Opel Corsa 2006 - σήμερα

Opel Corsa 2006 - σήμερα

Το Opel Corsa ήταν, και παραμένει, ένα από τα πιο δημοφιλή σουπερμίνι της αγοράς. Όχι άδικα.

Τι είναι; Η τέταρτη γενιά του σουπερμίνι της Opel Τιμή από € 4.600 Στην αγορά Από το 2006 μέχρι το σήμερα Κατανάλωση 3,5 – 7,9 lt/100 km CO2 94 – 190 g/km

Το Opel Corsa ήταν, και παραμένει, ένα από τα πιο δημοφιλή σουπερμίνι της αγοράς. Όχι άδικα.

Πώς είναι;
Όπως είναι σαφές, πηγή έμπνευσης της εξωτερική εμφάνισης της τέταρτης γενιάς Corsa για τους σχεδιαστές της Opel ήταν το μεγαλύτερο Astra.

Από αυτό άλλωστε εμπνεύστηκαν και τη διαφοροποίηση μεταξύ της 3θυρης και της 5θυρης έκδοσης. Έτσι, σε αντίθεση με το ψηλό και πρακτικό 5θυρο, το 3θυρο Corsa θυμίζει εξωτερικά το Astra GTC: Οροφή με εντονότερη κλίση και πίσω φώτα που εκτείνονται προς τα έξω, τονίζοντας παράλληλα και τους πιο «πρησμένους» θόλους των τροχών.

Οι αλλαγές στην τέταρτη γενιά του Corsa δεν περιορίζονται μόνο στον αισθητικό τομέα, αλλά επεκτείνονται και στα μηχανικά μέρη. Το πάτωμα είναι νέο, προέρχεται από τη συνεργασία της Opel με τη Fiat και είναι το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιείται και στο Punto. Αυτό σημαίνει ότι οι διαστάσεις του γερμανικού σουπερμίνι αυξήθηκαν συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά. Αυτό έχει ωφελήσει σημαντικά την άνεση της καμπίνας και τους χώρους που προσφέρονται για επιβάτες και αποσκευές.

Τα προτερήματα της καμπίνας του Corsa δεν εξαντλούνται στους μεγαλύτερους χώρους. Η μεγαλύτερη ρήξη με το παρελθόν αφορά το διάκοσμο και τη συνολική εικόνα που αποπνέει το εσωτερικό. Η διχρωμία στο ταμπλό, που συνδυάζεται με τις επενδύσεις των καθισμάτων και το εξωτερικό χρώμα του αυτοκινήτου, έχει κάνει πιο νεανική και ευχάριστη στην όψη την καμπίνα του Corsa. Αναβαθμισμένη είναι και η ποιότητα, με το πάνω μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από ένα σκληρό σε αφή, αλλά αρκετά ποιοτικό σε αίσθηση υλικό.

Η διάταξη της ανάρτησης παρέμεινε ως είχε, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση. Η οδική συμπεριφορά είναι καλή και η ποιότητα κύλισης από τις κορυφαίες στην κατηγορία.

Η γκάμα κινητήρων του Corsa D αποτελείται από τρεις κινητήρες βενζίνης (1.0 με 60 PS, 1.2 με 75 PS και 1.4 με 90 PS) και τρεις πετρελαίου (1.3 με 75 ή 90 και 1.7 με 125 PS). Λίγο αργότερα παρουσιάστηκε η έκδοση GSi με τον 1.6 Turbo των 150 ίππων και αμέσως μετά ακολούθησε η έκδοση OPC με τους 192. Με το facelift του 2010 υπήρξαν αλλαγές στους κινητήρες, στην ανάρτηση, στο τιμόνι και στον εξοπλισμό. Όλοι οι κινητήρες πλέον πληρούσαν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και σύμφωνα με τον κατασκευαστή έχουν αυξημένη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση. Πιο αναλυτικά, ο 1.000άρης κινητήρας βενζίνης απέδιδε πλέον 65 PS, ο 1.2 85 PS και ο 1.4 100 PS. Στους ντίζελ είχαμε αύξηση ισχύος πέντε ίππων για την έκδοση 1.3 CDTI των 90 ίππων και την 1.7 με τους 125 PS. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 1.2 και ο 1.4 διαθέτουν πλέον σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων. Ένα χρόνο μετά, ακολούθησε και ένα αισθητικό ρετουσάρισμα με αλλαγές στα φώτα, στη μάσκα και εμπλουτισμό της χρωματικής παλέτας.

Ποιο να διαλέξω;
Υπάρχει πληθώρα εκδόσεων από Opel Corsa στην αγορά μεταχειρισμένου. Η καλύτερη επιλογή στις βενζινοκίνητες εκδόσεις είναι η 1.4 με τους 90 ή 100 ίππους, ενώ όσοι θέλετε ντίζελ θα πρέπει να καταφύγετε στην 1.3 CDTI με τους 90 ή τους 95 PS.

Τα επίπεδα εξοπλισμού στο Corsa είναι τέσσερα, με το βασικό Essentia να διαθέτει τα απολύτως απαραίτητα. Το αμέσως πλουσιότερο Enjoy, που προτείνουμε κιόλας, διέθετε πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Στην αγορά υπάρχουν όλες οι εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού, αλλά η επιλογή που ακούει στο όνομα 1.4 με τους 90 ίππους διαθέτει τιμή που ξεκινά από τα 5.000 ευρώ για ένα μοντέλο του 2006. Από εκεί και πέρα η τιμή ανεβαίνει ανάλογα την χρονολογία, τον κινητήρα και τον εξοπλισμό.

Τι να προσέξετε...
Το Opel Corsa τέταρτης γενιάς τα καταφέρνει καλά στον τομέα της αξιοπιστίας. Αυτό που θα πρέπει όμως οπωσδήποτε να ελέγξετε είναι να μην τρίζουν τα εμπρός φρένα και να μην ακούγεται το τιμόνι όταν στρίβετε. Ακόμα, θα πρέπει να ελέγξετε ότι λειτουργούν σωστά όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, κυρίως το κεντρικό κλείδωμα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube