Η ολλανδική Aerfal «ανασταίνει» τη μυθική Porsche 904/8

Η ολλανδική Aerfal «ανασταίνει» τη μυθική Porsche 904/8

Η εταιρεία Aerfal Automotive μπορεί να μην σας λέει πολλά, αλλά η τελευταία της δημιουργία παραπέμπει άμεσα σε ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Porsche.

Aerfal Automotive

Τα παραδείγματα restomod που αναβιώνουν θρύλους της αυτοκίνησης είναι πολλά και διχάζουν τους σκληροπυρηνικούς φίλους της.

Για βάλτε με τον νου σας... Singer με 911 Carrera Super Sport typ 964 και Porsche 911 Safari, Prodrive με το Subaru Impreza WRX STI 22B, TWR με την Jaguar XJS, Kimera EVO37 με τη Lancia 037…  Από την άλλη όμως, συνδυάζουν σύγχρονη τεχνολογία με κλασικό σχεδιασμό -κάτι που λείπει από τα περισσότερα μοντέρνα σπόρτσκαρ, σύμφωνα με τους ίδιους τους «σκληροπυρηνικούς».

Η πιο πρόσφατη πρόταση προέρχεται από την Aerfal Automotive και βαφτίστηκε Æ94. Ο στόχος της; Η θρυλική Porsche 904 των ’60s, καθαρόαιμο αγωνιστικό που πήρε έγκριση και για τον δρόμο. Και όχι οποιαδήποτε 904, αλλά η κορυφαία 904/8, η σπανιότερη και ισχυρότερη εκδοχή με τον επίπεδο 8κύλινδρο δίλιτρο κινητήρα, 240 ίππους και μόλις τρεις μονάδες παραγωγής!

Η Aerfal Automotive δημιούργησε μια «Porsche 904» που μπορεί να κάνει πολλούς να ονειρεύονται

Aerfal Automotive

Αυτή η αναπαράσταση της κλασικής Porsche φιλοτεχνήθηκε από τον Γάλλο σχεδιαστή αυτοκινήτων Alan Derosier, γνωστό για πρότζεκτ όπως το σούπερκαρ Kiska APG-1, εμπνευσμένο από τη Lancia Stratos, και το Marc Philipp Gemballa Marsien, έτοιμο για το Dakar. Ο ειδικός σε CGI, Antoine Brigo, που ως καλλιτέχνης 3D για την Avatr, ανέλαβε τη μοντελοποίηση.

Η restomod εκδοχή της 904/8 εξακολουθεί να χρησιμοποιεί επίπεδο 8κύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα τεσσάρων λίτρων, με την ισχύ να ανεβαίνει στους 400 ίππους. Στην εποχή των ηλεκτρικών, τα άλογα αυτά ίσως δεν ακούγονται εντυπωσιακά, αλλά η Aerfal δηλώνει πως δεν στοχεύει στην ισχύ, αλλά στον χαρακτήρα, στον ήχο και στις αυθεντικές οδηγικές εμπειρίες που παραπέμπουν απευθείας στην κληρονομιά της Porsche στους αγώνες. Η λογική αυτή λοιπόν, βάζει τους «ψυχρούς» αριθμούς σε δεύτερη μοίρα -άλλωστε, η Aerfal δεν κοινοποιεί το αναλυτικό τεχνικό φύλλο του αυτοκινήτου.

Αναμενόμενα, το αυτοκίνητο είναι πιο ογκώδες από την αρχική 904, αφού έπρεπε να χωρέσει διπλάσιο σε μέγεθος κινητήρα. Για να κατανοήσουν στην Aerfal πώς οι μηχανικοί της Porsche τη δεκαετία του '60 θα μπορούσαν να κατασκευάσουν την 904 με τα σημερινά εργαλεία, η ομάδα στράφηκε σε σύγχρονες, βαρέων βαρών μηχανικές μονάδες. Τη Multimatic για το πλαίσιο, την Tuthill για την ανάρτηση και το tuning. Τα τεχνικά εξαρτήματα προέρχονται επίσης από ειδικούς όπως οι Brembo, Michelin και BBS, εξασφαλίζοντας απόδοση και αξιοπιστία που ανταποκρίνονται στα σύγχρονα πρότυπα.

Aerfal Automotive 

Παρ’ όλα αυτά, μπορούμε να υποθέσουμε πως το βάρος θα παραμείνει περιορισμένο, ειδικά αν η Aerfal χρησιμοποιήσει φάιμπεργκλας για το αμάξωμα, όπως στην πρωτότυπη 904. Στοιχεία όπως τα φώτα LED εμπρός πίσω προδίδουν τη μοντέρνα ταυτότητα, αλλά συνολικά το σχήμα παραμένει άκρως πιστό στο πρωτότυπο. 

Το εσωτερικό βρίσκεται σε σύνθεση πιο μακριά από την κλασική 908, με χρήση δέρματος και τιτανίου. Ωστόσο, η λιτή εικόνα του ενισχύει την αγωνιστική αίσθηση. Ο οδηγός, δεμένος στο μπάκετ, επικεντρώνεται αποκλειστικά στον κεντρικό στροφόμετρο και στις καθαρές οδηγικές εμπειρίες.

Aerfal Automotive

Η Aerfal λοιπόν δημιούργησε μια «Porsche» που μπορεί να κάνει πολλούς να ονειρεύονται. Και κάπου εδώ θα μιλούσαμε για τιμή, ώστε να προσγειωθούμε -μάλλον ανώμαλα. Μόνο που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα!

Κλείνοντας, να θυμίσουμε ότι και η Porsche επεχείρησε την αναβίωση της 904, με το πρωτότυπο 904 Living Legend. Με στόχο μάλιστα μια μικρή, προσιτή Porsche. Εξ ου και ο κινητήρας της των 1,2 lt!

Aerfal Automotive
Η 904 Living Legend ήταν μια σχεδιαστική μελέτη βασισμένη στο ανθρακονημάτινο μονοκόκ πλαίσιο του Volkswagen XL1 (2013) και χρησιμοποιούσε έναν κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα V2 1,2 λίτρων από μοτοσικλέτα Ducati 1199

Η σύγχρονη μετενσάρκωση της Porsche 904 δημιουργήθηκε το 2013, όμως μέχρι το τέλος 2020 παρέμεινε πίσω από τις κλειστές πόρτες του σχεδιαστικού κέντρου στη Στουτγκάρδη. Όπως συνέβη και με το αντίστοιχο πρωτότυπο της VW, το XL Sport Concept, έτσι και η Porsche 904 δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή. Μέχρι που η Porsche αποφάσισε τον Νοέμβριο του 2020 να μας δείξει τη σπουδή της.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube