node/32107

JLR: Τρία νέα μοντέλα, μια νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα

Η Jaguar Land Rover θα προσθέσει τρία νέα μοντέλα στην γκάμα της τα επόμενα πέντε χρόνια και θα μεταφέρει σταδιακά τα περισσότερα από τα αυτοκίνητά της σε μια νέα, σπονδυλωτή πλατφόρμα.

Το πρώτο μοντέλο θα είναι ένα νέας γενιάς Land Rover Defender που θα φτάσει στις αγορές το 2020-21, δήλωσε η JLR σε παρουσίαση στις 22 Ιουνίου στους επενδυτές. Δύο ακόμη μοντέλα θα ξεκινήσουν μεταξύ του 2021 και του 2024, αυξάνοντας την γκάμα των μοντέλων της JLR στα 16 από τα 13, σύμφωνα με την παρουσίαση.

Η εταιρεία δεν έδωσε πληροφορίες σχετικά με τα μοντέλα, αλλά οι αναφορές στον αυτοκινητικό Τύπο εικάζουν ότι το Defender μπορεί να εξελιχτεί σε μια οικογένεια προϊόντων για να ανταγωνιστεί την Jeep.

Τα νέα μοντέλα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν και ένα βασικό, οικονομικό Land Rover, στη βάση της γκάμας της εταιρείας, ανέφερε το Autocar. Η Land Rover μπορεί επίσης να λανσάρει ένα crossover όπως το Road Rover, σύμφωνα με αναφορές. Τα σχέδια για ένα νέο μοντέλο που θα σταθεί απέναντι στην υπέρ-πολυτελή Bentley Bentayga φαίνεται να βρίσκεται επίσης στο στάδιο της υλοποίησης.

Η νέα Modular Longitudinal Platform (MLA) της JLR θα επιφέρει μείωση του κόστους παραγωγής, καθώς θα αποτελεί τη βάση για την πλειονότητα των μοντέλων της εταιρείας. Σήμερα η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί έξι πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένης της αλουμινένιας πλατφόρμας D7U που υποστηρίζει τα μεγάλα SUV Range Rover, Range Rover Sport και Discovery και την αλουμινένια πλατφόρμα D7A που χρησιμοποιείται από τις μπερλίνες Jaguar XF και XE, ενώ στα SUV υποστηρίζει την Jaguar F-Pace και το Range Rover Velar.

Το Range Rover Evoque, το Land Rover Discovery Sport και η Jaguar E-Pace χρησιμοποιούν τη χαλύβδινη πλατφόρμα D8, μια ιδιαίτερα αναβαθμισμένη έκδοση μιας παλαιότερης πλατφόρμας της Ford. Η σπορ Jaguar XJ, η κουπέ F-type και η αμιγώς ηλεκτρική I-Pace πατούν πάνω σε δικές τους πλατφόρμες.

Η JLR δήλωσε ότι η στροφή προς τη νέα πλατφόρμα MLA θα ξεκινήσει το 2020, κάτι που ενδεχομένως να σημαίνει ότι το πρώτο μοντέλο που θα τη χρησιμοποιήσει θα είναι το επερχόμενο Land Rover Defender. Η πλατφόρμα θα της δώσει «αυξημένη ευελιξία, κοινή διάρθρωση, τυποποίηση και κλίμακα», δήλωσε η JLR στην παρουσίασή της, ενώ δεν αναφέρθηκε στο υλικό κατασκευής της. H νέα αρχιτεκτονική MLA θα μπορεί να υποστηρίζει ήπια υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ανέφερε η JLR.

Η πλατφόρμα D8 θα υποστηρίξει νέα, μικρά μοντέλα μέχρι το 2024-25, τα οποία στη συνέχεια θα περάσουν στην MLA. Πριν από αυτό, η JLR θα αναβαθμίσει την πλατφόρμα που τώρα αποκαλείται Premium Transverse Architecture (PTA), για να συμπεριλάβει τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά και 48βολτα, ήπια υβριδικά μοντέλα. Το πρώτο μοντέλο που θα την χρησιμοποιήσει θα είναι το νέο Range Rover Evoque, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά.

Οι βελτιώσεις σε αυτή τη μικρή πλατφόρμα στόχο έχουν να μειώσουν τις εκπομπές CO2. Η JLR πρέπει να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη στα 135 g/km έως το 2021 ως μέρος του στόχου της ΕΕ να μειώσει μέχρι τότε τo επίπεδo εκπομπών όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας στα 95 g/km. Αυτή τη στιγμή η JLR βρίσκεται στο επίπεδο των 178 g/km, ανέφερε η εταιρεία.

Άλλες τεχνολογίες που είναι διαθέσιμες με τη νέα εγκάρσια αρχιτεκτονική κινητήρα είναι μια τεχνολογία οπτικής απεικόνισης που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το έδαφος ακριβώς εμπρός από το αυτοκίνητο, ιδιαίτερα χρήσιμη τεχνολογία για το off-roading. 

Να σημειώσουμε ότι, η Jaguar Land Rover θα θέσει σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο συναρμολόγησης στην ηπειρωτική Ευρώπη τον προσεχή Σεπτέμβριο, στη Σλοβακία. Η νέα μονάδα θα ξεκινήσει με την παραγωγή του Land Rover Discovery, με δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων ετησίως. Η παραγωγή του Defender μπορεί να προστεθεί αργότερα, σημειώνουν αναφορές στον Τύπο, αν κα η JLR δεν επιβεβαίωσε κάτι τέτοιο.

Η εταιρεία παρουσίασε τον περασμένο μήνα την πρώτη 3μηνιαία ζημιά σε τρία χρόνια, καθώς το Brexit και η πτώση της των ντίζελ στην Ευρώπη έπληξαν τις πωλήσεις της. Η JLR εκτιμά ότι θα ολοκληρωθεί το τρέχον οικονομικό έτος με περιθώριο EBIT 3,8%. Η JLR στοχεύει σε ένα περιθώριο κέρδους 4% έως 7% στο «μεσοπρόθεσμο» και 7% έως 9% σε «μακροπρόθεσμο» διάστημα, χωρίς να δώσει ακριβές χρονοδιάγραμμα.

node/40081

Jaguar: Τεχνολογικό φρεσκάρισμα για τις XE και XF

Τα premium sedan της Jaguar αποκτούν ήπια υβριδικό πετρελαιοκινητήρα και περισσότερη τεχνολογία στο εσωτερικό.

Τρίτη, 06 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Jaguar: Τεχνολογικό φρεσκάρισμα για τις XE και XF

H Jaguar παρουσίασε σήμερα την ανανεωμένη XF που φρεσκάρεται αισθητικά και τεχνολογικά μετά από 5 χρόνια στην αγορά, μαζί με την αναβαθμισμένη XE η οποία αποκτά ήπια υβριδικό πετρελαιοκινητήρα και καλύτερο infotainment για να συνεχίσει την εμπορική της πορεία μετά από το περσινό facelift.

Ξεκινάμε από την μεγαλύτερη εκ των δύο, ανανεωμένη XF (ανταγωνιστής των Audi A6, BMW 5 Series και Mercedes-Benz E-Class) η οποία παραμένει διαθέσιμη σε εκδόσεις αμαξώματος Saloon και Sportbrake, διατηρώντας μια γνώριμη σιλουέτα. Οι σχεδιαστικές επεμβάσεις εντοπίζονται στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα εμπρός με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και νέα γρίλια, στα νέα φώτα LED εμπρός/πίσω καθώς και τον ελαφρώς ανασχεδιασμένο πίσω προφυλακτήρα. 

Jaguar XF

Σημαντικότερες είναι οι αλλαγές στην ανασχεδιασμένη καμπίνα με νέα κυρτή οθόνη αφής 11,4" στην κεντρική κονσόλα που ενσωματώνει το νέο infotainment Pivi Pro, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3", head-up display, βελτιωμένο σύστημα ιονισμού και φιλτραρίσματος του αέρα και την τεχνολογία Active Road Noise Cancellation.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει το νέο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα Ingenium 2,0 λίτρων που αποδίδει 204 PS και ενισχύεται από ήπια υβριδικό σύστημα με Belt-integrated Starter Generator (BiSG) και μπαταρία 48V ιόντων λιθίου κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Υπάρχουν επίσης οι τετρακύλινδροι υπερτροφοδοτούμενοι βενζινοκινητήρες Ingenium 2,0 λίτρων με 250 PS και 300 PS. Όλα τα μοτέρ συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Jaguar XE

Συνεχίζουμε με την XE, το premium D-Segment sedan της Jaguar που ανταγωνίζεται μοντέλα όπως Alfa Romeo Giulia, Audi A4, BMW 3 Series και Mercedes-Benz C-Class. Το μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε το 2014 και δέχθηκε ένα facelift το 2019. Με δεδομένο το πρόσφατο φρεσκάρισμα, η Jaguar επέλεξε να μην επέμβει ξανά στην εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον της στον εξηλεκτρισμό της γκάμας κινητήρων και τον εξυγχρονισμό της τεχνολογίας.

Η γκάμα των κινητήρων είναι κοινή με την ανανεωμένη XF, δηλαδή περιλαμβάνει το ήπια υβριδικό πετρελαιοκινητήρα Ingenium 2,0 λίτρων με 204 PS, και τους βενζινοκινητήρες Ingenium 2,0 λίτρων με 250 PS και 300 PS. Όλες οι Jaguar XE εξοπλίζονται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Έχουμε επίσης πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, εκτός από την ισχυρότερη XE που διατίθεται αποκλειστικά με τετρακίνηση.

Jaguar XE

Οι προσθήκες στο εσωτερικό περιλαμβάνουν το νέο infotainment Pivi Pro (οθόνη αφής 10", δεύτερη οθόνη 5,5" στην κεντρική κονσόλα και ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3"), το δεύτερης γενιάς Activity Key, καλύτερο σύστημα ιονισμού του αέρα με νέα φίλτρα, ανασχεδιασμένο τιμόνι και βελτιωμένα καθίσματα.

Η Jaguar ανακοίνωσε πως οι τιμές της ανανεωμένης XF στη Μ.Βρετανία ξεκινούν από τις £32.585 (€35.732) και της αναβαθμισμένης XE από τις £29.635 (€32.511).

[Πηγή: Jaguar]

node/39634

Η Jaguar Land Rover χάνει τη δικαστική μάχη από την Ineos για το εμπορικό σήμα Defender

Το δικαστήριο έκρινε ότι ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου δεν είναι πνευματική ιδιοκτησία της JLR και ανοίγει το δρόμο για την κυκλοφορία του Grenadier που το αντέγραψε. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η Jaguar Land Rover χάνει τη δικαστική μάχη από την Ineos για το εμπορικό σήμα Defender

Η Jaguar Land Rover σε δικαστήριο του Ηνωμένου Βασιλείου τη μάχη για να κατοχυρώσει τα δικαιώματα του σχεδίου του εμβληματικού Defender, δίνοντας την ευκαιρία στον δισεκατομμυριούχο Jim Ratcliffe, ιδιοκτήτη του Ineos Group να προχωρήσει στην κατασκευή του εκτός δρόμου οχήματος, του Grenadier.

Το δικαστήριο του Λονδίνου απέρριψε την έφεση της JLR, αφού το γραφείο της Πνευματικής Ιδιοκτησίας του Ηνωμένου Βασιλείου έκρινε ότι το σχήμα (σχεδιασμός) του αυτοκινήτου που η εταιρεία ήθελε να κατοχυρώσει δεν ήταν αρκετά διακριτικά.

Η Ineos Automotive έχει χρησιμοποιήσει το Land Rover Defender ως έμπνευση για το Grenadier, ένα 4x4 που βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο και ανάρτηση που έχει σχεδιαστεί από τη Magna Steyr και χρησιμοποιεί κινητήρες που προέρχονται από BMW.

Η Jaguar Land Rover δήλωσε ότι είναι απογοητευμένη από την απόφαση και ότι το αρχικό σχήμα του Defender έχει κατοχυρωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών σε πολλές αγορές. «Το Land Rover Defender είναι ένα εμβληματικό όχημα που αποτελεί μέρος του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος της Land Rover», ανέφερε η εταιρεία. «Το μοναδικό του σχήμα είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και σηματοδοτεί τη μάρκα Land Rover σε όλο τον κόσμο», τονίζει. 

Από την πλευρά της η Ineos δήλωσε ότι «είμαστε ενθουσιασμένοι που θα φέρουμε το Grenadier στην αγορά το 2021». Η Ineos ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Jim Ratcliffe, έναν από τους σημαντικότερους υποστηρικτές της εξόδου του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ineos σκόπευε να κατασκευάσει το Grenadier σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ουαλία και να δημιουργήσει μια άλλη εγκατάσταση στην Πορτογαλία για την παραγωγή του αμαξώματος και του πλαισίου. Ωστόσο, η εταιρεία έχει αναστείλει αυτά τα σχέδια και επί του παρόντος βρίσκεται σε συνομιλία με την Daimler σχετικά με την αγορά του εργοστασίου του smart στο Hambach της Γαλλίας.

Εάν επιτευχθεί μια συμφωνία, η Ineos θα άρει τα προηγούμενα σχέδιά της και θα χρησιμοποιούσε το γαλλικό εργοστάσιο ως τη μοναδική κατασκευαστική βάση.