Η Jaguar εξελίσσει δική της ηλεκτρική πλατφόρμα

Η Jaguar εξελίσσει δική της ηλεκτρική πλατφόρμα

Αφού σκέφτηκε να πάρει μια υπάρχουσα πλατφόρμα από άλλον κατασκευαστή για την ηλεκτρική επανάστασή της, η Jaguar αποφάσισε να εξελίξει τη δική της αρχιτεκτονική για να ανταποκρίνεται στα νέα της πρότυπα πολυτελείας.

Ηλεκτρική πλατφόρμα Jaguar Panthera

H Jaguar θα γίνει 100% ηλεκτρική φίρμα το 2025 και μέχρι τότε δεν θα παρουσιάσει κανένα νέο μοντέλο. Η επόμενη νέα Jaguar θα είναι λοιπόν το πρώτο μοντέλο μιας νέας εποχής για τον Βρετανό κατασκευαστή που στοχεύει σε μια αναθεωρημένη τοποθέτηση ως φίρμα πολυτελείας. 

Αν και αρχικά είχε προγραμματιστεί να χρησιμοποιηθεί μια πλατφόρμα εξελιγμένη από άλλον κατασκευαστή, η Jaguar αποφάσισε τελικά να σχεδιάσει τη δική της αρχιτεκτονική προκειμένου να ανταποκρίνεται καλύτερα στις απαιτήσεις της.

Ο επικεφαλής της βρετανικής φίρμας,Thierry Bolloré, δήλωσε σε τηλεδιάσκεψη ότι η Jaguar θα εξελίξει τη δική της πλατφόρμα για τη νέα της γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων ως μέρος της στρατηγικής «Reimagine». Μια αρχιτεκτονική που ονομάζεται Panthera και που θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της Jaguar σε αναλογίες και χωρητικότητες. Διευκρίνισε δε, ότι «σε ό,τι αφορά τη νέα Jaguar, δίνουμε προτεραιότητα στη μοναδική αναλογία. Αυτός είναι ο λόγος που, προς το παρόν, το κάνουμε μόνοι μας».

Ηλεκτρική πλατφόρμα Jaguar Panthera

Η Panthera θα αποτελεί μια μοναδική πλατφόρμα που θα έρθει να προστεθεί, εντός του ομίλου JLR, στις δύο πλατφόρμες που θα έχει η Land Rover. Η εξειδικευμένη φίρμα της JLR στα SUV και 4x4 θα βασιστεί σε δύο αρχιτεκτονικές: Την MLA που εγκαινιάστηκε από το νέο Range Rover και προσαρμόστηκε σε υβριδικά μοντέλα και μια δεύτερη αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα.

Για την Jaguar, η πρόκληση της νέας πλατφόρμας Panthera είναι τεράστια, δεδομένων των φιλοδοξιών της βρετανικής φίρμας που ανήκει στον ινδικό όμιλο Tata.

Βλέπετε, η Jaguar δεν θα περιοριστεί μόνο στο να διαθέσει ηλεκτρικά μοντέλα που θα αντικαταστήσουν τις επί του παρόντος γνωστές οικογένειες, φτάνοντας τελικά σε μια πιο περιορισμένη γκάμα. Αλλά επιπλέον, η Jaguar σκοπεύει να αλλάξει τη θέση της στην αγορά προκειμένου για ανταγωνιστεί άμεσα τις εθνικές αντιπάλους της, την Aston Martin και την Bentley, με την τελευταία να θυμίσουμε ότι ξεκινά τη μετάβασή της στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση επίσης το 2025.

Ηλεκτρική πλατφόρμα Jaguar Panthera

Τα παραπάνω αποτελούν τεράστια πρόκληση για μια φίρμα που αντιμετωπίζει οικονομικά και άλλα προβλήματα. Κατάσταση στην οποία περιήλθε, καθώς είδε τις πωλήσεις της το 2021 να πέφτουν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2013 με μόλις 14.407 αυτοκίνητα το τέταρτο 3μηνο του 2021 από τις 80.126 που πούλησε συνολικά ο όμιλος JLR πέρυσι. 

Εάν ο Βρετανός κατασκευαστής επικαλεστεί την έλλειψη μάικροτσιπ για να δικαιολογήσει αυτή την κακή απόδοση, δεν πρέπει να αυταπατάται. Η Jaguar πάσχει από πολλά προβλήματα αξιοπιστίας, σοβαρό έλλειμμα εικόνας και όξυνση του ανταγωνισμού από τους Γερμανούς ηγέτες των premium κατηγοριών.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube