node/24470

Τα 12 πιο ακριβά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν σε δημοπρασία

Υπάρχουν κλασικά αυτοκίνητα που υπερέβησαν σε πλειοδοσία τα 30 εκατ. ευρώ. Και αυτά είναι τα 12 ακριβότερα μέχρι σήμερα.

Όταν μιλάμε για τα πιο ακριβά αυτοκίνητα στον κόσμο, το νούμερο που μας έρχεται στο μυαλό δεν υπερβαίνει τα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, αυτή η τιμή δεν αντιπροσωπεύει ούτε κατ’ ελάχιστο ένα ακριβό κλασικό αυτοκίνητο.

Και για να σας δώσουμε την ακριβή διάσταση σχετικά με το πώς διαμορφώνεται το χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου, αρκεί να σας πούμε ότι ένα Koenigsegg CCXR Trevita δεν μπαίνει ούτε στο Top 100 των πιο ακριβοχτυπημένων αυτοκινήτων σε μια δημοπρασία. Ένα αυτοκίνητο που ούτε λίγο ούτε πολύ στοιχίζει πάνω από 4,7 εκατ. ευρώ. Και χρειάζεται συχνά πυκνά να επαναλαμβάνεις την κατάταξη, επειδή τα κλασικά αυτοκίνητα αλλάζουν χέρια, ανακατανέμοντάς την. Αλλά αυτό επίσης γίνεται και σε ιδιωτικό επίπεδο και εκτός δημοπρασίας, οπότε τα διακινούμενα ποσά είναι συχνά γνωστά μόνο στους παλιούς «δασκάλους» του είδους.

Κι επειδή δεν τολμάμε να ισχυριστούμε πως ανήκουμε σε αυτή την αδελφότητα, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να κατονομάσουμε τα 12 ακριβότερα αυτοκίνητα που διακινήθηκαν σε δημοπρασία. Και αν απορείτε γιατί αναγράφουμε τα ποσά καταρχήν σε δολάρια είναι διότι η πλειονότητα των αυτοκινήτων αυτών δημοπρατήθηκαν στις ΗΠΑ. Οπότε η μετατροπή που βλέπετε δίπλα σε ευρώ είναι με την ισοτιμία την ημέρα της συγγραφής.

Οπότε, τώρα πάρτε μια βαθιά ανάσα και προσέξτε να μην σας πιάσει ίλιγγος από τα ποσά που θα δείτε.

1. Ferrari 250 GTO $38.115.000 ή €35.268.000
Μάλλον η πρώτη θέση δεν αποτελεί και καμία σοβαρή έκπληξη. Η Ferrari 250 GTO είναι το πιο ακριβό αυτοκίνητο που έχει δημοπρατηθεί ποτέ. Κανένα άλλο αυτοκίνητο στον κόσμο δεν συνδυάζει φήμη και μαγεία σε τέτοιο βαθμό, έτσι ώστε να σπάσει αυτό το ιδιότυπο μονοπώλιό της. Αλλά ακόμη σημαντικότερο είναι τι αντιπροσώπευε αυτό το αυτοκίνητο στην εποχή του, χάρη στον 3λιτρο πανίσχυρο κινητήρα V12, το υπέροχα ισορροπημένο σασί και το άμωμο αγωνιστικό γενεαλογικό δέντρο της. Κατασκευάστηκαν μόνο 39 και η πιο ακριβή είναι αυτή με την οποία αγωνίστηκαν Jo Schlesser, Paolo Colombo και Henri Oreiller.

2. Ferrari 335 Sport Scaglietti $35.700.000 ή €33.033.000
Αυτή η Ferrari 335 S του 1957 είναι μια ακόμη κάτοχος ρεκόρ που το πέτυχε όταν πουλήθηκε στις αρχές του 2016 και έγινε το πιο ακριβό αγωνιστικό στον κόσμο. Με προηγούμενο κάτοχο επί 40 χρόνια έναν ιδιώτη συλλέκτη, προκαλούσε τεράστιο συλλεκτικό ενδιαφέρον, καθώς την είχαν τρέξει οι Peter Collins και Maurice Trintignant το 1957 στις 12 Ώρες του Sebring. Ύστερα από αυτόν τον αγώνα αντοχής, συμμετείχε στο Mille Miglia με τον Wolfgang von Trips στο τιμόνι. Μια προέλευση που, όπως καταλαβαίνετε, βάζει από μόνη της τις προϋποθέσεις για μια τόσο υψηλή τιμή.

3. Mercedes-Benz W196 $29.600.000 ή €27.390.000
Αυτή το καταπληκτικό αυτοκίνητο Grand Prix της Mercedes-Benz είναι και η μοναδική παρουσία της Στουτγάρδης σε αυτή την ελιτιστική ντουζίνα. Αλλά και τι αυτοκίνητο είναι αυτό! Με τον Juan Manuel Fangio νίκησε στο γερμανικό και στο ελβετικό Grand Prix του 1954. H W196 Παρέμεινε στην κορυφή των πιο ακριβών αγωνιστικών αυτοκινήτων μέχρι το 2013.    





4. Ferrari 290 MM $28.050.000 ή €25.955.000
Άλλη μία αγωνιστική Ferrari «παρεισέφρησε» στη χρυσή δωδεκάδα. Αυτή η 290 MM είναι ακόμη ένα αυτοκίνητο που τα χέρια του Juan Manuel Fangio εκτόξευσαν την τιμή του στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε το 1956 για να τρέξει στα Mille Miglia. Μόνο τέσσερις 290 MM πέρασαν την πόρτα του ατελιέ στο Maranello. Το κομμάτι αυτό συνέχισε με επιτυχίες και ύστερα από τον ιταλικό αγώνα ταχύτητας και αντοχής σε ανοιχτό δρόμο.    



5. Ferrari 275 GTB/4 S NART Spider $27.500.000 ή €25.446.000
Το North American Racing Team (NART) εξεστράτευε με αυτοκίνητα της Ferrari σε όλη την αμερικανική επικράτεια για να ανεβάσει τη αναγνωρισιμότητα της φίρμας, τις δεκαετίες του ’60 και του’70. Ωστόσο, μέσω του Αμερικανού εισαγωγέα Luigi Chinetti έδινε παραγγελίες για σπέσιαλ αυτοκίνητα δρόμου στο εργοστάσιο κι αυτή η NART Spider είναι μία από τις δέκα μιας σειράς επί παραγγελία. Την τιμή της όμως ανεβάζει ψηλότερα από τις άλλες η ιδιοκτησία της από τον ηθοποιό Steve McQueen που τη χρησιμοποίησε στο φιλμ «Υπόθεση Thomas Crown».

6. Ferrari 275 GTB/C Speciale $26.400.000 ή €24.428.000
Κάθε Ferrari 275 είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο και η τιμή που θα απαιτήσει σε μια δημοπρασία είναι εκ προοιμίου υψηλή. Αλλά αυτή η GTB/C Speciale φτιάχτηκε για αγώνες. Φορά αλουμινένια καροσερί για μικρότερο βάρος και ο 3λιτρος V12 είναι βελτιωμένος, αποδίδοντας 70 παραπανίσια άλογα. Παραδόξως, αυτή ειδικά δεν έτρεξε ποτέ όταν ήταν καινούργια. Ένα παράξενο χαρακτηριστικό που επίσης παραδόξως έσπρωξε την τιμή τόσο ψηλά, όταν δημοπρατήθηκε το 2014.  

7. Jaguar D-type $21.780.000 ή €20.153.000
Η Jaguar D-type νίκησε στις 24 Ώρες του Le Mans τρεις φορές από το 1955 έως το 1957. Και αυτό είναι το αυτοκίνητο που πήρε τη νίκη το 1956 με τη σκωτσέζικη ομάδα Ecurie Ecosse. Στη συνέχεια κατέληξε σε ιδιωτική συλλογή, οπότε και συμμετείχε περιστασιακά σε διάφορες διοργανώσεις. Με τέτοιο υπέροχο αγωνιστικό υπόβαθρο και την ιδιαίτερα περιορισμένη παραγωγή της δεν είναι να απορείς που έπιασε τέτοια τιμή στη δημοπρασία.    



8. Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider $19.800.000 ή 18.321.000
Αυτή η εκπληκτική Alfa Romeo με χειροποίητο αμάξωμα είναι το ένα από τα μόλις τρία αυτοκίνητα που μπαίνουν σφήνα στην κυριαρχία της Ferrari μέχρι να συμπληρωθεί η αστρονομικής τιμής 12άδα μας. Η καροσερί της, φτιαγμένη από την Touring στην Ιταλία, βασίζεται στο σασί της θρυλικής 8C 2.9. Το μοτέρ της είναι ένα μηχανικά υπερτροφοδοτούμενο 8κύλινδο σε σειρά που διασφαλίζει ότι η ταχύτητα θα ισοφαρίζει την εμφάνιση. Φτιάχτηκαν μόνο 12 κομμάτια από την 8C 2900B Lungo Spider και είναι λίρα εκατό όποτε βγαίνει μία από αυτές σε δημοπρασία.

9. Ferrari 250 GT SWB California Spider $18.500.000 ή €17.118.000
Η 250 GT SWB αποτελεί από μόνη της ένα μυθικό αυτοκίνητο, ακόμα κι ανάμεσα στις θρυλικές Ferrari. Αλλά το συγκεκριμένο κομμάτι ανεβάζει το μύθο σε ένα εντελώς νέο επίπεδο, καθώς ανακαλύφθηκε σε μια γαλλική αποθήκη. Ο Robert Baillon το είχε αγοράσει για να το εκθέσει σε μουσείο, αλλά δεν επανήλθε στο προσκήνιο παρά μόνο ύστερα από το θάνατό του και ύστερα από πολλά χρόνια σε λήθαργο. Βρίσκεται σε λειτουργική κατάσταση και δημοπρατήθηκε το 2015.

10. Ferrari 375-Plus Spider Competizione $18.400.000 ή €17.025.000
Θα παρατηρήσατε ήδη ότι οι αγωνιστικές Ferrari έχουν την τιμητική τους στην 12άδα μας. Κι αυτή η 375-Plus από το παρελθόν της Scuderia δεν αποτελεί εξαίρεση. Ακόμα περισσότερο δε που φτιάχτηκε εξ αρχής για να χρησιμοποιηθεί από τη Ferrari στα Mille Miglia του 1954 με τον Umberto Maglioli στο τιμόνι, που εγκατέλειψε τελικά από ατύχημα. Αυτό όμως δεν αποκάρδιωσε όσους κονταροχτυπήθηκαν γι’ αυτή την μία 375-Plus από τις πέντε που κατασκευάστηκαν συνολικά.

11. Ferrari 250 GT LWB California Spider Competizione $18.150.000 ή €16.794.000
Η σπανιότητα, η εμφάνιση, η αγωνιστική γενεαλογία και η άψογη ιστορία αποτελούν απαραίτητα συστατικά για την αξία των κλασικών αυτοκινήτων. Συστατικά απολύτως σαφή γι’ αυτή τη βερσιόν της 250 GT SWB. Κατασκευάστηκαν μόνο εννέα κομμάτια Spider Competizione, όλες με αλουμινένια καροσερί και αυτό το κομμάτι διαθέτει αδιάλειπτο ιστορικό ιδιοκτησίας από την πρώτη ημέρα. Διαθέτει ακόμα τεκμηριωμένο αγωνιστικό ιστορικό και εσχάτως αναρίθμητα βραβεία σε Concours, κάνοντας την ιλιγγιώδη τιμή της να ακούγεται ως έξυπνη επένδυση.

12. Ferrari 250 LM $17.600.000 ή €16.285.000
Το όνομα 250 LM σου λέει όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για το μοντέλο: Φτιάχτηκε για να αγωνίζεται στο Le Mans. Σημαντικό είναι ακόμη ότι αποτελεί το αυτοκίνητο που εισήγαγε τη Ferrari στην εποχή των κεντρομήχανων αγωνιστικών και που την οδήγησε με την πρώτη συμμετοχή της στη νίκη, το 1965. Κατασκευάστηκαν λιγότερες από τις απαιτούμενες 100 προκειμένου να πάρει την αγωνιστική ομολογκασιόν ως αυτοκίνητο GT, οπότε εξαναγκάστηκε να τρέξει στα πρωτότυπα. Συνολικά κατασκευάστηκαν 32 κομμάτια, αριθμός που εγγυάται τη σπανιότητα, κατά συνέπεια και την υψηλή τιμή. Όπως αυτή που πέτυχε το αυτοκίνητό «μας» το 2015.

[Πηγή autocar/Alisdair Suttie]