Σαν σήμερα: Το 1881 γεννήθηκε ο Joseph A. Galamb, πατέρας του Model T

Σαν σήμερα: Το 1881 γεννήθηκε ο Joseph A. Galamb, πατέρας του Model T

Στις 3 Φεβρουαρίου του 1881 γεννήθηκε ο Joseph A. Galamb, μηχανικός της Ford και μέλος του τιμ που εξέλιξε το Model T.

Ο Joseph A. Galamb γεννήθηκε στις 3 3 Φεβρουαρίου του 1881 στο Mako της Ουγγαρίας.

Το αυτοκίνητο που εξέλιξε, θα άλλαζε την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας με την αξιοπιστία, την προσιτή τιμή και τη δυνατότητά του για μαζική παραγωγή. «Εάν παγώσετε το σχέδιο και επικεντρωθείτε στην παραγωγή», εξήγησε ο Ford, «καθώς ο όγκος αυξάνεται, τα αυτοκίνητα είναι βέβαιο ότι θα γίνουν φθηνότερα».

Χάρη σε ανθρώπους όπως ο Joseph Galamb, ο σχεδιασμός για το «Tin Lizzy» συνάντησε την προσδοκία του κατασκευαστή του να προσφέρει αυτοκίνητα προσιτά στις μάζες και εξασφάλισε ότι ο Νέος Κόσμος θα γινόταν ακόμα νεότερος για το επόμενο κύμα μεταναστών.

Στις 3 Φεβρουαρίου του 1981, οι πολίτες του Mako στην Ουγγαρία, απέδωσαν τις δέουσες τιμές στον Galamb, τιμώντας την 100ή επέτειο από τη γέννησή του.

Στις 3 Φεβρουαρίου του 1929, ο Βρετανός ταγματάρχης Sir Henry O'Neil de Hane Segrave έθεσε εκ νέου το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά με 372,5 km/h στην Daytona Beach στη Florida, οδηγώντας to Golden Arrow. Η ισχύς του αυτοκινήτου που σχεδίασε ο John Samuel Irving προερχόταν από έναν 23,9λιτρο κινητήρα Napier Lion VIIA W12. Αυτός ο κινητήρας αεροσκάφους, προετοιμασμένος ειδικά από τη Napiers, απέδιδε 938 PS και είχε σχεδιαστεί αρχικά για το αεροσκάφος Supermarine που θα διαγωνιζόταν στο Schneider Trophy.



Ο Sir Henry Seagrave και ο Sir Malcolm Campbell μονομαχούσαν για το ρεκόρ ταχύτητας στην ξηρά από 1925 έως το 1935, μέχρι που ο Campbell έδωσε οριστικό τέλος σε αυτή τη μονομαχία οδηγώντας το Bluebird III με πάνω 484 km/h στο Bonneville Salt Flats στη Utah. Οι δύο τους κατέστησαν τη Βρετανία ως την κυρίαρχη δύναμη στην τεχνολογία για το ρεκόρ της ταχύτητας στην ξηρά, υπεροχή που διατηρήθηκε έως ότου η τεχνολογία των κινητήρων τζετ έγινε ο κανόνας στα αυτοκίνητα που το επιχειρούσαν.



Στις 3 Φεβρουαρίου του 1948, η πρώτη Cadillac με tailfins δημιουργήθηκε αυτή την ημέρα, σηματοδοτώντας την αυγή της εποχής πίσω φτερών-πτερυγίων. Προφανώς και αυτά δεν εξυπηρετούσαν κανένα λειτουργικό σκοπό, εκτός και αν βαφτίσουμε την προσέλκυση προσοχής «λειτουργική». Τα φτερά-πτερύγια πιστώνονται στον Harley Earl, επικεφαλής σχεδιαστή της GM, που σχεδίασε τα πρώτα μικρά «πτερύγια» στην Cadillac 1948. O Earl με τη σειρά του πίστωσε την έμπνευσή του στο αεροσκάφος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου P-38 Lightning με το διπλό ουραίο πτέρωμα.

Η General Motors αύξανε το μέγεθος των «ουραίων φτερών» χρόνο με το χρόνο σε όλη τη δεκαετία του ’50. Το 1959, οι πωλήσεις του μοντέλου μειώθηκαν δραματικά, προαναγγέλλοντας το θάνατο του tailfin. Τα ’60, θα ήταν δεκαετία με σαφώς πιο πρακτικό προσανατολισμό για τους καταναλωτές.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube