Πώς τα ηλεκτρικά βελτιώνουν τον αέρα πέρα από τους ρύπους

Πώς τα ηλεκτρικά βελτιώνουν τον αέρα πέρα από τους ρύπους

Τα ηλεκτρικά οχήματα βοηθούν στην ποιότητα του αέρα. Και όχι μόνο με τον προφανή τρόπο.

Ηλεκτρικά

Διάβασες πρόσφατα τη νέα ευρωπαϊκή μελέτη που δείχνει ότι τα ηλεκτρικά εκπέμπουν έως και 73% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε όλο τον κύκλο ζωής τους σε σχέση με τα θερμικά.

Ποσοστό που μεγαλώνει όσο αυξάνεται η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Αλλά τώρα υπάρχει κι ένας ακόμα λόγος που καθιστά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο «πράσινα» κι έχει να κάνει με τα μικροσωματίδια που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κατά την πέδηση.

Καθώς τα ηλεκτρικά φρενάρουν κυρίως μέσω των ηλεκτροκινητήρων τους, παράγουν έως και 83% λιγότερα μικροσωματίδια

Ηλεκτρικά

Η έλλειψη τοπικών ρύπων είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο τα ηλεκτρικά θεωρούνται καλύτερα για την ποιότητα του αέρα, ειδικά σε πόλεις γεμάτες αυτοκίνητα.

Υπάρχει όμως μια άλλη σημαντική πηγή εκπομπών στην οποία υπερέχουν κατά πολύ των αντίστοιχων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και για την οποία σπάνια γίνεται λόγος: Η ρύπανση από τα φρένα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν ακριβώς το ίδιο σύστημα πέδησης τριβής με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, αλλά επειδή βασίζονται στους κινητήρες τους για την επιβράδυνση, δεν χρειάζεται να ακουμπούν τα τακάκια στα δισκόφρενα για να μειώσουν την ταχύτητα. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Start-up παράγει λίθιο από παλιές μπαταρίες ηλεκτρικών

Η χρήση της αναγεννητικής πέδησης όχι μόνο σώζει τα τακάκια των φρένων από τη φθορά. Όχι μόνο επιστρέφει ενέργεια στην μπαταρία, αλλά πλέον ξέρουμε και πόσο καλό κάνει στους πνεύμονες των περίοικων.

Αφού η σκόνη που βγάζουν τα φρένα είναι μια αρκετά επικίνδυνη ουσία. Αποτελείται από μικροσκοπικά σωματίδια που εύκολα μεταφέρονται στον αέρα και καταλήγουν στους πνεύμονές μας.

Ηλεκτρικά

Ευτυχώς, τα σύγχρονα τακάκια φρένων δεν περιέχουν πλέον τον καρκινογόνο αμίαντο, αλλά έχουν υψηλή συγκέντρωση χαλκού και άλλων στοιχείων που δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες για την υγεία.

Το ποσοστό του 83% μειώνεται προοδευτικά όσο λιγότερο εξηλεκτρισμένο είναι ένα όχημα. Για τα plug-in hybrid, το όφελος φτάνει έως και το 66%, ενώ για τα υβριδικά που δεν μπαίνουν στην πρίζα, κυμαίνεται μεταξύ 10-48%. Ανάλογα με το πόσο ισχυρός είναι ο ηλεκτροκινητήρας τους και την επιβράδυνση που μπορεί να συνεισφέρει. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Να βάλει τέλος στα θερμικά εταιρικά από το 2030, σχεδιάζει η ΕΕ

Θυμίζουμε ότι πρόσφατα δημοσιεύσαμε για ένα Tesla Model 3, που μετά από 350.000 km, δεν έχει αλλάξει ακόμα τακάκια. Παρότι επρόκειτο για ταξί. Το ίδιο συμβαίνει και με Ford Mustang Mach-E, που έχει ξεπεράσει τα 400.000 km.

Ωστόσο, τα ηλεκτρικά δεν υπερέχουν σε όλους τους τομείς αναφορικά με τους διάφορους ρύπους. Αφού έχουν ένα μειονέκτημα που οφείλεται στο επιπλέον βάρος τους και την πιο ακαριαία απόδοση της ροπής. Στοιχεία που κάνουν τα ελαστικά τους να φθείρονται πιο γρήγορα. Αυτή είναι επίσης μια πηγή εκπομπών που επηρεάζει την ποιότητα του αέρα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube