Volkswagen: Τα μικρά βενζινοκίνητα είναι καταδικασμένα
Ο επικεφαλής της Volkswagen πιστεύει ότι το μέλλον στην κατηγορία ανήκει στα 100% ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες ανασαίνουν με ανακούφιση, τώρα που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει την άρση της απαγόρευσης πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που είχε τεθεί για το 2035. Ωστόσο, οι εταιρείες -μεταξύ των οποίων και η Volkswagen- θα πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων του στόλου τους κατά 90% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.
Ακόμη και πριν από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, οι κατασκευαστές καλούνται να επιτύχουν αυστηρότερους στόχους για τις εκπομπές CO₂, με τον πιο πρόσφατο εξ αυτών να τίθεται σε ισχύ φέτος. Από το 2030 και μετά, οι κανόνες του παιχνιδιού θα γίνουν ακόμη πιο αυστηροί.
Έχοντας αυτό κατά νου, η Volkswagen προειδοποιεί ότι τα μικρά βενζινοκίνητα μοντέλα δεν έχουν μέλλον στην Ευρώπη. Ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά δήλωσε στο Auto Motor und Sport ότι μοντέλα όπως το Polo θα γίνουν αμιγώς ηλεκτρικά.
Ο Thomas Schäfer το περιγράφει χωρίς υπεκφυγές: «Το μέλλον σε αυτήν την κατηγορία είναι ηλεκτρικό»
Είναι μόνο θέμα χρόνου πριν το γερμανικό σουπερμίνι αποχαιρετήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, με το ID.Polo να αναλαμβάνει τον ρόλο του έμμεσου διαδόχου του. Η επιστροφή της Volkswagen στην κατηγορία Α με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο -στα πρότυπα των up! ή Lupo- θεωρείται επίσης εκτός συζήτησης.
Η απόφαση αυτή μοιάζει αυτονόητη, δεδομένης της επερχόμενης εισροής σχετικά προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων. Το ηλεκτρικό Polo, που αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στον επόμενο χρόνο, θα κοστίζει περίπου 25.000 ευρώ στη βασική του έκδοση.
Το 2027, μια έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου ID. Every1 θα μειώσει την αρχική τιμή στα 20.000 ευρώ. Και τα δύο νούμερα πριν από την εφαρμογή τυχόν κρατικών επιδοτήσεων, που ισχύουν σε ορισμένα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Παράλληλα, η Volkswagen σχεδιάζει ένα ηλεκτρικό crossover μεγέθους Polo, προεπισκόπηση του οποίου αποτελεί το πρωτότυπο ID.Cross. Και τα τρία μοντέλα θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB+, η οποία έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα.
Παρότι η VW δεν σκοπεύει να επενδύσει σε νέα μικρά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η υφιστάμενη θερμική γκάμα θα παραμείνει. Το Wolfsburg δεν έχει θέσει συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης ούτε για το Polo ούτε για το crossover «αδελφάκι» του, το T-Cross.
Βενζινοκίνητα και ηλεκτρικά μοντέλα θα πωλούνται παράλληλα για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, προτού τα θερμικά αποσυρθούν οριστικά από την αγορά.
Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία πωλήσεων, η Volkswagen παραμένει μακράν η δημοφιλέστερη αυτοκινητοβιομηχανία στην ΕΕ. Είναι η μοναδική μάρκα που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο πωλήσεις στους πρώτους δέκα μήνες του 2025.
Αν συνυπολογιστούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, η Νορβηγία και η Ελβετία, το σύνολο ανέρχεται σε 1.208.829 οχήματα.
Παρότι ορισμένοι σπεύδουν να υποστηρίξουν ότι η ζήτηση για ηλεκτρικά μειώνεται στην Ευρώπη, τα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο. Μέχρι τον Οκτώβριο, τα BEV αντιπροσώπευαν το 16,4% της αγοράς της ΕΕ, έναντι 13,2% την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.



