Stellantis: Στήριξη στη γερμανική πρωτοβουλία για χαλάρωση των ευρωπαϊκών κανόνων ρύπων

Stellantis: Στήριξη στη γερμανική πρωτοβουλία για χαλάρωση των ευρωπαϊκών κανόνων ρύπων

Ο Antonio Filosa, CEO της Stellantis, στηρίζει την πίεση του Βερολίνου προς την Ε.Ε., τονίζοντας πως μια πιο ευέλικτη πολιτική θα δώσει «ανάσα» σε έναν κλάδο που βρίσκεται αντιμέτωπος με χαμηλή ζήτηση και έντονο ανταγωνισμό.

Stellantis

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Antonio Filosa, χαιρέτισε τη θέση της γερμανικής κυβέρνησης υπέρ της χαλάρωσης των ευρωπαϊκών κανόνων εκπομπών.

Σημείωσε παράλληλα πως η πρόταση του Βερολίνου κινείται ακριβώς προς την κατεύθυνση που ζητά η αυτοκινητοβιομηχανία: περισσότερη ευελιξία, ρεαλιστικοί στόχοι και περιθώριο για τεχνολογίες που μπορούν να στηρίξουν την αγορά στη μεταβατική περίοδο.

Χωρίς ρεαλισμό στους κανόνες, η Ευρώπη κινδυνεύει να χάσει τον ίδιο της τον δρόμο στην αυτοκίνηση

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται στις 10 Δεκεμβρίου να παρουσιάσει δέσμη μέτρων για τη στήριξη του κλάδου, με επίκεντρο την αναθεώρηση των στόχων εκπομπών CO₂. Οι πιέσεις προς τις Βρυξέλλες αυξάνονται, καθώς πολλές κυβερνήσεις αλλά και οι κατασκευαστές ζητούν μια πιο προσαρμοσμένη προσέγγιση που δεν θα αποδυναμώνει την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Γερμανός καγκελάριος, Friedrich Merz, ζήτησε πρόσφατα εξαιρέσεις για plug-in υβριδικά αλλά και για νέους, ιδιαίτερα αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, υποστηρίζοντας πως οι εταιρείες χρειάζονται ευελιξία, καθώς η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αναπτύσσεται με τον αναμενόμενο ρυθμό, την ώρα που ο ανταγωνισμός από την Κίνα εντείνεται.

Stellantis

Η Stellantis, από τότε που πέρασε στη νέα ηγεσία μετά την αποχώρηση του Carlos Tavares, έχει γίνει μία από τις πιο χαρακτηριστικές φωνές υπέρ αλλαγών στη νομοθεσία της Ε.Ε. Ο Πρόεδρος του ομίλου, John Elkann, προειδοποίησε πρόσφατα ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με «μη αναστρέψιμη παρακμή» εάν δεν προσαρμοστούν οι κανόνες στις πραγματικές ανάγκες της αγοράς. 

Από την πλευρά του, ο Filosa κάνει λόγο για «επείγουσα ανάγκη» λήψης αποφάσεων που θα επιτρέψουν στον κλάδο να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης.

Παράλληλα με τις ζητούμενες εξαιρέσεις, οι προτάσεις της βιομηχανίας περιλαμβάνουν νέους, πιο ρεαλιστικούς στόχους εκπομπών για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, μέτρα ενίσχυσης της παραγωγής μικρών και οικονομικών αυτοκινήτων, καθώς και πολιτικές που θα επιταχύνουν την ανανέωση του στόλου. 

Όλες αυτές οι παρεμβάσεις στοχεύουν σε μια ισορροπία: μείωση εκπομπών χωρίς να θυσιάζεται η απασχόληση ή η προσιτή τιμή για τον καταναλωτή.

Με την κρίσιμη αναθεώρηση των κανόνων να βρίσκεται προ των πυλών, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει τις αποφάσεις των Βρυξελλών με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά και με σαφές μήνυμα πως χωρίς προσαρμογές, η μετάβαση στην επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης δεν θα είναι βιώσιμη.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube