General Motors: Νέα ψηφιακή αρχιτεκτονική για μελλοντικά μοντέλα

General Motors: Νέα ψηφιακή αρχιτεκτονική για μελλοντικά μοντέλα

Η νέα «digital vehicle platform» της GM υπόσχεται ικανή υπολογιστική ισχύ για να διαχειριστεί τις προκλήσεις του μέλλοντος και αποτελεσματική ασφάλεια στο χακάρισμα.

Οι λέξεις «πλατφόρμα» και «αρχιτεκτονική», όταν χρησιμοποιούνται στην αυτοκινητοβιομηχανία, αναφέρονται συνήθως σε φυσικές δομές, όπως το γυμνό αμάξωμα και οι σταθερές συντεταγμένες (hard points) που καθορίζουν ποια εξαρτήματα ταιριάζουν πού. 

Η General Motors αποκάλυψε μια νέα χρήση των όρων όταν εισήγαγε τη νέα «ψηφιακή πλατφόρμα οχημάτων». Και αναφέρεται στην ηλεκτρονική αρχιτεκτονική που θα υποστηρίξει τα αυτοκίνητα της GM, καθώς η αμερικανική βιομηχανία αγκαλιάζει τόσο τα ηλεκτρικά οχήματα και τα ενεργά βοηθήματα ασφάλειας όσο τη συνδεσιμότητα και την αυτόνομη οδήγηση.

Το πακέτο ηλεκτρονικών θα κάνει την παρθενική εμφάνισή του στη νέα μπερλίνα της Cadillac, την CT520 του 2020, ενώ στη συνέχεια η χρήσης της θα πολλαπλασιαστεί μέσω της παγκόσμια γκάμας προϊόντων της GM έως το 2023. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία λέει ότι ο στόχος της είναι «ένας κόσμος με μηδενικά ατυχήματα, μηδενικές εκπομπές και μηδενική συμφόρηση». Για να επιτύχει αυτό το στόχο λοιπόν, θα χρειαστεί πάρα πολλή υπολογιστική ισχύ.

GM digital vehicle platform

Η συνδεσιμότητα, τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης και τα προηγμένα οδηγικά βοηθήματα, όλα τους στηρίζονται στη ροή των ηλεκτρονίων. Τόσο για κινητήρια δύναμη όσο και για τα σήματα των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Η GM θέλει να είναι σίγουρη ότι τα οχήματά της θα έχουν ικανό εύρος υπολογιστικής ισχύος για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες. Το νέο σύστημα είναι σε θέση να διαχειρίζεται ισχύ επεξεργασίας δεδομένων μέχρι και 4,5 terabytes ανά ώρα -ένα terabyte είναι 1.024 GB.

Αυτό είναι πέντε φορές η ικανότητα των σημερινών ηλεκτρονικών της GM, επιταχύνοντας έτσι τις επικοινωνίες μεταξύ των συστημάτων του αυτοκινήτου και του αυτοκινήτου με τον έξω κόσμο. Η νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικών μπορεί να συνδεθεί στο ίντερνετ με ταχύτητες 100Mbps, 1Gbps και 10Gbps, επιτρέποντας τη γρήγορη over-the-air αναβάθμιση λογισμικού και λειτουργικότητας στο αυτοκίνητο.

GM digital vehicle platform

Λόγω αυτής της συνδεσιμότητας, μια σημαντική εστίαση της νέας ψηφιακής αρχιτεκτονικής είναι η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Ο φόβος για έναν εξωτερικό παράγοντα που χτυπάει και/ή παίρνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σου δεν είναι επιστημονική φαντασία όταν ένα αυτοκίνητο είναι online συνεχώς. Η GM λέει ότι τα νέα ηλεκτρονικά συστήματά της έχουν θωρακιστεί με προστατευτικά χαρακτηριστικά, τόσο στο hardware όσο και στο λογισμικό.

Προλογίζοντας τη νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών, ο Mark Reuss, πρόεδρος της GM είπε: «Ο κρίσιμος ρόλος του λογισμικού και η σημασία του στα αυτοκίνητά μας, τόσο τώρα όσο και για τα επόμενα χρόνια, δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Η νέα μας ψηφιακή πλατφόρμα οχημάτων και οι ενδεχόμενοι διάδοχοί της θα υποστηρίξουν όλα τα μελλοντικά καινοτόμα μοντέλα μας σε ένα ευρύ φάσμα τεχνολογικών εξελίξεων, περιλαμβανομένων των EV και της διευρυνόμενης αυτόνομης οδήγησης».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube