Dacia Hipster: Προπομπός του ηλεκτρικού των €15.000 που θα «χτυπήσει» τους Κινέζους

Dacia Hipster: Προπομπός του ηλεκτρικού των €15.000 που θα «χτυπήσει» τους Κινέζους

Το πρωτότυπο Dacia Hipster υπόσχεται προσιτή, πρακτική και καθημερινή ηλεκτροκίνηση και δηλώνει έτοιμο να ανταγωνιστεί τα προσιτά κινεζικά EV που κατακλύζουν την Ευρώπη.

Η Dacia παρουσίασε το πρωτότυπο Hipster, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης μήκους μόλις 3 μέτρων, που υπόσχεται προσιτή και καθημερινή κινητικότητα και έρχεται να ανταγωνιστεί τα low-cost κινεζικά EV που κατακλύζουν την Ευρώπη.

Το Hipster Concept δεν είναι απλώς ένα ακόμα μικρό ηλεκτρικό όχημα. Αντιπροσωπεύει την πρόκληση της Dacia να επανερμηνεύσει το «λαϊκό αυτοκίνητο» για τον 21ο αιώνα, ξεκινώντας από τις πραγματικές ανάγκες των οδηγών και εστιάζοντας στα απαραίτητα: απλότητα, πρακτικότητα και βιωσιμότητα.

Το πρωτότυπο Dacia Hipster δείχνει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι προσιτή, πρακτική και έξυπνη

Όπως εξηγεί ο Romain Gauvin, Head of Advanced & Exterior Design, «aυτό είναι το πιο Dacia project που έχω δουλέψει ποτέ. Έχει κοινωνικό αντίκτυπο αντίστοιχο με το Logan πριν 20 χρόνια και αφορά τη δημιουργία κάτι που σήμερα δεν υπάρχει».

Η Katrin Adt, CEO της Dacia, περιγράφει με τη σειρά της το Hipster ως «μια τολμηρή πρόταση για τοπική, προσιτή και καθημερινή κινητικότητα. Εάν υπάρξει η ευκαιρία για μαζική παραγωγή, είμαστε έτοιμοι».

Dacia Hipster Concept

Με μήκος 3 μέτρα, ύψος 1,53 μέτρα και πλάτος 1,55 μέτρα, το Hipster προσφέρει τέσσερις πλήρεις θέσεις για ενήλικες και χώρο αποσκευών από 70 έως 500 λίτρα, με δυνατότητα ρύθμισης ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών. Η Dacia στοχεύει η τιμή του να είναι κάτω από €15.000, καθιστώντας το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό απέναντι σε μοντέλα όπως το Leapmotor T03, το οποίο είναι κατά 62 εκατοστά μεγαλύτερο.

Η φιλοσοφία του Hipster βασίζεται στην απλότητα και τη μείωση κόστους: μέγιστη ταχύτητα 90 km/h, αυτονομία 150 km, χειροκίνητα παράθυρα, υφασμάτινα καθίσματα και λουριά αντί για παραδοσιακές χειρολαβές. Η χρήση υλικού Starkle για πλαϊνές προστασίες και τα φωτιστικά πίσω από το τζάμι δείχνουν την οικολογική και έξυπνη προσέγγιση της Dacia, ενώ η επιλογή ενός μόνο χρώματος με περιορισμένες βαμμένες επιφάνειες μειώνει κόστος και περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Dacia Hipster Concept

Με βάρος κάτω από 800 κιλά, περίπου 20% λιγότερο από το ηλεκτρικό Dacia Spring, το Hipster φιλοδοξεί να μειώσει στο μισό το ανθρακικό αποτύπωμα σε σχέση με τα κορυφαία EV της αγοράς. Η μπαταρία και ο κινητήρας έχουν διαστάσεις ώστε να χρειάζονται μόλις δύο φορτίσεις την εβδομάδα για μέση χρήση στην πόλη, όπου ο μέσος Ευρωπαίος διανύει λιγότερο από 40 km ημερησίως.

Το εξωτερικό ξεχωρίζει για την απλότητα και τη στιβαρότητά του: κυβοειδείς γραμμές χωρίς προεξοχές, οριζόντιο εμπρόσθιο τμήμα με κομψά φώτα και πίσω πόρτα σε δύο μέρη που διευκολύνει την πρόσβαση στο πορτμπαγκάζ. Ο σχεδιασμός του είναι προσαρμοσμένος στη λογική «less is more», ενώ το πρωτότυπο είναι ιδανικό τόσο για την πόλη όσο και για περιαστικές διαδρομές.

Dacia Hipster Concept

Στο εσωτερικό, οι κάθετες γραμμές και η γυάλινη οροφή προσφέρουν αίσθηση χώρου, ενώ τα συρόμενα πλαϊνά τζάμια και η έξυπνη διάταξη των καθισμάτων βελτιστοποιούν την πρακτικότητα. Τα καθίσματα του οδηγού και του συνοδηγού είναι όμοια με του Sandero, προσφέροντας άνεση και ασφαλή ορατότητα, ενώ οι πίσω θέσεις είναι εύκολα προσβάσιμες. Η Dacia έχει εστιάσει στη συνδυαστική άνεση και οικονομία βάρους, με τον μπροστινό πάγκο, τα ανοικτά προσκέφαλα και το τεχνικό ύφασμα να μειώνουν κόστος και βάρος.

Η τεχνολογία παραμένει απλή αλλά έξυπνη: δύο αερόσακοι, σύστημα YouClip για εξατομίκευση του εσωτερικού και η φιλοσοφία BYOD (Bring Your Own Device) επιτρέπουν τη χρήση του smartphone ως κλειδί, οθόνη πλοήγησης και media hub. Η ευελιξία του συστήματος YouClip επιτρέπει πρόσθετα αξεσουάρ, όπως ποτηροθήκες, φωτισμό και μπράτσα, προσφέροντας εξατομίκευση χωρίς επιπλέον κόστος.

Dacia Hipster Concept

Με το πρωτότυπο Hipster, η Dacia αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να είναι προσιτή, βιώσιμη και πρακτική χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση ή την ασφάλεια. Με καινοτομίες στον σχεδιασμό, χαμηλό βάρος και μισό ανθρακικό αποτύπωμα σε σχέση με τα καλύτερα EV της αγοράς, το πρωτότυπο αυτό μίνι σηματοδοτεί την επόμενη γενιά «λαϊκών αυτοκινήτων», προσαρμοσμένων στις ανάγκες της σύγχρονης πόλης και των προαστίων.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube