
Τα πρώτα Renault Clio βγήκαν από το εργοστάσιο της Προύσας
Το Renault Clio πέρασε αισίως στην έκτη του γενιά και τα πρώτα αυτοκίνητα βγήκαν από το εργοστάσιο της Προύσας με προορισμό τις ευρωπαϊκές αγορές του μοντέλου.


Το ολοκαίνουργιο Renault Clio πραγματοποίησε το επίσημο ντεμπούτο του στο Σαλόνι του Μονάχου, με την παραγωγή να έχει ήδη ξεκινήσει και τις πωλήσεις να ξεκινούν στις αρχές του 2026.
Όπως δείχνουν και τα στοιχεία των πωλήσεων, το Renault Clio είναι ένα από τα διαχρονικά best-seller σουπερμίνι της Γηραιάς Ηπείρου. Αυτή η συνθήκη πυροδοτεί το ενδιαφέρον του κοινού (και του Τύπου) κάθε φορά που το γαλλικό μοντέλο ετοιμάζεται να ανανεωθεί ή να αλλάξει γενιά.
Πολύ πριν την αποκάλυψή του είχαν κυκλοφορήσει κατασκοπευτικές φωτογραφίες και ψηφιακές απεικονίσεις ενώ λίγο πριν από το ντεμπούτο του, μοντέλα προπαραγωγής εθεάθησαν χωρίς καμουφλάζ στην Τουρκία. Όπως τονίζουν άνθρωποι της Renault, αυτά τα αυτοκίνητα είναι ιδιαιτέρως σημαντικά μιας και βοηθούν στην εκπαίδευση του προσωπικού και στον έλεγχο ποιότητας της γραμμής παραγωγής.
Το επίσημο λανσάρισμα του Renault Clio στην ελληνική αγορά αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2026
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δύο φυλές σουπερμίνι στην Ελλάδα: Οι corsaκηδες και οι οπαδοί του Yaris
H πλήρης αποκάλυψη της νέας γενιάς έλαβε χώρα στις 8 Σεπτεμβρίου, όταν και είδαμε ένα αυτοκίνητο που σύμφωνα με την Billancourt είναι σημαντικά αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς. To εμπρός μέρος είναι εντελώς διαφορετικό και φιλοξενεί τη νέα μάσκα με ανάγλυφα μοτίβα διαμαντιού. Τα φώτα ημέρας βρίσκονται σε μαύρο πλαίσιο, στις άκρες του προφυλακτήρα, ενισχύοντας τη δυναμική εικόνα του συνόλου.
Η γραμμή της οροφής υιοθετεί πιο κουπέ λογική, την ώρα που ζάντες (μπορούν να φτάσουν έως και τις 18 ίντσες) γεμίζουν ιδανικά τους θόλους των τροχών. Πίσω, το μάτι πέφτει στη μεγάλη πτέρυγα οροφής και στα νέα φώτα.
Ως προς τις διαστάσεις, το νέο Renault Clio έχει μεγαλώσει σε σχέση με την απερχόμενη γενιά. Το μήκος φτάνει τα 4,12 μέτρα (από 4,05 ), το πλάτος τα 1,77 (από 1,73 μέτρα), το ύψος τα 1,45 (από 1,44 μέτρα) και το μεταξόνιο τα 2,59 μέτρα (από 2,58 μέτρα).
Στο εσωτερικό, όπως τονίζουν οι άνθρωποι της γαλλικής φίρμας έχουν τοποθετηθεί ακόμα πιο ποιοτικές επενδύσεις (ακόμα και Alcantara), πολλές εκ των οποίων προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά. Η εικόνα της καμπίνας θυμίζει έντονα το Renault 5, με σημείο αναφοράς τη διπλή οθόνη 10,1 ιντσών. Κι όπως έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της φίρμας, το infotainment OpenR Link ενσωματώνει υπηρεσίες της Google, όπως τα Google Maps και Google Assistant.
H γκάμα των κινητήρων είναι επίκαιρη και περιλαμβάνει επιλογές για όλες τις ανάγκες. Στη βάση τοποθετείται ο 3κύλινδρος 1.200άρης με 115 ίππους και 190 Nm, με την κίνηση να περνά στους εμπρός τροχούς είτε μεσώ ενός χειροκίνητου είτε μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου EDC έξι σχέσεων.
Οι εκδόσεις διπλού καυσίμου συνεχίζουν να δίνουν κανονικά το παρών, με τον 1.200άρη κινητήρα να αποδίδει στην προκειμένη περίπτωση 120 ίππους. Η μεγάλη είδηση όσον αφορά τις εκδόσεις διπλού καυσίμου, είναι πως για πρώτη φορά συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο EDC. Η συγκεκριμένη έκδοση θα είναι διαθέσιμη σε δεύτερο χρόνο και η αυτονομία της αναμένεται να ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.
Στην κορυφή της προϊοντικής πυραμίδας τοποθετείται το φουλ υβριδικό Renault Clio, με το καινούργιο υβριδικό σύστημα της φίρμας. Έχουμε και λέμε λοιπόν: 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.8 lt που συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 1,4 kWh.
To νέο υβριδικό σύστημα (Ε-Tech όπως είναι ήδη γνωστό) αποδίδει 160 από 145 ίππους. Ως εκ τούτου, οι επιδόσεις είναι πιο σβέλτες, μιας και τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 8,3” (από 9,3” της προηγούμενης γενιάς).
Πέρα όμως από τις επιδόσεις, η Renault τονίζει πως το υβριδικό Clio θα μπορέσει να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά στο 80% των καθημερινών μετακινήσεων εντός πόλης. Οι εκπομπές CO2 υπολογίζονται σε μόλις 89 g/km και η κατανάλωση σε 3,9 lt/100 km.
Βλέπουμε λοιπόν πως το νέο Renault Clio έρχεται για να συνεχίσει μια παράδοση που μετρά πάνω από τρεις δεκαετίες (και 17 εκατομμύρια πωλήσεις), αλλά και για να διατηρήσει τη Renault στον αφρό της κατηγορίας των σουπερμίνι, απέναντι σε παραδοσιακούς αντιπάλους όπως τα Toyota Yaris, Opel Corsa, Peugeot 208 και Hyundai i20.