θόρυβο κύλισης. Λόγω της μείωσης του ηχομονωτικού υλικού γύρω από τον πίσω καθρέφτη, ώστε να κρατηθεί το βάρος στο επίπεδο του προηγούμενου μοντέλου, ο θόρυβος από τα λάστιχα είναι τώρα περισσότερος. Ευτυχώς, τις περισσότερες φορές πνίγεται από τον υπέροχο μπάσο ήχο των εξατμίσεων.

Ο νέος, 4λιτρος boxer έχει λίγο διαφορετικό χαρακτήρα από τον παλιό 3.8. Η αυξημένη ροπή, που εμφανίζεται 250 rpm νωρίτερα από πριν, δυναμώνει το τράβηγμα στις μεσαίες στροφές, όταν πραγματικά πιέζεις με 2η, 3η και 4η ταχύτητα. Ο νέος κινητήρας δείχνει και πιο εύστροφος στις τελευταίες 2.000 rpm, όπου παίζουν ρόλο ο πιο άκαμπτος στροφαλοθάλαμος και οι άλλες ενισχύσεις του μπλοκ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ H νέα Porsche 911 GT3 ντριφτάρει τραγουδώντας [video]

Γύρω στις 4.000 rpm, ανοίγει ένα κλαπέτο στην εξάτμιση κάνοντας τον ήχο της ακόμα πιο πωρωτικό. Η απόκριση του νέου κινητήρα κόβει την ανάσα, όπως και η ευστροφία του. Πάνω από τις 7.000 rpm της μέγιστης ροπής ο ήχος από τις εξατμίσεις είναι υπέροχος, αλλά αυτό που ξεχωρίζει είναι το ουρλιαχτό από την εισαγωγή, πίσω από τον ώμο σου. Δυναμώνει σε δύο διακριτά στάδια, πρώτα στις 3.800 rpm και μετά ξανά στις 6.800 rpm. H απόδοση είναι απίστευτα γραμμική, κι έχεις ακόμα άλλες 2.000 rpm για να παίξεις.

Όταν πια βρεις την κατάλληλη ευθεία για να κοκκινίσεις το στροφόμετρο σε τουλάχιστον δύο σχέσεις του κιβωτίου, τότε μόνο συνειδητοποιείς πόσο φοβερός είναι ο νέος boxer της GT3. Πρέπει όμως να είσαι προετοιμασμένος. Ο καταιγισμός στροφών και επιτάχυνσης απαιτεί την αναπόσπαστη προσοχή σου. Το αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο την κρατάει πολύ σταθερά στην πορεία της. Όμως το τελικό κρεσέντο στις 9.000 rpm σε τρελαίνει καθώς η καμπίνα κατακλύζεται από το θόρυβο του ανέμου, του κινητήρα, της κύλισης, της εισαγωγής και της εξάτμισης.



Το κιβώτιο είναι το πρώτο χειροκίνητο που διατίθεται από το 2011, όταν σταμάτησε η παραγωγή του μοντέλου δεύτερης γενιάς. Και είναι το καλύτερο ως τώρα. Το 6άρι Getrag, από την 911R, ζυγίζει 17 kg λιγότερο από το PDK, μειώνοντας το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου στα 1.413 kg και βελτιώνοντας οριακά τη σχέση ισχύος/βάρους.

Οι πρώτες εντυπώσεις είναι εξαιρετικά θετικές. Ο διπλόδισκος συμπλέκτης είναι αναμενόμενα σκληρός, αλλά έχει πολύ ξεκάθαρο σημείο εμπλοκής. Ο μοχλός ταχυτήτων, αρκετά κοντός και σε βολική θέση, λειτουργεί υπέροχα, με δυνατό ελατήριο οδήγησης στις διαμήκεις και τις εγκάρσιες κινήσεις του. Οι σχέσεις κουμπώνουν με ευχάριστη μηχανική αίσθηση, αν και ο λεβιές απαιτεί αρκετή δύναμη και αποφασιστικότητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Porsche Carrera Cup: Ο επικός τελευταίος γύρος στο Le Mans [video]

Αν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport, το λογισμικό του κιβωτίου δίνει ξερογκαζιές για να ταιριάξει τέλεια τις στροφές στα κατεβάσματα. Παραδόξως όμως, το πρόγραμμα Comfort είναι πιο συμμετοχικό, αφού σε αφήνει να το κάνεις μόνος σου. Η απόσταση μεταξύ των σχέσεων απαιτεί να είσαι ακριβής σε κάθε μαρσάρισμα, αλλά αν κάνεις σωστά την κίνηση μύτη-τακούνι, ανταμείβεσαι πλουσιοπάροχα. Νιώθεις ότι δεν ελέγχεις απλά τη δράση, αλλά αποτελείς αναπόσπαστο μέρος της. Ένα είναι σίγουρο: ότι η ικανοποίηση είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που σου δίνει μια κίνηση των δαχτύλων στο paddle του τιμονιού.

Η απερχόμενη 911 GT3, που λανσαρίστηκε το 2013, ήταν η πρώτη με ηλεκτρομηχανικό τιμόνι. Είχε επίσης το σύστημα τετραδιεύθυνσης που είχε εξελιχθεί για την 911Turbo. Κάτω από τα 80 km/h, οι πίσω τροχοί έστριβαν σε αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς, αυξάνοντας την ευελιξία. Πάνω από τα 80 km/h, οι πίσω τροχοί έστριβαν στην ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, βελτιώνοντας την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται κι εδώ, αλλά με κάποιες αλλαγές στη ρύθμιση που η Porsche λέει ότι βελτιώνουν ακόμη περισσότερο την οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι είναι αναμενόμενα βαρύ, αλλά υπέροχα επικοινωνιακό μέσω της χοντρής στεφάνης του. Είναι πολύ άμεσο όταν το στρίβεις και ζωηρό στην επαναφορά όταν το αφήνεις.

Η πρώτη μας οδήγηση της νέας 911 GT3 έγινε σε δημόσιους δρόμους και σε πίστα αγώνων. Η συμπεριφορά εξαρτάται πολύ από τη θερμοκρασία των ελαστικών. Καθώς ήμουν ο πρώτος που μπήκα στην πίστα, αρχικά ανησύχησα από την υποστροφή στις αργές στροφές. Όταν όμως ζεστάθηκαν τα λάστιχα, η πρόσφυση του εμπρός μέρους βελτιώθηκε πολύ, παρέχοντας πρόσθετη αίσθηση και το ουδέτερο ζύγισμα που περιμένουμε από μια 911 εξελιγμένη για πίστα.



Η πρόσφυση των πίσω τροχών είναι επίσης εκπληκτική όταν τα λάστιχα φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας, παρέχοντας φοβερή έλξη στο τέρμα γκάζι. Ακόμη και με το ESP ενεργοποιημένο, σπάνια η GT3 επαφίεται στο ηλεκτρονικό δίχτυ ασφαλείας, αφού την ελκτική πρόσφυση αναλαμβάνουν τα φαρδιά λάστιχα και το μηχανικό μπλοκέ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η νέα Porsche 911 GT3 RS δοκιμάζεται στο Nürburgring [video]

Το καλύτερο απ’ όλα όμως είναι ο μαγικός τρόπος που λειτουργεί η ανάρτηση. Ελάχιστα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως τιμής, παρέχουν τέτοιον απίστευτο έλεγχο. Ακόμα και το οριακό φρενάρισμα σε ανώμαλη άσφαλτο σπάνια επηρεάζει την ισορροπία. 
Παρότι εξακολουθούν να διατίθενται ως έξτρα τα κάρμπον-κεραμικά δισκόφρενα των 400 mm μπροστά και 380 mm πίσω, οι στάνταρ ατσάλινοι δίσκοι, των 380 mm γύρω-γύρω με 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4πίστονες πίσω, είναι υπεράνω κριτικής. Προσφέρουν αξεπέραστη αίσθηση στο πεντάλ και δύναμη που σπάνια ή και ποτέ δεν θα χρειαστείς στο δρόμο, χωρίς ίχνος κούρασης.

Να την αγοράσω;
Η 911 GT3 είναι απόλυτα συναρπαστική. Εκεί που η νέα έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο υπερέχει, είναι στον τρόπο που εμπλέκει τον οδηγό. Ακολουθώντας την παράδοση της Porsche, επικοινωνεί μαζί του μέσα από πολύ ξεκάθαρες και ακριβείς γραμμές, προκαλώντας τον να ψάξει βαθιά στα αποθέματα των επιδόσεών της. Όταν το κάνεις, ανταποκρίνεται υπέροχα, ανταμείβοντάς σε με μια από τις πιο πλούσιες και συναρπαστικές οδηγικές εμπειρίες που θα ζήσεις ποτέ, σε δρόμο ή σε πίστα.

Το δίλημμα που αντιμετωπίζει τώρα ο αγοραστής είναι το ίδιο ακριβώς που αντιμετώπισε η Porsche όταν ξεκίνησε την εξέλιξη της νέας GT3. Σε αίσθηση, δεν υπάρχει τίποτε καλύτερο από τη χειροκίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε εδώ. Όμως σε απόλυτες επιδόσεις, το μοντέλο PDK υπερέχει. Μια απλή λύση βέβαια θα ήταν να τις αγοράσεις και τις δύο – οπότε αποκλείεται να απογοητευτείς.

Τι λέει το Autocar
Η νέα 911 GT3 με το χειροκίνητο κιβώτιο είναι συναρπαστική στον τρόπο που εμπλέκει τον οδηγό της, προσφέροντας μοναδικές οδηγικές εμπειρίες ενώ παραμένει και πολύ αποτελεσματική. Μόνο όποιος ξημεροβραδιάζεται σε πίστες θα είναι καλύτερα να επιλέξει την αυτόματη PDK.
Τιμή €250.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 3.996 cc, flat-6, 24v, 2x2 EEKμε VarioCam, άμεσος ψεκασμός, 500 PS/8.250 rpm, 46,9 kgm/6.000 rpm. Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση πίσω με μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,9”
0-160 km/h 7,6”
0-200 km/h 11,4”
Τελική ταχύτητα 320 km/h
Μέση κατανάλωση 12,9 lt/100km
Εκπομπές CO2 290 g/km
Διαστάσεις 4.562 x 1.852 x 1.271 mm
Βάρος 1.413 kg
Στοιχεία κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube