
Toyota Century V12 κόβει βόλτες στα Χανιά και ξελογιάζει
Θα περίμενες ποτέ να πετύχεις ένα δεξιοτίμονο κόσμημα, όπως το Toyota Century V12, στα Χανιά; Και μάλιστα με ιαπωνικές πινακίδες;

Το Toyota Century V12, γνωστό και ως Toyota Century G50, είναι ίσως το πιο ιδιαίτερο και πολυτελές μοντέλο που παρήγαγε ποτέ η Toyota. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του Century, η οποία παρουσιάστηκε το 1997 και ξεχώρισε παγκοσμίως για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο: Φορούσε τον μοναδικό V12 κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Toyota, τον 1GZ-FE.
Ο κινητήρας αυτός είχε χωρητικότητα 5,0 lt, απόδοση 280 ίππων και 480 Nm. Παρόλο που η απόδοση είναι περιορισμένη για 5λιτρο V12, θυμήσου ότι την εποχή εκείνη υπήρχε η άτυπη συμφωνία ανάμεσα στις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Άρα στην πραγματικότητα, το Toyota Century V12 αποδίδει κάμποσο παραπάνω.
Η φιλοσοφία της αρχοντικής μπερλίνας των 5,27 m δεν ήταν οι απόλυτες επιδόσεις, αλλά η ομαλότητα και η πολυτέλεια. Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε για χρήση από υψηλόβαθμους κρατικούς αξιωματούχους και μέλη της αυτοκρατορικής οικογένειας της Ιαπωνίας.
Και τώρα, ένα Toyota Century V12 κοσμεί τους δρόμους της Κρήτης στο νομό Χανίων
Το Century G50 διαθέτει χαρακτηριστικά που σπάνια συναντώνται ακόμα και σήμερα, όπως υδραυλικό σύστημα ανάρτησης, ηχομονωμένα τζάμια, χειροποίητο εσωτερικό με υφάσματα υψηλής ποιότητας ή μαλλί, ακόμα και κουρτίνες για τους πίσω επιβάτες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ξεσκέπαστο Toyota Century για παρελάσεις παλαιστών σούμο
Στο πίσω κάθισμα υπήρχε πλήρης έλεγχος του ραδιοφώνου, της θέσης του καθίσματος και του κλιματισμού. Το Toyota Century V12 κατασκευαζόταν χειροποίητα, σε πολύ περιορισμένο αριθμό και προοριζόταν αποκλειστικά για την ιαπωνική αγορά. Για αυτό και είναι δεξιοτίμονο.
Παρά την εξαιρετική του ποιότητα, δεν εξήχθη επίσημα στην Ευρώπη ή στις ΗΠΑ. Το αμάξωμα παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητο για πάνω από 15 χρόνια -μια δήλωση διαχρονικού σχεδιασμού, σε αντίθεση με τη μόδα των συνεχών αλλαγών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To νέο Toyota Century εμφανίστηκε ως... GRMN και κάμπριο!
Η παραγωγή του G50 σταμάτησε το 2017, όταν παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά Century, με V8 υβριδικό σύνολο. Ωστόσο, το V12 Century παραμένει μοναδικό στην ιστορία της Toyota. Ένα σύμβολο ιαπωνικής διακριτικότητας, τεχνολογίας και τελειότητας, χωρίς φανφάρες, αλλά με υποδειγματική αξιοπιστία και κύρος.
Σήμερα είναι περιζήτητο από συλλέκτες, τόσο για τη σπανιότητά του, όσο και για τη μηχανολογική του καθαρότητα. Αν φέτος το καλοκαίρι βρεθείς στους δρόμους των Χανίων, ίσως διασταυρωθείτε. Το έχει Αμερικανός εργαζόμενος στη βάση στη Σούδα και το κυκλοφορεί τακτικά.