Shell Eco-Marathon 2018: Οι ελληνικές συμμετοχές

Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει κάποιος με 1 lt βενζίνης ή με 1 kWh ηλεκτρικής ενέργειας; Η απάντηση είναι «όλο και μακρύτερα», όπως αποδεικνύεται στο Shell Eco-Marathon.

Ένα μονοθέσιο της F1 κινείται με ταχύτητα δύο-τρεις φορές μεγαλύτερη από εκείνη που θα είχε στο ίδιο σημείο ένα συμβατικό Ι.Χ. Πώς θα σας φαινόταν όμως αν ένα αγωνιστικό μπορούσε να κάνει κάτι… 200 φορές καλύτερα από το δικό σας αυτοκίνητο;

Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να επιτευχθεί βέβαια όταν στόχος είναι η υψηλότερη ταχύτητα, είναι όμως εφικτό όταν το ζητούμενο είναι η ελάχιστη κατανάλωση. Τι είναι πιο εντυπωσιακό: Το ότι ένα μονοθέσιο στρίβει με 300 km/h στην Eau Rouge, στο Spa, ή το ότι υπάρχει όχημα που καταναλώνει λιγότερα από 0,04 lt/100 km; Γιατί τέτοια είναι τα νούμερα που σημειώνονται στους αγώνες του θεσμού Shell Eco-Marathon, που φέτος διοργανώνεται για 34η χρονιά.

Πρόκειται για έναν αγώνα στον οποίο ομάδες από όλο τον κόσμο καλούνται να φτιάξουν οχήματα ικανά να διανύσουν όσο μεγαλύτερη απόσταση γίνεται, με όσο το δυνατόν λιγότερη κατανάλωση ενέργειας. Και δεν πρόκειται για επαγγελματικές ομάδες με ακριβοπληρωμένη στελέχη-αυθεντίες στον τομέα τους, αλλά για εκπαιδευτικά ιδρύματα. Με φοιτητές και μαθητές, οι οποίοι συνδυάζουν τις νεοαποκτηθείσες γνώσεις τους με το μεράκι και τη φαντασία, έτσι ώστε να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν νέες λύσεις για κάθε πρόβλημα. Πρέπει να είναι νέες, αφού οι κανονισμοί απαγορεύουν τη χρήση εξαρτημάτων από οχήματα παραγωγής. Τα πάντα φτιάχνονται από το μηδέν.

Τα οχήματα χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες. Η πιο ελεύθερη, όπου σημειώνονται και οι κορυφαίες τιμές κατανάλωσης, είναι η Prototype. Πρόκειται για μονοθέσια με συνολικό ύψος αρκετά κάτω από ένα μέτρο, που είναι το μέγιστο που επιτρέπει ο κανονισμός, πρωτότυπο σχήμα και μέγιστο βάρος 140 kg, χωρίς τον οδηγό. Εκείνος πρέπει να ζυγίζει τουλάχιστον 50 kg με τον εξοπλισμό του (πυρίμαχη φόρμα, κράνος). Οπότε, εφόσον στόχος είναι η εξοικονόμηση και του τελευταίου γραμμαρίου, σε πολλές ομάδες τα οδηγικά καθήκοντα τα αναλαμβάνει γυναίκα.

Shell Eco-Marathon

Στην κατηγορία Urban Concept συμμετέχουν πιο ρεαλιστικά μοντέλα, που παραπέμπουν περισσότερο σε πραγματικά αυτοκίνητα πόλης, τόσο σε σχεδίαση όσο και σε χρηστικότητα. Για παράδειγμα, οι κανονισμοί επιβάλλουν την ύπαρξη πορτών, όταν στα Prototype μπορεί να αφαιρείται το ολόκληρο το αμάξωμα για να αποκαλυφθεί η θέση του οδηγού. Το μέγιστο ύψος φτάνει το 1,3 m και το πάτωμα πρέπει να απέχει από το έδαφος τουλάχιστον 10 πόντους. Οι ζάντες έχουν διάμετρο 15"-17" και οι τροχοί είναι πλήρως καλυμμένοι, υπάρχουν πλήρη φώτα εμπρός και πίσω (πορείας, φρένων, φλας), ενώ τα οχήματα αυτά πρέπει να διαθέτουν υαλοκαθαριστήρες και να είναι στεγανά, αφού υπάρχει περίπτωση να διαγωνιστούν ακόμα και υπό βροχή (κάτι που δεν συμβαίνει στα Prototype).

Άμιλλα ανά λίτρο
Υποκατηγορίες σχηματίζονται βάσει του τύπου του κινητήρα. Μία κατηγορία σχηματίζουν τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανεξάρτητα από το αν καταναλώνουν βενζίνη, ντίζελ, αιθανόλη ή φυσικό αέριο. Η τελική κατάταξη προκύπτει μετά από την εξίσωση των αποτελεσμάτων βάσει της θερμικής απόδοσης κάθε καυσίμου, με όλες τις τιμές να μετατρέπονται σε km/lt βενζίνης. Τα ηλεκτρικά σχηματίζουν άλλες δύο κατηγορίες, αφού υπάρχει ξεχωριστή κατάταξη βάσει km/kWh για τα υδρογονοκίνητα (με fuel cells) και για όσα χρησιμοποιούν προφορτισμένες μπαταρίες.

Οι έξι πρώτοι της κατάταξης σε κάθε κατηγορία λαμβάνουν χρηματικά έπαθλα, που ξεκινούν από τα €2.500 για τον 1ο. Υπάρχουν όμως και βραβεία που δίνονται για τα επιτεύγματα των ομάδων εκτός πίστας. Για την καλύτερη επικοινωνία, το υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας, τον καλύτερο σχεδιασμό, την κορυφαία τεχνολογική καινοτομία αλλά και ένα βραβείο για την ομάδα που υπηρετεί πιο πιστά «το πνεύμα του διαγωνισμού».

Επειδή το ενδιαφέρον παγκοσμίως είναι μεγάλο, το Eco-Marathon διοργανώνεται ξεχωριστά στην Ασία, στην Αμερική και στην Ευρώπη. Οι δύο πρώτες έχουν ήδη γίνει για φέτος, ενώ η ευρωπαϊκή διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί στο Λονδίνο στις 5-8 Ιουλίου. Η πίστα που θα στηθεί στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις της πόλης, δίπλα στο κολυμβητήριο, θα έχει μήκος 970 m. Ο αγώνας διοργανώνεται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου φεστιβάλ της Shell για την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα διαχείρισης της ενέργειας, που ονομάζεται Make the Future Live.

Εκεί, θα προσπαθήσουν για το καλύτερο τρεις ελληνικές ομάδες, από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Πολυτεχνείο Χανίων και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε μια σύντομη παρουσίασης της κάθε ομάδας, αλλά και τις απάντησαν οι εκπρόσωποί τους στις εφτά ερωτήσεις που τους υποβάλαμε.


Προμηθέας
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο - prometheus.ntua.gr

NTUA Prometheus
Το ηλεκτρικό όχημα Πυρφόρος, που ανήκει στην κατηγορία Prototype (Βattery Electric), είναι το όχημα με το οποίο συμμετέχει στον θεσμό η Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Χρησιμοποιεί έναν τριφασικό σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες. Ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας ήταν ο Κώστας Λάσκαρης, νυν επικεφαλής σχεδιασμού κινητήρων στην Tesla. Περισσότερα μας λέει ο καθηγητής της σχολής κ. Αντώνης Κλαδάς, που είναι και υπεύθυνος για την ομάδα Προμηθέας.


1. Τι ενδιαφέρον υπάρχει από την πλευρά των φοιτητών για τον θεσμό; Πώς επιλέγονται εκείνοι που θα συμμετέχουν στην ομάδα;
Η ομάδα απαρτίζεται από 15-20 εθελοντές φοιτητές και τα μισά μέλη της ανανεώνονται κάθε χρόνο λόγω αποφοίτησης. Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για συμμετοχή στην ομάδα ενώ η επιλογή γίνεται στην αρχή κάθε ακαδημαϊκού έτους από τα παλαιά μέλη με βάση τις ανάγκες στελέχωσης των επιμέρους δράσεων, σε συνδυασμό με τις επιθυμίες αλλά και τη δυνατότητα ενασχόλησης των ενδιαφερομένων.
2. Πόσα χρόνια συμμετέχετε στο Eco-Marathon; Ποιες διακρίσεις ή στιγμές θυμάστε;
Η πρώτη συμμετοχή της ομάδας πραγματοποιήθηκε το 2009 και από τότε η ομάδα συμμετέχει κάθε χρόνο ανελλιπώς. Έχει επιτύχει πολλές διακρίσεις κατάταξης και της έχει απονεμηθεί το βραβείο Best Team Spirit Αward το 2013 και τα Technical Innovation Award και Communications Award το 2016.
3. Τι νέο/αλλαγές έχει το όχημα με το οποίο θα συμμετάσχετε φέτος; Ποιο είναι το πιο εντυπωσιακό τεχνικό χαρακτηριστικό του;
Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της ομάδας που την διαφοροποιεί από τις όλες τις υπόλοιπες είναι ότι σχεδιάζει και ιδιοκατασκευάζει εξ ολοκλήρου το σύνολο των υποσυστημάτων των πρωτότυπων ηλεκτρικών οχημάτων της. Τη φετινή χρονιά έχει κατασκευάσει ένα νέο ηλεκτρικό κινητήρα, χρησιμοποιώντας προηγμένα υλικά, καθώς και ένα καινούργιο βελτιωμένο αντιστροφέα με ειδικό έλεγχο και αντίστοιχο σύστημα τηλεμετρίας.
4. Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζετε σε αυτή την προσπάθεια; Έχετε κάποια στήριξη από την Πολιτεία;
Η μεγαλύτερη δυσκολία είναι εξεύρεση της απαιτούμενης χρηματοδότησης, καθώς εξασφαλίζεται αποκλειστικά από χορηγίες. Αν και το μεγαλύτερο μέρος των πόρων έχει προέλθει από χορηγίες ιδιωτικών εταιρειών, η Πολιτεία έχει συμβάλει πολλές φορές στις δράσεις της ομάδας, εκτός από τη διαχρονική υποστήριξη της Σχολής, του Ιδρύματος και του ΕΠΙΣΕΥ, μέσω χορηγιών από διάφορους φορείς, όπως το Υπουργείο Ανάπτυξης, τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας αλλά και από τοπικούς φορείς όπως η Περιφέρεια Πελοποννήσου.
5. Αξιοποιείται κάπου η τεχνογνωσία που αναπτύσσετε; Και πώς θα μπορούσε ίσως να αξιοποιηθεί περισσότερο;
Χρησιμοποιείται από τα μέλη της ομάδας στα πλαίσια εκπόνησης διπλωματικών εργασιών, διατριβών και επιστημονικών δημοσιεύσεων. Ταυτόχρονα αποτελεί εφαλτήριο εξεύρεσης αξιόλογων επαγγελματικών δράσεων και αξιοποιείται στη συνέχεια κατά την επαγγελματική σταδιοδρομία τους.
6. Ποια η εκπαιδευτική σημασία του θεσμού για τη σχολή σας; Ποιο είναι δηλαδή το κίνητρο για τη συμμετοχή;
Οι δράσεις της ομάδας αποτελούν πολύτιμο συμπλήρωμα της εκπαίδευσης για τους φοιτητές που συμμετέχουν καθώς τους δίνεται η δυνατότητα χειροπιαστής και άμεσης εφαρμογής των γνώσεων που τους προσφέρει η Σχολή αλλά και ανάδειξης των ικανοτήτων τους στην πρωτοπορία της τεχνολογίας. Επιπλέον τους εξοικειώνει με τη συνεργασία και τη λειτουργία ομάδας, που είναι κεντρικό προσόν για την επαγγελματική τους ανέλιξη στο μέλλον.
7. Πόσοι από τους φοιτητές που ενεπλάκησαν στην ομάδα ακολούθησαν στην πορεία επαγγελματική καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία ή τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Από τους εκατό περίπου φοιτητές που έχουν συμμετάσχει μέχρι τώρα στην ομάδα, οι περισσότεροι εργάζονται σε κορυφαίες εταιρείες και πανεπιστήμια ενώ σημαντικό μέρος τους κατέχει περίοπτες θέσεις σε γνωστούς οίκους της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας.


TUCer
Πολυτεχνείο Κρήτης - www.tucer.tuc.gr

TUCer
Με 11 χρόνια συνεχούς συμμετοχής στον θεσμό, πρόκειται για την παλαιότερη ελληνική ομάδα του Eco-Marathon. Αποτελείται από φοιτητές της σχολής Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης, και το όχημα με το οποίο συμμετέχει στην κατηγορία Urban Concept (Hydrogen) ονομάζεται Σπύρος Λούης, προς τιμή του ολυμπιονίκη μαραθωνοδρόμου. Η έμφαση στην ασφάλεια οχήματος και οδηγού, αλλά και η γενικότερη οργάνωση και λειτουργία της ομάδας στον τομέα αυτό, της έχει χαρίσει αρκετές διακρίσεις. Μιλήσαμε με τον κ. Σάββα Πιπερίδη, από το εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής, που είναι ο υπεύθυνος ηλεκτρονικών της ομάδας.

1. Τι ενδιαφέρον υπάρχει από την πλευρά των φοιτητών για τον θεσμό; Πώς επιλέγονται εκείνοι που θα συμμετέχουν στην ομάδα;
Το ενδιαφέρον για το θεσμό του Shell Eco-Marathon είναι μεγάλο. Θέλουν να ζήσουν τη συγκίνηση που προσφέρει ένας διεθνής θεσμός αγώνων αυτοκινήτου. Από το σύνολο των ενδιαφερόμενων φοιτητών επιλέγονται αυτοί με τις περισσότερες δεξιότητες και την κατάλληλη ψυχοσύνθεση ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν την περιπέτεια του αγώνα.
2. Πόσα χρόνια συμμετέχετε στο Eco-Marathon; Ποιες διακρίσεις ή στιγμές θυμάστε;
Η ομάδα TUCer συμμετέχει από το 2008. Αξιόλογες είναι οι διακρίσεις, με έξι πρώτα βραβεία: Λονδίνο 2017, 1ο Βραβείο Ασφαλείας (Safety Award). Ρότερνταμ 2016, 1ο Βραβείο Ασφαλείας. Ρότερνταμ 2013, 1ο Βραβείο και Βραβείο Κοινού στο διαγωνισμό Shell Student Energy Challenge. 2011 Eurospeedway Lausitz 1ο Βραβείο ADAC Safety Award, 2010 Eurospeedway Lausitz 1ο Βραβείο ADAC Safety Award.
3. Τι νέο/αλλαγές έχει το όχημα με το οποίο θα συμμετάσχετε φέτος; Ποιο είναι το πιο εντυπωσιακό τεχνικό χαρακτηριστικό του;
Το όχημα του 2018 έχει νέο σύστημα διεύθυνσης, εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης και ανάκτησης ενέργειας.
4. Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζετε σε αυτή την προσπάθεια; Έχετε κάποια στήριξη από την Πολιτεία;
Μεγάλη δυσκολία είναι η ανυπαρξία κατάλληλου χώρου δοκιμών-αυτοκινητοδρομίου, η έλλειψη προβολής από τα ΜΜΕ και τον ειδικό Τύπο και η αναζήτηση χορηγών σε μια χώρα με σχεδόν ανύπαρκτη παράδοση στην αυτοκίνηση. Η Πολιτεία μάς υποστηρίζει οικονομικά αλλά και με την παροχή απαραίτητων δομών, μέσω του Πολυτεχνείου Κρήτης που είναι η έδρα της ομάδας, αλλά και μέσα από άλλους φορείς της.
5. Αξιοποιείται κάπου η τεχνογνωσία που αναπτύσσετε; Και πώς θα μπορούσε ίσως να αξιοποιηθεί περισσότερο;
Αξιοποιείται με τη μορφή εκπαιδευτικού έργου με αποδέκτες τους φοιτητές, μέλη της. Επιδίωξη της ομάδας από τη στιγμή της ίδρυσής της, είναι η μεταφορά της τεχνογνωσίας της στην παραγωγή εμπορικού προϊόντος.
6. Ποια η εκπαιδευτική σημασία του θεσμού για τη σχολή σας; Ποιο είναι δηλαδή το κίνητρο για τη συμμετοχή;
Μέσω του θεσμού επιτυγχάνεται η επαφή των μελών της ομάδας με ένα διεθνή διαγωνισμό που απαιτεί μεθοδική εργασία, οργάνωση, πειθαρχία και πολλή εργασία. Η εθελοντική συμμετοχή στην ομάδα TUCer αυξάνει σημαντικά την αξία των προηγούμενων.
7. Πόσοι από τους φοιτητές που ενεπλάκησαν στην ομάδα ακολούθησαν στην πορεία επαγγελματική καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία ή τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Στα δέκα χρόνια της ιστορίας της ομάδας αποδείχθηκε πως η συμμετοχή σε αυτήν είναι πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για όσους θέλουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την αυτοκινητοβιομηχανία. Όσοι επιθυμούσαν κάτι τέτοιο, το κατάφεραν αμέσως μετά τις σπουδές τους, καταλαμβάνοντας θέσεις υψηλών προσόντων σε αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης και των ΗΠΑ.


Ποσειδών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής - www.poseidonteam.com

PUAS Poseidon
Απαρτίζεται από φοιτητές των Τμημάτων Μηχανολόγων Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Αυτοματισμού, καθώς και από τη Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Η ομάδα διαγωνίζεται στην κατηγορία Prototype (Battery Electric), με ένα όχημα που ονομάζεται «Τριήρης», και πέρσι απέσπασε βραβείο για τον σχεδιασμό του.
Εμείς μιλήσαμε με τον κ. Κωνσταντίνο Στεργίου, Πρόεδρο του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και υπεύθυνο καθηγητή της ομάδας.

1. Τι ενδιαφέρον υπάρχει από την πλευρά των φοιτητών για τον θεσμό; Πώς επιλέγονται εκείνοι που θα συμμετέχουν στην ομάδα;
Υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από πλευράς φοιτητών να συμμετέχουν στην ομάδα σε ένα αντικείμενο πρακτικής και ενδιαφέρουσας υλοποίησης όσων μαθαίνουν θεωρητικά. Η επιλογή γίνεται με αποστολή βιογραφικού και συμμετοχή σε ένα τεστ, το οποίο στη συνέχεια αξιολογείται από τα παλαιότερα μέλη της ομάδας.
2. Πόσα χρόνια συμμετέχετε στο Eco-Marathon; Ποιες διακρίσεις ή στιγμές θυμάστε;
Συμμετέχουμε φέτος για 7η συνεχή χρονιά. Η ωραιότερη στιγμή ήρθε το 2017, όταν στην ομάδα απονεμήθηκε το Βραβείο Σχεδιασμού Πρωτότυπου Οχήματος μεταξύ 166 ομάδων και η 9η θέση στην κατηγορία πρωτότυπων ηλεκτρικών οχημάτων (η υψηλότερη θέση που έχει κατακτήσει ελληνική ομάδα). Οι κριτές αξιολόγησαν με άριστα την τεκμηριωμένη μελέτη και ανάλυση κάθε λεπτομέρειας στο σχεδιασμό και υπολογισμό του οχήματος, καθώς και την επιτυχή μετουσίωση του ψηφιακού μοντέλου CAD σε πραγματικές, ομαλές επιφάνειες υψηλής αισθητικής.
3. Τι νέο/αλλαγές έχει το όχημα με το οποίο θα συμμετάσχετε φέτος; Ποιο είναι το πιο εντυπωσιακό τεχνικό χαρακτηριστικό του;
Έχουμε ένα νέο, carbon μονοκόκ σασί που σχεδιάστηκε, υπολογίστηκε και κατασκευάστηκε από τους φοιτητές μας. Έχει γίνει ελαχιστοποίηση των μηχανικών απωλειών, ενώ έγινε μετάβαση σε νέου τύπου κινητήρα BLDC, με πλήρη επανασχεδιασμό των ηλεκτρονικών και ηλεκτρολογικών στοιχείων του αυτοκινήτου, και την ανάπτυξη νέων, όπως ο καταγραφέας δεδομένων. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται φέτος στην οδήγηση του κινητήρα, με χρήση διάφορων τεχνικών για προσαρμοστικό έλεγχο, όπως οι ασαφείς ελεγκτές.
4. Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζετε σε αυτή την προσπάθεια; Έχετε κάποια στήριξη από την Πολιτεία;
Η προσπάθεια είναι αυτοχρηματοδοτούμενη μέσω χορηγών και η δυσκολία έγκειται περισσότερο σε καθυστερήσεις και έλλειψη της απαραίτητης ευελιξίας για την υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος, που οφείλεται στο δύσκαμπτο κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τον τρόπο λειτουργίας της ομάδας εντός Εκπαιδευτικού Ιδρύματος.
5. Αξιοποιείται κάπου η τεχνογνωσία που αναπτύσσετε; Και πώς θα μπορούσε ίσως να αξιοποιηθεί περισσότερο;
Τεχνολογίες αιχμής που αναπτύσσονται για διάφορα υποσυστήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αντίστοιχο τομέα ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραγωγής.
6. Ποια η εκπαιδευτική σημασία του θεσμού για τη σχολή σας; Ποιο είναι δηλαδή το κίνητρο για τη συμμετοχή;
Οι φοιτητές αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα και την ομορφιά της επιστήμης του μηχανικού. Μετατρέπουν τη θεωρητική γνώση σε πρακτικά αποτελέσματα σχεδιασμού και κατασκευής σύνθετων συστημάτων με αλληλεπίδραση μηχανικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών υποσυστημάτων που πρέπει να συνεργάζονται αξιόπιστα, στο βέλτιστο βαθμό απόδοσης. Αντιλαμβάνονται τη σημασία της ομαδικής εργασίας, το συνεργατικό αποτέλεσμα της οποίας είναι κατά πολύ υψηλότερο από το άθροισμα των μονάδων που την αποτελούν. Από δέκτες γνώσης μετατρέπονται σε μάχιμους μηχανικούς που δίνουν συνεχώς λύσεις σε προβλήματα. Είναι αξιοπρόσεκτη και μετρήσιμη η ωρίμανση των φοιτητών κατά τη συμμετοχή τους στην ομάδα με το πέρασμα του χρόνου.
7. Πόσοι από τους φοιτητές που ενεπλάκησαν στην ομάδα ακολούθησαν στην πορεία επαγγελματική καριέρα στην αυτοκινητοβιομηχανία ή τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Αρκετοί από τους φοιτητές μας εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ενώ οι περισσότεροι συνδυάζουν τη φοίτηση με την εργασία. Η οδηγός μας που συμμετείχε στην ανάπτυξη του συστήματος διεύθυνσης, εργάζεται από πέρσι ως Simulation Engineer στην Ricardo.

Καλή επιτυχία σε όλους!

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από το Eco-Marathon και τις ελληνικές ομάδες: